+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...  (Przeczytany 180348 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
drabka Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: seat toledo 2 tdi 110 km

« Odpowiedz #285 - Środa, 31.10.2012, 21:16:51 - NIEPRZECZYTANA »

Witam kiedys mialem wyciek plynu okazlao sie ze byla klejona chlodnica wlalem jakis srodek do zbiorniczka i pomoglo to na 1,5 roka teraz znowu przepuszcza w tym samym miejscu robic czy moge znowu wlac ten srodek do uszczelnienia chlodnic?
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #286 - Środa, 31.10.2012, 21:18:50 - NIEPRZECZYTANA »

Robić. Jak środek uszczelnia chłodnicę to inne elementy może również uszczelnić, z tym, że niekoniecznie może się to okazać zdrowe dla układu.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #287 - Czwartek, 01.11.2012, 06:48:41 - NIEPRZECZYTANA »

Mnie taki srodek nawet zimeringu uszczelnił w pompie ale silnik ALM szedł do wymiany to się nim nie przejmowałem a ze 20 kkm zrobiłem jeszcze Corddobą.
Na dłuższą metę srodki te mogą zapychać chłodnicę i pogarszać chłodzenie.
Ja bym to stosował doraznie do czasu normalnej naprawy.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #288 - Poniedziałek, 25.02.2013, 17:18:15 - NIEPRZECZYTANA »

Problem jest taki: Po wymianie termostatu, oraz płynu i poprawnym odpowietrzeniu układu, poziom płynu z max. spadł do min. Dolałem raz i drugi, bo myślałem, że jeszcze zapowietrzony. Po jednej i drugiej dolewce, oraz przejechaniu kilkudziesięciu km, płyn i tak spadł do poziomu min. Podejrzenie pada na uszczelkę i wytwarzanie za dużego ciśnienia w układzie i wywalanie płynu przez korek, bo i węże są jakieś twarde. Byłem na teście spalin w układzie i nic za bardzo nie wykazał, tester zmienił kolor na zielonkawy.
Proszę wszystkich, którzy mają Cordobę z silnikiem 1.4 8V AEX 97r. o sprawdzenie poziomu płynu przy zimnym silniku oraz rozgrzanym. Według książki poziom płynu może się podnieść na rozgrzanym silniku. U mnie jest odwrotnie, jak się rozgrzeje, to z poziomu min. spada jeszcze jakieś 7mm a po ostygnięciu i odkręceniu korka podnosi się. Ogrzewanie działa normalnie. Objawy podobne do walniętej uszczelki i jestem wstępnie umówiony na naprawę, ale proszę Was o podanie Swoich obserwacji przy tym silniku.
Sprawdzone:
Korek podmieniony - to samo.
Oleju nie przybywa i nie zmienia koloru.
Płyn bez zmian, brak tłustych plam, tylko dziwne, że na razie nie ubywa dalej.
Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #289 - Poniedziałek, 25.02.2013, 18:32:22 - NIEPRZECZYTANA »

a osadu obok zbiorniczka nie ma?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #290 - Poniedziałek, 25.02.2013, 18:44:08 - NIEPRZECZYTANA »

Obok zbiornika i na zbiorniku nie ma osadu. Nawet po wytarciu i przejechaniu paru km jest mokro.
Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #291 - Poniedziałek, 25.02.2013, 18:55:38 - NIEPRZECZYTANA »

osad sie zbiera pod zbiornikiem ale mam rozumiec ze widac plyn po jezdzie?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #292 - Poniedziałek, 25.02.2013, 19:20:34 - NIEPRZECZYTANA »

tak, po kazej jezdzie jest plyn wyplywajacy z otworu  odpowietrzajacego spod korka. Nie wywala go jeszcze litram i ubytej plynu jest na razie niezauwazalny. Rano sprawdze stan na zimnym silniku.
Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #293 - Poniedziałek, 25.02.2013, 19:27:03 - NIEPRZECZYTANA »

no to wskazuje to na uszczelke
sluchaj czy rano psyknie ze zbiorniczka
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
k.100.pr Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Samochód: był Seat Cordoba SE 1.4 AEX 1997r. jest Ssangyong Tivoli 1.6 pb/lpg 2017r.

« Odpowiedz #294 - Piątek, 29.03.2013, 13:11:59 - NIEPRZECZYTANA »

Samochód odstał swoje, silnik zimny. Stan płynu 7mm poniżej min. Po odkręceniu korka, nie pss, tylko pssssss oraz podniesienie się płynu. Tak było rano.

Dzisiaj postanowiłem trochę przegonić auto na prostej drodze ok.18km. Powycierany zbiornik płynu i w drogę. Po powrocie i wstępnych oględzinach, zdziwienie. Żadnego pocenia, czy płynu wydostającego się przez otwór w zbiorniku, wszędzie sucho. Słychać było jak z pod korka uchodzi ciśnienie z układu chłodzenia. Po kilku godzinach sprawdziłem ponownie i wszystko suche, węże normalne.
Nie wiem czy dobrze myślę, ale czy możliwe jest, że przy porządnym rozgrzaniu silnika, jakaś mała nieszczelność w uszczelce głowicy jest niwelowana przez rozszerzające się z temperatury elementy silnika.

Objawy, o których pisałem wcześniej, czyli wywalanie płynu przez korek, występowały  wyłącznie przy jeździe po mieście. A po mieście wiadomo kilka km (7-15km dziennie) i co chwila parkowanie, auto nawet nie ma się gdzie rozgrzać.

Napisano: Wtorek, 26.02.2013, 13:40:47


Cytat: raby
no to wskazuje to na uszczelke

I po kłopocie. Już 10 dni po wymianie uszczelki pod głowicą. Poziom płynu na zimnym silniku jest stały, nie ubywa. Na silniku ciepłym poziom płynu delikatnie wzrasta, węże nie są już teraz tak twarde jak przedtem. Zbiornik wyrównawczy czysty i suchy, nic nie wywala przez korek. Koszty podałem w wątku o prezentach dla seata (całość 608zł).
Zapisane

Seat Cordoba sprzedany...
cargo Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza II '99 1.4

« Odpowiedz #295 - Sobota, 30.03.2013, 20:53:25 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Mam problem z uciekającym płynem chłodnicy, wszystko zaczęło się po wymianie rozrządu (pasek, rolka i pompa wody). Pod samochodem nie zauważyłem wycieków. Mój samochód to ibiza II z 99 roku, silnik 1,4
Może ktoś wie gdzie mam szukać problemu?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #296 - Niedziela, 31.03.2013, 10:48:48 - NIEPRZECZYTANA »

np w tym temacie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #297 - Niedziela, 31.03.2013, 18:17:41 - NIEPRZECZYTANA »

raby, no wiesz. 12 stron przeczytać trzeba :eye:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #298 - Niedziela, 31.03.2013, 18:56:13 - NIEPRZECZYTANA »

można też do warsztatu jechac
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #299 - Wtorek, 02.04.2013, 10:43:07 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Mam problem z uciekającym płynem chłodnicy, wszystko zaczęło się po wymianie rozrządu (pasek, rolka i pompa wody). Pod samochodem nie zauważyłem wycieków. Mój samochód to ibiza II z 99 roku, silnik 1,4
Może ktoś wie gdzie mam szukać problemu?
Odpowietrzyłeś układ (po wymianie rozrządu)?
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Skocz do: