Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry  (Przeczytany 61546 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #60 - Wtorek, 16.02.2010, 22:20:07 - NIEPRZECZYTANA »

No włąsnie podłączony jest standardowo z karoserią czyli masą, ale jeżeli dotniesz jeszcze pomimo tego połączenia jedną z klem to będzie sie robiło zwarcie i będzie sie kasował komp a co za tym idzie będzie sie szybciej rozładowywał akumulator...Ufff powiedziałem to jednym tchem... ;D Czyż sie myle???
Najpierw odpowiem na ostatnie pytanie - moim zdaniem mylisz się, albo nie rozumiemy się...


Po lewej normalne podłaczenie akumulatora (klema - podłączona jest do karoserii/masy).
Po prawej klema dotyka karoserii/masy.

I gdzie tu to zwarcie? Izolujesz od siebie punkty, które i tak są ze sobą połączone...  :-\

Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #61 - Środa, 17.02.2010, 04:23:36 - NIEPRZECZYTANA »

Takie kasowanie nie robi sie od zwarcia ,
tylko od kilkuwoltowego spadku napięćia na utlenonych połączeniach z masą
lub na rezystancji wewnętrznej akumulatora ,
która rośnie proporcjonalni do jego starości i zurzycia.
Utlenione klemy albo połączenia z masą mogą mieć kilka Ohmów,
a przy prądach 10-100-200 A mągą iść w kilka Voltów.
Jak sie to odejmie od 12 -14 V aqu to wszystko jasne .
 :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
bucek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1.9 SDI r.2000

« Odpowiedz #62 - Piątek, 23.08.2013, 21:43:15 - NIEPRZECZYTANA »

Mam następujący problem z Ibizą:
1. Auto czasami nie odpala, słychać stukniecie i nic więcej.
2. Czasem gaśnie w czasie jazdy.
Auto daje się uruchomić
- od razu (po zgaśnięciu)
- po odłączeniu/włączeniu aku (też po zgaśnięciu)
- po ostukaniu rozrusznika (jeżeli nie odpala od razu).

Mechanik sprawdził rozrusznik (na początku nie chciał tylko odpalać, kolejne objawy doszły dopiero później), stwierdził że był zabrudzony. Wyczyścił ale objawy ponownie występują więc wolałbym zasięgnąć Waszej opinii.

Niektóre z nich pasują mi do wymienionych w tym wątku. Rozumiem że powinienem zacząć od sprawdzenia/wymiany przewodu masowego aku-masa, silnik-masa i sprawdzić aku.
Jakieś inne sugestie?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #63 - Sobota, 24.08.2013, 09:13:18 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz przekaznik 109 lub inny, który wspomaga stacyjkę.
powinien być gdzieś pod kierownicą.
Było o nim w innym wątku.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
bucek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1.9 SDI r.2000

« Odpowiedz #64 - Sobota, 24.08.2013, 13:55:46 - NIEPRZECZYTANA »

Zapomniałem o tym napisać chociaż czytałem i sprawdziłem. W momencie gdy nie odpala i słychać to stuknięcie (jakby rozrusznika) to czasami słychać brzęczenie i przekaźnik 109 drga. Dodatkowo w tym samym momencie kontrolki wariują.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 24.08.2013, 13:56:47 wysłane przez bucek » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #65 - Sobota, 24.08.2013, 14:22:23 - NIEPRZECZYTANA »

to przeczysc mu styki, przelutuj plytke
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #66 - Sobota, 24.08.2013, 17:28:00 - NIEPRZECZYTANA »

A jakie wtedy masz napięcie w instalacji?
Zapisane

bucek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1.9 SDI r.2000

« Odpowiedz #67 - Wtorek, 27.08.2013, 19:16:41 - NIEPRZECZYTANA »

Przeczyściłem styki, na płytce były trochę jakby ?podrdzewiałe? - trudno to opisać.

Napięcie w spoczynku 12,4; przy ładowaniu 14,3; włączone światła+dmuchawa na max+radio 14,0.

Trochę go przejadę i dam znać czy problem powrócił.

Za wszystkie podpowiedzi dziękuję
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #68 - Wtorek, 27.08.2013, 20:09:33 - NIEPRZECZYTANA »

Chodziło mi o napięcie kiedy
Cytat: bucek
gdy nie odpala i słychać to stuknięcie (jakby rozrusznika) to czasami słychać brzęczenie i przekaźnik 109 drga. Dodatkowo w tym samym momencie kontrolki wariują.
Zapisane

emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #69 - Wtorek, 28.01.2014, 16:07:48 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Kolejne zagatkowe pytanie aby dowiedzieć się czegoś nowego.
W mojej Ibizie podczas mrozów występuje takie oto objaw podczas odpalania po nocy auta (mrozy).
Auto odpala bez problemu ale resetuje się komputer czy to trip czy mfa.
Świece się grzeją około 10sek może mniej może więcej.
Przy odpalaniu występuje jakby takie przydławienie - wnioskuje to poprzez przygaszanie podświetlenia licznika - ale auto odpala przeważnie za pierwszym razem czasami za drugim. Podczas tego przydławienia właśnie się wszystko resetuje.
Akumulator ma napięcie ~12.86V na postoju ładowanie alternatora ukazuje ~14.42V dokładnie nie pamiętam.

Akumulator jest Varta 74ah 680A - 2008r.


Od KYS: Zaczynaj od sprawdzenia co jest na forum.

Pierwsze wnioski jakie mi się nasunęły to sprawa ze starym akumulatorem który nie trzyma już amperów i na mrozie dużo ich "traci".
« Ostatnia zmiana: Środa, 29.01.2014, 11:38:49 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #70 - Wtorek, 28.01.2014, 16:19:57 - NIEPRZECZYTANA »

stary akumulator, możesz też wyczyścić klemy i masę silnika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emswisnia Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Ibiza 6K 99r. 1.9TDI EVO1 / Peugeot 207 1.6 HDI

« Odpowiedz #71 - Wtorek, 28.01.2014, 22:13:59 - NIEPRZECZYTANA »

Klemy mam wyczyszczane jak "złoto" a co do masy to tak się zastanawiam właśnie gdzie ona tam jest u mnie zlokalizowana.
Jedynie w oko wpadło mi miejsce zaraz gdzie jest akumulator jest tam jakby do karoserii taka śruba i do niej dołączone są dwa przewody minusowe.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #72 - Środa, 29.01.2014, 06:26:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emswisnia
przewody minusowe

Prześledź je. Jeden idzie do bloku silnika. Przeczyść połączenie z blokiem silnika i karoserią.
Zapisane
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #73 - Niedziela, 09.02.2014, 14:44:19 - NIEPRZECZYTANA »

Nie ma czego szukać. AKU stary, utracił swoją pojemność. Miałem identyczny problem. Mój aku wyładowany do 10,5V ładował się do pełnego napięcia w 1,5-2h. Przy pomiarze napięcia miał 12,5V. W tym stanie po włożeniu do auta i odpalniu silnika, silnik odpalał ale gasły zegary itd. Dopiero wymiana na nowy pomogła.
Zapisane

stan
Darius_2508 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat leon 1M 1.9 110 KM 2002 r

« Odpowiedz #74 - Niedziela, 26.04.2015, 20:04:30 - NIEPRZECZYTANA »

Witam

Piszę tutaj, aby nie zakładać nowego tematu...
Dzisiaj zgasły mi wszystkie cyferki na liczniku, zarówno w "okienku" po prawej, jak i lewej stronie, przebieg i godzina.
Wyświetlacze są normalnie podświetlone na czerwono tylko brak cyfr.
Wyświetlacz środkowy z ikonkami świateł mijania, hamulca ręcznego, itp działa bez zarzutu.
Niestety nie wiem czy cyfr nie było już przed zapaleniem auta czy zniknęły w czasie jazdy...

Co się stało? co zepsuło (cały licznik)? jak naprawić ten problem? może to tylko jakiś bezpiecznik się spalił? proszę o porady...

jaki numer bezpiecznika jest odpowiedzialny za te zegary?
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Skocz do: