Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
ładowanie, kontrolka ładowania ...
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: ładowanie, kontrolka ładowania ... (Przeczytany 71603 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #45 -
Niedziela, 09.08.2009, 19:41:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
W życiu sie nie spotkałem,żeby ta żarówka sie przepaliła. Trza się modlić o przerwe w obwodzie bo jak nie to walnięty regulator albo obwody w altku
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #46 -
Niedziela, 09.08.2009, 20:36:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tracer
W życiu sie nie spotkałem,żeby ta żarówka sie przepaliła.
A ja miałem taki przypadek. Dopiero się zorientowałem jak się okazało, że aku niedoładowane. Okazało się, że bez tej żarówki altek sam się wzbudzał dopiero powyżej 2000obr, poniżej nie miałem ładowania. Widać to było nocą po światłach. Do 2000obr żółte i nagle dostawały kopa i biało przed autem.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #47 -
Wtorek, 11.08.2009, 04:29:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
To prawda ,bo prąd płynący przez tą żarówkę zapewnia wzbudzenie altka w juz w niskich obrotach .
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Paweł06
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Cordoba 2002 1.6 ALM
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #48 -
Czwartek, 13.08.2009, 15:33:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam! problem z kontrolką rozwiązany. Okazało się że lekko rozłączyła się kostka umieszczona pod łapą mocującą silnik. Kostka nie rozłączyła się całkowicie, tylko lekko się rozsunęła.
Zapisane
CORDI 1.6 ALM 2002 NO PB + LPG
emale
Świeżak
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI 90KM
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #49 -
Poniedziałek, 17.08.2009, 10:49:32 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam,
To i ja się podepnę. Ja mam dość nietypowy problem. Mianowicie, rano na zimnym silniku minutę, może dwie po ruszeniu zaczyna mrugać kontrolka ładowania (nie zawsze ale jeśli już to na zimnym silniku) i słychać z zewnątrz (z komory silnika) lekkie nierytmiczne stukanie - tak jak by się coś w altku poluzowało
. Po chwili problem znika i już do końca jazdy się nie powtarza. Zwracam uwagę na fakt, że kontrolka mruga dość miarowo a nie świeci czy też żarzy się
. Ze wstępnych oględzin nie widać aby coś było uszkodzone fizycznie w okolicach alternatora.
pozdrav,
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 17.08.2009, 14:55:26 wysłane przez emale
»
Zapisane
Śmielu
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #50 -
Niedziela, 25.10.2009, 21:11:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
Dzis pojawił sie w Mojej Cordi ciekawy objaw.Autko stało nieruszane 2 dni i po przekręceniu stacyjki świeci się kontrolka od oleju i ładowania. Po odpaleniu silnika kontrolka od oleju gaśnie lecz ta od ładowania nie... Po przygazowaniu tak do około 2tys obr kontrolka od ładowania gaśnie i dalej wszystko jest okey. Napięcie ładowania równo 14V na wolnych obrotach po wyłączeniu silnika na aku około 13V.
Czy przyczyna moga być zużyte szczotki? Dodam że altek nigdy nie był ruszany. Pasek wymieniony jakies 2 miesiące temu. Auto ma juz 12 lat i 380 tys przebiegu.
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.10.2009, 23:19:21 wysłane przez Śmielu
»
Zapisane
Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
nicram
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '00 1.6 ALM
WWW
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #51 -
Niedziela, 25.10.2009, 21:36:10 -
NIEPRZECZYTANA
»
Albo szczotki, albo regulator napięcia. Może być jeszcze obluzowana wtyczka.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #52 -
Niedziela, 25.10.2009, 21:44:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Takie objawy to może być regulator. Do pełni szczczęścia przydałby się pomiar prądu z altka.
Zapisane
Śmielu
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #53 -
Niedziela, 25.10.2009, 22:08:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
sprawdziłem jeszcze jak z ładowaniem przy wyższych obrotach no i wyszło że na klemach aku jest około 10V, prąd sprawdze jutro i mozliwe że pojade do jakiegos magika bo sam nie jestem w stanie tego zrobić :/
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.10.2009, 23:20:56 wysłane przez Śmielu
»
Zapisane
Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #54 -
Poniedziałek, 26.10.2009, 06:43:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Śmielu
Po odpaleniu silnika kontrolka od oleju gaśnie lecz ta od ładowania nie... Po przygazowaniu tak do około 2tys obr kontrolka od ładowania gaśnie i dalej wszystko jest okey. Prąd ładowania równo 14V na wolnych obrotach po wyłączeniu silnika około 13V.
Napięcie ładowania 14V NAPIĘCIE
Prąd mierzymy w Amperach a napięcie w Voltach
Prawdopodobnie dioda dodawcza w mostku padła i nie zasila dobrze regulatora.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Śmielu
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #55 -
Poniedziałek, 26.10.2009, 13:10:51 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sorry Tracer mój błąd, przejęzyczyłem się, ale dalej juz dobrze napisałem żę napięcie ładowania 14V (przecinek którego nie napisałem) prąd ładowania sprawdze jutro,
ale i tak dzieki za pomoc.
Rozebrałem Altka i pierwsze co zauwazyłem to że skończyły sie szczotki... wymienie je i sprawdze czy tylko to było winą, narazie szukam jakiegos zakładu który ma szczotki do mojego BOSCHA 70A i ewentualnie sprawdzi mi czy wszystko z Altkiem dalej okey
Już po naprawie.
Okazało sie że nie tylko szczotki poszły się #^*(%$#... padł także regulator, przy okazji wyjęcia szczotek ukazały się piekne rowki na bieżni (pierścieniu) po której ślizgają sie szczotki :/ - do wymiany, ponadto jak już altek wyjęty to zdecydowałem sie na wymiane łożysk wraz z wkładką teflonową. Suma 240zł z robocizną
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 26.10.2009, 23:17:38 wysłane przez Śmielu
»
Zapisane
Cordoba 1.4 AEX '97 60KM
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #56 -
Sobota, 15.10.2011, 15:40:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Przy kupnie nowego aku wyszedł jeden kwiatek. Mam dużo za niskie napięcie ładowania aku.
Ładowanie aku z wyłączonymi odbiornikami - 13,25V
Ładowanie aku z włączonymi światłami - 12,85V
Ładowanie aku z włączonym wszystkim co możliwe - 12,15V (czyli wręcz rozładowuje aku).
Co ciekawe było też sprawdzone napięcie na alternatorze (niestety nie wiem dokładnie gdzie było dotknięte miernikiem) i wynik 14,24V.
Powyższe napięcia są niezależne od obrotów i są stałe i stabilne.
Pierwsze co zrobiłem to odkręciłem śrubę która jest za akumulatorem i sprawdziłem czy masa do karoserii nie skorodowała ale wyglądało tam wszystko na "lustro". Następnie odkręciłem nakrętkę która jest przy alternatorze po przeciwnej stronie niż pasek. Była lekko skorodowana, ale wyczyszczenie jej oraz oczka które trzymała nie przyniosło praktycznie żadnego efektu (ładowanie poprawiło się o 0,05V).
Gdzie mam szukać przyczyny niskiego napięcia ładowania?
Pozdrawiam.
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 15.10.2011, 15:48:03 wysłane przez mac456x9
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #57 -
Sobota, 15.10.2011, 19:02:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
podlacz jeszcze raz miernik do altka a mase nalpierw do altka a pozniej do aku
jezeli wyjdzie 14V to sprawdz polaczenie przy altku a pozniej caly kabel od niego
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #58 -
Sobota, 15.10.2011, 19:04:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
Raby a którędy ten kabel idzie? Bo bez kanału ciężko mi się czegoś dopatrzeć. Chowa się zaraz za alternatorem w wiązkę i wychodzi dopiero przy aku.
Druga sprawa, to napięcie na altku nie ja mierzyłem. Gdzie mam wcisnąć szpilkę miernika w altku?
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #59 -
Sobota, 15.10.2011, 19:09:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: mac456x9
Raby a którędy ten kabel idzie?
nigdy go nie sledzilem ale mozliwe ze do rozrusznika a dopiero dalej do aku, kanal wskazany
Cytat: mac456x9
Gdzie mam wcisnąć szpilkę miernika w altku?
do nakretki grubszego kabla, tylko oczysc ja dokladnie
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
ładowanie, kontrolka ładowania ...
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...