+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Silnik nie zapala, przekaznik 109
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik nie zapala, przekaznik 109  (Przeczytany 99838 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dominikseat Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba IFL, 99' 1.9 TDi 90 KM

« Odpowiedz #45 - Poniedziałek, 10.10.2016, 18:06:44 - NIEPRZECZYTANA »

Klemy są w porządku. Jak mase silnika sprawdzić?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #46 - Poniedziałek, 10.10.2016, 18:36:28 - NIEPRZECZYTANA »

odkrecic i wyczyscic, pod aparatem zaplonowym szukaj
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Dominikseat Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba IFL, 99' 1.9 TDi 90 KM

« Odpowiedz #47 - Poniedziałek, 10.10.2016, 18:54:06 - NIEPRZECZYTANA »

Sytuacja przedstawia się tak: Włączyłem zapłon i przekaźnik nie stukał, ale stukało coś bodajże w okolicach alternatora/rozrusznika. Przytrzymałem dłużej kluczyk jakbym chciał odpalić i po paru sekundach odpalił. Zdarzyło się tak raz, później już w ten sposób nie odpalił a próbowałem z 4 razy.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #48 - Poniedziałek, 10.10.2016, 21:41:39 - NIEPRZECZYTANA »

pytanie jest czy po przekreceniu kluczyka jest napiecie na rozruszniku?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Dominikseat Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba IFL, 99' 1.9 TDi 90 KM

« Odpowiedz #49 - Poniedziałek, 10.10.2016, 22:33:19 - NIEPRZECZYTANA »

Miernik mam, tylko jak to sprawdzić?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 10.10.2016, 22:55:52 - NIEPRZECZYTANA »

cienki kabelek na rozruszinku, wypiac i sprawdzic czy ma napiecie po przekreceniu stacyjki
potrzebne 2 osoby
ma byc tam +
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Dominikseat Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba IFL, 99' 1.9 TDi 90 KM

« Odpowiedz #51 - Środa, 12.10.2016, 08:07:57 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj samochód mi odpalił i od tej pory pali, jednakże zawiozłem go do mechanika, wstępnie mówił, że może coś nie łączyc na klemach i że je przeczyści. Jest taka opcja?
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #52 - Poniedziałek, 24.10.2016, 15:53:46 - NIEPRZECZYTANA »

chcesz widzieć czy to przekaźnik 109? To jest 300% metoda sprawdzenia. Jak przekaźnik nie działa, to nie mignie Ci w ogóle kontrolka od świec żarowych, gdy przekręcasz kluczyk w stacyjce. Jak kontrolka mignie i zgaśnie, to przekaźnik jest ok. Jak nie mignie, to przekaźnik, albo coś z jego sterowaniem np. zamoknięty komputer
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
lati Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Sląsk
Samochód: ibiza 1.9 tdi 81 kW ASV 2000

« Odpowiedz #53 - Niedziela, 29.01.2017, 03:02:21 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Jestem laikiem w tym wszystkim ale mam ten sam problem z tym że 109 jest to przekażnik który steruje zaworem na pompie paliwa, 103 steruje grzaniem świec żarowych a 405 z obserwacji wynika że to on steruje działaniem 109 i 103, podpinałem swojego kapcia do waga wyszlo że mam problem z przepływomierzem, (jade na gielde i dzisiaj kupie inny) rano zawsze mi odpali ale jesli go wyłaczę muszę czekać az do następnego ranka aby odpalił, wtedy jak już koledzy odpisywali kontrolka świec nie zapali się pomimo iż 109 i 103 działają ---- chociaż mierzyłem napiecie sterujące 103 i wyszlo coś ok 5 v czyli za mało aby zadziałał przekaźnik, i wydaje mi się że to ma coś wspólnego z 405.

Wczoraj jeszcze zdemontowałem sterownik pracy silnika (każdy twierdził z mechaników że jest zalany) ależ nie w środku jak nowy piny sa idealne. Na domiar złego mój sterownik ma końcówke cyfr 018 i najtańszy jaki znalazłęm to ok 500 pln dużo a te z końcóka 019 od 50 pln .

Szczerze dosłownie myślę czytam na różnych forach co jest grane ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.

na chwilę obecna mam nowy 109 103 sprawdzilem na sucho działa i nowy 4 pinowy czujnik temperatury,

Może któryś z was miał tak ostro pod górkę ?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #54 - Niedziela, 29.01.2017, 06:23:29 - NIEPRZECZYTANA »

Miałem tak z przekaznikiem 109 ,ze miałem w nim zimne luty. Było widac pod lupą. Polutowałem i od tamtej pory spokój. Podobne uszkkodzenie daje ponoć kostka stacyjki. 109 daje napięcie na komp i jak nie da to nie odpalisz. Wskazniki chyba wtedy też sa martwe. Tylko rozrusznik kręci.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
lati Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Sląsk
Samochód: ibiza 1.9 tdi 81 kW ASV 2000

« Odpowiedz #55 - Niedziela, 29.01.2017, 14:31:05 - NIEPRZECZYTANA »

Nawiązując do poprzedniego postu kupiłem przepływomierz i kapeć odżył lecz jednak udam sie do firmy gdzie dokładnie sprawdzą czy coś go jeszcze nie boli abym mnie nie zawiodł gdzie tam na drodze . Reasumujac  wymieniłem czujnik temperatury nowa 109 i uszkodzony przepływomierz , koszt całości 170 pln i 4 dni podniesionego ciśnienia co jest grane :)
Zapisane
Marian Mężczyzna
Jam Vario't
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: WML
Samochód: Vario '01

« Odpowiedz #56 - Poniedziałek, 30.01.2017, 00:02:53 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli nie masz grzebane w instalacji, to 109tka steruje wszystkim, tzn, na ten przekaźnik jest podawana masa z sterownika silnika, wtedy idzie napięcie na silnik i włącza sie kontrolka świec żarowych. nie ma kontrolki świec żarowych, czyli 109tka sie nie włączyła. Przeplywka nie miala nic do tego, mozesz ją wypiąć całkiem i odpali.
Tak piszę, żeby potem ktos po necie nie pisal, że kontrolka świec nie pali po przekręceniu zaplonu, a wymienił przepływkę i auto odpaliło. Bo to jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
W 109 standardowo zimne luty się robią
Zapisane

Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
lati Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Sląsk
Samochód: ibiza 1.9 tdi 81 kW ASV 2000

« Odpowiedz #57 - Poniedziałek, 30.01.2017, 04:56:48 - NIEPRZECZYTANA »

 109 wymieniłem jako pierwsza ale objaw nie ustapił poźniej czujnik temperatury silnika a nadal zachowanie jego bylo dziwne, dopiero gdy okazalo sie ze mam zwarcie na przeplywce i po jej wymianie nagle autko zaczeło normalnie funkcjonować ? Ciekawe ?

Lecz tez sprawdzając sterownik wyciagając go i ponownie wkładając poprawiłem mu mase albo jedna doba w ciepłym mieszkaniu cos mu poprawiło naprawdę nie wiem co było faktyczną przyczyną jego zachowania... jednakże dzisiaj jadę dofirmy która sie zajmuje elektroniką samochodowa  sprawdza dokładnie co i jak bo nie wierzę w cuda :)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 30.01.2017, 05:40:09 wysłane przez lati » Zapisane
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Silnik nie zapala, przekaznik 109
Skocz do: