+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» car audio- kondensatory
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: car audio- kondensatory  (Przeczytany 57125 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
dziubek
Gość



« Niedziela, 04.12.2005, 14:20:46 - NIEPRZECZYTANA »

Czy ktos wie jak dobrac odpowiedni kondesator do auta, jaka moc powinien miec i jak sie przelicza jego moc na moc sprzetu do ktorego ma byc podlaczony. licze na pomoc, bo chce go zamontowac u siebie w ibizie. piszcie!!!!!!!!!!!1
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 04.12.2005, 18:33:11 - NIEPRZECZYTANA »

kondensatora nie dobiera się do samochodu :satan:
im lepszy kondensator tym ma większość pojemność i szybkośc oddania napięcia
ondensatory nie mają mocy
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 04.12.2005, 18:59:47 - NIEPRZECZYTANA »

Napisz jaki masz wzmacniacz (a najlepiej cały sprzęt) i w jakim stopniu (power) go wykorzystujesz??

No i napisz jaki masz silnik w aucie...

Najprościej sens kupna kondensatora sprawdzić podjeżdżając do jakiegoś muru.

Zapodaj światła (najlepej razem z długimi) + jeszcze np klime jak masz i puśc jakąś płytke gdzie jest fajny bicik i daj maxymalną głośność z jaką słuchasz muzy.

Jeśli światła Ci nie będę przygasały wtedy nie ma większego sensu kupowac kondensatora.
Z tego co wiem to np w dieslach w ogole żadko sie go stosuje bo alternator ma większą wydajność/obciążalność. No chyba, że dużo słuchasz przy zgaszonym silniku :)

Ja ma wzmacniacz 4x50W w RMS podkręcony przy basie na ok 70% i dopiero lekko przygasają mi światła przy sygnale z radia 50 na 66. Ale nawet wtedy nie szło by za długo słuchać takiej muzy.


Ale co do samego kondensatora to myśle, że taki Dietz 1F byłby ok. Na allegro jest za 165 (Kraków - Musicland) Bo np w Radiotelemanie ten sam kosztuje 400  :D Takich 0.5F za bardzo nie ma ale jak są to niewiele tańsze. Wiekszy to raczej do sprzętu powyżej 500W (jakos tak 1F na 300 albo 500W sie daje)

PS: Są też tacy magicy co dają kondensatory z pralki :) ale one nie mają stabilizatora napięcia i mogą tylko więcej szkód narobić :o

Jak juz postesujesz to podziel się uwagami :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
dziubek
Gość



« Odpowiedz #3 - Niedziela, 04.12.2005, 20:11:19 - NIEPRZECZYTANA »

moj sprzet to:
sub blaupunkt 750watt
wzmacniacz blaupunkt 4 kanalowy 400 watt
glosniki w drzwiach alpine 220watt- nie podlaczone do wzmacniacza
no i gwizdki juz nie pamietam jakie:)

chodiz mi o to czy warto do mojego suba ktory chce niedlugo podlaczyc pod wzmacniacz 600 watt warto podlaczyc kondensator a pod ten wzmacniacz co mam chcialem podlaczyc te glosniki alpine
co o tym sadzicie??

[ Dodano: 2005-12-04, 20:12 ]
ja mam nowa ibizke 2002 nowy model z silnikiem 1.4 16v 75km ale chdozi mi wlasnie o to czy po tych zmianach ze wzmacniaczami moj akumulator to pociagnie czy warto zaopatrzyc sie wlasnie w kondensator i podlaczyc do niego sub
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 04.12.2005, 22:17:11 - NIEPRZECZYTANA »

Ja patrzac na silnik i planowane modyfikacje to powinienes osiagnac na kondensatorze jakas poprawe.

Tylko te moce co podales to sa muzyczne raczej :)

PS: Zrob co masz zrobic a potem najlepiej ugadaj sie z kims kto ma juz kondensator i podlacz. Zobaczysz czy bedzie jakas różnica. Moze nawet w jakims sklepie car audio by Ci uzyczyli na 5 miunutek - to tylko 2 srubki :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
dominator
Gość



« Odpowiedz #5 - Piątek, 06.01.2006, 23:09:56 - NIEPRZECZYTANA »

zrob tak
zapal samochod zostaw go na wolnych obrotach, daj muze na maksa, włacz nawiewy na maksa , swiatła jakie masz tez i zobacz czy obroty ci nie faluja, tzn maja opasc na ok 700 z 900 jezeli tak bedzie to wsadz kondensator
Zapisane
tysszek Mężczyzna
mghemGD
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 03.04.2006, 21:56:05 - NIEPRZECZYTANA »

A ja mysle o zakupie bo wydaje mi sie ze juz czas :) Mysle o takim 1F do 200zl moze ma ktos jakas propozycje bo na allegro troszke tego jest i nie za bradzo wiem ktory wybrac:(
Rozumiem ze podlancza sie go przed wzmacniaczem? i tylko na przewod + nie podlancza sie w nim masy?


Moj sprzecik to cos takiego:
przodzik:
podszybie - fabryczne (chyba bo ja nie zmienialem)
drzwi - 2 x sony 160 watt (muzyczna) modelu nie pamietam i rms tez bo nie wiem gdzie mam pudelko, dodam ze bez wygluszenia to co tam by nie bylo to i tak bedzie lipnie gralo ale to w najblizszej przyszlosci (znaczy sie zabiore sie za wygluszenie)

tyl 4x 6x9':
2x 200 watt RMS (BOSCHMANN MODEL: XLR 9948e)
2x 450 Watt RMS (BOSCHMANN MODEL: ALX - 9898 BK)<---- wszystkie 4 chodza na 1 wzmacniaczu Boschmann PCA-8080A 800 Watt i gra calkiem calkiem:)

bagarznik 500W (BOSCHMANN MODEL: BX-12P) ale rms nie wiem :( a nie chce mi sie teraz sprawdzac, w kazdym badz razie ma wbudowany wzmacniacz :)
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 04.04.2006, 14:05:22 - NIEPRZECZYTANA »

A kondona chcesz do obu wzmaków dać??

Testowałeś w ogóle wg powyższychj rad czy jest sens??

Jeśli tak to do 200 kup Dietza (ok 160 kosztuje)

A jesli chodzi o montaż to ciągniesz tak:

plus z aq do plusa kondensatora
minus z aq lub blachy do minusa kondensatora

i potem

plus z kondona do wzmaka i minus z kondona do wzmaka

Przy niektórych, zwłaszcza z elektroniką jest jeszcze 3cie podłaczenie, które powinno się wziąć ze sterowania radia (czasami nie wystarcza bo mają mały amperaż) albo ze wzmaka (niektóre mają takie wyjście). A jak nie to poprostu zmostkować z plusem
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
tysszek Mężczyzna
mghemGD
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 04.04.2006, 17:26:30 - NIEPRZECZYTANA »

jeszcze nie bo juz wczoraj nie miaelm sily na takie zabiegi:) no do obu by sie przydal a rozumiem ze jeden do jednego? a nie mozna podlaczyc do jednego a potem od niego do 2 ???

a moze jakis link?
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #9 - Środa, 05.04.2006, 11:42:00 - NIEPRZECZYTANA »

No mozesz do obu. Poprostu pociagniesz 2 plusy i 2 minusy z kondensatora (byle równolegle) a linka na stanie nie mam żadnego. Ale myśle ze Pan Google Ci w tym szybko pomoże :)
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
tysszek Mężczyzna
mghemGD
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Usa
Samochód: Seat Ibiza, 1995, 1.4 ABD

« Odpowiedz #10 - Środa, 05.04.2006, 14:55:36 - NIEPRZECZYTANA »

link do jakiegos sprawdzonego kondenstatora :) hehehe o to mi chodzilo:)
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 06.04.2006, 16:00:24 - NIEPRZECZYTANA »

DIETZ

Na innych aukcjach sa ciut taniej
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #12 - Środa, 30.07.2008, 22:38:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam pytanie odnosnie ladowania kondensatora. Czytalem na elektrodzie jak laduje sie kondensator zwykly (zarowka itd), ale chcialbym wiedziec jak laduje sie kondensator z funkcja remote.
Zapisane

Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 31.07.2008, 07:09:01 - NIEPRZECZYTANA »

Tak samo. Najpierw ładujesz normalnie kondensator, a na koniec podłączasz remote.
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #14 - Czwartek, 31.07.2008, 07:10:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
jak laduje sie kondensator z funkcja remote.
nie wiem ale wydawało mi się że wszystkie kondensatory są z funkcją remote innaczej aku by padł po 2 dniach, ja np nie mam sterowania radiem tzw remote więc rozwiazałem problem przez zamontowanie przycisku który włącza kondensator a z tego idzie wyprowadzenie na wzmak, kondensatora nie ładowałem w specjalny sposób, podłączyłem, pojeździłem troche i sam się naładował...
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» car audio- kondensatory
Skocz do: