+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...  (Przeczytany 180492 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #60 - Piątek, 30.01.2009, 15:01:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Głowicę należy tez dokrecić po wymianie uszczelki powtórnie po jakimś przebiegu.
Możesz wskazać jakieś źródło?
Mnie informowali, że nie ruszać. I tej wersji bym się trzymał. Poza tym w żadnej książce nie znalazłem, aby dociągać głowicę po jakimś czasie. Podawany jest moment, ewentyalnie dodatkowo kąt i kilka razy spotkałem, żeby dociągnąć po rozgrzaniu. Poza tym ważna jest kolejność nie tylko dokręcania, ale też spotkałem się zachowaniem kolejności przy odkręcamiu. I przede wszystkim czystość. Zanieczyszczone, czy zardzewiałe śruby stawiają większy opór i pomimo dokręcenia właściwym momentem głowica nie dociska właściwie uszczelki. Niektórzy zalecają wymianę śrub. Nigdzie jednak nie znalazłem informacji, żeby dociągać głowicę po jakimś przebiegu.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #61 - Piątek, 30.01.2009, 18:18:54 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz mieć racje ,że w tych silnikach po przebiegu sie nie dokręca.
Natomiast dokręcanie jest podzielone na IV etapy i robi się je róznie dla silnika z żeliwa i inaczej dla ,ze stopów lekkich. Opisane to jest np. w książce o naprawie Polo.
Pomyliłem z fiatami PL bo tak sie tak robiło  :-[ 
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
qauczuq Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km

« Odpowiedz #62 - Piątek, 30.01.2009, 22:50:38 - NIEPRZECZYTANA »

W korku jest zawór ciśnieniowy.

czy jest sposób aby sprawdzić samemu czy korek jest dobry?
Zapisane

Seat Cordoba 1997 AEX, 1.4, 8 zaworów, LPG, 270 tyś km.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #63 - Piątek, 30.01.2009, 22:56:31 - NIEPRZECZYTANA »

W korku jest zawór ciśnieniowy.

czy jest sposób aby sprawdzić samemu czy korek jest dobry?
zakladasz od kogos do siebie sprawny na 101%
« Ostatnia zmiana: Piątek, 30.01.2009, 22:58:14 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
qauczuq Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km

« Odpowiedz #64 - Piątek, 30.01.2009, 23:02:54 - NIEPRZECZYTANA »

ale nie mam nikogo takiego na podorędziu, może przedmuchać go ciśnieniem itp?
Zapisane

Seat Cordoba 1997 AEX, 1.4, 8 zaworów, LPG, 270 tyś km.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #65 - Piątek, 30.01.2009, 23:05:14 - NIEPRZECZYTANA »

ale nie mam nikogo takiego na podorędziu, może przedmuchać go ciśnieniem itp?
jak nie masz skad wiziasc korka vw to kup nowy, kosztuje grosze a moze rozwiazac problem

PS jak bys wypelnil profil to przynajmniej bylo by wiadomo skad jestes, na imprezach typu spot nie ma problemu i napewno ktos by pomogl
« Ostatnia zmiana: Piątek, 30.01.2009, 23:06:59 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #66 - Piątek, 30.01.2009, 23:48:12 - NIEPRZECZYTANA »

orginal kosztuje 35 zl ja kupowałem w vw ostatnio
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
qauczuq Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km

« Odpowiedz #67 - Sobota, 31.01.2009, 11:43:22 - NIEPRZECZYTANA »

dzisiaj rano, po całej nocy odkręciłem korek i wyobraźcie sobie że było jeszcze ciśnenie na tyle wysokie w ukłądzie że troche płynu wywaliło. Niedużo ale... . Jeżeli moja logika jest dobra to faktycznie moze to być ten korek. Bo jak by był dobry to powinien to ciśnienie wypuścić prez całą noc.

Przyglądnąłem się też temu korkowi, od wewnątrz ma taką ruchomą częsć  która wychodzi na to że zachodzi na ten otworek w zbiorniczku. Nie wiem jak to działa, a może wy wiecie?
Zapisane

Seat Cordoba 1997 AEX, 1.4, 8 zaworów, LPG, 270 tyś km.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #68 - Sobota, 31.01.2009, 12:05:46 - NIEPRZECZYTANA »

zmien ten korek i nie kombinuj
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
widget Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kałuszyn/Warszawa
Samochód: VC 2.0 T

« Odpowiedz #69 - Sobota, 31.01.2009, 12:11:13 - NIEPRZECZYTANA »

Tak czytam ten wątek i stwierdzam, że kolega jest strasznie oporny na pomoc  :)
Raby podaje Ci gotowe rozwiązanie, a uwierz mi, że pomógł nie jedenj osobie - zmień lepiej korek i ślij browara do Krasnego...  :P
Zapisane

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #70 - Sobota, 31.01.2009, 12:31:58 - NIEPRZECZYTANA »

heh bo ten typ tak ma sprawdzi wszytskie inne mozliwosci nawet drozsze w dojsciu do sedna sprawy a pozniej powie ze to byl korek i bedzie dumny ze to jest korek a ze 2 strony wczesniej na samym poczatku kazdy mu mowi ze t korek to nie

i kup orginalny korek bo te zamienniki z allego po 17 zł to badziewie orginal 35 zl w vw jak juz wczesniej pisałem
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
qauczuq Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km

« Odpowiedz #71 - Sobota, 31.01.2009, 13:04:06 - NIEPRZECZYTANA »

heh, dzieki profesorze uszek za wnikliwą psychoanalizę, respecto.  :nonono:  :nonono:  :nonono:
Zapisane

Seat Cordoba 1997 AEX, 1.4, 8 zaworów, LPG, 270 tyś km.
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #72 - Sobota, 31.01.2009, 13:14:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: qauczuq
heh, dzieki profesorze uszek za wnikliwą psychoanalizę, respecto.  :nonono:  :nonono:  :nonono:
Uszek ma rację, bo skoro ktoś dał Ci odpowiedź na samym początku, a Ty nadal swoje to jak dla mnie nabijasz posty. Zamiast skorzystać z dobrej rady kombinujesz. Szkoda Ci wydać 35 zł, to jedź do mechanika to się dowiesz, że trza rozebrać pół silnika za parę stówek.
BTW. uzupełnij profil, bo na forum jesteś od dłuższego czasu, a nadal tego nie zrobiłeś.
Zapisane
qauczuq Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km

« Odpowiedz #73 - Sobota, 31.01.2009, 13:34:05 - NIEPRZECZYTANA »

a jak dla mnie to sie nie wtrącaj jak nie masz nic merytorycznego do powiedzenia. Mam swoje doświaedczenia i nie ucz mnie co i jak robić. Skoro nie wiesz jak działa korek i ta jego magiczna cześć do równoważnia ciśnienia to wystarczy napisać. Ja mechanikiem nie jestem choć peweni by mi to pomogło, ale nie. Dlatego pytam. I nie potrzebuje umorlaninaia i twojego i uszka pouczania, zostawcie to swoim dzieciom.  :nonono:  :nonono:  :nonono:
 Niestosowne zachowanie. Nie uzupełniony profil.
Zapisane

Seat Cordoba 1997 AEX, 1.4, 8 zaworów, LPG, 270 tyś km.
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #74 - Sobota, 31.01.2009, 13:45:32 - NIEPRZECZYTANA »

heh to po co tu siedzisz po co sie pytasz jak wiesz lepiej jak dla mnie jestes **** totalny skoro wiesz lepiej idz stad i nie wkurzaj ludzi glupimi pytaniami co chwile i jedno w kolko o tym samym

chyba mi cisnienie podniosł :-\


Napisano: Sobota, 31.01.2009, 13:44:12


Korek w zbiorniczku wyrównawczym działa na zasadzie zaworu nadciśnieniowo podciśnieniowego. Podczas nagrzewania się płynu i zwiększania jego objętości, co powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia, zaworek nadciśnieniowy otwiera się przy odpowiednim ciśnieniu i poziom płynu w zbiorniku się podnosi. Podczas stygnięcia płynu i zmniejszaniu się jego objętości zaworek podciśnieniowy otwiera się, gdy podciśnienie osiągnie odpowiednią wartość i umożliwi dostęp powietrza do środka. Korek sluzy tez do podniesienia wrzenia plynu do okolo 125C własnie przez podwyzszenie cisnienia
« Ostatnia zmiana: Sobota, 31.01.2009, 13:53:54 wysłane przez aboz » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Skocz do: