+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Silnik nie zapala, przekaznik 109
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik nie zapala, przekaznik 109  (Przeczytany 99811 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ledzi Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SEAT CORDOBA VARIO 1,9 TDI/AGR 90 KM

« Czwartek, 22.01.2009, 17:53:56 - NIEPRZECZYTANA »

Witam szanownych klubowiczów

Mam pewien problem ze swoją Cordobą 1,9 TDI.

Kilka dni temu znajomy poprosił mnie o pomoc w uruchomieniu jego auta. Padł mu akumulator.
Uruchomiłem więc silnik, spięliśmy się przewodami, odczekaliśmy dłuższą chwilkę bo akumulator znajomego był zupełnie rozładowany, po czym uruchomiliśmy jego auto. W poczuciu dobrze spełnionego obywatelskiego obowiązku wyłączyłem silnik i wróciłem do domu.  :angel:

Po godzinie chciałem uruchomić auto. Niestety nie udało się i tak jest do dzisiaj.  :-\

Objawy są następujące: rozrusznik kręci bez problemów silnik jakby zapalał, ale się nie uruchamia. Kolejne próby - te same objawy.  :unsure:

Auto mam już cztery lata i nigdy wcześniej nie sprawiało żadnych problemów.  :respect:

Jestem zupełnym "lajkonikiem" jeśi chodzi o mechanikę, ale kilka rzeczy sprawdziłem.

Akumulator jest nowy.
Rozrusznik pięknie kręci.
Bezpieczniki wporządku.
Świece żarowe sprawne.
Przewody wysokiego napięcia ok.
Pompa paliwa załącza się po przekręceniu kluczyka - słychać charakterystyczne "klik-klik".
W wężyku nie widać bąbelków powietrza.
Fabryczne IMO wykluczam, bo auto odpaliło by chociaż na pół sekundy.  :?:

:idea: Podpiąłem nawet VAGa, ale nie wykazał żadnych błędów.  

Chciałem poratować kolegę teraz sam mam kłopot, dlatego wydaje mi się że to problem z elektryką.  :czytaj: Przekopałem całe forum, ale nie znalazłem niczego, co pasowało by do mojego przypadku. Proszę o pomoc w ustaleniu usterki. Może ktoś miał już podobny przypadek? Proszę o rady. Każda mile widziana.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 29.03.2010, 22:21:19 wysłane przez raby » Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 22.01.2009, 18:35:32 - NIEPRZECZYTANA »

hmm... do świec dochodzi prąd :?: Moze przekaznik od swiec zarowych pier..... u mnie był podobny przypadek ale po jakis chwili zapalił i tez nie było błedów...
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 22.01.2009, 21:14:29 - NIEPRZECZYTANA »

a klik klik słyszysz pod maska czy pod siedzeniem z tyłu? bo może myślisz, że to pompa a to klik klik to przepustnica się nastawia
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 22.01.2009, 21:31:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
to przepustnica się nastawia
W TDI? :-X
Cytat: ledzi
Fabryczne IMO wykluczam, bo auto odpaliło by chociaż na pół sekundy.
A ja właśnie kiedyś przerabiałem spalony bezpiecznik od IMO i było tak jak u Ciebie.
Więc posprawdzaj te bezpieczniki najpierw, a jak nic nie da, to odepnij
na chwilę klemy i wtedy spróbuj.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 22.01.2009, 21:33:33 wysłane przez the_ozyrys » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 22.01.2009, 21:42:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ledzi
Przewody wysokiego napięcia ok.
Pompa paliwa załącza się po przekręceniu kluczyka - słychać charakterystyczne "klik-klik".
mylisz silniki :-X
przewody to w PB a klik klik to przekazniki a nie pompa, pompa robi wrrr ale tez w PB :P

sprawdz dokladniej przekazniki, juz chyba cos takiego bylo :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Piątek, 23.01.2009, 06:23:46 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
przewody to w PB a klik klik to przekazniki a nie pompa, pompa robi wrrr ale tez w PB
Nie pompa, ale może to być zawór w pompie.
Zapisane

ledzi Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SEAT CORDOBA VARIO 1,9 TDI/AGR 90 KM

« Odpowiedz #6 - Piątek, 23.01.2009, 10:36:00 - NIEPRZECZYTANA »

Hmmm...

Pisząc przewody WN miałem na myśli przewody do świec żarowych - w momencie przekręcenia kluczyka pojawia się na nich napięcie ok. 12V.

Jeśli chodzi o bezpiecznik od IMO (nr 20) wszystko ok.

Rzeczywiście "klik-klik" słychać pod maską (także przy wypiętym przekaźniku 405, czyli tym od pompy).  :idea:
Pod siedzieniem niestety nie słuchałem  :-\ ale dzisiaj napewno posłucham...

Co powinienem usłyszeć jeśli pompa zachowuje się normalnie (wydaje prawidłowe odgłosy) ?

Swoją drogą czy zna ktoś zastosowanie innych przekaźników w Cordobie z 2000 roku?  :?:
W swojej mam 5 przekaźników: 19, 100, 103, 109 i 405.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 23.01.2009, 10:41:27 wysłane przez ledzi » Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Piątek, 23.01.2009, 17:00:30 - NIEPRZECZYTANA »

19-wycieraczki przód
100 - odciążenie stacyjki - trzyma jak jest włączony zapłon.
103 - świece
109 elektronika silnika - może to ten?
405 - odcięcie paliwa z airbagu

Z tym 109 to już chyba gdzieś się spotkałem. Auto gasło niewiadomo czemu.

Napisano: Piątek, 23.01.2009, 16:57:28


Sprawdź czy klapa gasząca jest otwarta, może się zacięła. To taka "przepustnica" przed EGRem.
Zapisane

ledzi Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SEAT CORDOBA VARIO 1,9 TDI/AGR 90 KM

« Odpowiedz #8 - Piątek, 23.01.2009, 20:36:01 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki KKKKris. Przeznaczenie przekaźników może się przydać.  ;D
Gdybym miał stawiać na przekaźniki to po zachowaniu mojego auta wytypował bym 109 lub 405.  :-\

Swoją drogą o co chodzi w tej "przepustnicy" przed EGRem? Jak sprawdzić czy jest otwarta?

Z góry dziękuję za odpowiedź. Może ktoś ma inne propozycje?  :?:  :?:  :?:
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #9 - Sobota, 24.01.2009, 14:52:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ledzi
Jak sprawdzić czy jest otwarta?
Nie wiem jak w AGR, ale chyba jest sterowana "siłownikiem". Odłącz go od dźwigni i zobacz czy przepustnica chodzi lekko i nie zacina się w jakimś krańcowym położeniu. Powinna być cały czas otwarta, dopiero w momencie wyłączenia zapłonu zmyka się i po chwili otwiera spowrotem.
Jeśli 109 jest OK to na 8 bezpieczniku powinieneś mieć napięcie i m.in. na N75, N18.... Powinny grzać też świece jeśli jest mróż. NIE MYLIĆ z kontrolką.
Na testy zewrzyj styki na krótko.
Ewentualnie może paliwa nie podaje pompa.
Zapisane

ledzi Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SEAT CORDOBA VARIO 1,9 TDI/AGR 90 KM

« Odpowiedz #10 - Sobota, 24.01.2009, 15:02:56 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie wróciłem z parkingu. Chciałem posłuchać pompki, a nie usłyszałem nic...

Rozłożyłem tylne siedzenie, zdjąłem osłonę pompki i wpiąłem się miernikiem.

Po przekręceniu kluczyka podawane jest napięcie ok 1V. Kiedy wypiąłem przekaźnik 405 - bez zmian - po włączeniu zapłonu podawany jest 1V. Teraz mogę chyba mieć pewność, że to wina tego przekaźnika  :?:

Swoją drogą - czy pompa nie powinna być sterowana napięciem 12V  :-\

Proszę o opinie. Wszystkie mile widziane.
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #11 - Sobota, 24.01.2009, 18:11:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ledzi
Swoją drogą - czy pompa nie powinna być sterowana napięciem 12V
Powinna być...
Możesz jeszcze sprawdzić, czy jak podasz "na krótko" 12V z akumulatora, to czy pompa zadziała...

Napięcie mierzyłeś przy podłączonej wtyczce do pompy? Jeżeli tak to zrób jeszcze jeden pomiar na wtyczce, ale po odłączeniu jej od pompy.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #12 - Sobota, 24.01.2009, 18:30:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ledzi
Rozłożyłem tylne siedzenie, zdjąłem osłonę pompki i wpiąłem się miernikiem.
AGR ma pompę w zbiorniku?????
Ja cały czas pisałem o tej pod maską.
Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #13 - Sobota, 24.01.2009, 19:32:40 - NIEPRZECZYTANA »

Bo ma tylko pod maską... To co idzie do zbiornika, to czujnik poziomu paliwa...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #14 - Niedziela, 25.01.2009, 17:24:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
To co idzie do zbiornika, to czujnik poziomu paliwa...
Tak czułem, choc w niektórych dieselkach wiem, że są.
No to jak zatankuje pod korek to będzie więcej niż 1V.
Zapisane

Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Silnik nie zapala, przekaznik 109
Skocz do: