+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» car audio- kondensatory
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: car audio- kondensatory  (Przeczytany 57142 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #30 - Niedziela, 03.08.2008, 13:03:38 - NIEPRZECZYTANA »

No to ja jeszcze z jednym, ostatnim juz moim chyba pytaniem....moj kondensator ma pokretlo do ustwaiania czulosci (sensitivity), ktos wie do czego sluzy i jak powinno byc ustawione?
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #31 - Niedziela, 03.08.2008, 20:41:39 - NIEPRZECZYTANA »

Czułość spadku napięcia, czyli ustawiasz zależnie od potrzeb, czy ma wykrywać minimalne skoki napięcia, czy tylko przy rozruchu.
Zauważyłeś różnicę w momencie odpalania samochodu?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #32 - Niedziela, 03.08.2008, 21:18:27 - NIEPRZECZYTANA »

Sprzet dopiero w trakcie podlaczania, wiec poki co nie za bardzo mam jak sprawdzic, jak juz wszystko bedzie na miejscu bede testowal. Dzieki za odp :pub:
Zapisane

kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #33 - Poniedziałek, 04.08.2008, 18:55:23 - NIEPRZECZYTANA »

no to ja tak pi razy oko znów coś o kondensatorach, ale nie tych o pojemności  1F, tylko mniejszych ;)

otóż.. jak pisałem kilka wypowiedzi wcześniej używam radia sony XR-C5110R  (4x 40W RMS przy 4?) - ostatnio coś mi się tam kisiło z dźwiękiem więc kolejne "przeróbki" :

  • wyeliminowałem ok 1,5m przewodu którym szło zasilanie (małej średnicy) więc na pewno mniejsze straty na zasilaniu
  • do środka radia (wywaliłem ustrojstwo magnetofonu, więc miejsca dość) wrzuciłem kondensator  22.000 uF
  • zmieniłem bezpiecznik 10A na 25A w gniazdach bezpieczników.

40W = 12V * 3,33A
4 kanały po 40W = 4 * 3,33 =  13,32A przy założeniu 100% skuteczności co jest niemożliwe...  a już kiedyś odkryłem, że bezpieczniki stanowią dość poważną rezystancję w układzie więc lepiej dać większy (mimo, że te 4*40W pojawia się naprawdę rzadko bo ogłuchnąc nie chcę  ;D )

teraz radyjko nie wyłącza się przy zapłonie - sprawdzone kilka razy przy włączonej wentylacji na max + grzanie + światła  :ok:
zauważyłem, że mój soniacz ma możliwość starowania automatyczną anteną i chyba sobie taką kupię (oryginał i tak mam złamany)

W każdym razie... kondensatory się przydają, i nie zawsze trzeba kupować wielkich pojemności, jeśli się nie używa dodatkowych wzmaków :)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 04.08.2008, 18:58:50 wysłane przez kuczy » Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #34 - Poniedziałek, 04.08.2008, 20:47:21 - NIEPRZECZYTANA »

Kondzie przed radiem są jak najbardziej polecane i wskazane, dobrze Kuczy pisze.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #35 - Poniedziałek, 04.08.2008, 21:02:32 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie - korzystając, że mam schematy to "podłączyłem" się z kondensatorem za cewką która tworzy filtr przeciwzakłóceniowy - dzięki czemu  przy skokach poboru prądu przez wzmacniacz  indukcyjnośc cewki nie przeszkadza, aby do wzmacniacza dostarczyć odpowiedni ładunek.

firmowo jest tam kondziołek 3.300uF - dół schematu, zaznaczone na czerwono (może komuś się przyda):

http://kuczy.republika.pl/cordoba/XR-C5110R.jpg
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
daniels81
Gość



« Odpowiedz #36 - Wtorek, 05.08.2008, 07:10:05 - NIEPRZECZYTANA »

tak czytam to wszystko i czytam i tak mnie zastanawia dalej ta opcja remote. Czy gdyby ona nie była podpieta to kondensator nie rozładował by aku? wiem że remote jest do uruchomienia sterowania kondensatora ale wydaje mi się że z kolei elektronika steruje jego załączaniem i wyłączniem, nie jest tak?
Zapisane
Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 05.08.2008, 09:52:10 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli podłączysz kondesator do instalacji, to jak już go naładujesz, to nie pobiera on już żadnego prądu. On tylko magazynuje napięcie i nie wytraca go. Oddaje je tylko wtedy, gdy gdzieś jest jego spadek, czyli w naszym wypadku gdy jest duży pobór prądu we wzmacniaczu.
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 05.08.2008, 14:14:44 - NIEPRZECZYTANA »

Jak tylko podlacze to powiem co i jak to u mnie wyglada...glosniczki dzisiaj przyszly, jeszcze tylko czekam na konektorki i podlaczam bo instalacja juz czeka...

No i kondensatorek juz smiga, tak jak powiedzieli poprzednicy, remote sluzy tylko do wlaczenia elektroniki ( w moim wypadku diodowy wskaznik naladowania kondensatora) a kondensatorek ladowalem na wylaczonym radiu i elektronice przez zaroweczke, trawlo to moze z 5 sec, zaroweczka zgasla i mala bombka w bagazniku juz smiga. Na razie nie moge powiedziec nic na temat odczuc gdyz mam podlaczonego tylko suba, a reszta zestawu dopiero "sie montuje".
« Ostatnia zmiana: Sobota, 09.08.2008, 21:10:52 wysłane przez emtezet » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #39 - Piątek, 29.10.2010, 20:51:13 - NIEPRZECZYTANA »

emtezet, i jak w praktyce sie sprawuje?
u mnie przy wiekszej glosnosci migaja swiatla (glownie podswietlanie rejestracji) i wydaje sie jakby alternator glosniej pracowal w chwili uderzenia basem :-\
moze czas na kondensator? wzmak ma ok 500W RMS


Test kondensatorow
http://www.profihifi-forum.de/thread.php?threadid=280&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=1
« Ostatnia zmiana: Piątek, 29.10.2010, 21:26:20 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kremien Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Dolny śląsk
Samochód: ibiza 98 1.4 MPI AKV

« Odpowiedz #40 - Sobota, 30.10.2010, 16:10:36 - NIEPRZECZYTANA »

raby, kondensator wystarczy 1 Farad, a jak to nie pomoże (ale na pewno pomoże w jakimś stopniu) to trzeba będzie dołożyć kabulek zasilający, bo przekrój może być zbyt mały. Mile widziane pociągnięcie minusa z aku - u mnie właśnie to dużo dało. Optymalny przekrój zasilających do 500W to będzie 10mm2, a na wypasie 16.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #41 - Sobota, 30.10.2010, 16:47:58 - NIEPRZECZYTANA »

Może wystarczy poprawić masę z aku na karoserię, ewentualnie pociągnąc gruszby bacik z altka. Dodatkowo przeczyścić styk plecionki pod skrzynią.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #42 - Sobota, 30.10.2010, 19:56:34 - NIEPRZECZYTANA »

Kabel ma 20mm2 i w ibizie bylo podobnie ze swiatlami
nigdy sobie glowy tym nie zawracalem ale moze czas pomyslec o kondensatorku :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #43 - Niedziela, 31.10.2010, 08:09:25 - NIEPRZECZYTANA »

W pierwszej wersji audio mialem jeden kondensator, 1F i przy konkretnym lupaniu i tak bylo widac ze altek nie dawal rady i swiatla przygasaly, obecnie sprzet sie zmienil, mam teraz 2 kondensatory po 1F ale zakladalem je bardziej dla wygladu niz efektu, fakt faktem problemow z pradem nie mam ale do piecy ida kable 50mm2 i masa jest pociagnieta na zasadzie od klemy do karoserii i z miejsca w ktorym jest przykrecona do karoserii idzie kablem tez 50mm2 do wzmacniaczy wiec to na pewno tez ma wplyw. Przekroje kabli sa akurat dostosowane do moich potrzeb, ale tak jak pisali poprzednicy dobra masa to podstawa. O ktorym kondku z tej strony myslales?
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #44 - Niedziela, 31.10.2010, 12:03:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
O ktorym kondku z tej strony myslales?
nie jestem sprecyzowany, wazne aby mial te 0,9F, czerwony wyswietlacz i jakos wygladal
no i dalo sie go upolowac na allegro (naj lepiej nowy)

Napisano: Niedziela, 31.10.2010, 09:56:55


Niebieski DIETZ http://allegro.pl/dietz-1f-21000-kondensator-1-farad-expres-kurier-i1288481908.html
CRUNCH http://allegro.pl/crunch-cr-1000cap-kondensator-cyfrowy-tanio-i1285960508.html
nie wiem co jeszcze sensownego mozna znalezc w przystepnej cenie :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Car Audio» car audio- kondensatory
Skocz do: