Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z układem kierowniczym  (Przeczytany 72561 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #30 - Poniedziałek, 13.10.2008, 18:05:23 - NIEPRZECZYTANA »

Ja najczęściej sprzedaje i zakładam przeguby Lobro. Albo druga opcja orginał, ale ori będzie drogi.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #31 - Wtorek, 06.01.2009, 22:38:42 - NIEPRZECZYTANA »

witam, od jakiegoś czasu slyszałem u siebie stukania z okolicy kół... ale było to dość dziwne bo czasami stukało czasami nie.. próbowałem to zdiagnozować jadąc do mechanika, ten podniósł auto do góry i powiedział że wszystko ok.. akurat wtedy nie stukalo nic jak jechałem.. za tydzień problem znów sie pojawił.. tym razem byłem pewny że to przegub bo jak pojechałem na parking i zacząłem jeździć w kółko to nagle stukanie ustało (wiem że przy jeździe na skręconych kołach stukanie powinno się nasilić a tu było odwrotnie) szczególnie ze jak auto było w  górze to widziałem że jest walnięta osłona przegubu wewnętrznego. Ale po tym jak stukanie znów ustało jeździłem jakiś miesiąc zrobiłem ponad 1kkm i znów się to pojawiło jak przyszły te śniegi i pokręciłem troszke bączków.. dziś jak wracałem z siłki to myslałem że nie dojadę do domu tak zaczęło stukać mocno, szczególnie jak auto jest na biegu i dodaje gazu to wali coraz mocniej jak auto jedzie na luzie albo stoi w miejscu to nić nie stuka i nic nie trzęsie więc mam nadzieje że to właśnie ten przegub wewnętrzy poszed się rypać... najbardziej się obawiam oby to nie była maglownica ale to chyba kierownica by drżała i byłyby inne objawy...  inna sprawa to taka że jak mam wrzucony bieg np 2 lub 3 i przytrzymam troszkę drążek na bok to strasznie odczuwam to stukanie i tak jakby bicie na nim (myśle że to juz mechanizm różnicowy na walniętym przegubie daje znać o sobie) co o tym sądzicie i czy moja diagnoza jest słuszna.. bo nie przychodzi mi nic innego do głowy co może być rypnięte..
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #32 - Środa, 07.01.2009, 12:23:00 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym stawiał na coś ze skrzynią biegów (mechanizm różnicowy) lub przegubami wewnętrznymi. Ale opisze może moją historie. Kiedyś wymieniałem w mojej IBI sonde lambda i zaraz potem zaczeło mi coś mocno stukać, zobaczyłem że mam uszkodzoną osłone na przegubie wewnętrznym jednak mechanik wymienił tylką ja bo przegub był dobry a stukanie nie ustało, kilka razy miałem auto na kanale myślałem że to wydech ale bujałem nim jak tylko mogłem i w nic nie uderzał, dopiero po czasie zauważyłem że odkręcając sonde delikatnie uszkodziłem osłone termiczna nad katalizatorem i kiedy wydech się rozgrzewał w czasie jazdy zmieniał trochę położenie i to wystarczyło żeby walił o tę osłane (na zimnym silniku nic się nie działo), uderzenia były tak mocne że czułem je w samochodzie. Poprawiłem i odgłosy znikneły. Nie mowie że tak jest u ciebie ale może warto sprawdzić.
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #33 - Środa, 07.01.2009, 12:31:32 - NIEPRZECZYTANA »

ja obstawiam przegub, mam to samo a w pewnych moemmntach jak zlapie to ze stukaniem szarpie kierownica, wtedy lekka dziura i sie waleczki w przegubie ukladaja :)
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #34 - Środa, 07.01.2009, 13:40:00 - NIEPRZECZYTANA »

a jak sprawdzić czy to przegub wew czy zew?  wg mnie zew na prostych kołach nie powinien stukać.. wew natomiast jak najbardziej.. co o tym sądzicie.. 
Zapisane
Jerzyna Mężczyzna
moja deCordi
Świeżak

Offline Offline



Skąd: OPOLE
Samochód: CORDOBA VARIO, 2002, SDI (AQM)

« Odpowiedz #35 - Środa, 07.01.2009, 15:36:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mar85ibiza95
Witam.. sprawa wyglada tak ze jak jade na puszczonym sprzegle baz gazu, na 1 lub 2 biegu to slysze co jakis czas takie dziwne "chrobotanie" - pierwsze skojarzenia to bylo sprzeglo... ale to raczej nie (bo jak je wcisneto ustaje) 2- skrzynia biegow (ale biegi wchodza niemal idealnie nie szarpie drazkiem ani nic z tych rzeczy) Na forum VW wyczytalem cos o jakims lozysku za skrzynia biegow - nie wiem o co chodzi   


No ale wlasnie... dzis zauwazylem ze jak jade tak wolno na 1 lub 2 biegu (puszczone sprzeglo i bez gazu) i skrece np w mocno w lewo to "chrobotanie" od razu sie pojawia i jest troche glosniejsze niz podczas jazdy na wprost, dodam ze podczas jazdy prosto"chrobotanie" nie zawsze wystepuje ... stad moje pytanie czy to moze byc konczacy sie przegub?? - na forum z tego co czytalem to on raczej strzela i puka, niz chrobocze- stad moje pytanie... Czy to moze byc powoli konczacy sie przegub?? a moze jakies inne propozycje  z gory dzieki za odp.


Mam dokładnie takie same objawy!!!  :evil:
I nie znam przyczyny  :!:
Zapisane

Niemiecka precyzja & hiszpański temperament.
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #36 - Czwartek, 08.01.2009, 07:48:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kacperix
wg mnie zew na prostych kołach nie powinien stukać.. wew natomiast jak najbardziej
jak sprawdzic hmmm... chyba najlepiej podniesc autko wrzucic bieg i na sluch ale czy to da sie wysluchac....
a poza tym moim zdaniem przegub zew. na prostych kolach tez moze stukac, jak sie waleczki w nich poprzemieszczaja to na prostych kolach nie zawsze od razu wroca na miejsce i stukanie pozostanie, ale to mi sie tak wydaje a czy to prawda  :-X
Zapisane

Była: Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Było: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #37 - Czwartek, 08.01.2009, 07:58:06 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz poziom oleju w silniku  :-X
Ja miałem czasem takie stuki jakby przegub na zakrętach a przyczyną , zdaje sie był zbyt niski poziom oleju w silniku , bo po dolaniu objaw ustąpił  :-\
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 08.01.2009, 08:01:26 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #38 - Piątek, 09.01.2009, 17:48:04 - NIEPRZECZYTANA »

dzisiaj po wizycie u mechanika wyszło na to że to chyba jednak skrzynka mówi papa.. a nie przegub :(... mechanik chyba się znał na rzeczy dał mi nawet stetoskop, kazał wejść pod auto zeby nie było że mnie naciąga itd... także jestem załamany :(...  powiedział że niestety ale te skrzynki się sypią i to dość solidnie nie wiem co do za skrzynia, silnik 1F ale powiedział że naprawa to tak na biede 2000pln... jak sam kupię skrzynkę to za 400pln mi wstawi ale nie daje żadnej gwarancji ani nic..  poza tym powiedział że od razu należałoby wymienić sprzęgło, docisk itp.. więc plus 600pln normalnie masakra sam już nie wiem co teraz zrobić.. ma ktoś jakieś rady?
Zapisane
technogood Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krasnyjork
Samochód: Toledo II ARL 1.9 TDI

« Odpowiedz #39 - Piątek, 09.01.2009, 18:00:11 - NIEPRZECZYTANA »

kacperix, coś strasznie drogo ci to policzył... :-\
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3842.msg141043#msg141043
Zapisane

burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #40 - Piątek, 09.01.2009, 18:03:31 - NIEPRZECZYTANA »

Może mechanik dobry ale przy okazji bardzo bardzo drogi  :-X
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #41 - Piątek, 09.01.2009, 18:38:49 - NIEPRZECZYTANA »

no drogi niestety fajnie by było jakbym musiał wywalić tylko tyle co raby...  ciekawę 120zł za robociznę?? za przełożenie skrzynito mi się wydaję ze zbyt mało..
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #42 - Piątek, 09.01.2009, 18:47:54 - NIEPRZECZYTANA »

kacperix, czyli masz mechanizm roznicowy walniety - tak cos czulem...

lepiej wymienic cala skrzynie od razu...
gwarancji nie bedzie ale i tak ten gosc Cie naciaga jak ja pierdziu :-X
skrzynia - 450 - 700
robocizna 100 - 250
sprzeglo o wiele mniej ale nie wiadomo czy faktycznie trzeba wymienic
ja zmienilem tylko tarcze - 100

Cytat: kacperix
ciekawę 120zł za robociznę?? za przełożenie skrzynito mi się wydaję ze zbyt mało..
robocizna to 100 ale dalem premie bo dlugo musial czekac az dowioze tarcze :P
jak przyprowadzisz to moge Ci za 100 zalatwic - no problemo :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #43 - Piątek, 09.01.2009, 18:52:43 - NIEPRZECZYTANA »

Jak bym dojechał do Ciebie na tej skrzynce to nawet bym się nie zastanawiał nad tym!! Muszę to przemyśleć bo jak stane w trasie to kaplica :(... a to już tak napierd.... że przy 60km/h to ja się boje szybciej jechac tym autem
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #44 - Środa, 11.02.2009, 13:40:20 - NIEPRZECZYTANA »

to jeszce nie zmieniles ?? :P
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Problem z układem kierowniczym
Skocz do: