+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Akumulator  (Przeczytany 119823 razy)
0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #165 - Czwartek, 13.01.2011, 21:23:44 - NIEPRZECZYTANA »

Kkkris, jak nie szkoda Ci miernika to jest to bez sensu. Amperomierz w miernikach jest delikatny, dlatego lepiej badać spadek za pomocą rezystora, którego tolerancja i tak umożliwia wykonanie bezpiecznego pomiaru z wystarczająca dokładnością.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #166 - Czwartek, 13.01.2011, 21:40:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: olinek2
Kkkris, jak nie szkoda Ci miernika to jest to bez sensu. Amperomierz w miernikach jest delikatny,
Widziałeś bocznik 40A w cyfrówce 3 i 3/4 cyfry, albo 20A w 3 i 1/2? Odczyt z dokładnością do 0,01A. Zdecydowanie nie szkoda mi miernika, w razie potrzeby zmiana na dokładniejszy zakres i co tam się zepsuje, leci najwyżej bezpiecznik, chyba że ktoś watuje gwoździem. A wyższa półka to już auto zmiana zakresu, o cęgowym nie wspomnę. Poza tym miernik pod ręką, a rezystor trzeba kupić, a to już nie wszędzie.

Przy okazji dziś miłe zaskoczenie akumulatorem (chyba 3-letnim) Centry. Ciągnik od późnej jesieni nie odpalany, aku nieładowane i papaj odpalił z pierwszego. To kolejny dowód, że Centra nie robi tandety.
Zapisane

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #167 - Piątek, 14.01.2011, 02:21:56 - NIEPRZECZYTANA »

Kris, jeśli rozwiązanie z rezystorem jest dla Ciebie bezużyteczne, to proszę, nie mów że jest to bez sensu. Tańsze multimetry potrafią padać jak muchy, a droższego sprzętu po prostu szkoda. Jeśli mam ryzykować np. utratą dokładności w mierniku na zakresie małych prądów, to wolę się przed taką ewentualnością ubezpieczyć. Cęgi ewidentnie się nie nadają do pomiarów poniżej 1A, z dokładnością rzędu dziesiątek mA. Natomiast do pomiaru dużych prądów są idealne, oczywiście też zależy jakie cęgi, bo o tych tanich lepiej nie wspominać...
Miernik nie jest odporny na udary prądowe występujące w instalacji elektrycznej. Jego odporność jest mocno ograniczona, często zbyt duży impuls mocno obciąża bocznik i powoduje rozjazd parametrów. Mało tego jest sporo mierników które dla maksymalnego zakresu nie posiadają zabezpieczeń prądowych. Jeśli dodatkowo źle dobierzemy zakres (zbyt mały), a impuls wystąpi szybko i będzie to duży pik prądowy, to jest duże prawdopodobieństwo, że możemy uszkodzić rezystor pomiarowy w mierniku.
Co do autozakresów to jesteś w błędzie, mierniki mają autozakresy do 400mA(przykładowo), a kanał dla większych prądów jest jedynie np. do 10A bez automatycznej zmiany zakresu.

Reasumując jeżeli istnieje ryzyko wystąpienia udaru prądowego to najlepiej jest mierzyć pośrednio prąd. Szczególnie kiedy np. podłączamy klemę. Osobiście korzystam z kilku mierników, zarówno cęgów pomiarowych jak i mierników klasycznych i nie byłbym w stanie zaryzykować pomiaru np. na zakresie 400mA w aucie (na głównej szynie zasilania).
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #168 - Piątek, 14.01.2011, 07:09:49 - NIEPRZECZYTANA »

Jakby ktoś nie wiedział, to podczas ładowania wydziela się wodór i między innymi
dlatego nie podchodzi sie do akumulatorów z otwartym ogniem.
W każdym przypadku , czy to stary czy nowy aku , odpowietrzenie ma sens  :!:
Mnie wybuchł kilkuletni akumulator Seata pod maską najprawdopodobniej ze starości i z nagromadzenia gazu, podczas uruchamiania silnika rano.
Dlatego warto sprawdzic czy w posiadanym aku odpowietrzenie jest,
bo nie każdy producent o nim może pamiętać....
oraz czy jest drożny...
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #169 - Piątek, 14.01.2011, 08:14:35 - NIEPRZECZYTANA »

Temat dotyczy akumulatorow a nie miernikow!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DAMiANO Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #170 - Poniedziałek, 31.01.2011, 11:27:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, dzisiaj ibi ciężej odpaliła, w nocy było w okolicach -12. Sprawdziłem przed odpaleniem napięcie na aku i wynosiło 12,6V, po podgrzaniu świec spadło do 12V. Aku ma nie całe 4 lata. Czas myśleć o nowym?
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #171 - Poniedziałek, 31.01.2011, 12:08:35 - NIEPRZECZYTANA »

a zapalala sie lampka ABS?
ciekawe do ilu v spadlo przy odpalaniu :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #172 - Poniedziałek, 31.01.2011, 12:11:55 - NIEPRZECZYTANA »

pewien spadek napięcia przy dużym obciążeniu to chyba normalne ? :-\  Jeśli się mylę, to mnie poprawcie :)
Jeśli akumulator 'kręci' to ja zanim zacząłbym zastanawiać się nad wymianą, potraktowałbym go prostownikiem.
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #173 - Poniedziałek, 31.01.2011, 12:23:04 - NIEPRZECZYTANA »

nowy aku u mnie kreci diesla i spada do 11V z kawalkiem 8) delikatnie tylko zegary przygasna
ale zapalanie sie lampki ABS to juz objaw wiekszych spadkow
nowy kolega z forum u ktorego podlaczalem vaga w wekend, zapala sie kontrolka przy kazdym odpaleniu, okazalo sie ze aku 55Ah w dieslu :huh: kreci nie za bardzo
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DAMiANO Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #174 - Poniedziałek, 31.01.2011, 12:36:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
a zapalala sie lampka ABS?
zapala się ABS i TCS, czytałem że większość osób tak ma. Do pracy mam 30km w jedną stronę więk aku powinien się podładować.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #175 - Poniedziałek, 31.01.2011, 14:55:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: DAMiANO
zapala się ABS i TCS, czytałem że większość osób tak ma.
jak masz mozliwosc to podstaw sobie nowy aku lub odpal dobrymi kablami od kogos to zobaczysz 8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #176 - Wtorek, 01.02.2011, 06:02:55 - NIEPRZECZYTANA »

4 lata to jest okres po którym pojemnośc aku znacząco spada i należy mysleć o wymianie.
Bywają egzemplarze, które są jeszcze ok, ale zależy tez to od warunków
użytkowania np. garażowania i tego czy się czesto jeżdzi oraz historii ładowań /ewentualnych awarii i przeładowań lub rozładowań do "zera".
W czasie przeładowań wysypuja sie płyty aku i zmniesza sie ich powierzchnia ,
a przy znacznym rozładowaniu zasiarczają sie i tez pojemnośc spada.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 01.02.2011, 06:14:18 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #177 - Czwartek, 03.02.2011, 08:27:09 - NIEPRZECZYTANA »

Tak jak koledzy piszą. Aku już kończy żywot. Jeżeli dużo jeździsz a AKU po postoju szybko siada w trakcie kręcenia rozrusznikiem, (napięcie spada poniżej 10,5V) to masz na 100% wymienić. Przy spadku poniżej 10,5V działa zabezpieczenie ABS stąd się świeci kontrolka ostrzegawcza że ABS odłączony. Miałem te same objawy i po wymianie spoko.
Zapisane

stan
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #178 - Piątek, 04.02.2011, 07:26:06 - NIEPRZECZYTANA »

Podobne objawy dają tez mocno zaśniedziałe klemy i końcówki aku.
Warto najpierw też to sprawdzić przed wymianą.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #179 - Sobota, 05.02.2011, 10:56:57 - NIEPRZECZYTANA »

jak zlokalizować plus na akumulatorze? ja mam taką klapkę z + ale ją można przełożyć z jednej strony na drugą i nie wiem czy ktoś nie zrobił psikusa... po podłączeniu prostownika zaczyna się jarać... czy do + powinien iść gruby czerwony kabel?
Zapisane

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Akumulator
Skocz do: