+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» walnięty termostat, a może jednak nie
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: walnięty termostat, a może jednak nie  (Przeczytany 28387 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #15 - Piątek, 02.01.2009, 13:56:15 - NIEPRZECZYTANA »

To że temperatura silnika spada to jest normalne... tak jak mówi kolega monopolowy, tylko że ... nawet podczas jazdy 70km/h na 5 biegu ma sie te 2500rpm więc temperatura nie powinna się zmieniać... coś wg mnie jest nie tak. Temperatura nagrzanego silnika nawet po trasie 200km może sie zmienić gdy np staniesz na postosju, i odpalisz ogrzewanie na maxa i dmuchawe na 4.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #16 - Piątek, 02.01.2009, 14:43:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
70km/h na 5 biegu ma sie te 2500rpm
ciekawe kiedy zamęczysz skrzynie :eye:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #17 - Piątek, 02.01.2009, 15:05:23 - NIEPRZECZYTANA »

;) ja tak nie jeżdże  :ok:  70 to na 3 - 4 sie robi tylko dałem dla przykładu, że silnik pracujący na obrotach 2500 przy predkości 70km/h nie powinien sie schładzać wg mnie (mozna jechać z górki 70km/h, sprzęgło wciśnięte i trzymać go na 2500 i sie nie schłodzi wg mnie)
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #18 - Piątek, 02.01.2009, 15:45:05 - NIEPRZECZYTANA »

no myślałem że tak męczysz biedną skrzynkę, bo one są cholernie wyczulone i słabe pod tym względem :eye:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #19 - Piątek, 02.01.2009, 17:24:56 - NIEPRZECZYTANA »

Takie pytanie jak autora wątku mi się nasunęło po ostatnich obserwacjach,
mianowicie gdy jeżdżę po mieście gdzie cały czas korek, światła itd.. to temp silnika zawsze ma 90stopni.. natomiast gdy wyjadę za miasto i zaczynam jechać sobie wolniutko 70-80km/h to nagle wskazówka troche spada, tak na 75-80 stopni przy większych prędkościach powyżej 100 trzyma 90stopni.. z czym to może być związane, zauważyłem że temp spada też delikatnie przy włączonym nawiewie ciepłego powietrza na 2,3,4. Ostatnio wymieniałem płyn w chłodnicy na zimowy do -35stopni czy to może mieć jakiś wpływ? Przecież temperatura nagrzanego silnika jak jade w trasie 50-100km nie powinna się zmieniać silnik cały czas pracuję, więc może jakiś czujnik jest walnięty i przekłamuję?
Ja jednak stawiam na nieszczelność termostatu.
Mój tak czy siak trzyma strzałkę w pionie non stop  :-X
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #20 - Piątek, 02.01.2009, 17:43:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
no mnie się też tak wydaję że coś jest nie tak..  a jak sprawdzić szczelnośc termostatu?
Przeczytać trzeci post tego wątku.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
slager Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 08.10.2009, 09:35:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Mam podobne problemy z termostatem. Opisze dokładnie co się dzieje.

Jakiś rok temu w grudniu okazało się, że padł termostat. Silnik jest niedogrzany, czujnik jest ok bo włączasię wentylator przy 90stopniach (na postoju). Temperatura dochodzi do pierwszej kreski, nawet po długim okresie jazdy, tylko na postoju strzałka na wskaźniku osiąga pion. Byłem w warsztacie, wymienili termostat, ale przeciekał. Wymienili cały komplet (obudowa z termostatem) Znów było to samo - niedogrzany silnik. W końcu za 8 razem prób wymienili termostat w starej obudowie z planowaniem elementów obudowy i zasilikonowaniem Wszystko działało do teraz. Znów dzieję się to samo.

Byłem w innym warsztacie. wymienili termostat, niestety silnik dalej niedogrzany, nawet gorzej. Wskaźnik rzadko przechodzi za szare pole. Natomiast po zatrzymaniu się temperaturę po okolo 5-10 minutach dochodzi do 90 (przy wyłączonym silniku)

W warsztacie powiedzieli, ze tak ma być, ze jest zimno na polu ( przy 15stC ledwie grzeje a co dopiero w zimie) i silnik musi sie wychłodzić (brak słów, kłóciłem sie z nimi pół godziny ale oni swoje, kasy nie chcieli niestety oddac)

Po rozmowie z innym mechanikiem, a wlaściwie elektrykiem :) poradził mi, ze termostat może być dobry. Mieli podobny przypadek i okazało się, że zakamieniona jest nagrzewnica w kabinie, nie odbiera ciepła. Przez to zmniejsza się jakby objętość małego obiegu i silnik dużo szybciej się nagrzewa co skutkuje tym, że momentalnie otwiera się termostat.

Czy ta teoria może być prawdziwa? Czy jest sens płukać  układ jakimś płynem do czyszczenia kamienia i osadów??
Czy lepiej do skutku wymieniać termostat?

Z góry dziękuje za odpowedź
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 08.10.2009, 09:37:45 wysłane przez slager » Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #22 - Czwartek, 08.10.2009, 12:14:23 - NIEPRZECZYTANA »

Niemożliwe żebyś tyle razy trafił na zły termostat, raz może się zdarzyć ale więcej to już niesamowity pech. Sens płukania zawsze jest, a na pewno w żaden sposób nie zaszkodzi to silnikowi.
Zapisane
slager Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ

« Odpowiedz #23 - Czwartek, 08.10.2009, 12:51:05 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie to samo pytanie zadaje sobie w myślach. Nie możliwe żeby tyle termostatów nie współpracowało dobrze. Czy możliwe, że inny element układu silnik-chłodzenie zawodzi, a nie sam termostat??
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #24 - Czwartek, 08.10.2009, 18:11:05 - NIEPRZECZYTANA »

Jest dużo podróbek na rynku i to jest przyczyna.
Czasem termostat musi się "ułożyć"
Miałem taki który uszczelnił sie po kilku cyklach.
Najlepszy jest taki polski cały z metalu za około 25 PLN
W warsztatach wiadomo mają tanie.....
a orginał kosztuje ok 70 PLN.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
slager Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ

« Odpowiedz #25 - Czwartek, 08.10.2009, 19:27:06 - NIEPRZECZYTANA »

Mam termostat Wahler'a, to podona dobra firma. Do tej pory miałem tylko plastiki, w cenie nie mniejszej niż 55zl/szt., tych metalowych jeszcze nie próbowałem.

Czy to możliwe, żeby np jakieś nocne zwierzątko coś przegryzło w nocy skuszone ciepłem rozgrzanego silnika. Np, jakiś przewód od innego czujnika...?

Jak definiować jeden cykl (rozumiem pełne zamkniecie - otwarcie), jeśli mój termostat chyba nigdy sie nie zamyka. Także, chyba nie ma szans na to by sięz czasem 'ułożył'...

Zapisane
Decimus Mężczyzna
http://worldofpaintball.pl/
Świeżak

Offline Offline



Samochód: IBIZA, 2000, TDi ASV

« Odpowiedz #26 - Piątek, 07.05.2010, 00:38:55 - NIEPRZECZYTANA »

Ostatnio zauważyłem, że mój silnik nie osiąga90st. Czasem mu się zdarzy ale jak już złapie te 90 to nie trzyma ich za długo.
Termostat i przewód od termostatu do chłodnicy są ciepłe ale już ten dolny przewód od chłodnicy do silnika jest zimny ( po przejechaniu 30km)

Nie wiem, czy jest to wina już zużytego termostatu, może czujnika, inne przyczyny nie przychodzą mi do głowy.

Najczęściej trzyma tak koło 70-80 st.

Prosze o radę.


od KYS: Używaj opcji szukaj i przeczytaj ten wątek.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 07.05.2010, 08:01:57 wysłane przez KYS » Zapisane

Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #27 - Piątek, 07.05.2010, 10:10:47 - NIEPRZECZYTANA »

ja niestety ma Ibize 6K wiec mlodsza ale miałem podobnie...walniety masz najprawdopodobniej termostat lub króciec za termostatem który jest odpowiedzialny za otwieranie termostatu...raczej w Twojej jest podobnie...króciec to koszt 10 zł...u mnie w ibizie wygląda to tak:
« Ostatnia zmiana: Piątek, 07.05.2010, 10:11:48 wysłane przez Mixer » Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
bartekkk85 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba '04 1.4 TDI AMF

« Odpowiedz #28 - Piątek, 07.05.2010, 10:37:46 - NIEPRZECZYTANA »

Decimus, miałem tak samo niedawno i też powiem ze termostat  :(
Zapisane

 nienawidzę Wrocławia
Decimus Mężczyzna
http://worldofpaintball.pl/
Świeżak

Offline Offline



Samochód: IBIZA, 2000, TDi ASV

« Odpowiedz #29 - Piątek, 07.05.2010, 11:19:43 - NIEPRZECZYTANA »

No więc wymienię termostat. Nie kosztuje to dużo a nie zaszkodzi. Jeszcze pytanie: dużo z tym roboty? jakieś uszczelki, silikon jest potrzebny?
Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» walnięty termostat, a może jednak nie
Skocz do: