+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» car audio- kondensatory
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: car audio- kondensatory  (Przeczytany 57135 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 31.07.2008, 09:33:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Bzysiek
Tak samo. Najpierw ładujesz normalnie kondensator, a na koniec podłączasz remote.
Czyli w trakcie ladowania kondensator nie musi byc wlaczony..?
Zapisane

Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 31.07.2008, 10:26:08 - NIEPRZECZYTANA »

Nie, sam remote nie służy do włączania kondesatora, a tylko do włączania voltomierza. Jak nie podepniesz w ogóle remote, to kondesator i tak będzie spełniał swoją funkcję.
Zapisane
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 31.07.2008, 10:56:02 - NIEPRZECZYTANA »

Takie pytania z czystej ciekawości:

Cytat: daniels
nie wiem ale wydawało mi się że wszystkie kondensatory są z funkcją remote innaczej aku by padł po 2 dniach
Na jakiej podstawie tak uważasz ? - serio pytam bo pierwszy raz się spotykam z taką opinią

Cytat: daniels
podłączyłem, pojeździłem troche i sam się naładował...
wydaje mi się, że kondensator naładował ci się zanim zdążyłeś odpalić silnik... też prośba o wyjaśnienie

tylko nie odbierz tego jako czepianie się.. po prostu z ciekawości pytam.


tak z ciekawości - max pojemność jaką "widziałem":
http://www.essa.com.pl/oferta/index.php?id=2,182,219&kid=219&pid=1573
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 31.07.2008, 11:29:02 wysłane przez kuczy » Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 31.07.2008, 11:37:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Bzysiek
Nie, sam remote nie służy do włączania kondesatora, a tylko do włączania voltomierza.
AAaaa, no to wszystko jasne, dzieki :pub:
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #19 - Czwartek, 31.07.2008, 16:02:10 - NIEPRZECZYTANA »

Z tym działaniem bez remote to może zależeć już od elektroniki danego kondensatora ale można to sprawdzić w nocy na ścianie czy bez remote będzie doładowywał (w sensie czy światła będą stabilne jak z remote)

A co do ładowania to kondensator ładuje się w podobnym tempie jak rozładowuje ale to już zależy od prądu/rezystancji źródła - w tym przypadku aku. Generalnie sekunda i po zabawie a żarówkę daje się by trwało to 2-3 sekundy :D
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 31.07.2008, 17:35:52 - NIEPRZECZYTANA »

No wydaje mi się, że mówimy o kondku, gdzie elektronika opiera sie tylko na voltomierzu, bo są one najbardziej popularne. W pełni elektroniczne kosztują w granicach +300zł-400zł. Żarówka jest po to, żeby ładowac przez opornik, bo nagłe naładowanie w ekstremalnych przypadkach grozi wybuchem.
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 31.07.2008, 19:11:26 - NIEPRZECZYTANA »

Moj to lightning audio, starszy model, produkcja USA, voltomierza jako takiego nie ma, jest tylko skala "na diodach" poziomu naladowania... a ze tak jeszcze zapytam skoro juz jestesmy w tym temacie, ma ktos u siebie fotki podlaczonego kondensatora, wiem jak to ma wygladac od strony technicznej, ale nie do konca wiem jak ma byc w praktyce. Mianowicie, kable od aku do plusa i masa do minusa podlacze sobie terminalami do kondensatora i pozniej co? Kolejne 2 terminale od kondzia i kablem do wzmaka, nie za duzo tam tego bedzie...kabelek cienki nie jest (20mm2) i bedzie to przykrecone wszystko do siedzenia z tylu i nie chcialbym zeby czasem mi sie tam cos przesunelo i zwarlo bo szkoda by bylo kondensatora i sprzetu zreszta tez...jak ktos wozi juz u siebie taka mala bombke to z checia bym zerknal na fotke jak rozwiazal ten problem i wysluchal dobrej rady...:pub:
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 31.07.2008, 20:32:07 wysłane przez emtezet » Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #22 - Czwartek, 31.07.2008, 21:43:36 - NIEPRZECZYTANA »

No ale w czym problem? Dajesz kabel oczka i jest po problemie. Ja mam dwa wzmacniacze podpięte pod jeden kondensator i bez problemu się wszystko mieści. Konektory robiłem sobie sam z pręta miedzianego, bo nie miałem kasy żeby płacić po 40zł za jedno kabel oczko Stingera na przewód 35qmm, a takich oczek potrzebowałem 6 sztuk.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #23 - Czwartek, 31.07.2008, 22:40:25 - NIEPRZECZYTANA »

Tak jak pisze Leemarvi lecisz wszystko na oczkach i gra. Ja mam na 20mm^2 z carpowera po 2,50zł, więc nie chciało mi sie robic samemu hehe. Wszystkie plusy (aku, wzmaki) do plusa w kondesatorze i minusy tak samo i ot cała logika.
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #24 - Piątek, 01.08.2008, 08:38:06 - NIEPRZECZYTANA »

No, ok, juz ok, po prostu jestem teraz w uk, gdzie owe oczka mozna kupic tylko na ebayu i wszystkie ktore tam znalazlem pod 20mm2 wydawaly sie stosunkowo duze i obawialem sie ze moze byc problem z upchnieciem tego wszystkiego, dlatego chcialem zobaczyc jak rozwiazali to inni. Wiem ze sa tez terminale i tego rodzaju rzeczy i chcialem zobaczyc jak to wyglada w realu. To ze istnieja oczka to wiem, tyle ze nie latwo je dostac...tutaj :P
Zapisane

kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #25 - Piątek, 01.08.2008, 12:16:56 - NIEPRZECZYTANA »

Z ciekawości przyjrzałem się wczoraj swojej "instalacji audio" (składa się na nią radiomagnetofon SONY - i firmowe głośniki jak fabryka dała..) - mi starcza w zupełności dlatego proszę się nie śmiać   :rotfl:

Przyjrzałem się, bo przygasają światełka w radiu, albo co śmieszniejsze, radio na sekundę się zupełnie wygasza przy zapalaniu auta. no i powodem pewnie też są przewody zasilania bo to dwa kabelki o przekroju może 1mm2. Podłączyłem kondensator 15.000 uF / 63V - taki jakiś wygrzebałem, po prostu dla próby go podpiąłem i faktycznie już radyjko się nie zgasza jak zapalam autko. - przy większej głośności i tak przygasa.. ale to pewnie ta pojemność jest stosunkowo mała

wniosek dla siebie mam taki:

1 - poprawić zasilanie na grubsze kable
2 - ew. się zaopatrzyć w "kondziołka" o większej pojemności - wydaje mi się że jest sens stosowania tych elementów nawet przy seryjnym lub mało prądożernym sprzęcie grającym
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #26 - Piątek, 01.08.2008, 12:22:46 - NIEPRZECZYTANA »

To że radio gaśnie przy odpaleniu jest rzeczą normalną - przeca wentylacja i światła też gasną a te drugie biorą łacznie ze 200W a nie ze 20 jak radio :) ale wymiana kabli na grubsze ma sens bo jak radio przygasa przy graniu to i mniej warów wrzuca na głośniki.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Piątek, 01.08.2008, 21:11:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kuczy
rzyjrzałem się, bo przygasają światełka w radiu, albo co śmieszniejsze, radio na sekundę się zupełnie wygasza przy zapalaniu auta.
sony tak ma i tyle :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #28 - Piątek, 01.08.2008, 21:12:23 - NIEPRZECZYTANA »

no ale teraz nie gaśnie...  :o  niby 15tys. uF... a daje radę zasilić radyjko na tą sekundę  :ok:
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #29 - Piątek, 01.08.2008, 22:15:07 - NIEPRZECZYTANA »

Mundorf robi takie fajne kondensatorki do podpięcia przed radyjkiem, są razem z kostkami, łatwe do podpięcia, bezpieczne itd, a dają naprawdę sporo.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» car audio- kondensatory
Skocz do: