+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Falujace obroty...  (Przeczytany 372264 razy)
0 użytkowników i 8 Gości przegląda ten wątek.
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #120 - Środa, 21.02.2007, 20:15:53 - NIEPRZECZYTANA »

Zgadza się:)
Natomiast wcześniej były inne problemy, teraz ewidentnie coś ze sterownikiem.
Co może być przyczyną powstających błędów? A może sonda lambda nie reaguje albo co?

[ Dodano: 2007-02-24, 19:12 ]
Seat znów na chodzie.

Okazało się, że uszkodzony był nastawnik przepustnicy.
Dla przypomnienia napiszę, że objawami były niskie obroty na biegu jałowym, i brak reakcji na zimną temperaturę, nawet jak silnik był bardzo zimny nie wchodził na ssanie,a tez trzymał 500obr, trzeba było nogą gazować aby nie zgasł a na skrzyżowaniach prawą dodawać gazu a lewą  hamować:)

Koszt wymiany części 620zł.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
sikor13
Gość



« Odpowiedz #121 - Czwartek, 08.03.2007, 10:51:58 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ja mam seata ibize 1.6 AFT benzyna jezdzilem nim od listopada 2006 roku byl po wymianie filtrow plynow itd !!! + konserwacja i czyszczenie silniczka krokowego bo gasl na niskich obrotach i od tamtej pory bylo bezawaryjnie . Otoz wczoraj wracajac ze szkoly byla piekna sloneczna pogoda stanalem sobie na swiatlach i nagle ibizka zgasla nie spadala z obrotow bo akurat lookalem na obrotomiez zgasla od tak sobie i koniec no wiec staram sie zapalic i nic korek sie zrobil no wiec zepchnalem ja na chodnik i tez nic po jakiejs godzinie kiedy miala juz przyjechac laweta po dluzszym czasie czekania ostatnia proba i sie udalo odpalil a wczesniej z 15 razy i nic !!!!! rozrusznik normalnie krecil nigdy sie tak nie dzialo zaden z mechanikow nie podjal sie sprawdzenia co moglo byc przyczyna !!! auto pozniej przejechalo ok 25 KM bez problemow dodam ze to ze zgasl to maly problem tylko czemu nie chcial zapalic !!!! Prosze o pomoc co moglo byc przyczyna naglego zgasniecia auta i to ze nie chcialo odpalic!!!! a jeszcze miedzy czasie kiedy stal na chodniku odpalil mi 2 razy po czym po 3 sekundach gasl !!!!!
Zapisane
marcinmg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006

« Odpowiedz #122 - Czwartek, 08.03.2007, 21:03:42 - NIEPRZECZYTANA »

Pierwsza sprawa to sprawdź czujniki, czujnik Halla i czujnik płynu chłodzącego, to 2 najbardziej awaryjne czujniki.
Zapisane

Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)

nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą :!:
Jack69
Gość



« Odpowiedz #123 - Piątek, 16.03.2007, 20:42:34 - NIEPRZECZYTANA »

Dziś odebrałem cordobe od mechanika, przyczyną naprawy były falujące obroty. Kłopot z głowy, okazało się że przyczyną była uszczelka pod kolektorem ssącym, po wymianie obroty trzymają równiutko, wskazówka ani drgnie na wolnych obrotach, brak efektu "ciągłego ssania"
jak było do tej pory. Kolektor zasysał "lewe powietrze"  powodując falowanie. Jeśli ktoś ma podobny problem radze sprawdzić uszczelke. Koszt z naprawa około 120 zł.
Pozdrawiam
Zapisane
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #124 - Piątek, 16.03.2007, 22:08:41 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Przyznaję się, że nie czytalem wszystkiego bo nie sposób. Odniosę się tylko do pierwszego postu w którym pisał jaca, że po wcisnięciu gazu obroty mu spadają do 500 zafaluje i wróci na 750. Zacznijmy od początku. Po pierwsze obroty nie spadną Ci do 500 tylko najwyżej do 650 a to tylko takie złudzenie. Świetnie sprawdza się to na VWTool. Sprawa druga to polega na tym, ze opisywana przez ciebie rzecz to normalna przypadłość dla tego modelu. Czyszczenie i adaptacja mogą pomóc  ale w czym tu pomagać. Jesli natomiast masz problem że po zatrzymaniu potrafi podnieść obroty, zafalować parę razy i opóścić nie tyle winna jest tu przepustnica co dynamiczna regulacja konta wyprzedzenia zapłonu. Te silniki mają prymitywne układy i niestety pewnych rzeczy się nie wyeliminuje. Tak wiec jeśli po tym falowaniu by gasł a jesteś pewny że przustnice masz czystą proponuję udać się na regulację konta wyprzedzenia zapłonu (dla 1.6 AEE,ALM 6 stopni przy 1275 obrotów) oczywiscie z blokadą czujników na kompie. Jeśli natomiast sobie pofaluje i przestanie to się nie irytuj tylko ciesz sie ze jeździ bo z doświadczenia wam powiem, że silniki AEX AEE ALM to naprawde denne motorki. I nie mówie tego zeby kogoś urazić tylko z doświadczenia. Pozdrawiam
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #125 - Wtorek, 20.03.2007, 21:35:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Jacenty85"
(dla 1.6 AEE,ALM 6 stopni przy 1275 obrotów)

Czy dla 1F (tez 6st) rowniez ustawia sie dla 1275 obr ? I dlaczeg nie na biegu jalowym (ok900obr)?
Zapisane

Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #126 - Wtorek, 20.03.2007, 22:38:21 - NIEPRZECZYTANA »

NIe nie. To nie tak! Silniki AEE i ALM to silniki oparte o wtrysk wielopunktowy. Obroty 1275 wynikają z tego, że aby poprawnie ustawić zapłon należy wejść w nastawy podstawowe. Wówczas auto samoczynnie podniesie sobie obroty do wartości 1275. Natomiast silnik AEX podnisie już obroty do 1500. To wszystko zależy od modelu. Jeśli zaś chodzi o twój silnik to jest wtrysk jednopunktowy. Tutaj producent każe ustawiać zapłon przy 900 +/-25 na 6 stopni. Oznacza to, że zapłon teoretycznie można usatwić zwykła lampą stroboskopową przy obrotach biegu jałowego. Bez komputera jednak się nie obejdziesz bo musisz skontrolować czy po ustawieniu lampą, komputer odczytuje zapłon jako 6 stopni. Jak pogadasz z takim "Panem Wieśkiem" co naprawia samochody powie Ci, że w tym modelu zapłon można regulować tylko na lampę. Może to nie do końca prawda ale przy jednopunkcie to sprawdzi. Ja radze kontrole komputerową.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #127 - Sobota, 24.03.2007, 20:55:14 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki za odpowiedz. Juz sie wystraszylem ze zle ustawialem. Jak piszesz robilem to z VAGiem i odczyt byl 6 st choc go nieraz bujalo o kilka st w gore i dol co widac po lampie i na VAGu.
Zapisane

Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #128 - Niedziela, 25.03.2007, 00:38:12 - NIEPRZECZYTANA »

Jesli go bujało to nic złego (odczyty z zapłonu). Znaczy, że działa dynamiczna regulacja kąta wyprzedz. zapłonu. Komputer zbiera odczyt od czujników korekcyjnych (czyjnik temp powietrza zasysanego, czyjnik stuków) i na tej podstawie reguluje sobie zapłon. Ty ustawiasz zapłon tylko w fazie "pierwotnej". Resztę zrobi ECU.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #129 - Niedziela, 25.03.2007, 12:55:29 - NIEPRZECZYTANA »

Kupiłem używana przepustnicę, ale z literką D Moja ma F na końcu, ale napis był taki niewidoczny ze zauważyłem go dopiero jak kupiłem dą drugą, bo na niej jest wyraźny.
Funkcja rozruchowa działa przy zimnym silniku ale jak się nagrzeje to obroty trzymają się na 1000  :sad:  przy zdjęciu nogi z pedału gazu obroty nie spadają od razu na 1000 tylko falują i właściwie uspokajają po 4-6 zafalowaniach.
Na adaptację w/g opisu stara i nowa przepustnica nie reagowały :sad:
Czy jest jakiś inny sposób  przy pomocy vaga na obniżenie obrotów na 800 ???
i moze przez  to uspokoi sie falowanie ???
Jakaś klawiszologia ???
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #130 - Niedziela, 25.03.2007, 14:49:36 - NIEPRZECZYTANA »

Proponuje przegrać soft. Jeśli nie orintujesz się co to jest to lepiej jedź do dobrego elektronika. Sprawdź czy jest dobrze zamocowana (czy nie ciągnie lewego powietrza). Albo po prostu masz tego pecha, że jednak inny typ wpłynął na jej nieprawidłowe działanie. Według opisanej instukcji Vag musi zareagować. Mam nadzieje, że zastoswałeś sie do właściwego kodu na swój sterownik (001 Magnetti, Simos; Bosch 098) Przed samą adaptacją sprawdź czy linka nie jest za ciasno. Zastosuj też następujący kod 01 (10 00) czyli kasowanie wyuczonych wartości.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #131 - Niedziela, 25.03.2007, 19:35:49 - NIEPRZECZYTANA »

Tracer sprawdz czy nie lapie lewego powietrza i m.in. przez to moze wiecej palic. Jak mi pekl wezykdo serwa od kolektora to tez b dlugo nie wracaly obroty do ok 900.
Zapisane

sikor13
Gość



« Odpowiedz #132 - Niedziela, 25.03.2007, 20:44:13 - NIEPRZECZYTANA »

juz kiedys o to pytalem ale nie wiem czy dobrze pamietam !!!! Jak mam seata ibize 1.6 101 p.s z 98r to jest AFT ???? czy inny ????
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #133 - Niedziela, 25.03.2007, 20:51:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "sikor13"
Jak mam seata ibize 1.6 101 p.s z 98r to jest AFT ???? czy inny ????

Ze znanych mi zrodel to tak. Tylko moc 100KM - 74kW (pewnie kwestia zaokraglen przy przeliczaniu kW na KM)

[ Dodano: 2007-03-25, 21:52 ]
Najlepiej odczytaj na silniku.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #134 - Poniedziałek, 26.03.2007, 07:51:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Tracer sprawdz czy nie lapie lewego powietrza i m.in. przez to moze wiecej palic. Jak mi pekl wezykdo serwa od kolektora to tez b dlugo nie wracaly obroty do ok 900.


Nie lewe powietrze nie wchodzi w rachube.
Ewidentnie trzeba zestroić przepustnicę ze sterownikiem/kompem.
ale w/g mnie wag chce ode mnie hasła cyfroweg ze by sie zalogowac do sterownika
i wtedy adaptacja bedzie dostępna
O adaptacji tutaj  ADAPTACJA INSTRUKCJA
Podjechałem do mechanika który bez problemu dokonał adaptacji a właściwie
kasowania ustawień wyuczonych przy pomocy urządzenia diagnostycznego VAG
I po kłopocie.
Przy okazji powiedział ze przepustnice nalezy często czyśćić nie rzadziej niż co 30 kkmów.,
bo to jest głowna przyczyna kłopotów.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Skocz do: