+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...  (Przeczytany 180544 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #225 - Środa, 19.10.2011, 14:58:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Sprawdź czy nie masz walniętego czujnika temperatury cieczy chłodzącej

TDi to nie APQ, bardzo długoo się cholery dogrzewają niestety... więcej oleju, więcej płynu...
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #226 - Środa, 19.10.2011, 15:13:11 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, ale ja mówię na podstawie porównania z AXR a nie APQ ;)
Zapisane
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #227 - Czwartek, 20.10.2011, 06:14:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
TDi to nie APQ, bardzo długoo się cholery dogrzewają niestety... więcej oleju, więcej płynu...
No i większa sprawność i mniejsze straty cieplne :!:   ;D   :ok:
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #228 - Czwartek, 20.10.2011, 15:53:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: krumi1978
No i większa sprawność i mniejsze straty cieplne
To fakt. TDI na zimę to niezbyt gorące rozwiązanie. W moim odczuciu TDIki na pompie wolniej się rozgrzewają od PDków.
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #229 - Czwartek, 20.10.2011, 16:49:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
TDIki na pompie wolniej się rozgrzewają od PDków

No to juz wyjaśnia się dlaczego napisałem, że coś długo się ASV rozgrzewa.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #230 - Piątek, 21.10.2011, 07:49:35 - NIEPRZECZYTANA »

Wymiencie sobie termostat w ASV,
a po za tym dokłada sie trzy swiece żarowe, które grzeją płyn chłodzący jak jest bardzo zimno.
Pracuje nad ich sterowaniem recznym , bo komputer bardzo pózno (zimno je załącza),
ale jak załaczy to 90* jest po 3 km ;)

Port z tymi 3 swiecami jest od ASV z Ibizy, bo i tam silnik ASV był montowany.
Można go znależć na Allegro w cenach od około 50 do ok 120 PLN.

Jak się podłaczy do komputera to włączenie następuje po spełnieniu kilku warunków.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 21.10.2011, 08:15:49 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #231 - Piątek, 21.10.2011, 10:52:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Wymiencie sobie termostat w ASV,
a po za tym dokłada sie trzy swiece żarowe, które grzeją płyn chłodzący jak jest bardzo zimno.
Pracuje nad ich sterowaniem recznym , bo komputer bardzo pózno (zimno je załącza),
ale jak załaczy to 90* jest po 3 km ;)
Moim zdaniem się mylisz. Jak znajdę swoją książkę serwisową to dam skana.
Ale świece załączają się zaraz po odpaleniu silnika przy temp. zewnętrznej poniżej +5 st.C, odwrotnie niż klima.
I faktycznie jest cieplutko po 1km, ale z nawiewów. Szyby przednie momentalnie rozmraża, ale mój się grzeje do 90 st.C jakieś 5km przy normalnej jeździe.

A termostatu nie zamierzam wymieniać bo działa świetnie i tyle. Nie uważam, żeby działał źle.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #232 - Piątek, 21.10.2011, 12:57:09 - NIEPRZECZYTANA »

Mylisz się.
W w/w tabelce jest napisane o powietrzu zasysanym, a nie zewnętrznym poniżej +5 *C.
To są dwa rózne pomiary i inaczej mierzone.
 
« Ostatnia zmiana: Piątek, 21.10.2011, 13:07:50 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #233 - Piątek, 21.10.2011, 18:52:49 - NIEPRZECZYTANA »

chłopaki a czy przypadkie nie mówicie o różnych świecach :)
krumi1978, chyba ma na mysli świece żarowe w silniku
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #234 - Piątek, 21.10.2011, 18:56:41 - NIEPRZECZYTANA »

czyli temp z IAT ? jak pokazuje mniej niz 5st swieczki maja grzac? sprawdze :-X
a gdzie fizycznie siedzi ten czujnik?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #235 - Piątek, 21.10.2011, 19:57:35 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem w variotce te świece, nawet jak załączyłem je na stałe g... pomagały.
Cytat: Tracer
W w/w tabelce jest napisane o powietrzu zasysanym, a nie zewnętrznym poniżej +5 *C
Tylko gdzie ten czujnik, w ALH go nie było. Jedyny czujnik na powietrzu zasysanym to przepływomierz, bez używanego czujnika temperatury. Następny jest za turbiną. Temperatura jest sczytywana z płynu, w końcu świece grzeją płyn, nie powietrze zasysane.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #236 - Niedziela, 23.10.2011, 12:28:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Jedyny czujnik na powietrzu zasysanym to przepływomierz,
w ARL tez znalazlem tylko przeplywke i czujnik cisnienia. Mimo ze mam odczyt tem IAT to nie wiem z czego to idzie :-\

Napisano: Piątek, 21.10.2011, 21:04:59


z tego co znalazlem czujnik temp powietrza jest w czujniku cisnienia
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #237 - Niedziela, 23.10.2011, 18:25:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
z tego co znalazlem czujnik temp powietrza jest w czujniku cisnienia
Ale to za turbiną, więc pomar jest zawyżony, chyba że masz na myśli ten od ciśnienia atmosferycznego.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #238 - Poniedziałek, 24.10.2011, 09:04:09 - NIEPRZECZYTANA »

za ale przy porannym odpalaniu nie ma to znaczenia
Cytat: KKKKris
chyba że masz na myśli ten od ciśnienia atmosferycznego.
a taki gdzie jest?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
bentley Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Leon 1M, ASV, 1.9 TDI, 110km, 2002

« Odpowiedz #239 - Sobota, 10.03.2012, 10:01:29 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Posiadam samochód Seat Leon 1M, 1.9 TDI, ASV.

Miesiąc temu wymieniałem kompletny rozrząd. Po wymianie wszystko było okej, żadnych wycieków, żadnego obcierania rolek itd. 4 dni temu zajrzałem pod maskę i zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego był poniżej poziomu min (kontrolka coś nie zadziałała). Dolałem więc G12+woda i następnego dnia trzymało poziom. Wczoraj rano zapaliła się kontrolka temp. Sprawdziłem, płynu znowu ubyło do poziomu mniej niż minimum. Odkręciłem zbiornik i okazało się, że wycieka z niego. Ewidentnie jest za duże ciśnienie w układzie i wywala płyn przez zbiornik. Dodam, że płyn ubywa dopiero gdy jadę dynamicznie i wkręcam na konkretne obroty.
Większość użytkowników na różnych forach pisze o uszczelce pod głowicą. Nie wiem czy do końca to jest to ponieważ:
- po odpaleniu nie kopci mocno na biało
- nie ma żadnych śladów płynu w oleju
- nie ma żadnych śladów oleju w okolicach głowicy
- nie pojawiają się bąbelki w zbiorniku podczas dodawania gazu
- nie odczułem spadku mocy silnika
1. Czy zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia musi wskazywać na walniętą uszczelkę ?
2. Czy ubytki płynu może spowodować nieodpowietrzenie układu po wymianie rozrządu ?
3. Czy ta sytuacja może być z winy walniętego termostatu ?

Dziękuje z góry za opinie,
Pozdrawiam
Zapisane
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Skocz do: