+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akumulator  (Przeczytany 119799 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
kamilbd Mężczyzna
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001

« Odpowiedz #150 - Środa, 05.01.2011, 20:59:50 - NIEPRZECZYTANA »

a nie maja one odpowietrznikow??wydaje mi sie ze wiekszosc ma
Zapisane

Zimaaaa brrrrrr
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #151 - Środa, 05.01.2011, 21:01:15 - NIEPRZECZYTANA »

ja szczerze mówiąc bałbym się zostawić ładujący się akumulator na noc... niestety znam bardzo niefajne konsekwencje takiego działania  :ninja:
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
kamilbd Mężczyzna
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001

« Odpowiedz #152 - Środa, 05.01.2011, 21:02:32 - NIEPRZECZYTANA »

na noc, ale dlatego ze sie laduje poprostu czy dlatego ze korki sa zakrecone badz odkrecone
Zapisane

Zimaaaa brrrrrr
fonfel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: krakow/okolice niepołomic
Samochód: toledo II 1999/2000 1.8 20V AGN taki był teraz MPK Kraków

« Odpowiedz #153 - Środa, 05.01.2011, 21:06:13 - NIEPRZECZYTANA »

ja szczerze mówiąc bałbym się zostawić ładujący się akumulator na noc... niestety znam bardzo niefajne konsekwencje takiego działania  :ninja:
ja ładowałem przez całą noc i nic sie nie zdarzyło ,nawet minimalnego wycieku z odpowietrznika nie było
Zapisane

"...Do? przodu wciąż jedź,niech to będzie credo Twe...!"

SEAT Auto Emocion
kamilbd Mężczyzna
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001

« Odpowiedz #154 - Środa, 05.01.2011, 21:15:54 - NIEPRZECZYTANA »

wiec ile ladowac na minimalnym napieciu?? np od 22 do 15 bedie za dlugo?(o 15 wracam z pracy:P)
Zapisane

Zimaaaa brrrrrr
fonfel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: krakow/okolice niepołomic
Samochód: toledo II 1999/2000 1.8 20V AGN taki był teraz MPK Kraków

« Odpowiedz #155 - Środa, 05.01.2011, 21:18:58 - NIEPRZECZYTANA »

22 do rana jak wstaniesz do pracy to go wyłącz ,powinno wystarczyć
Zapisane

"...Do? przodu wciąż jedź,niech to będzie credo Twe...!"

SEAT Auto Emocion
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #156 - Środa, 05.01.2011, 21:30:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: efmk
ja szczerze mówiąc bałbym się zostawić ładujący się akumulator na noc... niestety znam bardzo niefajne konsekwencje takiego działania  :ninja:

To znaczy, ze ktoś nie potrafi ładować baterii albo miał felerny aku lub sprzęt.

Wiele razy ładowałem - RADZIECKIMI prostownikami całą noc i było Git.
Już nie wspomnę o prostowniku , którymi były ładowane baterie od IKARUS'ów (mam taki w garażu na bezpieczniki ceramiczne zakres od 6-24V).

Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #157 - Środa, 05.01.2011, 21:42:26 - NIEPRZECZYTANA »

ja tam mimo wszystko przy swoim zostaję ;-)
właśnie niedawno w okolicy zjarał się cały garaż z samochodami w środku. Nie wiem co było powodem bezpośrednim, ale właśnie na noc zostawiono auto do ładowania. Nie wiem czy ktoś nie sprawdził ilości płynu czy może coś innego, natomiast fakt jest faktem.
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
kamilbd Mężczyzna
http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/57957-keep-o
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław-okolice
Samochód: Seat Ibiza 1.4 mpi 2001

« Odpowiedz #158 - Czwartek, 06.01.2011, 15:28:47 - NIEPRZECZYTANA »

dzis z rana odpalalem, i odpalil super:p
Zapisane

Zimaaaa brrrrrr
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #159 - Czwartek, 06.01.2011, 15:59:46 - NIEPRZECZYTANA »

czyli musisz więcej jeździć.  :ok:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #160 - Czwartek, 06.01.2011, 17:50:36 - NIEPRZECZYTANA »

i zaledwie 48 postow wystarczylo aby to odkryc :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #161 - Czwartek, 06.01.2011, 19:02:37 - NIEPRZECZYTANA »

Ustaw pokrętło tak aby wskazywało max4-5A. Do rana powinien spaść, ale możesz co jakiś czas zajrzeć, czy nie rośnie. I nie odpalaj na tym prostowniku i nie "sprawdzaj" prostownika przez zwieranie końcówek.
Cytat: kamilbd
a nie maja one odpowietrznikow??wydaje mi sie ze wiekszosc ma
Wszystkie mają, tylko odpowietrznik w starszych aku nie służy do odprowadzania gazów przy ładowaniu prostownikiem.
Ogólnie jak są korki to należy je odkręcić i stawiać aku w miejscu które jest odporne na kwas siarkowy. Po odkręceniu korków jednak minimalnie pryska elektrolitem jak się podłączy zwykły prostownik i aku zacznie gazować. Nie polecam też zbliżac się z ogniem do takiego akumulatora.
Na szczęście takich akumulatorów już prawie nie ma, obecne w większości nie posiadają korków.
Zapisane

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #162 - Niedziela, 09.01.2011, 14:28:27 - NIEPRZECZYTANA »

Prąd na postoju najbezpieczniej zmierzyć przy użyciu bocznika z rezystor 0,1ohm wpina się go między klemę, a zacisk aku i bada spadek napięcia na nim. Na każde 0,1V spadku przypada 1A. Mając zakres do 200mV jesteśmy w stanie zmierzyć prąd z rozdzielczością 1mA albo i dokładniej ;) (zależy jaki miernik). O kondycji aku dużo powiedziałby też prąd rozruchowy podczas kręcenia rozrusznikiem. Do tego już potrzeba cęgów pomiarowych.

Co do ładowania aku wystarczy by prostownik nie przekroczył napięcia 14,2-4V i będzie wszystko ok. Ładować powinno się prądem 0,1-0,3C, zbyt mały prąd w przypadku zasiarczonych aku może słabo pobudzać elektrolit. Niektóre prostowniki ze złą automatyką potrafią zakończyć ładownie mimo, że aku jest niedoładowany (duża rezystancja wewnętrzna).
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #163 - Niedziela, 09.01.2011, 20:31:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: olinek2
Prąd na postoju najbezpieczniej zmierzyć przy użyciu bocznika z rezystor 0,1ohm wpina się go między klemę, a zacisk aku i bada spadek napięcia na nim. Na każde 0,1V spadku przypada 1A. Mając zakres do 200mV jesteśmy w stanie zmierzyć prąd z rozdzielczością 1mA albo i dokładniej  (zależy jaki miernik).
Myśle, że to zawracanie kijem wisły. Jak masz miernik  z pomiarem 200mV to zawiera on amperomierz. Nawet z rozdzielczością 0,1mA i lepszą, o dokładności nie wspomnę. Koszt zakupu rezystora 0,1oma o dokładności lepszej niż 0,5 - 1%  i do tego kilku watowego może się okazać większy niż prostej cyfrówki, która i tak do wspomnianej metody pomiaru jest niezbędna.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #164 - Czwartek, 13.01.2011, 20:04:19 - NIEPRZECZYTANA »

kamilbd, ladowanie pomoglo?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator
Skocz do: