Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Problem z układem kierowniczym
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Problem z układem kierowniczym (Przeczytany 72551 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kacperix
Użytkownik
Offline
Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #45 -
Środa, 11.02.2009, 13:46:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
nie bo cały czas myślałem że to przegub wewnętrzny... od skrzyni... potem jeden specjalista stwierdził, że to skrzynia... a ostatnio odpaliłem izolde i znów było tak ze przez 5km jeździłem i nic się nie działo.. magia normalnie, zacząłem jeździć w kółko i coś raz pykło, potem dwa razy a potem zaczęło stukać... i wg mnie to jest przegub zewnetrzny od strony kierowcy... dzis kupiłem przegub i miałem wymieniać ale deszcz i śnieg.. itp... więc odpuściłem... chyba że masz wolny garaż i troche czasu
... i chcesz na browara zarobić to daj znać
Zapisane
Kozak
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring
WWW
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #46 -
Środa, 11.02.2009, 13:49:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
no teraz jade na narty, wiec nie dam rady
Zapisane
burbur
Użytkownik
Offline
Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #47 -
Środa, 11.02.2009, 14:11:57 -
NIEPRZECZYTANA
»
W teori jest to łatwe ale praktycznie może byc cięzko zbic przegub zwłaszcza bez wyjęcia całej półośki, jak chcesz prubuj ale jeśli nie masz z tym doświadczenia to może byc problem
Zapisane
Jerzyna
moja deCordi
Świeżak
Offline
Skąd: OPOLE
Samochód: CORDOBA VARIO, 2002, SDI (AQM)
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #48 -
Poniedziałek, 16.02.2009, 17:37:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kacperix Piątek, 09.01.2009, 17:48:04
dzisiaj po wizycie u mechanika wyszło na to że to chyba jednak skrzynka mówi papa.. a nie przegub
... mechanik chyba się znał na rzeczy dał mi nawet stetoskop, kazał wejść pod auto zeby nie było że mnie naciąga itd... także jestem załamany
... powiedział że niestety ale te skrzynki się sypią i to dość solidnie nie wiem co do za skrzynia, silnik 1F ale powiedział że naprawa to tak na biede 2000pln... jak sam kupię skrzynkę to za 400pln mi wstawi ale nie daje żadnej gwarancji ani nic.. poza tym powiedział że od razu należałoby wymienić sprzęgło, docisk itp.. więc plus 600pln normalnie masakra sam już nie wiem co teraz zrobić.. ma ktoś jakieś rady?
Być może roznitował się mechanizm różnicowy i nity stukają o obudowę, wówczas koszt naprawy to maks 250 zł (koszt robocizny oraz śrub).
Napisano: Środa, 14.01.2009, 17:37:04
Cytat: Jerzyna Środa, 07.01.2009, 15:36:10
Cytat: mar85ibiza95
Witam.. sprawa wyglada tak ze jak jade na puszczonym sprzegle baz gazu, na 1 lub 2 biegu to slysze co jakis czas takie dziwne "chrobotanie" - pierwsze skojarzenia to bylo sprzeglo... ale to raczej nie (bo jak je wcisneto ustaje) 2- skrzynia biegow (ale biegi wchodza niemal idealnie nie szarpie drazkiem ani nic z tych rzeczy) Na forum VW wyczytalem cos o jakims lozysku za skrzynia biegow - nie wiem o co chodzi
No ale wlasnie... dzis zauwazylem ze jak jade tak wolno na 1 lub 2 biegu (puszczone sprzeglo i bez gazu) i skrece np w mocno w lewo to "chrobotanie" od razu sie pojawia i jest troche glosniejsze niz podczas jazdy na wprost, dodam ze podczas jazdy prosto"chrobotanie" nie zawsze wystepuje ... stad moje pytanie czy to moze byc konczacy sie przegub?? - na forum z tego co czytalem to on raczej strzela i puka, niz chrobocze- stad moje pytanie... Czy to moze byc powoli konczacy sie przegub?? a moze jakies inne propozycje z gory dzieki za odp.
Mam dokładnie takie same objawy!!!
I nie znam przyczyny
Problem rozwiązany!!!
Przyczyna: luźny drążek mechanizmu zmiany biegów (ten z odważnikiem), po dokręceniu ramienia przy skrzyni -> cicho sza!!!
Zapisane
Niemiecka precyzja & hiszpański temperament.
dziuber
Świeżak
Offline
Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #49 -
Piątek, 27.02.2009, 22:30:03 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam, szukałem dużo na forum ale mojego przypadku nie znalazłem
A więc tak, mam mały problem, a dokładnie dwa problemy.
1. Przy skręcaniu kół w czasie jazdy strasznie mi coś stuka w podłodze,nie mogę wyczyć po któej stronie bo odgłos jest słyszalnie brzmi po środku auta,wiem że klocki, tarcze ( posiadam ABS ), poduszki amorków oraz wszystkie łączniki odpadają. Nie wiem co to może być i jeśli ktoś miał już taki problem, prosze o pomoc
2. Następny problem tkwi w czasie postoju, przy skręcaniu ( posiadam wspomaganie ) strasznie coś piszczy i rzuca kierownicą, tzn jest tak jak by był w kierownicy ABS
wiem też że jeśli się skręci kierownicą następuję pisk i te wibracje, a jedno z kół pasowych zaczyna zwalniać lub kompletnie się nagle zatrzymuje. Również jeśli ktoś miał już taki problem, proszę o pomoc
Z góry serdecznie dzięuje za wypowiedzi
Aha dodam też że oba problemy pojawi się nagle ...
«
Ostatnia zmiana: Piątek, 27.02.2009, 22:57:28 wysłane przez dziuber
»
Zapisane
DENEBO
Świeżak
Offline
Skąd: Ostrów Wlkp
Samochód: Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL SIGNO
WWW
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #50 -
Piątek, 27.02.2009, 22:50:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
1- Sprawdź przeguby
2- Piszczeć może pasek / nawalać może pompa wspomagania ( ale za bardzo nie rozumiem 2 punktu - piszesz że podczas postoju a za chwilę "a jedno z kół zaczyna zwalniać lub kompletnie się nagle zatrzymuje" Czegoś tu nie czaję ! ?
Zapisane
Seat Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL / Seat Cordoba SE 1.6 ALM 1999 / Seat toledo 1L RP 1993
dziuber
Świeżak
Offline
Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #51 -
Sobota, 28.02.2009, 17:50:12 -
NIEPRZECZYTANA
»
Chodzi mi o jedno z kół pasowych na których jest pasek, sorki że nie wyjaśniłem
a jak szybko sprawdzić przeguby ?
Napisano: Piątek, 27.02.2009, 22:56:14
Dzisiaj zszedłem do kanału pod ibi i zauważyłem że prawa osłona przegubu jest pęknięta ale smar jeszcze jest, może to jest właśnie ta usterka = wymiana przegubu ?
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #52 -
Sobota, 28.02.2009, 17:53:16 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: dziuber
wymiana przegubu ?
jak juz stuka to go nie uratujesz
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
dziuber
Świeżak
Offline
Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #53 -
Sobota, 28.02.2009, 21:41:14 -
NIEPRZECZYTANA
»
czyli jednak to pewnie ten przegub, w takim razie czeka mnie wymiana
jeśli to ten przegub to napewno napisze
Zapisane
kaszeszczuk
Użytkownik
Offline
Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #54 -
Czwartek, 05.03.2009, 15:07:28 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam
U mnie pojawiło się również metaliczne stukanie, podczas jazdy na skręcie i jednoczesnym jechaniu po nierównościach. Stukanie pojawia się jedynie przy skręcie w jedną stronę. Auto aktualnie u mechanika, twierdzi, że po sprawdzeniu zawieszenia wszystko jest ok, nie ma luzów nic nie stuka.
Czy to może być np. poduszka silnika albo mc persona?
Zapisane
Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
KYS
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
WWW
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #55 -
Czwartek, 05.03.2009, 15:35:55 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: kaszeszczuk Czwartek, 05.03.2009, 15:07:28
Witam
U mnie pojawiło się również metaliczne stukanie, podczas jazdy na skręcie i jednoczesnym jechaniu po nierównościach. Stukanie pojawia się jedynie przy skręcie w jedną stronę. Auto aktualnie u mechanika, twierdzi, że po sprawdzeniu zawieszenia wszystko jest ok, nie ma luzów nic nie stuka.
Czy to może być np. poduszka silnika albo mc persona?
Masz z przodu stabilizator?
Zapisane
ASZ + FJW = T
DI
kaszeszczuk
Użytkownik
Offline
Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #56 -
Czwartek, 05.03.2009, 15:39:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jeżeli chodzi koledze o jakieś dodatkowe belki itd, to nie.
Zapisane
Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
Leemarvin
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #57 -
Czwartek, 05.03.2009, 15:41:18 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ma stabilizator, wymień łączniki stabilizatora. Zapytaj mechanika czy sprawdzał łączniki na podniesionym aucie, czy na kołach
Zapisane
Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kaszeszczuk
Użytkownik
Offline
Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #58 -
Czwartek, 05.03.2009, 15:44:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Było to tak.
Podczas przeglądu poprosiłem o sprawdzenie co stuka. Sprawdzający stwierdził, że to raczej sworzeń.
Dziś mechanik na podnośniku nic nie zauważył. Mówi, że zawieszenie ok. Łącznik lewy wymieniałem niedawno bo był luźny, nie miałem wtedy żadnych stuków, jedynie małe "pływanko". teraz usterka z prawej strony na lewoskrętnym łuku po dziurach.
Zapisane
Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: Problem z układem kierowniczym
«
Odpowiedz #59 -
Czwartek, 05.03.2009, 15:46:15 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Leemarvin
Ma stabilizator, wymień łączniki stabilizatora. Zapytaj mechanika czy sprawdzał łączniki na podniesionym aucie, czy na kołach
i gumy mocujace stabilizator do podwozia
sztuka ok 10zl - potrzebne 2
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
Problem z układem kierowniczym
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...