Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
ładowanie, kontrolka ładowania ...
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: ładowanie, kontrolka ładowania ... (Przeczytany 71520 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #30 -
Środa, 10.06.2009, 20:38:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
no to masz do wymiany znow regulator:)
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
vicotel
Użytkownik
Offline
Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI
WWW
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #31 -
Środa, 10.06.2009, 21:40:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Może wykręć regulator przetrzyj szczotkę na nim i komutator na wirniku, wsadź i sprawdź
Zapisane
albin111
Użytkownik
Offline
Skąd: Hel /Gdynia
Samochód: Toledo '92, 1.6i LPG
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #32 -
Czwartek, 11.06.2009, 09:15:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: vicotel Środa, 10.06.2009, 21:40:56
Może wykręć regulator przetrzyj szczotkę na nim i komutator na wirniku, wsadź i sprawdź
regulator to wiem jak wyjac a komutator co to jest i jak go wyjać ?
Zapisane
<br />
dariuszol
Świeżak
Offline
Skąd: GDYNIA
Samochód: IBIZA,2000r, 1,6 AKL
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #33 -
Czwartek, 11.06.2009, 10:14:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Komutator to część wirnika na którym stykają sie szczotki.Jak odkręcisz regulator napięcia to zobaczysz komutator.Najlepiej wyciągnąć wirnik i przeczyścić powirzchnie komutatora (cześć miedziana) najlepiej papierem ściernym-drobnym a następnie nożykiem wyżłobienia.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #34 -
Sobota, 13.06.2009, 19:04:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mała mozliwość uszkodzenia komutatora. jesli tak skacze to może regulator jest słabo dokręcony i nie kontaktują obwody albo padł.Mogły paść tez diody które oddzielnie go zasilają. Sprawdz obwód do żarówki kontrolnej bo jest wazny i może przerwany...
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #35 -
Sobota, 13.06.2009, 19:33:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
dobra to ja się tu podepnę..
poniewaz ibiza stała jakieś 5miesięcy nie ruszana praktycznie to wiadomo że aku padł.. zacząłem go reanimować.. naładowałem porządnym prostownikiem jakieś 2 miesiące temu i odpalił od pierwszego strzała potem znów został zostawiłem na 2 miechy i teraz podobny problem mam że mi auto nie odpala, tamten porządny prostownik niestety jest 250km ode mnie więc kupiłem jakiegoś za 100 w castoramia kehl czy jakoś tak, mały 5A. Najpier odpaliłem auto po kablach po godzinie odpaliła, pojeździłem 2h zgasiłem.. ale niestety nie odpalił ponownie, więc podłączyłem ten prostownik zacząłem ładować ale kupa.. nie wiem zostawiłem na 24h niby mały prąd pojemnośc aku 45, więc te 24h ze wzoru powinno wystarczyć na naładowanie poszedłem do auta ale niestety aku nie odpalił, więc znów kable godzina czasu i auto odpaliło, znów pojeździłem 2h ale jak zgasiłem to znów nie odpalił więc ponownie do domu, kupiłem wode dolałem do aku weszło sporo bo prawie 0.5 litra.. ale nie wiem czy nie przelałem za dużo bo jak podłączyłem pod ten prostownik to woda zaczęla się gotować i wypływać zaworem upustowym.. potem przestała się ulewać więc pewnie poziom spadł do odpowiedniego.. po godzinie ładowanie wywalił bezpiecznik, a prąd zamiast maleć to się zwiększał na skali tak jakby aku się rozładowywał przez ten prostownik a nie ładował. Zmieniłem bezpiecznik i podłączyłem znów do ładowania po godzinie znów trzasnął bezpiecznik.. i teraz moje pytania:
1. Czy jak odpala auto po kablach i auto chodzi 2-3h to aku nie powienien się wystarczająco naładować bym mógł po zgaszeniu auta ponownie odpalić?
2. Czy jeżeli odpowiedź na punkt pierwszy brzmi że auto powinno odpalić oznacza to że mam słabe ladowanie w aucie i altek też poszedł się...
3. Czy aku jest już do wyrzucenia?
4. Czy ten siajowy prostownik może działać w ten sposób że mi rozładowoje aku? Jak podłaczyłem to pokazał 4A na skali i zamiast schodzić do zera podczas ładowania to rusł do 6A i pewnie dlatego strzeliły te bezpieczniki?
Zapisane
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #36 -
Sobota, 13.06.2009, 20:02:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
aku juz pada i to konkretnie raczej skoro nie trzyma
mam nadzieje ze nie podpiales prostownika odwrotnie:P hehe
ale wszystko wskazuje ze aku juz do wyrzucenia
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #37 -
Sobota, 13.06.2009, 20:17:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
nie nie aku był dobrze podpięty.. no niestety załatwiłem do nie jeżdżąc 6 miechów i nie odpinając z instalacji.. pytanie czy moge wrzucić jakis mały aku?? powiedzmy 35? i czy wystarczy do mojej ibi
Zapisane
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #38 -
Sobota, 13.06.2009, 20:24:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
wystarczy ale na ile? heh tez szybko padnie, kwestia czy chcesz kupic 35 czy masz bo jak masz to smigaj dopoki nie padnie
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #39 -
Sobota, 13.06.2009, 20:31:07 -
NIEPRZECZYTANA
»
znajomy ma używke roczną centry 35 własnie i mówi że za 50dych odda
Zapisane
uszek
OOOO
Użytkownik
Offline
Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #40 -
Sobota, 13.06.2009, 20:36:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
no to bierz jak nie masz na nowy na pewno jakis czas posmigasz ale moze Cie kiedys zaskoczyc:D a sprawdz czy masz ladowanie akumulatora
Zapisane
Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #41 -
Sobota, 13.06.2009, 20:36:58 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kacperix Sobota, 13.06.2009, 20:31:07
znajomy ma używke roczną centry 35 własnie i mówi że za 50dych odda
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1207.0
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #42 -
Niedziela, 14.06.2009, 05:58:59 -
NIEPRZECZYTANA
»
Następny raz jak zostawiasz na 2 miesiące to odepnij kleme z akumulatora.
trzeba by sprawdzić czy nie masz zbyt dużego poboru prądu w aucie w stanie spoczynku. Norma to do 20 mA. Alarm,pamięć radia itd......
Po Twoich zabiegach niestety aku dostał zwarcia w celach.
Mozliwe,że płyty sie wysypały. Wskazuje na to zwiększenie poboru prądu ładowania, spadek napięcia na akumulatorze, oraz wzrost oporu wewnetrznego - nie można zapalić bo aku nie jest w stanie dać odpowiedniego natężenia prądu.
Jesli zostawiaćie auto na kilka miesięcy to odepnijcie klemę.
Przedłuzy to lub nawet zapobiegnie rozładowaniu akumulatora przez minimalny prąd ,jaki jednak instalacja pobiera..
fabryczna , a co dopiero jak jest coś podokładane....
Nic tak nie szkodzi akumulatorowi ,jak długie przebywanie w stanie skrajnego wyładowania
Płyty się zasiarczają
Wody destylowanej dolewa się tak ,żeby płyty były zakryte a nie do pełna
Jezeli akumulator gazuje bezpośrednio po podłączeniu prostownika, a mamy podejzenie ze nie jest jednak w 100% naładowany to znaczy ,że jego pojemnośc drastycznie spadła i możliwe ,że nadaje sie na złom.
Naładowany akumulator o dobrej pojemności powinien spokojnie wytrzymywać długotrwałe , kilku minutowe kręcenie rozrusznikiem bo to najwiekszy odbiornik prądu w każdym aucie .
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Paweł06
Świeżak
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Cordoba 2002 1.6 ALM
Odp: bezpieczniki?
«
Odpowiedz #43 -
Sobota, 08.08.2009, 09:15:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam! mam pytanie odnośnie kontrolki ładowania. Od kilku dni kontrolka w ogóle nie działa, tzn. nie świeci się po włączeniu zapłonu. Wszystkie bezpieczniki są sprawne. Może przepaliła się dioda? Czy ktoś mógłby mi pomóc w rozwiązaniu tej sprawy. Z góry dziękuję
od KYS: Twoje pytanie bardziej pasuje do tego wątku. Poczytaj co tu napisane.
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 08.08.2009, 18:56:21 wysłane przez KYS
»
Zapisane
CORDI 1.6 ALM 2002 NO PB + LPG
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: ładowanie, kontolka ładowania ...
«
Odpowiedz #44 -
Sobota, 08.08.2009, 19:19:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Paweł06
Wszystkie bezpieczniki są sprawne.
Ten 110A na aku zakładam, że też, jak i ładowanie jest także.
Sprawdź czy żarówka jest OK i co do niej dochodzi, tzn jakie napięcia na obie końcówki na zapalonym i zgaszonym silniku wzglądem masy. Potem na przewodzie dochodzącym do zacisku D alternatora. To tylko na zapłonie. W zależności od efektów będziemy dumać co dalej.
Są duże szanse na żarówkę, lub regulator, lub diody wzbudzenia.
Zapisane
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
ładowanie, kontrolka ładowania ...
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...