Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Kostka stacyjki i wymiana
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Kostka stacyjki i wymiana (Przeczytany 63020 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Applewine
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR
Kostka stacyjki i wymiana
«
Piątek, 01.06.2007, 21:00:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
Mam problem ze światłami mijania w Ibizie 1994 - żarówki, bezpieczniki ok (sprawdzone, zmienione). Pozycja, długie i reszta - wszystko działa, więc po chwili googlowania doszedłem do wniosku, że problem jest w przełączniku świateł.
I mam pytanie - co jest co w połączeniu wtyczka/przełącznik świateł - jest tam 14 styków, czy da się połączyć któreś "na krótko", aby światła mijania się paliły, a ja mógłbym spokojnie pojechać po nowy przełącznik/do elektryka bez płacenia milicjantom?
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #1 -
Sobota, 02.06.2007, 04:56:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Podaj sobie "+" z akumulatora bezposrednio na jedną żarówkę to o ile uszkodzony jest przełacznik i 2ga sie zaświeci. Sprawdz czy swieci się "tył".
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Applewine
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #2 -
Piątek, 08.06.2007, 15:22:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Problem okazał się poważniejszy niż przełącznik.
Instalacja od stacyjki do świateł wygląda tak:
Od stacyjki do włącznika świateł – czarnożółty kabel, potem od włącznika świateł do przełącznika pod kierownicą – białoczarny kabel i dalej kablem żółtym, przez bezpieczniki do żarówek.
I wszystko jest OK.
Przy wyłączonych światłach napięcie na czarnożółtym kablu ze stacyjki przy przełączniku świateł jest OK.
Problem pojawia się, gdy włączam światła mijania – prąd z przewodu znika, światła nie działają, nie działa także wentylator nawiewu.
Patrząc na schemat, wydaje mi się, że to może być „przekaźnik kontaktowy X” – ale nie jestem do końca pewien.
Jeśli tak, to czym go można zastąpić – ew. gdzie toto dostać ?
Zapisane
emtezet
Moderator
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e
WWW
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #3 -
Piątek, 08.06.2007, 18:09:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
A zarowki sprawdzales na oko czy miernikiem? Ja ostatnio tez tak mialem akurat nie u siebie ale dziwnym trafem walnely zarowki, obie na raz, wyjalem, obejrzalem i wygladaly ok, sprawdzam bezpiezniki i cala reszte niby ok i nie wiedzialem co jest dopoki nie sprawdzilem zarowek jeszcze raz miernikiem, obie byly przepalone choc zarniki byly ok...
Zapisane
->
Masz zintegrowane radio a nie chcesz słuchać już tylko radia albo kaset? ZAJRZYJ TUTAJ!!
<-
-> MONTAŻ CAR-AUDIO ŁÓDŹ <-
Applewine
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #4 -
Piątek, 08.06.2007, 19:53:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
Żarówki działają - podpinam je na krótko do akumulatora i świecą. Wszystkie inne światła też.
Co ciekawe - rano odłączyłem kabel zasilający stacyjkę (tam idzie + z aku (czrw. kabel), i wychodzi zółtoczarny kabel do św. mijania - odpaliłem samochód - wszystko działało ok. Zgasiłem i odpaliłem znowu - i nie działa
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #5 -
Sobota, 09.06.2007, 01:57:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Applewine"
Patrząc na schemat, wydaje mi się, że to może być „przekaźnik kontaktowy X” – ale nie jestem do końca pewien.
Gdyby to byl przekazni X to swiatla by dzialaly. Tylko stacyjka sie szybko wysypie. Ten przekaznik zwiera styk w stacyjce aby go odciazyc. Chyba ze umarl ci kiedys przekaznik a teraz pada stacyjka. No i wtedy nie bedzie tez dlugich.
Proponuje podac plus przez bezpiecznik na zarowki, dalej na bezpieczniki swiatel mijania (sa dwa), za i przed przelacznik swiatel,i wylacznik. Moze w ten spsob uda sie kreslic gdzie jest przerwa.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #6 -
Sobota, 09.06.2007, 06:27:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Obwód idzie jeszcze przez przełącznik zmiany świateł przy kierownicy. Można zrobić probówkę z zarówki od świiteł miijania i lecieć po obwodzie. Chodzi o to żeby prądowo
obciążać styki.Jesli jest wypalony styk to UM-ka / voltomierz tego nie wykryje bo pobiera
mikroprąd.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Applewine
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #7 -
Sobota, 09.06.2007, 10:36:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tak jak pisałem - cały obwód od stacyjki do świateł jest ok - jak daję napięcie z akumulatora na odpowiedni (czarno/żółty) kabel - to światła się świecą, dmuchawa działa.
Problem zaczyna się na chodzącym silniku (czyli po załączeniu i rozłączeniu rozrusznika przez stacyjkę) - w momencie gdy włączam światła, przekaźnik X (nr 18) zaczyna działać tak, jakbym nadal uruchamiał rozrusznik, czyli odłącza światła i dmuchawę. Gdy mam tylko postojowe i włączoną dmuchawę - też działa w normie.
Zatem dochodzę powoli do wniosku, że wina leży po stronie stacyjki - a właściwie kostki stacyjki. Wygląda tak, jakby po rozruchu nadal szedł słaby sygnał do przek.X, że rozrusznik jest włączony - i w momencie jak zapalam światła, plynie kilkuamperowy prąd, który uruchamia przekaźnik X, który w trosce o dobry prąd dla rozrusznika wyłącza światła i dmuchawę.
Jeżeli się mylę - to proszę o ew. sugestie co innego może być nie tak.
No i jak dobrać się do kostki stacyjki - czy trzeba zdjąć kierownicę, potem przełączniki w dopiero mamy stacyjkę, czy też jest jakiś chytry sposób?
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #8 -
Sobota, 09.06.2007, 11:40:31 -
NIEPRZECZYTANA
»
Może tak być. Widziałem kostki do stacyjki za niewielkie pieniądze na Allegro.
Trzeba odkrecic 2 sruby na któore trzyma się obudowa kolumny kierownicy.
Potem wszystko widać ale stacyjki jeszcze nie rozbierałem.
Jesli masz poduche to odłącz aku i odkręca się ja kluczem ampulowym.
Nic trudnego żeby w razie czego zdjać kierownik.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #9 -
Sobota, 09.06.2007, 19:04:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Tracer"
Obwód idzie jeszcze przez przełącznik zmiany świateł przy kierownicy
Jest
Cytat: "KKKKris"
za i przed przelacznik swiatel
Cytat: "Applewine"
w momencie gdy włączam światła, przekaźnik X (nr 18) zaczyna działać
On ma dzialac odrazu po wlaczeniu zaplonu i tylko zaplonu, a nie dopiero jak wlaczysz swiatla lub dmuchawe. Gdy przekrecisz na rozrusznik powinien sie rozlaczyc. Moze zewrzyj jego styki kawalkiem grubego przewodu i sprawdz co wtedy z dmuchawa i swiatlami jesli bedzie OK to albo przekaznik do d.. albo jego cewka nie dstaje napiecia ze stacyjki (zacisk X)
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #10 -
Niedziela, 10.06.2007, 08:31:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
http://moto.allegro.pl/item201640327_nowa_kostka_stacyjki_vw_volkswagen_golf_polo_seat.html
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #11 -
Wtorek, 07.08.2007, 14:00:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
wyglada to tak samo jak w toledo...
wyciagnij kostke z kablami a od dolu bedziesz mial 1 srubke, wykrecisz i wyciagasz kostke stacyjki
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
MacArtur
Gość
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #12 -
Sobota, 11.08.2007, 19:58:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeśli temat jeszcze aktualny: Miałem podobny problem w passacie B3. Kosteczka jest pewnie taka sama od lat we wszystkich vw i seatach, w każdym bądź razie kosztowała mnie w sklepie 14 zł. Aby ją wyciągnąć, należy faktycznie wykręcić tylko jedną śrubeczkę, ale od spodu. Najpierw jednak trzeba ściągnąć cały układ stacyjki z drążka, a w tym celu (w passacie) należało zbić wieloklin z drążka kierowniczego do siebie. Dopiero potem można ściągnąć całą stacyjkę z kolumny.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #13 -
Niedziela, 12.08.2007, 12:04:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
w toledo dla przykladu trzeba zbic metalowa podkladke aby zdjac stacyjke
troche zabawy jest...
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ecik
Świeżak
Offline
Skąd: Gliwice
Samochód: Seat Ibiza 97 1.4 AEX
Odp: Kostka stacyjki i wymiana
«
Odpowiedz #14 -
Sobota, 25.08.2007, 15:20:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zacina mi sie kostka stacyjki, zdarza sie że w ostatniej fazie (zapłon) nie dziala. Kupilem taką kostke, ale nie wiem jak to wymienic...kostka jest przykrecona jedna srubą, lecz nie ma dojscia do jej odkrecenia bo zasłania ją pałąk z kolumny kierownicy.
Moze ktos z was juz to wymienial?
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Kostka stacyjki i wymiana
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...