+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» car audio- kondensatory
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: car audio- kondensatory  (Przeczytany 57199 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #45 - Niedziela, 31.10.2010, 12:10:54 - NIEPRZECZYTANA »

Gdybym teraz robił to u siebie, darowałbym sobie kondensator, a na jego miejsce dałbym drugi akumulator niewielkiej pojemności, z tego co wszyscy mówią, daje to znacznie lepszy efekt i wcale nie jest droższą inwestycją.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #46 - Niedziela, 31.10.2010, 12:29:15 - NIEPRZECZYTANA »

na akumulator nie mam miejsca, a kondensator sie upchnie no i jakos wyglada :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
MAGIC87 Mężczyzna
320 Nm przy 1800 i 160 KM przy 3200
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Częstochowa/Kłomnice
Samochód: Byla ibiza Fl, jest Audi A4+, Fiat Ducato

« Odpowiedz #47 - Niedziela, 31.10.2010, 13:28:47 - NIEPRZECZYTANA »

Raby ja mam Dietza od roku i sprawuje sie ok...  kable 25 mm2. plus taki ze nie wylaczaja sie wzmaki :pub:
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #48 - Niedziela, 31.10.2010, 14:12:24 - NIEPRZECZYTANA »

Kondensatory są wskazane owszem, ale często te niby 1F mają ale koło 20-40mF w rzeczywistości, co spokojnie wystarcza :P, ale lans jest ;) Dlatego wolę dać baterię paru kondków LowESR dobrej firmy o pojemności kolo 20-40mF
Mały żelowiec jest w stanie więcej zdziałać niż kondensator, bo może zwiększyć moc nie tylko na ułamek sekundy, a na dużo dłużej (w zasadzie żelowe są w stanie oddać prądy do 10C a nawet i więcej - patrz zastosowania w UPSach).
Najważniejszą sprawą według mnie jest kwestia wydajności alternatora i prowadzenia instalacji, wcale nie chodzi tylko o przekroje kabli, a o odpowiednie (to nie znaczy stricte te do CA) złączki, to czy instalacja jest lutowana, czy tylko zaciskana...

Do niedawna miałem codziennie kontakt z wysokimi prądami, ponieważ projektowałem przetwornice spawalnicze po kilka kW, stąd kwestia prowadzenia instalacji tego typu nie jest mi obca :)

Grunt to rozsądek, a lans odstawić na półkę ;)
Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #49 - Niedziela, 31.10.2010, 14:25:04 - NIEPRZECZYTANA »

A ja wlasnie się zastanawiałem czy dodatkowy aku (np petarda 24Ah) nie byłby lepszy  :rotfl: - no to mam odpowiedź.
w sumie, to tylko bym zmodyfikował podłączenie aku do instalacji - dałbym niewielką diodę, coby aku się ładował, z alternatora, ale prąd z niego nie "wracał" do instaalcji tylko szedł na wzmak.

jak kupię nowe autko (a mam takie plany w sumie) to popróbuję taki patent. Wg mnie dodatkowy plus jest taki, że dajemy grube przewody tylko na odcinku dodatkowy aku -> wzmak.

ps. tak są zbudowane nasze instaalcje do radiotelefonów np w przemiennikach, tudzież instalacje zasilania syren powiadamienia obrony cywilnej  więc.. może lans mniejszy z takim aku... ale działac powinno bosko
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #50 - Niedziela, 31.10.2010, 14:35:43 - NIEPRZECZYTANA »

Kuczy to daj diodę koło 100-200A o jak najmniejszym spadku - Shottky (od 0,2-04V spadku tylko na nich :)) koniecznie na radiatorze :)
Co do przewodów, to polecam dać takie by wytrzymały - moc wzmaka i liczmy 5A/mm^2 czy nawet mniej :). Można by nawet dać kable spawalnicze :D aczkolwiek te do CA często są tańsze, sam mam je do spawarki ;)

Taka mała dygresja, wielu ludzi idzie w moc, a najważniejsza jest tak naprawdę efektywność przetwornika i zestrojenie skrzyni... Z moich doświadczeń wynika że 70-140W RMS do auta z dobrymi głośnikami jest aż nad to co potrzeba :) Moje radyjo daje 20W na kanał i spokojnie mi to styka ;)
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #51 - Niedziela, 31.10.2010, 17:38:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby

Ja mam wlasnie te dietze (wg testu ponoc maja zblizona pojemnosc), tyle ze kupowalem uzywki z walnieta elektronika... poki co nie mam zastrzezen.

Najważniejszą sprawą według mnie jest kwestia wydajności alternatora i prowadzenia instalacji, wcale nie chodzi tylko o przekroje kabli, a o odpowiednie (to nie znaczy stricte te do CA) złączki, to czy instalacja jest lutowana, czy tylko zaciskana...
A ktora wg ciebie jest lepsza? Lutowana czy zaciskana?
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 31.10.2010, 17:44:23 wysłane przez emtezet » Zapisane

olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #52 - Niedziela, 31.10.2010, 23:13:21 - NIEPRZECZYTANA »

Najlepiej zacisnąć i zalutować potem, zawsze tak robię i nigdy nie miałem problemów, samo zaciskanie często sprowadza się do tego, że złącza samochodowe potem się ładnie grzeją (ze względu na warunki...).

Ja widziałem foto, jak rozpruli jeden z kondków 1F, a tam siedział samsung 10mF w środku na drutach...
Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #53 - Poniedziałek, 01.11.2010, 01:06:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: olinek2
Kuczy to daj diodę koło 100-200A o jak najmniejszym spadku - Shottky (od 0,2-04V spadku tylko na nich :)) koniecznie na radiatorze :)

eeee...... chodziło mi o taki układ:


Uploaded with ImageShack.us

od lewej:  Aku samochodu, dioda, dodatkowe aku, zasilanie wzmacniacza.
Wydaje mi się, że do doładowywania dodatkowego akumulatora można by zastosować cienki przewód a diodę załóżmy o prądzie 10A ? wielkie prądy będą szły tylko od aku dodatkowego do wzmacniacza.
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #54 - Poniedziałek, 01.11.2010, 10:39:25 - NIEPRZECZYTANA »

No o to chodzi, tylko że te 10A to jedyne 60-80W RMS na wyjściu wzmacniacza...
Prądy będą szły takie same, bo skądś to aku musi się doładować, nie ma tak w przyrodzie, że się później wolniej naładuje ;)
Osobiście to nawet bym był gotów zrezygnować z diody ;) bo raz że spadek, a dwa że prądy mogą konkretne dziabać chwilowo...
Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #55 - Poniedziałek, 01.11.2010, 10:54:00 - NIEPRZECZYTANA »

Diodę chciałem dać, żeby np przy zapłonie rozrusznik nie katował akumulatora przeznaczonego przecież dla audio. co do prądów.. pisałem o sporej pojemności (24Ah) nie wiem na ile czasu aku by dawał dodatkowego kopa prądowego - biorąc pod uwagę, że jest to muzyka, więc większe pobory są chwilowe a nie ciągłe, dałoby radę.

no na pewno układ nie jest idealny... w sumie jakbyśmy chcieli zrobić full wypas, to możnaby pokusić się o układ doładowania akumulatora z jakąś przetwornicy sterowanej prockiem itp  :rotfl:

napewno aku wolniej się ładuje niż kondensatory. spróbowałbym podłaczyć wzmacniacz tylko do dodatkowego aku i sprawdzić ile czasu jedzie na nim bezproblemowo ;)

w sumie gdybanie gdybaniem - może ktoś to sprawdzi u siebie??? - nie mam auta, bo już bym siedział i podłaczał  :rotfl:


ps. układ sterowania syren - czarne pudełka u góry (4szt) to wzmacniacze mocy, każdy po 150W RMS - w sumie 600W.
ładowanie aku zasilaczem impulsowym o wydajnosci... ok 10-15A (środkowa czarna kostka) - podczas pracy cały prąd idzie z Aku - tym się sugerowałem.
a przy tych układach głośność idzie na full piz....ę bo chodzi o zasięg sygnału dzwiękowego. jedyna różńica do car audio - aku są połączone w szereg - wzmaki są na 24V

« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 01.11.2010, 11:05:52 wysłane przez kuczy » Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #56 - Poniedziałek, 01.11.2010, 11:33:23 - NIEPRZECZYTANA »

Ale tu jest inaczej, polecam Ci bez diody grubymi kablami, a że rozrusznik pokatuje to dobrze, się odsiarczą cele :)  :pub:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #57 - Poniedziałek, 01.11.2010, 17:49:26 - NIEPRZECZYTANA »

Raby ja mam Dietza od roku i sprawuje sie ok...  kable 25 mm2. plus taki ze nie wylaczaja sie wzmaki :pub:
a swiatla przygasaja?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
daniels81
Gość



« Odpowiedz #58 - Środa, 03.11.2010, 07:54:40 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: MAGIC87
Raby ja mam Dietza od roku i sprawuje sie ok...  kable 25 mm2. plus taki ze nie wylaczaja sie wzmaki :pub:
to samo mialem u siebie w starej cordobie mi problem przygasajacego xenonu Dietz rozwiazal..
Zapisane
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #59 - Środa, 03.11.2010, 09:24:13 - NIEPRZECZYTANA »

Daniels to logiczne ;) bo altek ładując aku ma napięcie powyżej 14V, więc jak wzmak śmiga, to regulator prądu ładowania nie zdąży skorygować prądu ładowania i instalacja siada do tych 11-12,5V, co już dobrze widać po wskaźnikach :) Kondek zapobiega nagłym spadkom napięcia, które mocno obciążają alternator...
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» car audio- kondensatory
Skocz do: