Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulator
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
...
10
11
[
12
]
13
14
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Akumulator (Przeczytany 119815 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #165 -
Czwartek, 13.01.2011, 21:23:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kkkris, jak nie szkoda Ci miernika to jest to bez sensu. Amperomierz w miernikach jest delikatny, dlatego lepiej badać spadek za pomocą rezystora, którego tolerancja i tak umożliwia wykonanie bezpiecznego pomiaru z wystarczająca dokładnością.
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #166 -
Czwartek, 13.01.2011, 21:40:19 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: olinek2
Kkkris, jak nie szkoda Ci miernika to jest to bez sensu. Amperomierz w miernikach jest delikatny,
Widziałeś bocznik 40A w cyfrówce 3 i 3/4 cyfry, albo 20A w 3 i 1/2? Odczyt z dokładnością do 0,01A. Zdecydowanie nie szkoda mi miernika, w razie potrzeby zmiana na dokładniejszy zakres i co tam się zepsuje, leci najwyżej bezpiecznik, chyba że ktoś watuje gwoździem. A wyższa półka to już auto zmiana zakresu, o cęgowym nie wspomnę. Poza tym miernik pod ręką, a rezystor trzeba kupić, a to już nie wszędzie.
Przy okazji dziś miłe zaskoczenie akumulatorem (chyba 3-letnim) Centry. Ciągnik od późnej jesieni nie odpalany, aku nieładowane i papaj odpalił z pierwszego. To kolejny dowód, że Centra nie robi tandety.
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #167 -
Piątek, 14.01.2011, 02:21:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kris, jeśli rozwiązanie z rezystorem jest dla Ciebie bezużyteczne, to proszę, nie mów że jest to bez sensu. Tańsze multimetry potrafią padać jak muchy, a droższego sprzętu po prostu szkoda. Jeśli mam ryzykować np. utratą dokładności w mierniku na zakresie małych prądów, to wolę się przed taką ewentualnością ubezpieczyć. Cęgi ewidentnie się nie nadają do pomiarów poniżej 1A, z dokładnością rzędu dziesiątek mA. Natomiast do pomiaru dużych prądów są idealne, oczywiście też zależy jakie cęgi, bo o tych tanich lepiej nie wspominać...
Miernik nie jest odporny na udary prądowe występujące w instalacji elektrycznej. Jego odporność jest mocno ograniczona, często zbyt duży impuls mocno obciąża bocznik i powoduje rozjazd parametrów. Mało tego jest sporo mierników które dla maksymalnego zakresu nie posiadają zabezpieczeń prądowych. Jeśli dodatkowo źle dobierzemy zakres (zbyt mały), a impuls wystąpi szybko i będzie to duży pik prądowy, to jest duże prawdopodobieństwo, że możemy uszkodzić rezystor pomiarowy w mierniku.
Co do autozakresów to jesteś w błędzie, mierniki mają autozakresy do 400mA(przykładowo), a kanał dla większych prądów jest jedynie np. do 10A bez automatycznej zmiany zakresu.
Reasumując jeżeli istnieje ryzyko wystąpienia udaru prądowego to najlepiej jest mierzyć pośrednio prąd. Szczególnie kiedy np. podłączamy klemę. Osobiście korzystam z kilku mierników, zarówno cęgów pomiarowych jak i mierników klasycznych i nie byłbym w stanie zaryzykować pomiaru np. na zakresie 400mA w aucie (na głównej szynie zasilania).
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #168 -
Piątek, 14.01.2011, 07:09:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jakby ktoś nie wiedział, to podczas ładowania wydziela się wodór i między innymi
dlatego nie podchodzi sie do akumulatorów z otwartym ogniem.
W każdym przypadku , czy to stary czy nowy aku , odpowietrzenie ma sens
Mnie wybuchł kilkuletni akumulator Seata pod maską najprawdopodobniej ze starości i z nagromadzenia gazu, podczas uruchamiania silnika rano.
Dlatego warto sprawdzic czy w posiadanym aku odpowietrzenie jest,
bo nie każdy producent o nim może pamiętać....
oraz czy jest drożny...
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #169 -
Piątek, 14.01.2011, 08:14:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
Temat dotyczy akumulatorow a nie miernikow!
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DAMiANO
Użytkownik
Offline
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #170 -
Poniedziałek, 31.01.2011, 11:27:22 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam, dzisiaj ibi ciężej odpaliła, w nocy było w okolicach -12. Sprawdziłem przed odpaleniem napięcie na aku i wynosiło 12,6V, po podgrzaniu świec spadło do 12V. Aku ma nie całe 4 lata. Czas myśleć o nowym?
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #171 -
Poniedziałek, 31.01.2011, 12:08:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
a zapalala sie lampka ABS?
ciekawe do ilu v spadlo przy odpalaniu
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
efmk
Master Of Silence
Użytkownik
Offline
Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #172 -
Poniedziałek, 31.01.2011, 12:11:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
pewien spadek napięcia przy dużym obciążeniu to chyba normalne ?
Jeśli się mylę, to mnie poprawcie
Jeśli akumulator 'kręci' to ja zanim zacząłbym zastanawiać się nad wymianą, potraktowałbym go prostownikiem.
Zapisane
_____________________________________
strony i aplikacje WWW
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #173 -
Poniedziałek, 31.01.2011, 12:23:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
nowy aku u mnie kreci diesla i spada do 11V z kawalkiem
delikatnie tylko zegary przygasna
ale zapalanie sie lampki ABS to juz objaw wiekszych spadkow
nowy kolega z forum u ktorego podlaczalem vaga w wekend, zapala sie kontrolka przy kazdym odpaleniu, okazalo sie ze aku 55Ah w dieslu
kreci nie za bardzo
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DAMiANO
Użytkownik
Offline
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #174 -
Poniedziałek, 31.01.2011, 12:36:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby
a zapalala sie lampka ABS?
zapala się ABS i TCS, czytałem że większość osób tak ma. Do pracy mam 30km w jedną stronę więk aku powinien się podładować.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #175 -
Poniedziałek, 31.01.2011, 14:55:33 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: DAMiANO
zapala się ABS i TCS, czytałem że większość osób tak ma.
jak masz mozliwosc to podstaw sobie nowy aku lub odpal dobrymi kablami od kogos to zobaczysz
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #176 -
Wtorek, 01.02.2011, 06:02:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
4 lata to jest okres po którym pojemnośc aku znacząco spada i należy mysleć o wymianie.
Bywają egzemplarze, które są jeszcze ok, ale zależy tez to od warunków
użytkowania np. garażowania i tego czy się czesto jeżdzi oraz historii ładowań /ewentualnych awarii i przeładowań lub rozładowań do "zera".
W czasie przeładowań wysypuja sie płyty aku i zmniesza sie ich powierzchnia ,
a przy znacznym rozładowaniu zasiarczają sie i tez pojemnośc spada.
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 01.02.2011, 06:14:18 wysłane przez Tracer
»
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Stan
Użytkownik
Offline
Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #177 -
Czwartek, 03.02.2011, 08:27:09 -
NIEPRZECZYTANA
»
Tak jak koledzy piszą. Aku już kończy żywot. Jeżeli dużo jeździsz a AKU po postoju szybko siada w trakcie kręcenia rozrusznikiem, (napięcie spada poniżej 10,5V) to masz na 100% wymienić. Przy spadku poniżej 10,5V działa zabezpieczenie ABS stąd się świeci kontrolka ostrzegawcza że ABS odłączony. Miałem te same objawy i po wymianie spoko.
Zapisane
stan
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #178 -
Piątek, 04.02.2011, 07:26:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Podobne objawy dają tez mocno zaśniedziałe klemy i końcówki aku.
Warto najpierw też to sprawdzić przed wymianą.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Qba
Użytkownik
Offline
Odp: Akumulator
«
Odpowiedz #179 -
Sobota, 05.02.2011, 10:56:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
jak zlokalizować plus na akumulatorze? ja mam taką klapkę z + ale ją można przełożyć z jednej strony na drugą i nie wiem czy ktoś nie zrobił psikusa... po podłączeniu prostownika zaczyna się jarać... czy do + powinien iść gruby czerwony kabel?
Zapisane
https://nawstecznym.pl
Strony:
1
...
10
11
[
12
]
13
14
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Akumulator
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...