+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» ładowanie, kontrolka ładowania ...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ładowanie, kontrolka ładowania ...  (Przeczytany 71511 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #30 - Środa, 10.06.2009, 20:38:50 - NIEPRZECZYTANA »

no to masz do wymiany znow regulator:)
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #31 - Środa, 10.06.2009, 21:40:56 - NIEPRZECZYTANA »

Może wykręć regulator przetrzyj szczotkę na nim i komutator na wirniku, wsadź i sprawdź
Zapisane


albin111 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Hel /Gdynia
Samochód: Toledo '92, 1.6i LPG

« Odpowiedz #32 - Czwartek, 11.06.2009, 09:15:19 - NIEPRZECZYTANA »

Może wykręć regulator przetrzyj szczotkę na nim i komutator na wirniku, wsadź i sprawdź

regulator to wiem jak wyjac a komutator co to jest i jak go wyjać ? :-\
Zapisane

<br />
dariuszol Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: GDYNIA
Samochód: IBIZA,2000r, 1,6 AKL

« Odpowiedz #33 - Czwartek, 11.06.2009, 10:14:02 - NIEPRZECZYTANA »

Komutator to część wirnika na którym stykają sie szczotki.Jak odkręcisz regulator napięcia to zobaczysz komutator.Najlepiej wyciągnąć wirnik i przeczyścić powirzchnie komutatora (cześć miedziana) najlepiej papierem ściernym-drobnym a następnie nożykiem wyżłobienia.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #34 - Sobota, 13.06.2009, 19:04:16 - NIEPRZECZYTANA »

Mała mozliwość uszkodzenia komutatora. jesli tak skacze to może regulator jest słabo dokręcony i nie kontaktują obwody albo padł.Mogły paść tez diody które oddzielnie go zasilają. Sprawdz obwód do żarówki kontrolnej bo jest wazny i może przerwany...
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #35 - Sobota, 13.06.2009, 19:33:15 - NIEPRZECZYTANA »

dobra to ja się tu podepnę..
poniewaz ibiza stała jakieś 5miesięcy nie ruszana praktycznie to wiadomo że aku padł.. zacząłem go reanimować.. naładowałem porządnym prostownikiem jakieś 2 miesiące temu i odpalił od pierwszego strzała potem znów został zostawiłem na 2 miechy i teraz podobny problem mam że mi auto nie odpala, tamten porządny prostownik niestety jest 250km ode mnie więc kupiłem jakiegoś za 100 w castoramia kehl czy jakoś tak, mały 5A. Najpier odpaliłem auto po kablach po godzinie odpaliła, pojeździłem 2h zgasiłem.. ale niestety nie odpalił ponownie, więc podłączyłem ten prostownik zacząłem ładować ale kupa.. nie wiem zostawiłem na 24h niby mały prąd pojemnośc aku 45, więc te 24h ze wzoru powinno wystarczyć na naładowanie poszedłem do auta ale niestety aku nie odpalił, więc znów kable godzina czasu i auto odpaliło, znów pojeździłem 2h ale jak zgasiłem to znów nie odpalił więc ponownie do domu, kupiłem wode dolałem do aku weszło sporo bo prawie 0.5 litra.. ale nie wiem czy nie przelałem za dużo bo jak podłączyłem pod ten prostownik to woda zaczęla się gotować i wypływać zaworem upustowym.. potem przestała się ulewać więc pewnie poziom spadł do odpowiedniego..  po godzinie ładowanie wywalił bezpiecznik, a prąd zamiast maleć to się zwiększał na skali tak jakby aku się rozładowywał przez ten prostownik a nie ładował. Zmieniłem bezpiecznik i podłączyłem znów do ładowania po godzinie znów trzasnął bezpiecznik.. i teraz moje pytania:
1. Czy jak odpala auto po kablach i auto chodzi 2-3h to aku nie powienien się wystarczająco naładować bym mógł po zgaszeniu auta ponownie odpalić?
2. Czy jeżeli odpowiedź na punkt pierwszy brzmi że auto powinno odpalić oznacza to że mam słabe ladowanie w aucie i altek też poszedł się...
3. Czy aku jest już do wyrzucenia?
4. Czy ten siajowy prostownik może działać w ten sposób że mi rozładowoje aku? Jak podłaczyłem to pokazał 4A na skali i zamiast schodzić do zera podczas ładowania to rusł do 6A i pewnie dlatego strzeliły te bezpieczniki? 
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #36 - Sobota, 13.06.2009, 20:02:58 - NIEPRZECZYTANA »

aku juz pada i to konkretnie raczej skoro nie trzyma
mam nadzieje ze nie podpiales prostownika odwrotnie:P hehe
ale wszystko wskazuje ze aku juz do wyrzucenia
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #37 - Sobota, 13.06.2009, 20:17:25 - NIEPRZECZYTANA »

nie nie aku był dobrze podpięty.. no niestety załatwiłem do nie jeżdżąc 6 miechów i nie odpinając z instalacji.. pytanie czy moge wrzucić jakis mały aku?? powiedzmy 35? i czy wystarczy do mojej ibi
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #38 - Sobota, 13.06.2009, 20:24:58 - NIEPRZECZYTANA »

wystarczy ale na ile? heh tez szybko padnie, kwestia czy chcesz kupic 35 czy masz bo jak masz to smigaj dopoki nie padnie
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #39 - Sobota, 13.06.2009, 20:31:07 - NIEPRZECZYTANA »

znajomy ma używke roczną centry 35 własnie i mówi że za 50dych odda
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #40 - Sobota, 13.06.2009, 20:36:00 - NIEPRZECZYTANA »

no to bierz jak nie masz na nowy na pewno jakis czas posmigasz ale moze Cie kiedys zaskoczyc:D a sprawdz czy masz ladowanie akumulatora
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #41 - Sobota, 13.06.2009, 20:36:58 - NIEPRZECZYTANA »

znajomy ma używke roczną centry 35 własnie i mówi że za 50dych odda
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1207.0
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #42 - Niedziela, 14.06.2009, 05:58:59 - NIEPRZECZYTANA »

Następny raz jak zostawiasz na 2 miesiące to odepnij kleme z akumulatora.
trzeba by sprawdzić czy nie masz zbyt dużego poboru prądu w aucie w stanie spoczynku. Norma to do 20 mA. Alarm,pamięć radia itd......
Po Twoich zabiegach niestety aku dostał zwarcia w celach.
Mozliwe,że płyty sie wysypały. Wskazuje na to zwiększenie poboru prądu ładowania, spadek napięcia na akumulatorze, oraz wzrost oporu wewnetrznego - nie można zapalić bo aku nie jest w stanie dać odpowiedniego natężenia prądu.

Jesli zostawiaćie auto na kilka miesięcy to odepnijcie klemę.
Przedłuzy to lub nawet zapobiegnie rozładowaniu akumulatora przez minimalny prąd ,jaki jednak instalacja pobiera..
fabryczna , a co dopiero jak jest coś podokładane....
Nic tak nie szkodzi akumulatorowi ,jak długie przebywanie w stanie skrajnego wyładowania  :!:
Płyty się zasiarczają :!:

Wody destylowanej dolewa się tak ,żeby płyty były zakryte a nie do pełna  :!:
Jezeli akumulator gazuje bezpośrednio po podłączeniu prostownika, a mamy podejzenie ze nie jest jednak w 100% naładowany to znaczy ,że jego pojemnośc drastycznie spadła i możliwe ,że nadaje sie na złom.

Naładowany akumulator o dobrej pojemności powinien spokojnie wytrzymywać długotrwałe , kilku minutowe kręcenie rozrusznikiem bo to najwiekszy odbiornik prądu w każdym aucie .
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Paweł06 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Cordoba 2002 1.6 ALM

« Odpowiedz #43 - Sobota, 08.08.2009, 09:15:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! mam pytanie odnośnie kontrolki ładowania. Od kilku dni kontrolka w ogóle nie działa, tzn. nie świeci się po włączeniu zapłonu. Wszystkie bezpieczniki są sprawne. Może przepaliła się dioda? Czy ktoś mógłby mi pomóc w rozwiązaniu tej sprawy. Z góry dziękuję


od KYS: Twoje pytanie bardziej pasuje do tego wątku. Poczytaj co tu napisane.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 08.08.2009, 18:56:21 wysłane przez KYS » Zapisane

CORDI 1.6 ALM 2002 NO PB + LPG
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #44 - Sobota, 08.08.2009, 19:19:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Paweł06
Wszystkie bezpieczniki są sprawne.
Ten 110A na aku zakładam, że też, jak i ładowanie jest także.
 Sprawdź czy żarówka jest OK i co do niej dochodzi, tzn jakie napięcia na obie końcówki na zapalonym i zgaszonym silniku wzglądem masy. Potem na przewodzie dochodzącym do zacisku D alternatora. To tylko na zapłonie. W zależności od efektów będziemy dumać co dalej.
Są duże szanse na żarówkę, lub regulator, lub diody wzbudzenia.
Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» ładowanie, kontrolka ładowania ...
Skocz do: