+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...  (Przeczytany 180529 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #255 - Niedziela, 11.03.2012, 13:10:47 - NIEPRZECZYTANA »

chcesz to możesz poczekać ale to nie jest zbyt zdrowe dla silnika możesz sobie narobić więcej kosztów
czas głównie zależy od kolejki w zakładzie w którym wykonują naprawę głowic i mechanika który będzie ci to składał
zrób podstawową naprawę głowicy czyli planowanie, szczelność i w razie potrzeby polerowanie gniazd i zaworów
mi udało się ogarnąć silnik w 3dni ale gości wcisnął mnie po za kolejka;)
a szklanki jeżeli sa zużyte to slychac na pracującym silniku
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #256 - Niedziela, 11.03.2012, 13:31:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: bentley
1) uszczelki dodatkowe (kolektora)
2) uszczelkę pokrywy zaworów
ad1 kolektorów :) wydechowy i ssący
ad.2  nie występuje

płyn chłodniczy dodaj do listy
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 11.03.2012, 13:32:47 wysłane przez kacperix » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #257 - Niedziela, 11.03.2012, 13:54:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
ad.2  nie występuje
jak nie jak tak. Jako masa uszczelniająca za 20 parę złociszy
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #258 - Niedziela, 11.03.2012, 15:44:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: aboz
Jako masa uszczelniająca za 20 parę złociszy

Nie w ASV/AGR, tam jest uszczelka zespolona z deklem zaworowym i osadzanie jej na kleju/silikonie nie uszczelnia połączenia. Jeśli jest wyciek spod dekla zaworowego, trzeba wymienić cały dekiel. Jeśli nie cieknie olej, możesz spokojnie założyć stary dekiel.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #259 - Poniedziałek, 12.03.2012, 11:13:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: bentley
Właśnie jeśli chodzi o cenę. W intercarsie najtańsza Elring kosztuje 226zł, a w sklepie internetowym iparts.pl ta sama kosztuje 126zł. Wolę kupić sam wtedy bo taniej, ale musiałbym wiedzieć jaką kupić. Czy ma ktoś może oznaczenie uszczelki w moim silniku - 1.9 TDI, ASV, 110 km ? Czy mogą być różne wkładane w tych silnikach ?
Jakbyś chciał jak ja wymieniałem uszczelkę a miałem objawy jak Ty, to kupiłem pierwszą "zła" bo z dwoma otworami, a jak mi rozebrali silnik to zobaczyli, że już taka była i kupiłem z 3 otworami. Sprzedam za 80zł + koszty wysyłki.

Cytat: bentley
1. Czy jeśli okaże się, że uszczelka do wymiany to czy przy spokojnej jeździe mogę wstrzymać się z wymianą kilka/kilkanaście dni ?
2. Jak rozpoznać, że popychacze zaworów są do wymiany ? Jak słychać ich zużycie ?
3. Proszę o potwierdzenie czy to wystarczy przy mojej naprawie:
- uszczelka głowicy
- zestaw śrub głowicy cylindrów
- uszczelka pokrywy zaworów
Czy zrobić dodatkowo wymianę uszczelek kolektora dolotowego i wydechowego ?
Ja dodatkowo wymieniłem popychacze, śruby wiadomo, płyn chłodniczy, uszczelka pokrywy nie istnieje.
JA jak się zbierałem do wymiany, a byłem już pewny, to spokojnie jeździłem prawie 3 m-ce. Też mi nic nie dymiło, żadnego oleju w płynie itp.

Napisano: Poniedziałek, 12.03.2012, 11:08:52


Cytat: Leemarvin
Nie w ASV/AGR, tam jest uszczelka zespolona z deklem zaworowym i osadzanie jej na kleju/silikonie nie uszczelnia połączenia. Jeśli jest wyciek spod dekla zaworowego, trzeba wymienić cały dekiel. Jeśli nie cieknie olej, możesz spokojnie założyć stary dekiel.
Dokładnie - jak nie cieknie zakładasz dekiel i WIO  ;D
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 12.03.2012, 11:14:18 wysłane przez krumi1978 » Zapisane

bentley Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 1M, ASV, 1.9 TDI, 110km, 2002

« Odpowiedz #260 - Piątek, 16.03.2012, 19:51:25 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
2 dni temu odebrałem zamówiony nowy korek od zbiornika wyrównawczego w ASO VW. Do czasu jego odbioru jeździłem bardzo spokojnie, do 2000 obrotów, 100 kmh - zero wycieków. Po zainstalowaniu nowego korka bardzo delikatnie zwiększyłem dynamikę jazdy. Obroty max do 2500, prędkość 120 kmh - zero wycieku. Wczoraj również jadąc takim stylem zero wycieku. Dziś wracając z pracy przycisnąłem trochę mocniej, obroty do 3500, prędkość 150 kmh i po 20 minutach zatrzymałem się aby ostatecznie sprawdzić czy coś się dzieje. Moim oczom ukazał się identyczny wyciek jak wcześniej - z boku zbiornika z tego wylotu. Nadal nie ma żadnych oznak aby to była uszczelka. Jestem ustawiony z kumplem na poniedziałek. Chcemy przepłukać układ chłodzenia, wymienić płyn i porządnie odpowietrzyć bo myślę, że nadal mam zapowietrzony. No nic to, mam nadzieje, że to coś pomoże. Najłatwiej powiedzieć, że to uszczelka, ale ja się nie poddam :)
Zapisane
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #261 - Piątek, 16.03.2012, 20:08:15 - NIEPRZECZYTANA »

rób co chcesz i tak nie potrzebnie zwiększasz koszty bo jak byś miał zapowietrzony układ a sam się odpowietrza  to by ci się gotował płyn i widział byś to na liczniku a nawet słyszał jedź na pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia i zawartość spalin
Cytat: bentley
Najłatwiej powiedzieć, że to uszczelka, ale ja się nie poddam :)
:rotfl:
to się nie poddawaj ale tylko nie potrzebnie zwiększasz koszta :-X
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #262 - Piątek, 16.03.2012, 20:18:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: bentley
Obroty max do 2500, prędkość 120 kmh - zero wycieku. Wczoraj również jadąc takim stylem zero wycieku. Dziś wracając z pracy przycisnąłem trochę mocniej, obroty do 3500, prędkość 150 kmh i po 20 minutach zatrzymałem się aby ostatecznie sprawdzić czy coś się dzieje. Moim oczom ukazał się identyczny wyciek jak wcześniej - z boku zbiornika z tego wylotu. Nadal nie ma żadnych oznak aby to była uszczelka.
i to wlasnie wskazuje na uszczelke, szkoda ze nie mam swojej bo bym Ci nawet pokazal fotke jak to wyglada :-X
skoro kilka osob Cie nie przekonuje to jedz do ASO 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #263 - Sobota, 17.03.2012, 09:58:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: bentley
odebrałem zamówiony nowy korek od zbiornika wyrównawczego w ASO VW

Wogóle to zastanawia mnie, jaki jest cel wymiany korka zbiornika wyrównawczego? Co to niby ma spowodować?
Jakoś nie mogę tego zrozumieć...
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #264 - Sobota, 17.03.2012, 16:35:52 - NIEPRZECZYTANA »

Panie Inżynierze, toż to przecież ma zaworek. Ten korek w sensie.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #265 - Sobota, 17.03.2012, 19:10:22 - NIEPRZECZYTANA »

To że ma odpowietrznik, to wiem, do czego służy również wiem. Chodzi mi o ten konkretny przypadek.
Skoro gość pisze, że wyrzuca płyn, to chyba oznacze, że ujście ciśnienia przez zbiornik jest, prawda?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
bentley Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 1M, ASV, 1.9 TDI, 110km, 2002

« Odpowiedz #266 - Wtorek, 17.04.2012, 20:52:47 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Wszem i wobec oświadczam, że przypuszczenia zdecydowanej większości użytkowników forum i nie tylko się sprawdziły - uszczelka pod głowicą do wymiany. Pojechałem do znajomego mechanika. Zrobiliśmy test na zawartość spalin w płynie i w 2 podejściach (pierwsze 2500obr, drugie 3000obr) nic nie wykazało. Postanowiłem jednak zostawić samochód na dalsze badania. Następnego dnia po paru minutach na wyższych stałych obrotach płyn zmienił barwę. Silnik został rozebrany. Wymienili uszczelkę pod głowicą, uszczelki kolektora, zestaw śrub, oryginalny termostat. Głowica została wysłana do odpowiedniego warsztatu do planowania itd. Zbliżał mi się termin wymiany oleju i filtrów więc od razu poleciał komplet Manna i Castrol 10W40.
Efekty: portfel zmniejszył objętość, ale samochód jest delikatnie dynamiczniejszy, silnik pracuje ciszej i ogólnie jestem zadowolony.

Pozdrawiam
Zapisane
matti3557 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: SIEDLCE
Samochód: LEON 2001 1.9 TDI

« Odpowiedz #267 - Poniedziałek, 14.05.2012, 22:00:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Mam problem ze swoim Leonem 2001 1.9 TDI 110KM
Problem polega na tym że po zimie zaczęło mu ubywać płynu chłodniczego  (nie ma żadnych wycieków).
Czym to może być spowodowane??
Dodam że zbiorniczek wyrównawczy jest "brudny" w środku i prawdopodobnie przedostają się tam spaliny.
Proszę o sensowną odpowiedź co mam z tym zrobić i jakie będą tego ewentualne koszty.
Pozdrawiam

Od Spiders. Następnym razem zacznij od szukania i czytania tego co już jest na forum i dopisuj sie do istniejących tematów.  :nonono:
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.05.2012, 22:43:36 wysłane przez Spiders » Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #268 - Wtorek, 15.05.2012, 04:54:33 - NIEPRZECZYTANA »

Niestety to objawy wadliwej uszczelki pod głowicą,
Trzeba ją zdjąć i wymienić ,co łączy się z rozbieraniem góry silnika.
ASO odpada, trzeba szukać zakładu co robi to w autach VW
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #269 - Wtorek, 15.05.2012, 07:32:46 - NIEPRZECZYTANA »

w tysiaku powinieneś się zmieścić, jak rozrząd był dawno robiony to warto przy okazji dołożyć 600 i od razu to machnąć za jednym zamachem
Zapisane
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Skocz do: