+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» ładowanie, kontrolka ładowania ...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ładowanie, kontrolka ładowania ...  (Przeczytany 71512 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #90 - Niedziela, 30.10.2011, 07:07:49 - NIEPRZECZYTANA »

No własnie te kable to sa tylko do wyrównania potencjału VN i na nich jest zapewnie ten spadek, bo są za cienkie.
Gruby kabel jest pod silnikiem, tak jak pisałem wyżej.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #91 - Poniedziałek, 31.10.2011, 21:37:10 - NIEPRZECZYTANA »

No to tak.
u mnie masa silnika jest z przodu silnika. Widać ją jak na dłoni ale dopiero po dokładniejszym przyjrzeniu się.
Oczyściłem masę silnika i nic to nie dało.
Zacząłem mierzyć wszystko co się da. I okazuje się, że sprawa jest dość dziwna, ale banalna.
Spadek 0,9V jest na łączeniu obudowy alternatora z łapą silnika? Silnikiem? W każdym razie tym miejscem gdzie obudowa jest przykręcona do "czegoś".
Teraz jeszcze muszę się dowiedzieć od Was jak zdjąć pasek wielorowkowy z altka? (nie ma żadnego napinacza. Jest kółko alternatora i kółko silnika).
Wygląda na to, ze jakimś cudem zaśniedziało/zabrudziło się to połączenie między obudową altka a nazwijmy to laicko resztą samochodu.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #92 - Poniedziałek, 31.10.2011, 21:55:00 - NIEPRZECZYTANA »

Ja w ALM-e miałem taką rolkenaponającą. Zakładało się klucz na srubę w jej srodku, pokręcało, i pasek się luzował.A nie ma tam srubki jakiejś na obudowie,zeby to zmasować??
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #93 - Poniedziałek, 31.10.2011, 22:08:25 - NIEPRZECZYTANA »

Śrubki są 2 do mocowania oraz jedna do trzymania dwóch połówek obudowy altka razem (mam ten sam altek który wymieniałeś u siebie - Bosch 70A), ale szczerze mówiąc chciał bym to zrobić tak jak być powinno.
Nie mam też skąd wziąć dobrego kabla z sensownie zarobionymi oczkami.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 31.10.2011, 22:18:51 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #94 - Wtorek, 01.11.2011, 06:43:22 - NIEPRZECZYTANA »

Na próbę można podłączyć kawałkiem przewodu bez oczek , aby wyrównać potencjały.
Ciekawi mnie ,czy to nie czasem jednak usterka w alternatorze???
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #95 - Wtorek, 01.11.2011, 18:15:50 - NIEPRZECZYTANA »

No i git. Sprawa tymczasowo załatwiona. Puściłem kabelek od śruby na obudowie altka do masy koło akumulatora. Problem jak ręką odjął.
Po odpaleniu ładowanie na aku 14,10. Przy włączonym nawiewie, światłach, radiu, ogrzewaniu tylnej szyby daje 13,40.
Dla mnie bomba. Za 2 tyg powalczę i zrobie jak być powinno.

 :!: Dziękuję wszystkim za pomoc :!:
Bez Was bym sobie pewnie nie poradził.

EDIT: W tytule tematu jest błąd. Kontolka a nie Kontrolka.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 01.11.2011, 19:11:42 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #96 - Wtorek, 01.11.2011, 20:43:01 - NIEPRZECZYTANA »

Nie próboweałeś najpierw połączyć altka kablem do silnika? Gdyby nie było poprawy to ewidentnie masa silnika słabo łączy.
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #97 - Wtorek, 01.11.2011, 23:36:13 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, posprawdzałem wszystko i na 100% problem lezy na łączeniu altka z silnikiem bądź łapą silnika (nie wiem do czego to jest przykręcone).
Masę silnika sprawdzałem i wygląda na "lustro". Żadnego osadu pod śrubą.
Między obudową altka a silnikiem jest spadek 1V.
Między silnikiem a (-) aku jest spadek rzedu 0,05V.

EDIT:
Usterka usunięta. Wyjąłem alternator, wyczyściłem wszystkie połączenia alternatora z jego "łapą" oraz między "łapą" a silnikiem.
Dość dziwne, ponieważ powierzchnia styku wcale nie była ani zabrudzona ani skorodowana. Posiadała jedynie nieznaczny szary nalot. Ale to juz wystarczyło, żeby zadziałać jako mocny opornik.
Dziękuje wszystkim który pomogli mi zdiagnozować usterkę.
(obecnie ładowanie na aku to 14,40 na klemach zaraz po odpaleniu samochodu)
« Ostatnia zmiana: Środa, 23.11.2011, 18:06:53 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #98 - Poniedziałek, 22.02.2016, 20:56:28 - NIEPRZECZYTANA »

Podepnę się bo w sumie mam taż mam zagadkę z ładowaniem.  :-\

Sprawa ma się tak: Auto jest używane codziennie i codziennie pokonuje 60 km w jedną stronę. Tydzień temu jak rano odpalałem auto to przygasał zegarek i licznik przebiegu, ale auto odpalało w sumie bez problemów. W weekend podjechałem do gaziarza, że by ustawić instalkę i on zwrócił mi uwagę, że w sofcie od instalki pokazuje mu napięcie akumulatora- 13V i że to trochę za nisko i że obawia się, że jeśli napięcie spadnie poniżej 12 to komp gazu wróci do ustawień fabrycznych i regulacja gówno da.

Wobec tego w niedzielę podładowałem aku prostownikiem. W momencie podłączenia prostownik wskazywał jakiejś 75-80% naładowania aku. Ładowałem jakiejś 5 godzin i zapakowałem do auta rano.
Dziś podjechałem do warsztatu i koleś zmierzył mi napięcie na altku i akumulatorze

Wynik:
napięcie na altku (bez obciążenia) 13,98V
napięcie na akumulatorze (bez obciążenia) 13,95V  :o

No i zgłupiałem bo skoro ładowanie jest jak ta lala- to czemu w weekend musiałem zewnętrznie podładować aku i czemu wcześniej podczas odpalania przygasały liczniki?  :o Przecież na takiej trasie taką różnicę w energii altek powinien bez problemu nadrobić a mimo to aku wydawał się niedoładowany...
Aku Bosch Silver s3 ma może pół roku

Ktoś jest w stanie powiedzieć co jest grane?

,
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #99 - Środa, 24.02.2016, 13:53:52 - NIEPRZECZYTANA »

A jakiej firmy masz alternator Bosch czy Valeo ?
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Kapitan Powolny Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź i okolice
Samochód: Seat Cordoba Vario 99 r. 1.6 ALM 75KM

« Odpowiedz #100 - Piątek, 26.02.2016, 13:08:34 - NIEPRZECZYTANA »

Tracer

Sprawdzone organoleptycznie oczyskami  :P Siedzi Bosch.

Kwestia wieszającej się kuchenki w aucie rozwiązana przez naprawę elektroniczną sterownika gazu u producenta więc tutaj temat się rozwiązał.

Ale przygasanie liczników przy pierwszym odpaleniu po kilku godzinach postoju zostało...

EDIT: 2016-03-07

Dokładam pewne spostrzeżenie, które może wam coś powie. Otóż niedawno auto stało przez weekend w temperaturach około 0 stopni nie odpalane i niestety w poniedziałek mimo trzech prób zabrakło kilku amper żeby odpaliła. Rozrusznik kręcił ale było mało prądu. Podładowałem aku pół godziny i poszło. Wieczorem tego samego dnia się wkurzyłem i wyjąłem aku- naładowałem małym prądem 10 godzin i teraz nie ma problemów z dłuższym postojem a i liczniki jakby mniej przygasały.

Czy mimo prawidłowego ładowania altek niedomaga czy jednak jakiś złodziej w aucie mi kradnie prąd na tyle że przy ujemnych nocnych temperaturach aku ma około 60 % pojemności po 48 godzinach postoju i rozrusznik już nie zakręci wystarczająco silnikiem

Jakiejś sugestie
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 07.03.2016, 09:54:06 wysłane przez Kapitan Powolny » Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» ładowanie, kontrolka ładowania ...
Skocz do: