+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Kostka stacyjki i wymiana
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kostka stacyjki i wymiana  (Przeczytany 15873 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Applewine
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR

« Piątek, 01.06.2007, 22:00:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Mam problem ze światłami mijania w Ibizie 1994 - żarówki, bezpieczniki ok (sprawdzone, zmienione). Pozycja, długie i reszta - wszystko działa, więc po chwili googlowania doszedłem do wniosku, że problem jest w przełączniku świateł.
I mam pytanie - co jest co w połączeniu wtyczka/przełącznik świateł - jest tam 14 styków, czy da się połączyć któreś "na krótko", aby światła mijania się paliły, a ja mógłbym spokojnie pojechać po nowy przełącznik/do elektryka bez płacenia milicjantom?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Leon 1.9 ASV

« Odpowiedz #1 - Sobota, 02.06.2007, 05:56:04 - NIEPRZECZYTANA »

Podaj sobie "+" z akumulatora bezposrednio na jedną żarówkę to o ile uszkodzony jest przełacznik i 2ga sie zaświeci. Sprawdz czy swieci się "tył".
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.13, hamuje ATE Ceramic
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
MÓJ STOŻEK http://img160.imageshack.us/img160/6254/stoek9uv.jpg
Applewine
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #2 - Piątek, 08.06.2007, 16:22:28 - NIEPRZECZYTANA »

Problem okazał się poważniejszy niż przełącznik.

Instalacja od stacyjki do świateł wygląda tak:
Od stacyjki do włącznika świateł – czarnożółty kabel, potem od włącznika świateł do przełącznika pod kierownicą – białoczarny kabel i dalej kablem żółtym, przez bezpieczniki do żarówek.
I wszystko jest OK.
Przy wyłączonych światłach napięcie na czarnożółtym kablu ze stacyjki przy przełączniku  świateł jest OK.

Problem pojawia się, gdy włączam światła mijania – prąd z przewodu znika, światła nie działają, nie działa także wentylator nawiewu.

Patrząc na schemat, wydaje mi się, że to może być „przekaźnik kontaktowy X” – ale nie jestem do końca pewien.
Jeśli tak, to czym go można zastąpić – ew. gdzie toto dostać ?
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03

« Odpowiedz #3 - Piątek, 08.06.2007, 19:09:25 - NIEPRZECZYTANA »

A zarowki sprawdzales na oko czy miernikiem? Ja ostatnio tez tak mialem akurat nie u siebie ale dziwnym trafem walnely zarowki, obie na raz, wyjalem, obejrzalem i wygladaly ok, sprawdzam bezpiezniki i cala reszte niby ok i nie wiedzialem co jest dopoki nie sprawdzilem zarowek jeszcze raz miernikiem, obie byly przepalone choc zarniki byly ok...
Zapisane

Applewine
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #4 - Piątek, 08.06.2007, 20:53:07 - NIEPRZECZYTANA »

Żarówki działają - podpinam je na krótko do akumulatora i świecą. Wszystkie inne światła też.

Co ciekawe - rano odłączyłem kabel zasilający stacyjkę (tam idzie + z aku (czrw. kabel), i wychodzi zółtoczarny kabel do św. mijania - odpaliłem samochód - wszystko działało ok. Zgasiłem i odpaliłem znowu - i nie działa :niewiem:
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASV; Pastuszek 3BG Vario '04 AVB+38KM

« Odpowiedz #5 - Sobota, 09.06.2007, 02:57:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Applewine"
Patrząc na schemat, wydaje mi się, że to może być „przekaźnik kontaktowy X” – ale nie jestem do końca pewien.

Gdyby to byl przekazni X to swiatla by dzialaly. Tylko stacyjka sie szybko wysypie. Ten przekaznik zwiera styk w stacyjce aby go odciazyc. Chyba ze umarl ci kiedys przekaznik a teraz pada stacyjka. No i wtedy nie bedzie tez dlugich.
Proponuje podac plus przez bezpiecznik na zarowki, dalej na bezpieczniki swiatel mijania (sa dwa), za  i przed przelacznik swiatel,i wylacznik. Moze w ten spsob uda sie kreslic gdzie jest przerwa.
Zapisane

Leon :
Pasek:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Leon 1.9 ASV

« Odpowiedz #6 - Sobota, 09.06.2007, 07:27:29 - NIEPRZECZYTANA »

Obwód idzie jeszcze przez przełącznik zmiany świateł przy kierownicy. Można zrobić probówkę z zarówki od świiteł miijania i lecieć po obwodzie. Chodzi o to żeby prądowo
obciążać styki.Jesli jest wypalony styk to UM-ka / voltomierz tego nie wykryje bo pobiera
mikroprąd.
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.13, hamuje ATE Ceramic
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
MÓJ STOŻEK http://img160.imageshack.us/img160/6254/stoek9uv.jpg
Applewine
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Vario 2002 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #7 - Sobota, 09.06.2007, 11:36:39 - NIEPRZECZYTANA »

Tak jak pisałem - cały obwód od stacyjki do świateł jest ok - jak daję napięcie z akumulatora na odpowiedni (czarno/żółty) kabel - to światła się świecą, dmuchawa działa.

Problem zaczyna się na chodzącym silniku  (czyli po załączeniu i rozłączeniu rozrusznika przez stacyjkę) - w momencie gdy włączam światła, przekaźnik X (nr 18) zaczyna działać tak, jakbym nadal uruchamiał rozrusznik, czyli odłącza światła i dmuchawę. Gdy mam tylko postojowe i włączoną dmuchawę - też działa w normie.

Zatem dochodzę powoli do wniosku, że wina leży po stronie stacyjki - a właściwie kostki stacyjki. Wygląda tak, jakby po rozruchu nadal szedł słaby sygnał do przek.X, że rozrusznik jest włączony - i w momencie jak zapalam światła, plynie kilkuamperowy prąd, który uruchamia przekaźnik X, który w trosce o dobry prąd dla rozrusznika wyłącza światła i dmuchawę.
Jeżeli się mylę - to proszę o ew. sugestie co innego może być nie tak.

No i jak dobrać się do kostki stacyjki - czy trzeba zdjąć kierownicę, potem przełączniki w dopiero mamy stacyjkę, czy też jest jakiś chytry sposób?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Leon 1.9 ASV

« Odpowiedz #8 - Sobota, 09.06.2007, 12:40:31 - NIEPRZECZYTANA »

Może tak być. Widziałem kostki do stacyjki za niewielkie pieniądze na Allegro.
Trzeba odkrecic 2 sruby na któore trzyma się obudowa kolumny kierownicy.
Potem wszystko widać ale stacyjki jeszcze nie rozbierałem.
Jesli masz poduche to odłącz aku i odkręca się ja kluczem ampulowym.
Nic trudnego żeby w razie czego zdjać kierownik.
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.13, hamuje ATE Ceramic
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
MÓJ STOŻEK http://img160.imageshack.us/img160/6254/stoek9uv.jpg
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASV; Pastuszek 3BG Vario '04 AVB+38KM

« Odpowiedz #9 - Sobota, 09.06.2007, 20:04:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
Obwód idzie jeszcze przez przełącznik zmiany świateł przy kierownicy

Jest
Cytat: "KKKKris"
za i przed przelacznik swiatel

Cytat: "Applewine"
w momencie gdy włączam światła, przekaźnik X (nr 18) zaczyna działać

On ma dzialac odrazu po wlaczeniu zaplonu i tylko zaplonu, a nie dopiero jak wlaczysz swiatla lub dmuchawe. Gdy przekrecisz na rozrusznik powinien sie rozlaczyc. Moze zewrzyj jego styki kawalkiem grubego przewodu i sprawdz co wtedy z dmuchawa i swiatlami jesli bedzie OK to albo przekaznik do d.. albo jego cewka nie dstaje napiecia ze stacyjki (zacisk X)
Zapisane

Leon :
Pasek:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Leon 1.9 ASV

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 10.06.2007, 09:31:22 - NIEPRZECZYTANA »

http://moto.allegro.pl/item201640327_nowa_kostka_stacyjki_vw_volkswagen_golf_polo_seat.html
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV , była Varta 12V/77Ah i jest Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.13, hamuje ATE Ceramic
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
MÓJ STOŻEK http://img160.imageshack.us/img160/6254/stoek9uv.jpg
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 07.08.2007, 15:00:52 - NIEPRZECZYTANA »

wyglada to tak samo jak w toledo...

wyciagnij kostke z kablami a od dolu bedziesz mial 1 srubke, wykrecisz i wyciagasz kostke stacyjki
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
MacArtur
Gość



« Odpowiedz #12 - Sobota, 11.08.2007, 20:58:37 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli temat jeszcze aktualny: Miałem podobny problem w passacie B3. Kosteczka jest pewnie taka sama od lat we wszystkich vw i seatach, w każdym bądź razie kosztowała mnie w sklepie 14 zł. Aby ją wyciągnąć, należy faktycznie wykręcić tylko jedną śrubeczkę, ale od spodu. Najpierw jednak trzeba ściągnąć cały układ stacyjki z drążka, a w tym celu (w passacie) należało zbić wieloklin z drążka kierowniczego do siebie. Dopiero potem można ściągnąć całą stacyjkę z kolumny.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 12.08.2007, 13:04:34 - NIEPRZECZYTANA »

w toledo dla przykladu trzeba zbic metalowa podkladke aby zdjac stacyjke
troche zabawy jest...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ecik Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Gliwice
Samochód: Seat Ibiza 97 1.4 AEX

« Odpowiedz #14 - Sobota, 25.08.2007, 16:20:17 - NIEPRZECZYTANA »

Zacina mi sie kostka stacyjki, zdarza sie że w ostatniej fazie (zapłon) nie dziala. Kupilem taką kostke, ale nie wiem jak to wymienic...kostka jest przykrecona jedna srubą, lecz nie ma dojscia do jej odkrecenia bo zasłania ją pałąk z kolumny kierownicy.
Moze ktos z was juz to wymienial?
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Kostka stacyjki i wymiana
Skocz do: