+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» ładowanie, kontrolka ładowania ...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ładowanie, kontrolka ładowania ...  (Przeczytany 68902 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Oktan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: była Cordoba 1.4 ABD, jest megane '02 1.9 dci

« Czwartek, 03.05.2007, 10:20:55 - NIEPRZECZYTANA »

witam. powtarza się u mnie taki problem:
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycji w której powinny świecić się kontrolki braku smarowania silnika i brak ładowania ta pierwsza się świeci normalnie lecz ta od akumulatora się lekko żarzy. Po odpaleniu smarowanie znika a kontrolka ładowania żarzy się tak samo lub trochę słabiej i zanika wraz z obciążeniem (włączenie świateł itd) lecz nie znika nigdy [choć jak jest ostre światło dzienne to czasem nie widać].

Napięcia w instalacji:
przed odpaleniem 12,6V
po odpaleniu ok 11,8V

Jak pokręcę do ok 4-5k/obr to czasem zniknie a napięcie podskoczy do 14V. Nie musze chyba wspomnieć ze akumulator po drodze się rozładowuje ale auto może jechać dopóki nie stane bo aku nawet nie zakręci rozrusznikiem. Radio się wyłącza jak aku się wyładuje poniżej jakiegoś napięcia.

Pasek alternatora nowy i naprężony, sam alternator się kreci, klemy aku czyste, w aku uzupełniona woda.

 :niewiem:
powiedział bym ze sprawa rozbija się o alternator (łożyska, szczotki) tylko czemu kontrolka ładowania nie pali się jak powinna przed odpaleniem (może ktoś jest wstanie wytłumaczyć??). Prosze o wskazówki i rady.

Aha? zdążyło mi się raz po wprowadzeniu ustawy ze światełkami odpalić autko przez kable z ibizki kacperixa [dzieki kolego ;-)] wiec może jakieś przepięcie poszło.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 01.11.2011, 20:35:55 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 03.05.2007, 11:25:53 - NIEPRZECZYTANA »

ewidentnie cos z alternatorem, proponuje go wymontowac i oddac do sprawdzenia w warsztacie...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
tbazyl Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Żary
Samochód: Seat Ibiza 2001r 1,9 SDI

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 03.05.2007, 12:50:48 - NIEPRZECZYTANA »

takze stawiam na alternator... radze sprawdzic, druga opcja to taka, ze mogly zasniedziec kabelki w klemie (mialem taki przypadek wtedy bardzo slabe ladowanie bylo) lub przy alternatorze... te radze sprawdzic w pierwszej kolejnosci.
Zapisane

Kiedyś: Honda Concerto 1.5 16V 90KM SUPER autko
Teraz: Ibiza 1.9 SDI daje rade ;-)
cyc999 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: sobienie jeziory
Samochód: leonard 1.6 2003

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 03.05.2007, 13:34:26 - NIEPRZECZYTANA »

tez mialem taki przypadek uszkodzony byl regulator napiecia koszt ok 40 zl
Zapisane

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 03.05.2007, 13:42:05 - NIEPRZECZYTANA »

Najbardziej prawdopodobnie padła któraś z diodek w alternatorze. Najprostszym rozwiązaniem jest wybudować i do dobrego warsztatu elektrycznego z nim, jak będzie dobry elektryk to ci wymieni tylko diody, koszt ok 50-60 pln z robocizną.
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 03.05.2007, 14:48:25 - NIEPRZECZYTANA »

A używkę kupisz za ok 150PLN ---> wybór należy do Ciebie Oktan
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 03.05.2007, 15:12:47 - NIEPRZECZYTANA »

tylko po co kupowac całego altka skoro mozna wymienić sam element (diody, regulator) który jest uszkodzony  :niewiem:  ... o ile to faktycznie któryś z tych elementów padł  :chytry:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 03.05.2007, 22:12:39 - NIEPRZECZYTANA »

Sklaniam sie do wersji o uszkodzonych diodach w alternatorze. Regulator w drugiej kolejnosci.
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #8 - Piątek, 04.05.2007, 08:06:08 - NIEPRZECZYTANA »

Stawiam na regulator napięcia skoro po odpaleniu masz mniejsze U niż przed  :roll:

PS: Mam takie ze 2 od jetty - najprawdopodobniej identyczne także jakby coś to za przesyłke + 2 piwa mogę Ci coś takiego podesłać.

Chociaż z TEGO artykułu wynika, że szczotki też mogą się kończyć  :roll:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Oktan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: była Cordoba 1.4 ABD, jest megane '02 1.9 dci

« Odpowiedz #9 - Piątek, 04.05.2007, 11:55:05 - NIEPRZECZYTANA »

jutro pokombinuje i zaobaczymy czy uda sie cos w skurać. jak zdejmuje sie altka w razie czego bo tam sa 2 sruby. jedna od regulacji napięcia paska i druga mocująca w "zawiasie" - odkrecam obie i jak sciagnac z "zawiasu"??

[ Dodano: 2007-05-06, 15:38 ]
Wczoraj rozebrałem altka i okazało sie ze mam spalone wszytkie diody jednej strony (ładowanie). Niestety mam altka VALEO i diod tych nei wymienie bo mostka prostowniczego nie da rady rozebrać a diody sa przyklejone. Nowy mostek ~100zł. Biorąc to pod uwagę będe szukać używki

dzięki za rady  :*
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 12.07.2007, 23:20:46 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli nie świeci to, albo jest spalona, albo nie dostaje napięcia +12V. Dalej to przerwa miedzy żarówką a alternatorem (ten cienki przewód co dochodzi do alternatora), przerwa wewnątrz alternatora między zaciskiem wspomnianego przewodu a obwodem wzbudzenia. Jest też ewentualność zwarcia na żarówce. Pomógłby pomiar napięcia w instalacji jak w pierwszym poście i na przewodzie od żarówki do altka.
Zapisane

Toledo V5
Gość



« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 08.12.2008, 08:56:10 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Kupilem wczoraj toledo 2.3. auto od 1 wlasciciela, salon seata. Stal dosyc dlugo na parkingu i byl caly zamrozony, akumulator wyladowany. Odpalilem kablami, za 1 razem odpalil.Gdy sie nagrzal pojechalem na jazde probna. Wszystko bylo ok.Po zgaszeniu auta aku byl na tyle slaby ze nie moglem zapalic ( znow kable). Podczas powrotu do domu po ok 20km zapalila sie kontrolka od ladowania, po jakims czasie kontrolka abs i na koncu kontrolka od ham. recznego, wskazowki zegarow zatrzymaly sie w miejscu , wiekszosc kontrolek sie jarzyla i auto zgaslo po czym nie odpalilo. Co moze byc przyczyna tego problemu >?? Jak asprawdzic baterie/alternator ? a moze to cos innego ( przebicie,brak masy...)   

P O M O C Y   !!!! :(

od KYS: Zaczynamy od opcji szukaj.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 08.12.2008, 10:02:49 wysłane przez KYS » Zapisane
technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 08.12.2008, 11:39:49 - NIEPRZECZYTANA »

Ja jak kupiłem mojego tolka to też odpalany był ze startera bo miał bardzo słaby aku i też zanim załatwiliśmy formalności autko cały czas stało zapalone potem ruszyłem w trasę i miałem ten sam problem kontrolki migały jak chciały no i odrazu zajechałem do jakiegoś warsztatu gdzie zamierzyli mi napięcie aku okazało sie że jest kompletnie wyładowany i się grzeje więc kupiłem drugi. Spróbuj wsadzić 2 może problem się rozwiąże...
Zapisane

Toledo V5
Gość



« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 08.12.2008, 11:50:54 - NIEPRZECZYTANA »

wiec  wsadzilem drugi aku. Na wylacoznym silniku i zaplonie napiecie 12.92. Po odpaleniu 12.40 nawet na wysokich obrotach. Do wymiany alternator ?? Jak moge sprawdzic alternator na 100% ??
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 08.12.2008, 13:20:19 - NIEPRZECZYTANA »

Wlasciwie to juz masz sprawdzony. Powinno byc minimum 14V
Aku mozna na allegro upolować od 100 pln ale lepiej Boscha bo Valeo mają jakąś taką słbszą konstrukcje i wytrzymałość.
Jak masz boscha to moze walniety jest regulator ale to musi zdiagnozowac elektryk.
Na odległośc możemy sobie pogdybać.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» ładowanie, kontrolka ładowania ...
Skocz do: