+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» ładowanie, kontrolka ładowania ...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ładowanie, kontrolka ładowania ...  (Przeczytany 71519 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #75 - Sobota, 29.10.2011, 17:55:27 - NIEPRZECZYTANA »

Tracer, dużej śruby?
Tej która jest po przeciwnej stronie niż pasek? Na klucz 13.
(chodzi o to, że nie mam teraz kanału i nie mam pojęcie jakie kable wychodzą z altka. Widzę tylko jeden, ten o którym pisze)
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #76 - Sobota, 29.10.2011, 18:23:35 - NIEPRZECZYTANA »

Tak, taka sruba na którą jest podłaczony gruby kabeli nakretka rozmiar13 czasem z
kapturkiem z tworzywa sztucznego. To jest główny "+" altka.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #77 - Sobota, 29.10.2011, 18:37:50 - NIEPRZECZYTANA »

Napięcie między obudową alternatora a śrubą plusową to zaraz po odpaleniu silnika 14,41V
Przekładając od razu miernik na klemy pokazuje 13,4V
Pomiar między śrubą + alternatora a - akumulatora daje 13,5V.
Masę za akumulatorem sprawdziłem i było tam czysto.
Alternator Bosch 70Ah.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #78 - Sobota, 29.10.2011, 18:41:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Raby, no ale jak mam oddać altka? Jeżeli gośc który mi montował aku i sprawdzał napięcie dotknął w jakieś dwa punkty na alternatorze i miernik pokazał mu 14,12V ? Na gorącym silniku i nowym aku.
pomiar wykonuje sie na aku a nie alternatorze, cos mi tu smierdzi...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #79 - Sobota, 29.10.2011, 18:47:20 - NIEPRZECZYTANA »

No ale teraz za radą Tracer'a, zmierzyłem i altek daje pięknie.
 :( nowy aku... nie chcę go od razu zniszczyć.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #80 - Sobota, 29.10.2011, 18:51:48 - NIEPRZECZYTANA »

no ale w jakim celu warsztat tak mierzyl? tak sie nie sprawdza
wyczyc kawalek obudowy altka i polacz kablem obudowe z akumulatorem i wtery zrob pomiary
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #81 - Sobota, 29.10.2011, 18:52:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
nowy aku... nie chcę go od razu zniszczyć.

Z tymi nowymi aku różnie bywa... w robocie taki nowy Aku 120 Ah "Boscha", padł po pierwszej nocy (-20) mimo, że nie było żadnych odbiorników, alarmu, a pobór na postoju to całe 100 mA.

Cytuj
Przekładając od razu miernik na klemy pokazuje 13,4V

To napięcie zaraz po odpaleniu i w miare rozgrzewania spada, czy już tak zostaje?
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #82 - Sobota, 29.10.2011, 19:01:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
No ale teraz za radą Tracer'a, zmierzyłem i altek daje pięknie.
To może masę masz urwaną, czyli połączenie silnika z nadwoziem,
albo zaśniedziały lub naderwany przewód "+".
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #83 - Sobota, 29.10.2011, 19:14:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
no ale w jakim celu warsztat tak mierzyl? tak sie nie sprawdza
Sprawdza, sprawdza. Żeby się upewnić czy alternator działa prawidłowo. Regulator nie mierzy napięcia na akumulatorze, tylko na alternatorze i to jest dla niego odniesieniem. Z pomiaru wynika, że alternator i regulator jest OK. Problemem jest połączenie akumulator - alternator. Albo masa słaba, albo plus gdzieś nie łączy dobrze. Teraz wypada zmierzyć napięcie między masą alternatora i akumulatora i to samo na plusie. Myślę, że spadek większy niż 0,1V wskaże gdzie szukać przyczyny.
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #84 - Sobota, 29.10.2011, 20:06:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Mad_Maxs
To napięcie zaraz po odpaleniu i w miare rozgrzewania spada, czy już tak zostaje?
Spada do 12,3V na włączonych światłach i rozgrzanym silniku.
Cytat: KKKKris
Teraz wypada zmierzyć napięcie między masą alternatora i akumulatora i to samo na plusie.
EDIT:
Spadek napięcia między śrubą altka a klemą plusową : 0,09V
Spadek napięcia między obudową altka a klemą minusową 1,17V

Czyli masa... tylko gdzie?
Gdzie powinienem szukać masy silnika?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29.10.2011, 20:38:42 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #85 - Sobota, 29.10.2011, 21:05:45 - NIEPRZECZYTANA »

Jest taki przewód co łączy silnik z nadwoziem, na dole od strony grodzi kokpitowej.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #86 - Sobota, 29.10.2011, 21:08:17 - NIEPRZECZYTANA »

Ok. Będę szukał :) Dzieki wielkie.

EDIT:
Czy to jest ten kabelek?


« Ostatnia zmiana: Sobota, 29.10.2011, 21:26:25 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #87 - Sobota, 29.10.2011, 22:34:46 - NIEPRZECZYTANA »

jest jeszcze masa pod rozdzielaczem, jak nic nie da czyszczenie tych 2 mas to sam styk altka do silnika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #88 - Sobota, 29.10.2011, 22:52:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
rozdzielaczem
a tak dla laika?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #89 - Sobota, 29.10.2011, 23:00:30 - NIEPRZECZYTANA »

kopułka
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» ładowanie, kontrolka ładowania ...
Skocz do: