Po zeszłorocznych upałach postanowiłem założyć w mojej Cordobie 99 z silnikem 1.6 ALM
klimatyzację. Potrzebne części są dostepne na Allegro pojedyńczo lub czasem w kompletach.Potrzebne materiały to
- sprężarka
- łapa ( z dodatkowym miejscem na sprezarkę
- alternator 90 A
- pudło nagrzewnicy z parownikiem
- chłodnica klimatyzacji
- przewody połaczeniowe ,filtr-odwadniacz i czujnik cisnienia
Bardzo pracochłonna jest wymiana pudła nagrzewnicy
Trzeba wyjąć całą deske rozdzielczą
Potem wycinamy otwór na we/wy przewodów parownika
a ponizej na odpływ skroplonej wody
Potem zakładamy pudło nagrzewnicy i deske rozdzielczą
montujemy zawór przejsciowy
i odpływ skroplin
Przechodzimy do montażu w silniku
- odłaczamy akumulator
- odłaczamy alternator
- odłączamy pompe wspomagania i łapę
- zamieniamy łapę (potrzebne są dłuzsze sruby)
- zakładamy spręzarkę
-zakładmy pompe wspomagania obracając ja nieco i dostosowujac przewody
- zakładmy alternator
Montujemy odwadniacz w miejscu pochłanicza oparów benzyny a pochłaniacz przenosimy obokna nadkole .
łaczymy przewody cisnieniowe klimy nie zapominając o uszczelkach i mocnym skreceniu
Podłaczamy cyrkulację wewnetrzną
Takie niepozorne 2 przyciski a cieszą.
Teraz pozostaje wizyta w warsztacie gdzie maja takie urzadzenie
Układ trzeba sprawdzic na szczelność
-odessać i opróznić
-zalać olejem PAG (u mnie 80g bo układ był uzywany)
- i napełnic gazem ok 750 g
Potem mozemy odpalic kontrolnie klime właczajc wiatrak
(zworka we wtyczce czujnika temp.chłodnicy i zasilic +12 sprzegło sprężarki)
Ruszyła
CHŁODZI
Na razie sterowanie zrobiłem na 2 przekaznikach
1 włacza wentylator na stałe a 2 włącza agregat.
Włacznik AC jest połaczony w szereg z czujnikiem cisnienia który jest zwarty jesli układ jest napełniony.
Jesli gaz by uciekł klima sie nie załaczy.
Montaz takiej instalacji jest mozliwy w blizniaczych silnikach 1,4 1,8 do których pasuje łapa
Układ testuje z wentylatorem który był w aucie od nowości.
Przygotowany mam podwójny.
Alternator został wymieniony naa 90 Amperowy.