+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Falujace obroty...  (Przeczytany 372368 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
sikor13
Gość



« Odpowiedz #135 - Poniedziałek, 26.03.2007, 13:43:45 - NIEPRZECZYTANA »

wszystko ladnie pieknie teraz juz znowu zaczynaja mi falowac obroty i czasami nie chce zapalac za 1 raezm uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhh jak mnie to denerwuje !!!! no i ostatnio zgasł podczas jazdy obroty nie zaczeły spadac i falowac tylko tak nagle !!!!!!!!
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #136 - Poniedziałek, 26.03.2007, 16:42:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"

Przy okazji powiedział ze przepustnice nalezy często czyśćić nie rzadziej niż co 30 kkmów.,
bo to jest głowna przyczyna kłopotów.


Czy to się tyczy konkretnych modeli silnika czy wszystkich ??
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #137 - Poniedziałek, 26.03.2007, 16:45:51 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co przeczytałem kol. Tracer wymiana przepustnicy i fachowa adaptacja pomogły? Dużo albo inaczej mówiąc wszystko zależy od sprzętu którym dokonuje się pasowania (program komputerowy). Jeśli masz kupiony kabel za 100zł i do tego ściągnięty z netu VAG to często nie ma komunikacji ze sterownikiem. Nie chce on wykonywać podstawowych funkcji. No to rozumiem, że nie pomyliłem się ze trzeba wymienić przepustnicę??  ;)  :pub:
P.S. Lepiej przeczytaj sobie tą procedure pasowania porzepusstnicy którą ja umieściłem na forum a nie te bzdury z Delta Scan.

punchoo przy AEXie radze to robić dość często. To wrażliwy sprzęt
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #138 - Poniedziałek, 26.03.2007, 16:57:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "punchoo"

Czy to się tyczy konkretnych modeli silnika czy wszystkich ??


Powiedział tak " te małe przepustnice w tych silnikach ...."
więc zapewnie chodziło mu o te ALM ,AKK itp
Zapytam go jeszcze,bo mi będzie wymieniał uszczelniacze popychaczy
BEZ zdejmowania głowicy !!!! w środe.
Do adaptacji używał takiego specjalistycznego urządzenia z napisem VAG......
z takim małym wyświetlaczem.
Brudy w przepustnicy powodują opory z którymi musi walczyc silniczek krokowy
a jak nie daje rady to najpier są błedne dane do kompa , a potem może paść.
Moja wytrzymała prawie 200 kkmów i nie jestem na nią zły.
Nową (używaną) dostałem za 229 PLN i jest jeszcze taka na Alegro
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
krukowski
Gość



« Odpowiedz #139 - Niedziela, 01.04.2007, 14:02:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Tracer"
dodaję gazu linką przy przepustnicy

moglbys mi zrobic zdjecie gdzie jest ta linka wiem ze to glupie ale nie moge jej odnalezc a mam ten sam silnik chyba co ty?  :niewiem:
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #140 - Niedziela, 01.04.2007, 14:22:25 - NIEPRZECZYTANA »


Linke widać jak przebiega równolegle do wiazki kabli .
Normalnie zeby sie do niej dostac trzeba zdjąć obudowe filtru powietrza.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
sikor13
Gość



« Odpowiedz #141 - Środa, 18.04.2007, 13:24:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Ja dzisiaj oddale samochod do mechanika na wymiane silniczka krokowego bo coraz czesciej gasł na wolnych obrotach a obroty zaczeły falowac pół roku temu mialem ten silniczek czyszczony po wyczyszczniu bylo wszystko ok ale teraz juz zaczynalo sie dziac to samo !!! Gasł jak sie przy jezdzie właczylo luz to gasł wczoraj tak mi sie stało i po zgasnieciu juz musialem odpalac z gazem bo inaczej nie dalo rady bo nie zapalal a jak zapalal z gazem to obroty tez spadały i gasł heheh. Dopiero po jakis 5 minutach odpalil normalnie bez gazowania. Mam nadzieje ze po wymianie tego silniczka juz tak sie nie bedzie robilo !!!!! Ktos tam napisal ze to uszczelka pod kolektorem ssacym !!!! Wiec jak bedzie sie dalej tak robilo sprawdze to mechanik powiedzial ze 1 co to wymiana silniczka krokowego ze czyszczenie nie starcza na dlugo !!!! zobaczymy

[ Dodano: 2007-04-18, 23:11 ]
No wiec tak pomyłka nie byl to silniczek krokowy a przepustnica ktora byla juz tak zabrudzona ze nie nadawala sie do niczego a co za tym idzie sonda Lambda rozpieprzona  odziwo samochod nie gasł  jakos czesto czesciej falowaly obroty !!! ale pare razy sie zdarzylo ze zgasł wiec juz chyba bedzie wszystko ok trafil sie spoko typ ktory widac zna sie na sprawie !!!! nie wiem jeszcze jaki koszt bedzie tego jutro odbieram ibizke !!!! a i przez Lambde moj seacik kochany wykazywal ze pali 11 litrow silnik 1.6 wiec troszke sporo !!!!!!
Zapisane
masz12 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Żyrardów
Samochód: cordoba 6L z 2003 BBY 1,4 16V + LPG:vectra GTS

« Odpowiedz #142 - Czwartek, 25.10.2007, 14:16:55 - NIEPRZECZYTANA »

odkopuje wątek ponieważ walczę z fakowanie w skodzie silnik AEE co jakiś czas wpada w dziwne falowanie od 1500 do 2000 a jak już spadnie w okolice 1000 to dziwnie mim trzęsie przepustnica wyczyszczona i zrobiona adaptacja pomaga tylko na jakiś czas pre razy wywalił czujnik spalania stukowego ale ostatnio jest cicho może
nie chciąłbym wymieniać czegoś na zasadzie a może się uda bo mi funduszy zbraknie
pomyslałem że może trzeba mu ustawić zapłon tylko czy ktoś mógłby mi opisać jak to zrobić na vag-u krok po kroku
już sam nie wiem co zrobić może ktoś podpowie

Napisano: Środa, 03.10.2007, 10:07:22


dałem radę jest ok  8)   :pub:
Zapisane

fladra
Gość



« Odpowiedz #143 - Piątek, 26.10.2007, 15:10:36 - NIEPRZECZYTANA »

No dobra cały czas przepustnica, silniczek krokowy, filtry itp. Ja wszystko wymieniłem lub czyściłem i resetowałem i nic nie pomaga. Mam Cordobę 1,6 ALM 2000  z gazem sekwencją.
Objawy są takie: Odpalam silnik po przejechaniu paruset metrów, gdy nie jedzie już na ssaniu a jeszcze na benzynie na skrzyżowaniu na luzie lub sprzęgle 1 raz zawachluje obrotami jest to przed zmianą na LPG po ruszenia zmienia się na LPG i na następnych skrzyżowaniach lub korkach mam dyskotekę. Obroty falują drgania przechodzą na budę czasami potrafi na skrzyżowaniu zgasnąć. Byłem na kompie w paru warsztatach i nic. Ostatnia diagnoza komputer od gazu do wymiany a ja mam już tego dość. Gdy gaz sie skończy i w czasie jazdy przełączy się na benzynę, na pierwszym skrzyżowaniu lub na stacji najczęściej gaśnie. Może ktoś miał podobny przypadek bardzo proszę o pomoc.
Zapisane
Gruby
Gość



« Odpowiedz #144 - Piątek, 26.10.2007, 23:13:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: fladra
Może ktoś miał podobny przypadek bardzo proszę o pomoc.

Napisz jaką masz instalację (marka). Moja miała to samo na LPG Bigas. Tylko dokładna regulacja na dwa komputery benzyny i LPG jednocześnie a następnie regulacja podczas jazdy.

Opisane przez ciebie objawy wskazują na rozregulowanie komputera od benzyny od źle ustawionego gazu.

Powtarzam, tylko bardzo dokładna regulacja także z uwzględnieniem korekt w zależności od temperatury gazu i silnika.

Tam gdzie byłeś - nie znają się na tej instalacji LPG !!!! Musisz do tego podejść inaczej. Nie szukać i jeździć błędnie po wszystkich gazownikach tylko najpierw pytać się "na wejściu" czy montowali w swoich warsztatach akurat Twoją instalację do 1.6 ALM.

Gazownik który regulował w mojej Cordobie powiedział, że istalacja Bigas jest dobra do tego silnika ale sam zamontowałby AG ZENIT (kupiłem Cordobę z LPG).
« Ostatnia zmiana: Piątek, 26.10.2007, 23:24:30 wysłane przez Gruby » Zapisane
fladra
Gość



« Odpowiedz #145 - Sobota, 27.10.2007, 17:07:23 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatnio wymienili mi filtr gazowy i zregenerowali listwę cokolwiek to znaczy:) Powiedzieli, że oni odeszli od włoszczyzny to chyba mam włoską nawet nie wiem kupiłem z LPG. Na gwarancji jest napis REG by OMVL a na świadectwie homologacji reduktor OMVL Przełącznik centralka DREAM XXIN. Kurcze dzięki za podpowiedź po długim weekendzie znowu zaczynam walkę z moim VARIOtem :) Zajadę tam gdzie była montowana. Mam pytanie czy tobie również jeżeli cały czas jeździłeś na benzynie było ok. Ja jeżeli przełącznik jest cały czas na benzynie nie włączając gazu mam ok jeżeli jadę na gazie i przełączę na benzyna jest opisana wcześniej sytuacja.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. Masz dobry gust ;D
Zapisane
Gruby
Gość



« Odpowiedz #146 - Wtorek, 30.10.2007, 13:18:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: fladra
Ostatnio wymienili mi filtr gazowy i zregenerowali listwę cokolwiek to znaczy:)

Regenetracja listwy - tzn. wymiana jedynie rdzeni w zaworkach elektromagnetycznych+czyszczenie. Ale po co to robić, jaki masz przebieg. Zrobił to, aby wyeliminować zawieszanie się zaworów gazowych.

Tu akurat nie ma żadnych problemów z przełączaniem benz-gaz i gaz-benz odbywa się to niemal bez szarpnięcia.

Zobacz posty pisane przez seatmaniaka arw na temat instalacji gazowej i jego problemów

Polecam wątki:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1480.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4952.msg57570#msg57570
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 30.10.2007, 14:24:01 wysłane przez Gruby » Zapisane
fladra
Gość



« Odpowiedz #147 - Wtorek, 30.10.2007, 17:30:42 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki wielkie za zainteresowanie
Po świętach biorę się za naprawianie. Opisze co i jak to może się komuś przyda. Znowu pół wypłaty pójdzie na naprawy bo doszło jakieś charczenie, szorowanie z prawej strony w zawieszeniu przy hamowaniu lub na nierównościach. Podoba mi się ten samochód, ale niedługo przez niego zbankrutuje :( Mechanicy to już mi się śnią po nocach ;)
Zapisane
seat98 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Jedlicze / Krosno
Samochód: Toledo 1998 1.6 AFT 74 kw

« Odpowiedz #148 - Sobota, 10.11.2007, 22:44:52 - NIEPRZECZYTANA »

W OMVL DREAM falowanie obrotów na gazie to normalka bo wtryski są za wolne.Ja mam tą instalkę od czterech lat i już do tego się przyzwyczaiłem ale na benzynie żadnego falowania nie ma.
Zapisane

Toledo 1.6 AFT Lpg OMVL DREAM XXI-N sekwencja
fladra
Gość



« Odpowiedz #149 - Poniedziałek, 12.11.2007, 22:46:51 - NIEPRZECZYTANA »

Boże. Ludzie pomóżcie. Byłem u gazowników którzy cały czas instalują OMVL (za mili nie byli-Łukasz Białystok Dziesięciny) Podłączyli skasowali pieniążki i powiedzieli że instalacja gazowa jest w porządku i to wina samochodu. Zdesperowany pojechałem do Seata powiedzieli pewni, że poradzą sobie dałem się namówić zapłaciłem 100 i niestety mój VARIO-t ich przerósł. Rozmawiają już inaczej i coś przebąkują że może sonda bo jest nieoryginalna. Chciałbym powiedzieć że sonda ma 3 miesiące i wymieniałem ją na BOSCHA. Wymieniłem również świece, przewody(BOSCH) czyściłem przepustnice byłem na około 7 komputerach. Wydaje mi się że ostatnio jest jeszcze gorzej nie wiem czy to zimniejsza temperatura czy wymiana termostatu (bo się zepsuł) pogorszyła sprawę. Dzisaj mało nie spowodowałem wypadku po tym jak na skrzyżowaniu mi zgasł i nie miałem wspomagania. Błagam pomocy. Acha jeszcze jedno na benzynie też tak się zachowuje, na początku myślałem inaczej.

Zapisane
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Skocz do: