Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Silnik nie zapala, przekaznik 109
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
3
[
4
]
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Silnik nie zapala, przekaznik 109 (Przeczytany 99837 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dominikseat
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba IFL, 99' 1.9 TDi 90 KM
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #45 -
Poniedziałek, 10.10.2016, 18:06:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Klemy są w porządku. Jak mase silnika sprawdzić?
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #46 -
Poniedziałek, 10.10.2016, 18:36:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
odkrecic i wyczyscic, pod aparatem zaplonowym szukaj
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Dominikseat
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba IFL, 99' 1.9 TDi 90 KM
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #47 -
Poniedziałek, 10.10.2016, 18:54:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sytuacja przedstawia się tak: Włączyłem zapłon i przekaźnik nie stukał, ale stukało coś bodajże w okolicach alternatora/rozrusznika. Przytrzymałem dłużej kluczyk jakbym chciał odpalić i po paru sekundach odpalił. Zdarzyło się tak raz, później już w ten sposób nie odpalił a próbowałem z 4 razy.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #48 -
Poniedziałek, 10.10.2016, 21:41:39 -
NIEPRZECZYTANA
»
pytanie jest czy po przekreceniu kluczyka jest napiecie na rozruszniku?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Dominikseat
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba IFL, 99' 1.9 TDi 90 KM
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #49 -
Poniedziałek, 10.10.2016, 22:33:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Miernik mam, tylko jak to sprawdzić?
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #50 -
Poniedziałek, 10.10.2016, 22:55:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
cienki kabelek na rozruszinku, wypiac i sprawdzic czy ma napiecie po przekreceniu stacyjki
potrzebne 2 osoby
ma byc tam +
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Dominikseat
Świeżak
Offline
Samochód: Cordoba IFL, 99' 1.9 TDi 90 KM
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #51 -
Środa, 12.10.2016, 08:07:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wczoraj samochód mi odpalił i od tej pory pali, jednakże zawiozłem go do mechanika, wstępnie mówił, że może coś nie łączyc na klemach i że je przeczyści. Jest taka opcja?
Zapisane
Marian
Jam Vario't
Użytkownik
Offline
Skąd: WML
Samochód: Vario '01
WWW
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #52 -
Poniedziałek, 24.10.2016, 15:53:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
chcesz widzieć czy to przekaźnik 109? To jest 300% metoda sprawdzenia. Jak przekaźnik nie działa, to nie mignie Ci w ogóle kontrolka od świec żarowych, gdy przekręcasz kluczyk w stacyjce. Jak kontrolka mignie i zgaśnie, to przekaźnik jest ok. Jak nie mignie, to przekaźnik, albo coś z jego sterowaniem np. zamoknięty komputer
Zapisane
Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
lati
Świeżak
Offline
Skąd: Sląsk
Samochód: ibiza 1.9 tdi 81 kW ASV 2000
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #53 -
Niedziela, 29.01.2017, 03:02:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
Jestem laikiem w tym wszystkim ale mam ten sam problem z tym że 109 jest to przekażnik który steruje zaworem na pompie paliwa, 103 steruje grzaniem świec żarowych a 405 z obserwacji wynika że to on steruje działaniem 109 i 103, podpinałem swojego kapcia do waga wyszlo że mam problem z przepływomierzem, (jade na gielde i dzisiaj kupie inny) rano zawsze mi odpali ale jesli go wyłaczę muszę czekać az do następnego ranka aby odpalił, wtedy jak już koledzy odpisywali kontrolka świec nie zapali się pomimo iż 109 i 103 działają ---- chociaż mierzyłem napiecie sterujące 103 i wyszlo coś ok 5 v czyli za mało aby zadziałał przekaźnik, i wydaje mi się że to ma coś wspólnego z 405.
Wczoraj jeszcze zdemontowałem sterownik pracy silnika (każdy twierdził z mechaników że jest zalany) ależ nie w środku jak nowy piny sa idealne. Na domiar złego mój sterownik ma końcówke cyfr 018 i najtańszy jaki znalazłęm to ok 500 pln dużo a te z końcóka 019 od 50 pln .
Szczerze dosłownie myślę czytam na różnych forach co jest grane ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
na chwilę obecna mam nowy 109 103 sprawdzilem na sucho działa i nowy 4 pinowy czujnik temperatury,
Może któryś z was miał tak ostro pod górkę ?
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #54 -
Niedziela, 29.01.2017, 06:23:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Miałem tak z przekaznikiem 109 ,ze miałem w nim zimne luty. Było widac pod lupą. Polutowałem i od tamtej pory spokój. Podobne uszkkodzenie daje ponoć kostka stacyjki. 109 daje napięcie na komp i jak nie da to nie odpalisz. Wskazniki chyba wtedy też sa martwe. Tylko rozrusznik kręci.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
lati
Świeżak
Offline
Skąd: Sląsk
Samochód: ibiza 1.9 tdi 81 kW ASV 2000
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #55 -
Niedziela, 29.01.2017, 14:31:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Nawiązując do poprzedniego postu kupiłem przepływomierz i kapeć odżył lecz jednak udam sie do firmy gdzie dokładnie sprawdzą czy coś go jeszcze nie boli abym mnie nie zawiodł gdzie tam na drodze . Reasumujac wymieniłem czujnik temperatury nowa 109 i uszkodzony przepływomierz , koszt całości 170 pln i 4 dni podniesionego ciśnienia co jest grane
Zapisane
Marian
Jam Vario't
Użytkownik
Offline
Skąd: WML
Samochód: Vario '01
WWW
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #56 -
Poniedziałek, 30.01.2017, 00:02:53 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeśli nie masz grzebane w instalacji, to 109tka steruje wszystkim, tzn, na ten przekaźnik jest podawana masa z sterownika silnika, wtedy idzie napięcie na silnik i włącza sie kontrolka świec żarowych. nie ma kontrolki świec żarowych, czyli 109tka sie nie włączyła. Przeplywka nie miala nic do tego, mozesz ją wypiąć całkiem i odpali.
Tak piszę, żeby potem ktos po necie nie pisal, że kontrolka świec nie pali po przekręceniu zaplonu, a wymienił przepływkę i auto odpaliło. Bo to jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
W 109 standardowo zimne luty się robią
Zapisane
Tam gdzie kończą się pomysły, ja zaczynam tworzyć
lati
Świeżak
Offline
Skąd: Sląsk
Samochód: ibiza 1.9 tdi 81 kW ASV 2000
Odp: Silnik nie zapala, przekaznik 109
«
Odpowiedz #57 -
Poniedziałek, 30.01.2017, 04:56:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
109 wymieniłem jako pierwsza
ale objaw nie ustapił poźniej czujnik temperatury silnika a nadal zachowanie jego bylo dziwne, dopiero gdy okazalo sie ze mam zwarcie na przeplywce i po jej wymianie nagle autko zaczeło normalnie funkcjonować ? Ciekawe ?
Lecz tez sprawdzając sterownik wyciagając go i ponownie wkładając poprawiłem mu mase albo jedna doba w ciepłym mieszkaniu cos mu poprawiło naprawdę nie wiem co było faktyczną przyczyną jego zachowania... jednakże dzisiaj jadę dofirmy która sie zajmuje elektroniką samochodowa sprawdza dokładnie co i jak bo nie wierzę w cuda
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 30.01.2017, 05:40:09 wysłane przez lati
»
Zapisane
Strony:
1
2
3
[
4
]
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Diesel
»
Silnik nie zapala, przekaznik 109
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...