Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
walnięty termostat, a może jednak nie
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: walnięty termostat, a może jednak nie (Przeczytany 28400 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #15 -
Piątek, 02.01.2009, 13:56:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
To że temperatura silnika spada to jest normalne... tak jak mówi kolega
monopolowy
, tylko że ... nawet podczas jazdy 70km/h na 5 biegu ma sie te 2500rpm więc temperatura nie powinna się zmieniać... coś wg mnie jest nie tak. Temperatura nagrzanego silnika nawet po trasie 200km może sie zmienić gdy np staniesz na postosju, i odpalisz ogrzewanie na maxa i dmuchawe na 4.
Zapisane
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #16 -
Piątek, 02.01.2009, 14:43:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: mac456x9
70km/h na 5 biegu ma sie te 2500rpm
ciekawe kiedy zamęczysz skrzynie
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9
Użytkownik
Offline
Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #17 -
Piątek, 02.01.2009, 15:05:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja tak nie jeżdże
70 to na 3 - 4 sie robi tylko dałem dla przykładu, że silnik pracujący na obrotach 2500 przy predkości 70km/h nie powinien sie schładzać wg mnie (mozna jechać z górki 70km/h, sprzęgło wciśnięte i trzymać go na 2500 i sie nie schłodzi wg mnie)
Zapisane
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #18 -
Piątek, 02.01.2009, 15:45:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
no myślałem że tak męczysz biedną skrzynkę, bo one są cholernie wyczulone i słabe pod tym względem
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #19 -
Piątek, 02.01.2009, 17:24:56 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kacperix Piątek, 02.01.2009, 13:21:29
Takie pytanie jak autora wątku mi się nasunęło po ostatnich obserwacjach,
mianowicie gdy jeżdżę po mieście gdzie cały czas korek, światła itd.. to temp silnika zawsze ma 90stopni.. natomiast gdy wyjadę za miasto i zaczynam jechać sobie wolniutko 70-80km/h to nagle wskazówka troche spada, tak na 75-80 stopni przy większych prędkościach powyżej 100 trzyma 90stopni.. z czym to może być związane, zauważyłem że temp spada też delikatnie przy włączonym nawiewie ciepłego powietrza na 2,3,4. Ostatnio wymieniałem płyn w chłodnicy na zimowy do -35stopni czy to może mieć jakiś wpływ? Przecież temperatura nagrzanego silnika jak jade w trasie 50-100km nie powinna się zmieniać silnik cały czas pracuję, więc może jakiś czujnik jest walnięty i przekłamuję?
Ja jednak stawiam na nieszczelność termostatu.
Mój tak czy siak trzyma strzałkę w pionie non stop
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #20 -
Piątek, 02.01.2009, 17:43:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kacperix
no mnie się też tak wydaję że coś jest nie tak.. a jak sprawdzić szczelnośc termostatu?
Przeczytać trzeci post tego wątku.
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
slager
Świeżak
Offline
Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ
WWW
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #21 -
Czwartek, 08.10.2009, 09:35:49 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam.
Mam podobne problemy z termostatem. Opisze dokładnie co się dzieje.
Jakiś rok temu w grudniu okazało się, że padł termostat. Silnik jest niedogrzany, czujnik jest ok bo włączasię wentylator przy 90stopniach (na postoju). Temperatura dochodzi do pierwszej kreski, nawet po długim okresie jazdy, tylko na postoju strzałka na wskaźniku osiąga pion. Byłem w warsztacie, wymienili termostat, ale przeciekał. Wymienili cały komplet (obudowa z termostatem) Znów było to samo - niedogrzany silnik. W końcu za 8 razem prób wymienili termostat w starej obudowie z planowaniem elementów obudowy i zasilikonowaniem Wszystko działało do teraz. Znów dzieję się to samo.
Byłem w innym warsztacie. wymienili termostat, niestety silnik dalej niedogrzany, nawet gorzej. Wskaźnik rzadko przechodzi za szare pole. Natomiast po zatrzymaniu się temperaturę po okolo 5-10 minutach dochodzi do 90 (przy wyłączonym silniku)
W warsztacie powiedzieli, ze tak ma być, ze jest zimno na polu ( przy 15stC ledwie grzeje a co dopiero w zimie) i silnik musi sie wychłodzić (brak słów, kłóciłem sie z nimi pół godziny ale oni swoje, kasy nie chcieli niestety oddac)
Po rozmowie z innym mechanikiem, a wlaściwie elektrykiem
poradził mi, ze termostat może być dobry. Mieli podobny przypadek i okazało się, że zakamieniona jest nagrzewnica w kabinie, nie odbiera ciepła. Przez to zmniejsza się jakby objętość małego obiegu i silnik dużo szybciej się nagrzewa co skutkuje tym, że momentalnie otwiera się termostat.
Czy ta teoria może być prawdziwa? Czy jest sens płukać układ jakimś płynem do czyszczenia kamienia i osadów??
Czy lepiej do skutku wymieniać termostat?
Z góry dziękuje za odpowedź
«
Ostatnia zmiana: Czwartek, 08.10.2009, 09:37:45 wysłane przez slager
»
Zapisane
burbur
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #22 -
Czwartek, 08.10.2009, 12:14:23 -
NIEPRZECZYTANA
»
Niemożliwe żebyś tyle razy trafił na zły termostat, raz może się zdarzyć ale więcej to już niesamowity pech. Sens płukania zawsze jest, a na pewno w żaden sposób nie zaszkodzi to silnikowi.
Zapisane
slager
Świeżak
Offline
Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ
WWW
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #23 -
Czwartek, 08.10.2009, 12:51:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Właśnie to samo pytanie zadaje sobie w myślach. Nie możliwe żeby tyle termostatów nie współpracowało dobrze. Czy możliwe, że inny element układu silnik-chłodzenie zawodzi, a nie sam termostat??
Zapisane
Tracer
Użytkownik
Offline
Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #24 -
Czwartek, 08.10.2009, 18:11:05 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jest dużo podróbek na rynku i to jest przyczyna.
Czasem termostat musi się "ułożyć"
Miałem taki który uszczelnił sie po kilku cyklach.
Najlepszy jest taki polski cały z metalu za około 25 PLN
W warsztatach wiadomo mają tanie.....
a orginał kosztuje ok 70 PLN.
Zapisane
Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC 147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIO
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
slager
Świeżak
Offline
Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ
WWW
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #25 -
Czwartek, 08.10.2009, 19:27:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Mam termostat Wahler'a, to podona dobra firma. Do tej pory miałem tylko plastiki, w cenie nie mniejszej niż 55zl/szt., tych metalowych jeszcze nie próbowałem.
Czy to możliwe, żeby np jakieś nocne zwierzątko coś przegryzło w nocy skuszone ciepłem rozgrzanego silnika. Np, jakiś przewód od innego czujnika...?
Jak definiować jeden cykl (rozumiem pełne zamkniecie - otwarcie), jeśli mój termostat chyba nigdy sie nie zamyka. Także, chyba nie ma szans na to by sięz czasem 'ułożył'...
Zapisane
Decimus
http://worldofpaintball.pl/
Świeżak
Offline
Samochód: IBIZA, 2000, TDi ASV
WWW
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #26 -
Piątek, 07.05.2010, 00:38:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ostatnio zauważyłem, że mój silnik nie osiąga90st. Czasem mu się zdarzy ale jak już złapie te 90 to nie trzyma ich za długo.
Termostat i przewód od termostatu do chłodnicy są ciepłe ale już ten dolny przewód od chłodnicy do silnika jest zimny ( po przejechaniu 30km)
Nie wiem, czy jest to wina już zużytego termostatu, może czujnika, inne przyczyny nie przychodzą mi do głowy.
Najczęściej trzyma tak koło 70-80 st.
Prosze o radę.
od KYS: Używaj opcji szukaj i przeczytaj ten wątek.
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 07.05.2010, 08:01:57 wysłane przez KYS
»
Zapisane
http://worldofpaintball.pl/
Mixer
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #27 -
Piątek, 07.05.2010, 10:10:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
ja niestety ma Ibize 6K wiec mlodsza ale miałem podobnie...walniety masz najprawdopodobniej termostat lub króciec za termostatem który jest odpowiedzialny za otwieranie termostatu...raczej w Twojej jest podobnie...króciec to koszt 10 zł...u mnie w ibizie wygląda to tak:
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 07.05.2010, 10:11:48 wysłane przez Mixer
»
Zapisane
Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście
?
Pisz a Pomogę
bartekkk85
Świeżak
Offline
Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba '04 1.4 TDI AMF
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #28 -
Piątek, 07.05.2010, 10:37:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
Decimus
, miałem tak samo niedawno i też powiem ze termostat
Zapisane
nienawidzę Wrocławia
Decimus
http://worldofpaintball.pl/
Świeżak
Offline
Samochód: IBIZA, 2000, TDi ASV
WWW
Odp: walnięty termostat, a może jednak nie
«
Odpowiedz #29 -
Piątek, 07.05.2010, 11:19:43 -
NIEPRZECZYTANA
»
No więc wymienię termostat. Nie kosztuje to dużo a nie zaszkodzi. Jeszcze pytanie: dużo z tym roboty? jakieś uszczelki, silikon jest potrzebny?
Zapisane
http://worldofpaintball.pl/
Strony:
1
[
2
]
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
walnięty termostat, a może jednak nie
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...