+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» ładowanie, kontrolka ładowania ...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ładowanie, kontrolka ładowania ...  (Przeczytany 71616 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #60 - Środa, 26.10.2011, 19:50:38 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, pytanie o napięcie w instalacji chociaż trochę z innej beczki. W aucie mam zamontowany voltomierz. Do tego że przy włączonym na full radiu + wzmacniaczu, wskazówka drga w rytmie bassu już się przyzwyczaiłem, ale ostatnio na wyłaczonym radiu, zauważyłem że kierunkowskaz powoduje ten sam efekt.. Dragnie jest minimalne w zakresie ok. 13,3-13,6 V ale następuje dokładnie w momencie zapalania kierunkowskazów. Dodam, że praktycznie takie same drgania wywołuje wspomniany wzmachor, który ma z grubsza 300 W RMS.

Generalnie z samym ładowaniem, nie zanotowałem problemów natury napięciowej, gdyż nigdy mi napięcie nie spadło poniżej 13 V, jednak zaczynam się zastanawiać czy nie powstało gdzieś małe zwarcie, które wsysa mi A jak odkurzacz.

Co o tym sądzicie??
« Ostatnia zmiana: Środa, 26.10.2011, 19:51:55 wysłane przez Mad_Maxs » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #61 - Środa, 26.10.2011, 19:56:55 - NIEPRZECZYTANA »

gdzie jest podlaczony voltomierz? pewnie nie do aku tylko przez cala instalacje oryginalna :-X

Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #62 - Środa, 26.10.2011, 20:45:56 - NIEPRZECZYTANA »

pod 12v po kluczyku, masa prosto z aku
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #63 - Środa, 26.10.2011, 20:53:29 - NIEPRZECZYTANA »

a jaki spadek napiecia masz na wskazniku? tzn ile V mniej pokazuje?
ja mam podpiete radio prosto do skrzynki grubymi kablami i wskaznik tam wbudowany podaje o 0,5V mniej niz pomiar na samym aku

a teraz do sedna, podpinajac pod ori instalacje zawsze beda spadki i ciezko to wyeliminowac - za duzo stykow jest do poprawy... lepiej pociagnac zasilanie z aku przez przekaznik np.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #64 - Środa, 26.10.2011, 20:59:31 - NIEPRZECZYTANA »

generalnie powiem Ci że przekłamań dużych nie zauważyłem. Po starcie silnika na klemach jest 14,4 - 14,6 V i mniej więcej taka sama wartość występuje na wskaźniku.

Trafna sugestia z tym przekaźnikiem :) jak mi jakiś wpadnie w ręce to przy odrobinie ciepła na dworze na pewno zastosuje :)

Ciekawa sprawa że ładowanie po chwili jazdy stabilizuje się na około 13,5V. 
Uruchomienie świateł do spadek z 14,5 V na 14 V. To też normalne?? czy wynika z podłączenia przez instalację a nie bezpośrednio do aku??
« Ostatnia zmiana: Środa, 26.10.2011, 21:02:53 wysłane przez Mad_Maxs » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #65 - Środa, 26.10.2011, 21:37:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Mad_Maxs
Uruchomienie świateł do spadek z 14,5 V na 14 V. To też normalne?? czy wynika z podłączenia przez instalację a nie bezpośrednio do aku??
nie normalne to to ze masz ladowanie 14,5-14,6 (moze kwestia bledu pomiarowego ale...)
wskaznik podaje dokladnie to samo co miernik?
Cytat: Mad_Maxs
Ciekawa sprawa że ładowanie po chwili jazdy stabilizuje się na około 13,5V. 
norma
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #66 - Czwartek, 27.10.2011, 20:38:46 - NIEPRZECZYTANA »

Napięcie ładowania może osiagąć 14,4 V max przy niskich ujemnych temepraturach , bo alternator moze mieć kompensację temperaturową.
W miare jak temperatura rośnie napiecie ładowania zmniejsza sie do 13,5 Voltów.
Mam woltomierz w aucie, w słupku, i zauważyłem, że mój alternator Boscha ma taka kompensację.
Napięcie 14,4 voltów jest watościa graniczną i jego przekroczenie powinno
rozpocząć procedurę szukania usterki
z ta jednak uwagą ,ze cyfrowe mierniki moga sie mylić o 0,1 V,
czyli mamy taka tolerancję wyniku.
Przeładowanie aku objawia sie silnym gazowaniem elektrolitu i jego
ubytkami, co przy obecnie hermetycznej budowie aku może spowodować
zbyt niski poziom elektrolitu, którego nie można uzupełnić.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #67 - Czwartek, 27.10.2011, 20:52:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
W miare jak temperatura rośnie napiecie ładowania zmniejsza sie do 13,5 Voltów.
Bez świateł czy z włączonymi światłami?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #68 - Czwartek, 27.10.2011, 21:00:17 - NIEPRZECZYTANA »

Z

PS nie wiem czy wiecie i na ile to prawdziwy wynik ale wag podaje % obciazenie alterantora
silnik - gupa 16 - blok 1
na wlaczanie odbiornikow na pewno reaguje :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #69 - Piątek, 28.10.2011, 05:05:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Bez świateł czy z włączonymi światłami?
Nie ma to znaczenia, bo zalezy od temperatury, natomiast trzeba do tego pomiaru
zwiększyć obroty silnika, bo przy włączonych światłach zwiększa się obciązenie
altka.
W grupie 16 widać też czy załączyło się dodatkowe podgrzewanie  płynu chłodzącego
silnik przy pomocy świec żarowych.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Mad_Maxs Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Legnica
Samochód: Seat Toledo 2 1.8 Signo

« Odpowiedz #70 - Piątek, 28.10.2011, 15:37:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Napięcie ładowania może osiagąć 14,4 V max przy niskich ujemnych temepraturach

No i trafiłeś w dziesiątkę, bo im zimniej tym częściej zaczynam od takiego wskazania jak opisywałem. Oczywiście podobnie jak Ty, mam Bosha pod maską

Cytat: mac456x9
Bez świateł czy z włączonymi światłami?

Oczywiście ze światłami

Cytat: raby
wag podaje % obciazenie alterantora
silnik - gupa 16 - blok 1

Było by super gdyby nie to, że 2E posiada sterownik Digifant 1.7, a jego możliwości są dość "ograniczone". Generalnie VAG wskazuje około 13,6 V i tak się trzyma. Poza tym podgrzewania przy pomocy świec żarowych raczej w benzynie nie znajdę :)

Postaram się przepiąć +12 pod przekaźnik od szyb, który dostaje 12V dopiero po zapłonie i ma osobne zasilanie prosto z AKU, wtedy zobaczymy jak będzie wyglądał pomiar
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #71 - Sobota, 29.10.2011, 15:36:51 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, dalej walczę z problemem bardzo niskiego ładowania.
Już mi ręce opadają bo nie wiem czego i gdzie mam szukać.
Ładowanie aku na klemach z włączonymi światłami to 12,3V - Masakra.
Mierzyłem na klemach oraz między boczną śrubką wychodzacą z altka po przeciwnej stronie niż pasek oraz klemą minusową - tu wyszło 12,4V
Dodatkowo dziwna sprawa jest następująca : Po odpaleniu silnika ładowanie jest 13,6. Po chwili zaczyna spadać aż zatrzymuje się na 12,8V bez włączonych świateł.
Światła oraz dalszy wzrost temperatury silnika powodują ustabilizowanie się napięcia na 12,3V.
Dodam, że pasek na alternatorze nie jest luźny i raczej się nie ślizga.

a jak sprawdzić ile daje sam alternator?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29.10.2011, 15:52:02 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #72 - Sobota, 29.10.2011, 15:40:29 - NIEPRZECZYTANA »

Oddaj altka do regeneracji lub wymien
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #73 - Sobota, 29.10.2011, 16:12:45 - NIEPRZECZYTANA »

Raby, no ale jak mam oddać altka? Jeżeli gośc który mi montował aku i sprawdzał napięcie dotknął w jakieś dwa punkty na alternatorze i miernik pokazał mu 14,12V ? Na gorącym silniku i nowym aku.
Nie wiem niestety gdzie dotknął (a chciał bym się dowiedzieć) i nie mogę sam zrobić takiego pomiaru. A "dotykanie" miernikiem po calej komorze silnika jest dla mnie lekko mówiąc bez sensu.
W dodatku na liczniku jest 117tys km więc czy jest szansa, żeby już alternator siadł. Komuś w 1,4 alterk padł po 280 czy 380tys km...

EDIT: Gdzie jest masa alternatora? Tzn gdzie szukać przewodu masowego altka?
(czy zmasowany jest poprzez przykręcenie do karoserii?)
« Ostatnia zmiana: Sobota, 29.10.2011, 17:37:24 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #74 - Sobota, 29.10.2011, 17:41:52 - NIEPRZECZYTANA »

Na altku dotykasz obudowy, metalowej, jeden biegun "-" i tej dużej sruby do której dochodzi gruby kabel."+"
Mozliwe,ze masz padniete diody w mostku prostowniczym i altek nie ma wydajności.
Może to altek Valeo bo w nim tak kiedys miałem ??
Objawy na to wskazują.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» ładowanie, kontrolka ładowania ...
Skocz do: