+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Falujace obroty...  (Przeczytany 171120 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
jaca
Gość



« Piątek, 26.08.2005, 07:43:05 - NIEPRZECZYTANA »

mam pytanko odnosnie obrotów.. gdy zdejme noge z gazu, nie wazne czy jade czy nie, obroty nie ustawiaja sie na 750 lecz spadaja do 500 podnosza sie do 1000 i dopiero po kilku takich wachnięciach sie stabilizuja... jest to irytujace troszke... przy właczonej klimie potrafi spaść ponizej 500 obr/min... ten typ tak ma ?? czy cos sie pierdzieli ??
silnik 1,6 8v AFT.

pozdr
jacek
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Piątek, 26.08.2005, 11:13:41 - NIEPRZECZYTANA »

trzeba zrobić czyszczonko przepustnicy, często jej zasyfienie powoduje falowanie na niskich obrotach, jak to nie pomoże to jeszcze sprawdzić lambde VAGiem jeżeli by był aok to może niestety wymagać wymiany przepustnicy
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 26.08.2005, 11:13:53 - NIEPRZECZYTANA »

siemka sluchaj u mnie tez tak jest i jest to wina moim zdaniem silniczka krokowego, musialbys go przeczyscic albo wymienic :) ale ja sprobuje go odlaczyc i zobaczyc jak bedzie silnik pracowal bez niego bo istnieje taka mozliwosc ;)
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Piątek, 26.08.2005, 11:16:59 - NIEPRZECZYTANA »

samego silniczka w tych przepustnicach nie da się wymienić
co do odłączania to auto wg mnie zgaśnie gdyż silniczek odowiada za otwarcie przepustnicy, w pozycji off jest ona całkowicie zamknięta i silnik nie dostaje powietrza
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
jaca
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 26.08.2005, 11:55:56 - NIEPRZECZYTANA »

oki.. dzieki za podpowiedzi... sprawdze i dam znac jakie efekty :)
Zapisane
jaca
Gość



« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 19.09.2005, 12:17:37 - NIEPRZECZYTANA »

a jak sie ma do tego przepływomierz ?? masz jednopunktowy wtrysk czy wielo ?? bo ja u siebie pod odłączeniu filtra nadal mam sporo kanałów dolotowych.. musiałbym duzo tego zdjac jeszcze... łącznie z przepływomierzem.. :(
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: była Cordoba 1.4 AEX '97 jest Toledo 99 1.6 AKL

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 19.09.2005, 14:31:52 - NIEPRZECZYTANA »

a teraz pytanie: czy w silniku AEX 8V tez musze resetowac silniczek krokowy bo ni mam pojecia jak to zrobic?? kleme odlaczasz zeby sie nie zapalila czy to jest wlasnie reset krokowego silniczka?? jak wyglada i gdzie go szukac? a i jeszcze czy ten reset bedzie jakos widoczny bo moj zegarek licznikowy ma tylko kmy a nie pokazuje nic innego.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza IV 1,2AZQ Caddy1,9D

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 19.09.2005, 16:33:31 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam silnik ALM - wtrysk wielopunktowy.
Filtr powietrza jest owalny i zamocowany na przepustnicy.
Jak się go rozkręci to jest prosty dostęp do przepustnicy.
Wydaje mi się ,ze trzeba wyczyścic przepustnicę w tym miejscu gdzie ona jest
tzn tam gdzie porusza się ta okrągła blaszka w gardzieli
Gromadzący się nagar utrudnia jej poruszanie,kleji ją do gardzieli, a silnk krokowy nie mam zbyt wielkiej siły.
W zimie miałem taki objaw ze czysciłem przepustnice  3 razy a i tak się obroty bujały
W koncu zgadałem sie z kolegą który projektował instalacje elektryczne dla opla
i powiedział mi ze silnik  krokowy moze miec jakąs pamięc i zresetowanie jej moze nastąpic w wyniku odłączenia akumulatora .
Chodzi o podobny reset jak w kompie.
W serwisie to się nazywa adaptacja i parę złotych kosztuje :?
Duzy wpływ na zabrudzenie przepustnicy ma niestety system usuwania gazów ze skrzyni korbowej tzw"odma" przez którą wydostają się opary oleju itp i brudzą gardziel :(
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  105KM ,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
jaca
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 19.09.2005, 17:13:58 - NIEPRZECZYTANA »

no własnie.. a ja mam filtr przy prawym reflektorze... i długi dolot z przepływomierzem po drodze :( ale pokombinuje :) thx .
Zapisane
mati
Gość



« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 19.09.2005, 22:42:17 - NIEPRZECZYTANA »

Przepustnice najlepiej czyścić rozpuszczlnikiem nitro lepiej czyścić niż kupić inną lub nową. Nowa kosztuje 3,5tyś pamiętajci też o jakości paliwa w naszym kraju
Zapisane
arw Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario, 1999, 1.6 ALM + LPG

« Odpowiedz #10 - Piątek, 23.09.2005, 13:24:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "mati"
pamiętajci też o jakości paliwa w naszym kraju

Jakosc paliwa nie ma zadnego wplywu na stan przepustnicy w tych silnikach!
W kazdym silniku z wtryskiem wielopunktowym paliwo jest podawane za przepustnica.
Istotne w zwiazku z odma jest poziom (nie wiekszy niz polowa skali na bagnecie) i jakosc oleju, stan filtra powietrza czy wreszcie stan silnika (przedmuchy do komory silnika) i tyle.
Ja przy kazdej wymianie oleju czyszcze przepustnice poza samochodem,
niewiele wiecej pracy a mozna to zrobic dokladniej i nie brudzic przy okazji kolektora dolotowego, zwykle po odlaczeniu akumulatora i potem rozgrzaniu silnika bez dotykania przepustnicy do czasu wlaczenia wentylatora chlodnicy jest OK,
czasem trzeba jednak zrobic adaptacje przepustnicy vagiem.

Pozdrawiam,
Artur
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: była Cordoba 1.4 AEX '97 jest Toledo 99 1.6 AKL

« Odpowiedz #11 - Sobota, 24.09.2005, 14:24:29 - NIEPRZECZYTANA »

Drodzy koledzy, wyczyscilem przepustnice na zewnatrz i teraz dopiero zaczely mi falowac obroty :x , odlaczylem kleme "+" na aqu ale to nic nie dalo :cry:  czy bedzie potrzbna adaptacja VAGiem?? jesli moge jakos inaczej zresetowac te diabelstwo to bede wdzieczny za rady.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza IV 1,2AZQ Caddy1,9D

« Odpowiedz #12 - Sobota, 24.09.2005, 15:15:48 - NIEPRZECZYTANA »

:o
jak to na zewnatrz ???
skoro faluja to nie jest wyczyszczona i mam nadzieję
 ze nie czyściłes nitrem bo to bardzo agresywny rozpuszczalnik ,
gotów rozpuścic jakies" plastiki" a tych pare w przepustnicy jest!!!
nie rozbierałem przepustnicy ale jesli jej os porusza sie w tulejach z tworzywa sztucznego
a moze tak być to rozpuszczalnik moze to rozszczelnic i fałszywe powietrze murowane :(
Powtarzam ze czyszcze na WŁĄCZONYM silniku specjalnym sprajem jw.
az do skutku.
Jak gasnie to dodaję "gazu" i zasysa spraj z brudami i spala !!
Az do skutku
Zadnego  VAGa nie uzywam
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  105KM ,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: była Cordoba 1.4 AEX '97 jest Toledo 99 1.6 AKL

« Odpowiedz #13 - Sobota, 24.09.2005, 17:43:36 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki za rady, bylem na VAG'u (dzieki for Robert) i wykryl jakies 3 bledy ale nie wiadomo skad i kiedy powstale, pozniej zaczal troszke rowniej chodzic wyczyscilem jeszcze raz i jest ok no moze czasami za pozno puszcza z obrotow  do stanu 900obr./min ale jest lepiej moze reszta sama sie dopali.
Pozdrowionka
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
solmar
Gość



« Odpowiedz #14 - Czwartek, 12.01.2006, 10:03:13 - NIEPRZECZYTANA »

:!: W mojej Cordobie 1.6 (silnik AEE) po odpaleniu silnika zaczęły falować obroty i to w bardzo dziwny sposób. Falują w zakresie obrotów od 1000 do 2500 tys. i to dosyć dynamicznie. Auto jeżdzi normalnie, przyspiesza bez problemu, tylko po włączeniu sprzęgła silnik na wolnych obrotach zaczyna wręcz szaleć.
Może ktoś spotkał się z czymś takim. Chciałbym wiedzieć coś niecoś zanim pjadę do mechanika.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Skocz do: