+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 22   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem ze znikającym płynem chłodzącym...  (Przeczytany 180334 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
martino1180
Gość



« Odpowiedz #45 - Sobota, 19.04.2008, 15:23:43 - NIEPRZECZYTANA »

Dziś popołudniu sprawdzę - bo wczesniej odkręcałem jak był jeszcze ciepły (nie gorący).

Napisano: Sobota, 19.04.2008, 14:28:55


No i kupa bo ciśnienie małe było, a po odpaleniu nie było niebieskiego, anie białego dymu tylko zwykła para przez chwilkę bo dziś wilgotno. Co do uciekania płynu to ostatnio zaczął zwiewać, ale zlokalizowałem skąd - plastikowy trójnik do nagrzewnicy (gazownicy założyli taki). Dziś wymienię na metalowy.
Ale pytanie dalej pozostaje - skąd to ciśnienie? Czy to na pewno uszczelka. A jeżeli tak to ile kosztuje wymiana i czy jest trudna bo może bym się pokusił...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #46 - Sobota, 19.04.2008, 15:30:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: martino1180
ile kosztuje wymiana i czy jest trudna bo może bym się pokusił...
skorzystaj http://klubseata.pl/forum/index.php?action=search
bolo co nieco o wymianie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #47 - Sobota, 19.04.2008, 16:45:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: martino1180
skąd to ciśnienie? Czy to na pewno uszczelka
Jak odkręcałeś na ciepłym to normalne. Dodam, że to trochę niebezpieczne.
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #48 - Wtorek, 22.04.2008, 21:26:06 - NIEPRZECZYTANA »

Popytaj w warsztatach, podobno jest możliwość sprawdzenia zawartości CO2 w płynie chłodniczym. Jego duża zawartość świadczy o przedmuchu cylinder-kanał wodny.
Zapisane

qauczuq Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km

« Odpowiedz #49 - Wtorek, 27.01.2009, 21:17:00 - NIEPRZECZYTANA »

odświeżę temat .

Po przeczytaniu tego oraz jeszcze tych dwóch topików:

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2174.15

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8193.15

mam jeszcze kilka wątpliwości.

Mój problem w sumie wydaje się podobny jak kolegów i podejrzewam uszczelkę pod głowicą z tym że:

po dolaniu płynu bo jakoś wydało mi się go mało zrobiłem w ciągu 2 dni 1000 km i nic. Jedynie płynu ubyło (na dnie zbiorniczka został). Czy aby jak by to była uszczelka to nie powinno w pewnym momencie np na 500 km rozpier...... tą uszczelkę do reszty?

Faktycznie jak zorbie te 10 km to po otwarciu klapy słyszę syk spod korka w zbiorniczku (jest tam taki otworek), przez ten otworek zauważyłem że mi wypływa płyn bo pod zbiorniczkiem jest mokro i to jest słodki płynik.

Na rozgrzanym silniku węże są owszem gorące i nie są miękkie ale takie twardawe, ale jakoś super twarde to nie są.

Czy macie jakieś inne pomysły niż uszczelka pod głowicą (nie chcę niepotrzebnie rozbebeszać pół silnika).

PS. nie wiem czy to istotne ale ostatnio jak mi spawał mechanior rurę to powiedział ze warto wymienić pompę wodną bo ta już pada.

PS2. A może to wina zapowietrzonego układu, albo zapchanej chłodnicy?
Zapisane

Seat Cordoba 1997 AEX, 1.4, 8 zaworów, LPG, 270 tyś km.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #50 - Wtorek, 27.01.2009, 21:30:34 - NIEPRZECZYTANA »

To wymień pompe wody najpierw, bo może ci gdzieś przecieka i dlatego tracisz płyn chłodniczy, a nie przez uszczelke. Przy okazji może warto i rozrządem się zająć, kiedy robiłeś?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
qauczuq Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km

« Odpowiedz #51 - Wtorek, 27.01.2009, 21:36:14 - NIEPRZECZYTANA »

zgadza się, rozrząd już powoli należało by wymienić tak jak napinacz i tą pompę. Zakupiłem te rzeczy ale czekam bo jak bym je wymieniał to także tą uszczelkę chyba że na 100% bede pewny ze to nie ona, wiesz żeby dwa razy nie rozkręcać silnika.

Jutro jeszzce oblookam tą pompę wody choć nie wiem jak się do niej dostać i gdzie za bardzo jej szukać?

Tylko czy to ona moze być przyczyną takiego ciśnienia w układzie że wywala tą dziurką pod korkiem jakieś tam ilości płynu podczas podóży (auto normalnie sie nagrzewa, nawiew ciepłego powietrza działa)?
Zapisane

Seat Cordoba 1997 AEX, 1.4, 8 zaworów, LPG, 270 tyś km.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #52 - Czwartek, 29.01.2009, 21:29:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: qauczuq
Jutro jeszzce oblookam tą pompę wody choć nie wiem jak się do niej dostać i gdzie za bardzo jej szukać?
pod oslona paska rozrzadu mocowana na 3 sruby

a moze wystarczy wymienic korek od zbiorniczka?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
qauczuq Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km

« Odpowiedz #53 - Czwartek, 29.01.2009, 21:49:52 - NIEPRZECZYTANA »

no nie wiem,  wcześniej pisaliście o tym ale skończyło się na uszczelce. Korek wydaje się nie być skomplikowany w  budowie i nie wiem co by tam maiło isę popsuć, a ten otworek prez który ucieka płyn podczas jazdy lub słychać jak "ciśnienie syczy" jest w zbiorniczku i nie ma tam żadnych ruchomych części (tak mi sie wydaje) i także nie ma siię co w nim popsuć.
Dla pewności jeszcze sprawdzę, ale  śnieg teraz napadał i nie mam ochoty na robote na zewnątrz przy samochodzie.
Zapisane

Seat Cordoba 1997 AEX, 1.4, 8 zaworów, LPG, 270 tyś km.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #54 - Czwartek, 29.01.2009, 21:53:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: qauczuq
Dla pewności jeszcze sprawdzę, ale  śnieg teraz napadał i nie mam ochoty na robote na zewnątrz przy samochodzie.
Wyciekający płyn chłodniczy zostawia po wyschnięciu taki charakterystyczny nalot, więc musisz poszukać dokładnie, czy nie znajdziesz jakiś śladów wycieku...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #55 - Czwartek, 29.01.2009, 22:07:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: qauczuq
Korek wydaje się nie być skomplikowany w  budowie i nie wiem co by tam maiło isę popsuć, a ten otworek prez który ucieka płyn podczas jazdy lub słychać jak "ciśnienie syczy" jest w zbiorniczku i nie ma tam żadnych ruchomych części (tak mi sie wydaje) i także nie ma siię co w nim popsuć.
bo ruchoma czesc jest w korku a nie zbiorniczku, przynajmniej podmien korek od kogos kto ma na 101% sprawny

juz nie 1 seata z forum wyleczylem wymiana korka :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
qauczuq Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km

« Odpowiedz #56 - Piątek, 30.01.2009, 06:27:14 - NIEPRZECZYTANA »

posiadam właśnie taki,

http://www.allegro.pl/item536588280_korek_zbiornika_wyrownawczego_chlodnicy_do_vw.html - o takim korku mówisz?

Zapisane

Seat Cordoba 1997 AEX, 1.4, 8 zaworów, LPG, 270 tyś km.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #57 - Piątek, 30.01.2009, 07:26:39 - NIEPRZECZYTANA »

W korku jest zawór ciśnieniowy.
Zapisane

hahaha Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba, 2001, 1,9Tdi 110Km

« Odpowiedz #58 - Piątek, 30.01.2009, 13:52:09 - NIEPRZECZYTANA »

Od czego psuje się uszczelka pod głowicą? Wymieniałem rok temu i w ostanim miesiącu płyn zaczął uciekać.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #59 - Piątek, 30.01.2009, 14:05:38 - NIEPRZECZYTANA »

Kiedys w skodach dawali taki płyn ze jadł uszczelkę. Nie należy zmieniac płynu na inny niz fabryczny bo pozostałości wchodzą w reakcje i cuda sie dzieją. Po za tym firmowy płyn to podstawa ,a nie "noname"  :-X
Głowicę należy tez dokrecić po wymianie uszczelki powtórnie po jakimś przebiegu. Inaczej się ułozy ,ale bedzie nieszczelna :(
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 22   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Problem ze znikającym płynem chłodzącym...
Skocz do: