Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Car Audio
»
car audio- kondensatory
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: car audio- kondensatory (Przeczytany 57202 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #45 -
Niedziela, 31.10.2010, 12:10:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Gdybym teraz robił to u siebie, darowałbym sobie kondensator, a na jego miejsce dałbym drugi akumulator niewielkiej pojemności, z tego co wszyscy mówią, daje to znacznie lepszy efekt i wcale nie jest droższą inwestycją.
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #46 -
Niedziela, 31.10.2010, 12:29:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
na akumulator nie mam miejsca, a kondensator sie upchnie no i jakos wyglada
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
MAGIC87
320 Nm przy 1800 i 160 KM przy 3200
Użytkownik
Offline
Skąd: Częstochowa/Kłomnice
Samochód: Byla ibiza Fl, jest Audi A4+, Fiat Ducato
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #47 -
Niedziela, 31.10.2010, 13:28:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Raby ja mam Dietza od roku i sprawuje sie ok... kable 25 mm2. plus taki ze nie wylaczaja sie wzmaki
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #48 -
Niedziela, 31.10.2010, 14:12:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kondensatory są wskazane owszem, ale często te niby 1F mają ale koło 20-40mF w rzeczywistości, co spokojnie wystarcza
, ale lans jest
Dlatego wolę dać baterię paru kondków LowESR dobrej firmy o pojemności kolo 20-40mF
Mały żelowiec jest w stanie więcej zdziałać niż kondensator, bo może zwiększyć moc nie tylko na ułamek sekundy, a na dużo dłużej (w zasadzie żelowe są w stanie oddać prądy do 10C a nawet i więcej - patrz zastosowania w UPSach).
Najważniejszą sprawą według mnie jest kwestia wydajności alternatora i prowadzenia instalacji, wcale nie chodzi tylko o przekroje kabli, a o odpowiednie (to nie znaczy stricte te do CA) złączki, to czy instalacja jest lutowana, czy tylko zaciskana...
Do niedawna miałem codziennie kontakt z wysokimi prądami, ponieważ projektowałem przetwornice spawalnicze po kilka kW, stąd kwestia prowadzenia instalacji tego typu nie jest mi obca
Grunt to rozsądek, a lans odstawić na półkę
Zapisane
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #49 -
Niedziela, 31.10.2010, 14:25:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
A ja wlasnie się zastanawiałem czy dodatkowy aku (np petarda 24Ah) nie byłby lepszy
- no to mam odpowiedź.
w sumie, to tylko bym zmodyfikował podłączenie aku do instalacji - dałbym niewielką diodę, coby aku się ładował, z alternatora, ale prąd z niego nie "wracał" do instaalcji tylko szedł na wzmak.
jak kupię nowe autko (a mam takie plany w sumie) to popróbuję taki patent. Wg mnie dodatkowy plus jest taki, że dajemy grube przewody tylko na odcinku dodatkowy aku -> wzmak.
ps. tak są zbudowane nasze instaalcje do radiotelefonów np w przemiennikach, tudzież instalacje zasilania syren powiadamienia obrony cywilnej więc.. może lans mniejszy z takim aku... ale działac powinno bosko
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #50 -
Niedziela, 31.10.2010, 14:35:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
Kuczy to daj diodę koło 100-200A o jak najmniejszym spadku - Shottky (od 0,2-04V spadku tylko na nich
) koniecznie na radiatorze
Co do przewodów, to polecam dać takie by wytrzymały - moc wzmaka i liczmy 5A/mm^2 czy nawet mniej
. Można by nawet dać kable spawalnicze
aczkolwiek te do CA często są tańsze, sam mam je do spawarki
Taka mała dygresja, wielu ludzi idzie w moc, a najważniejsza jest tak naprawdę efektywność przetwornika i zestrojenie skrzyni... Z moich doświadczeń wynika że 70-140W RMS do auta z dobrymi głośnikami jest aż nad to co potrzeba
Moje radyjo daje 20W na kanał i spokojnie mi to styka
Zapisane
emtezet
Moderator
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #51 -
Niedziela, 31.10.2010, 17:38:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: raby
http://allegro.pl/dietz-1f-21000-kondensator-1-farad-expres-kurier-i1288481908.html
Ja mam wlasnie te dietze (wg testu ponoc maja zblizona pojemnosc), tyle ze kupowalem uzywki z walnieta elektronika... poki co nie mam zastrzezen.
Cytat: olinek2 Niedziela, 31.10.2010, 14:12:24
Najważniejszą sprawą według mnie jest kwestia wydajności alternatora i prowadzenia instalacji, wcale nie chodzi tylko o przekroje kabli, a o odpowiednie (to nie znaczy stricte te do CA) złączki, to czy instalacja jest lutowana, czy tylko zaciskana...
A ktora wg ciebie jest lepsza? Lutowana czy zaciskana?
«
Ostatnia zmiana: Niedziela, 31.10.2010, 17:44:23 wysłane przez emtezet
»
Zapisane
->
Masz zintegrowane radio a nie chcesz słuchać już tylko radia albo kaset? ZAJRZYJ TUTAJ!!
<-
-> MONTAŻ CAR-AUDIO ŁÓDŹ <-
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #52 -
Niedziela, 31.10.2010, 23:13:21 -
NIEPRZECZYTANA
»
Najlepiej zacisnąć i zalutować potem, zawsze tak robię i nigdy nie miałem problemów, samo zaciskanie często sprowadza się do tego, że złącza samochodowe potem się ładnie grzeją (ze względu na warunki...).
Ja widziałem foto, jak rozpruli jeden z kondków 1F, a tam siedział samsung 10mF w środku na drutach...
Zapisane
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #53 -
Poniedziałek, 01.11.2010, 01:06:08 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: olinek2
Kuczy to daj diodę koło 100-200A o jak najmniejszym spadku - Shottky (od 0,2-04V spadku tylko na nich
) koniecznie na radiatorze
eeee...... chodziło mi o taki układ:
Uploaded with
ImageShack.us
od lewej: Aku samochodu, dioda, dodatkowe aku, zasilanie wzmacniacza.
Wydaje mi się, że do doładowywania dodatkowego akumulatora można by zastosować cienki przewód a diodę załóżmy o prądzie 10A ? wielkie prądy będą szły tylko od aku dodatkowego do wzmacniacza.
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #54 -
Poniedziałek, 01.11.2010, 10:39:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
No o to chodzi, tylko że te 10A to jedyne 60-80W RMS na wyjściu wzmacniacza...
Prądy będą szły takie same, bo skądś to aku musi się doładować, nie ma tak w przyrodzie, że się później wolniej naładuje
Osobiście to nawet bym był gotów zrezygnować z diody
bo raz że spadek, a dwa że prądy mogą konkretne dziabać chwilowo...
Zapisane
kuczy
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #55 -
Poniedziałek, 01.11.2010, 10:54:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Diodę chciałem dać, żeby np przy zapłonie rozrusznik nie katował akumulatora przeznaczonego przecież dla audio. co do prądów.. pisałem o sporej pojemności (24Ah) nie wiem na ile czasu aku by dawał dodatkowego kopa prądowego - biorąc pod uwagę, że jest to muzyka, więc większe pobory są chwilowe a nie ciągłe, dałoby radę.
no na pewno układ nie jest idealny... w sumie jakbyśmy chcieli zrobić full wypas, to możnaby pokusić się o układ doładowania akumulatora z jakąś przetwornicy sterowanej prockiem itp
napewno aku wolniej się ładuje niż kondensatory. spróbowałbym podłaczyć wzmacniacz tylko do dodatkowego aku i sprawdzić ile czasu jedzie na nim bezproblemowo
w sumie gdybanie gdybaniem - może ktoś to sprawdzi u siebie??? - nie mam auta, bo już bym siedział i podłaczał
ps. układ sterowania syren - czarne pudełka u góry (4szt) to wzmacniacze mocy, każdy po 150W RMS - w sumie 600W.
ładowanie aku zasilaczem impulsowym o wydajnosci... ok 10-15A (środkowa czarna kostka) - podczas pracy cały prąd idzie z Aku - tym się sugerowałem.
a przy tych układach głośność idzie na full piz....ę bo chodzi o zasięg sygnału dzwiękowego. jedyna różńica do car audio - aku są połączone w szereg - wzmaki są na 24V
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 01.11.2010, 11:05:52 wysłane przez kuczy
»
Zapisane
Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 -
ETRT/ET 18,139 / 17,873
- II Miejsce w klasie A2 - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #56 -
Poniedziałek, 01.11.2010, 11:33:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ale tu jest inaczej, polecam Ci bez diody grubymi kablami, a że rozrusznik pokatuje to dobrze, się odsiarczą cele
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #57 -
Poniedziałek, 01.11.2010, 17:49:26 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: MAGIC87 Niedziela, 31.10.2010, 13:28:47
Raby ja mam Dietza od roku i sprawuje sie ok... kable 25 mm2. plus taki ze nie wylaczaja sie wzmaki
a swiatla przygasaja?
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
daniels81
Gość
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #58 -
Środa, 03.11.2010, 07:54:40 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: MAGIC87
Raby ja mam Dietza od roku i sprawuje sie ok... kable 25 mm2. plus taki ze nie wylaczaja sie wzmaki
to samo mialem u siebie w starej cordobie mi problem przygasajacego xenonu Dietz rozwiazal..
Zapisane
olinek2
Użytkownik
Offline
Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR
WWW
Odp: car audio- kondensatory
«
Odpowiedz #59 -
Środa, 03.11.2010, 09:24:13 -
NIEPRZECZYTANA
»
Daniels to logiczne
bo altek ładując aku ma napięcie powyżej 14V, więc jak wzmak śmiga, to regulator prądu ładowania nie zdąży skorygować prądu ładowania i instalacja siada do tych 11-12,5V, co już dobrze widać po wskaźnikach
Kondek zapobiega nagłym spadkom napięcia, które mocno obciążają alternator...
Zapisane
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Elektryka
»
Car Audio
»
car audio- kondensatory
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...