Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
22
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Problem ze znikającym płynem chłodzącym... (Przeczytany 180544 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #225 -
Środa, 19.10.2011, 14:58:50 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: mac456x9
Sprawdź czy nie masz walniętego czujnika temperatury cieczy chłodzącej
TDi to nie APQ, bardzo długoo się cholery dogrzewają niestety... więcej oleju, więcej płynu...
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #226 -
Środa, 19.10.2011, 15:13:11 -
NIEPRZECZYTANA
»
Leemarvin
, ale ja mówię na podstawie porównania z AXR a nie APQ
Zapisane
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #227 -
Czwartek, 20.10.2011, 06:14:37 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Leemarvin
TDi to nie APQ, bardzo długoo się cholery dogrzewają niestety... więcej oleju, więcej płynu...
No i większa sprawność i mniejsze straty cieplne
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #228 -
Czwartek, 20.10.2011, 15:53:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: krumi1978
No i większa sprawność i mniejsze straty cieplne
To fakt. TDI na zimę to niezbyt gorące rozwiązanie. W moim odczuciu TDIki na pompie wolniej się rozgrzewają od PDków.
Zapisane
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #229 -
Czwartek, 20.10.2011, 16:49:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris
TDIki na pompie wolniej się rozgrzewają od PDków
No to juz wyjaśnia się dlaczego napisałem, że coś długo się ASV rozgrzewa.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #230 -
Piątek, 21.10.2011, 07:49:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wymiencie sobie termostat w ASV,
a po za tym dokłada sie trzy swiece żarowe, które grzeją płyn chłodzący jak jest bardzo zimno.
Pracuje nad ich sterowaniem recznym , bo komputer bardzo pózno (zimno je załącza),
ale jak załaczy to 90* jest po 3 km
Port z tymi 3 swiecami jest od ASV z Ibizy, bo i tam silnik ASV był montowany.
Można go znależć na Allegro w cenach od około 50 do ok 120 PLN.
Jak się podłaczy do komputera to włączenie następuje po spełnieniu kilku warunków.
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 21.10.2011, 08:15:49 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
krumi1978
Użytkownik
Offline
Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #231 -
Piątek, 21.10.2011, 10:52:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Tracer
Wymiencie sobie termostat w ASV,
a po za tym dokłada sie trzy swiece żarowe, które grzeją płyn chłodzący jak jest bardzo zimno.
Pracuje nad ich sterowaniem recznym , bo komputer bardzo pózno (zimno je załącza),
ale jak załaczy to 90* jest po 3 km
Moim zdaniem się mylisz. Jak znajdę swoją książkę serwisową to dam skana.
Ale świece załączają się zaraz po odpaleniu silnika przy temp. zewnętrznej poniżej +5 st.C, odwrotnie niż klima.
I faktycznie jest cieplutko po 1km, ale z nawiewów. Szyby przednie momentalnie rozmraża, ale mój się grzeje do 90 st.C jakieś 5km przy normalnej jeździe.
A termostatu nie zamierzam wymieniać bo działa świetnie i tyle. Nie uważam, żeby działał źle.
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #232 -
Piątek, 21.10.2011, 12:57:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mylisz się.
W w/w tabelce jest napisane o powietrzu zasysanym, a nie zewnętrznym poniżej +5 *C.
To są dwa rózne pomiary i inaczej mierzone.
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 21.10.2011, 13:07:50 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #233 -
Piątek, 21.10.2011, 18:52:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
chłopaki a czy przypadkie nie mówicie o różnych świecach
krumi1978
, chyba ma na mysli świece żarowe w silniku
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #234 -
Piątek, 21.10.2011, 18:56:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
czyli temp z IAT ? jak pokazuje mniej niz 5st swieczki maja grzac? sprawdze
a gdzie fizycznie siedzi ten czujnik?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #235 -
Piątek, 21.10.2011, 19:57:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Miałem w variotce te świece, nawet jak załączyłem je na stałe g... pomagały.
Cytat: Tracer
W w/w tabelce jest napisane o powietrzu zasysanym, a nie zewnętrznym poniżej +5 *C
Tylko gdzie ten czujnik, w ALH go nie było. Jedyny czujnik na powietrzu zasysanym to przepływomierz, bez używanego czujnika temperatury. Następny jest za turbiną. Temperatura jest sczytywana z płynu, w końcu świece grzeją płyn, nie powietrze zasysane.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #236 -
Niedziela, 23.10.2011, 12:28:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: KKKKris
Jedyny czujnik na powietrzu zasysanym to przepływomierz,
w ARL tez znalazlem tylko przeplywke i czujnik cisnienia. Mimo ze mam odczyt tem IAT to nie wiem z czego to idzie
Napisano: Piątek, 21.10.2011, 21:04:59
z tego co znalazlem czujnik temp powietrza jest w czujniku cisnienia
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #237 -
Niedziela, 23.10.2011, 18:25:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby
z tego co znalazlem czujnik temp powietrza jest w czujniku cisnienia
Ale to za turbiną, więc pomar jest zawyżony, chyba że masz na myśli ten od ciśnienia atmosferycznego.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #238 -
Poniedziałek, 24.10.2011, 09:04:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
za ale przy porannym odpalaniu nie ma to znaczenia
Cytat: KKKKris
chyba że masz na myśli ten od ciśnienia atmosferycznego.
a taki gdzie jest?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bentley
Świeżak
Offline
Samochód: Seat Leon 1M, ASV, 1.9 TDI, 110km, 2002
Odp: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
«
Odpowiedz #239 -
Sobota, 10.03.2012, 10:01:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
Posiadam samochód Seat Leon 1M, 1.9 TDI, ASV.
Miesiąc temu wymieniałem kompletny rozrząd. Po wymianie wszystko było okej, żadnych wycieków, żadnego obcierania rolek itd. 4 dni temu zajrzałem pod maskę i zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego był poniżej poziomu min (kontrolka coś nie zadziałała). Dolałem więc G12+woda i następnego dnia trzymało poziom. Wczoraj rano zapaliła się kontrolka temp. Sprawdziłem, płynu znowu ubyło do poziomu mniej niż minimum. Odkręciłem zbiornik i okazało się, że wycieka z niego. Ewidentnie jest za duże ciśnienie w układzie i wywala płyn przez zbiornik. Dodam, że płyn ubywa dopiero gdy jadę dynamicznie i wkręcam na konkretne obroty.
Większość użytkowników na różnych forach pisze o uszczelce pod głowicą. Nie wiem czy do końca to jest to ponieważ:
- po odpaleniu nie kopci mocno na biało
- nie ma żadnych śladów płynu w oleju
- nie ma żadnych śladów oleju w okolicach głowicy
- nie pojawiają się bąbelki w zbiorniku podczas dodawania gazu
- nie odczułem spadku mocy silnika
1. Czy zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia musi wskazywać na walniętą uszczelkę ?
2. Czy ubytki płynu może spowodować nieodpowietrzenie układu po wymianie rozrządu ?
3. Czy ta sytuacja może być z winy walniętego termostatu ?
Dziękuje z góry za opinie,
Pozdrawiam
Zapisane
Strony:
1
...
14
15
[
16
]
17
18
...
22
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...