Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z układem kierowniczym  (Przeczytany 72551 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #45 - Środa, 11.02.2009, 13:46:47 - NIEPRZECZYTANA »

nie bo cały czas myślałem że to przegub wewnętrzny... od skrzyni... potem jeden specjalista stwierdził, że to skrzynia... a ostatnio odpaliłem izolde i znów było tak ze przez 5km jeździłem i nic się nie działo.. magia normalnie, zacząłem jeździć w kółko  i coś raz pykło, potem dwa razy a potem zaczęło stukać... i wg mnie to jest przegub zewnetrzny od strony kierowcy... dzis kupiłem przegub i miałem wymieniać ale deszcz i śnieg.. itp... więc odpuściłem... chyba że masz wolny garaż i troche czasu :P...  i chcesz na browara zarobić to daj znać
Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #46 - Środa, 11.02.2009, 13:49:35 - NIEPRZECZYTANA »

no teraz jade na narty, wiec nie dam rady ;)
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #47 - Środa, 11.02.2009, 14:11:57 - NIEPRZECZYTANA »

W teori jest to łatwe ale praktycznie może byc cięzko zbic przegub zwłaszcza bez wyjęcia całej półośki, jak chcesz prubuj ale jeśli nie masz z tym doświadczenia to może byc problem
Zapisane
Jerzyna Mężczyzna
moja deCordi
Świeżak

Offline Offline



Skąd: OPOLE
Samochód: CORDOBA VARIO, 2002, SDI (AQM)

« Odpowiedz #48 - Poniedziałek, 16.02.2009, 17:37:52 - NIEPRZECZYTANA »

dzisiaj po wizycie u mechanika wyszło na to że to chyba jednak skrzynka mówi papa.. a nie przegub :(... mechanik chyba się znał na rzeczy dał mi nawet stetoskop, kazał wejść pod auto zeby nie było że mnie naciąga itd... także jestem załamany :(...  powiedział że niestety ale te skrzynki się sypią i to dość solidnie nie wiem co do za skrzynia, silnik 1F ale powiedział że naprawa to tak na biede 2000pln... jak sam kupię skrzynkę to za 400pln mi wstawi ale nie daje żadnej gwarancji ani nic..  poza tym powiedział że od razu należałoby wymienić sprzęgło, docisk itp.. więc plus 600pln normalnie masakra sam już nie wiem co teraz zrobić.. ma ktoś jakieś rady?
Być może roznitował się mechanizm różnicowy i nity stukają o obudowę, wówczas koszt naprawy to maks 250 zł (koszt robocizny oraz śrub).

Napisano: Środa, 14.01.2009, 17:37:04


Cytat: mar85ibiza95
Witam.. sprawa wyglada tak ze jak jade na puszczonym sprzegle baz gazu, na 1 lub 2 biegu to slysze co jakis czas takie dziwne "chrobotanie" - pierwsze skojarzenia to bylo sprzeglo... ale to raczej nie (bo jak je wcisneto ustaje) 2- skrzynia biegow (ale biegi wchodza niemal idealnie nie szarpie drazkiem ani nic z tych rzeczy) Na forum VW wyczytalem cos o jakims lozysku za skrzynia biegow - nie wiem o co chodzi   


No ale wlasnie... dzis zauwazylem ze jak jade tak wolno na 1 lub 2 biegu (puszczone sprzeglo i bez gazu) i skrece np w mocno w lewo to "chrobotanie" od razu sie pojawia i jest troche glosniejsze niz podczas jazdy na wprost, dodam ze podczas jazdy prosto"chrobotanie" nie zawsze wystepuje ... stad moje pytanie czy to moze byc konczacy sie przegub?? - na forum z tego co czytalem to on raczej strzela i puka, niz chrobocze- stad moje pytanie... Czy to moze byc powoli konczacy sie przegub?? a moze jakies inne propozycje  z gory dzieki za odp.


Mam dokładnie takie same objawy!!!  :evil:
I nie znam przyczyny  :!:

Problem rozwiązany!!!  ;D
Przyczyna: luźny drążek mechanizmu zmiany biegów (ten z odważnikiem), po dokręceniu ramienia przy skrzyni -> cicho sza!!!
Zapisane

Niemiecka precyzja & hiszpański temperament.
dziuber Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN

« Odpowiedz #49 - Piątek, 27.02.2009, 22:30:03 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, szukałem dużo na forum ale mojego przypadku nie znalazłem :(
A więc tak, mam mały problem, a dokładnie dwa problemy.

1. Przy skręcaniu kół w czasie jazdy strasznie mi coś stuka w podłodze,nie mogę wyczyć po któej stronie bo odgłos jest słyszalnie brzmi po środku auta,wiem że klocki, tarcze ( posiadam ABS ), poduszki amorków oraz wszystkie łączniki odpadają. Nie wiem co to może być i jeśli ktoś miał już taki problem, prosze o pomoc :)

2. Następny problem tkwi w czasie postoju, przy skręcaniu ( posiadam wspomaganie ) strasznie coś piszczy i rzuca kierownicą, tzn jest tak jak by był w kierownicy ABS :) wiem też że jeśli się skręci kierownicą następuję pisk i te wibracje, a jedno z kół pasowych zaczyna zwalniać lub kompletnie się nagle zatrzymuje. Również jeśli ktoś miał już taki problem, proszę o pomoc :)


Z góry serdecznie dzięuje za wypowiedzi :)

Aha dodam też że oba problemy pojawi się nagle ...
« Ostatnia zmiana: Piątek, 27.02.2009, 22:57:28 wysłane przez dziuber » Zapisane

:)
DENEBO Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Ostrów Wlkp
Samochód: Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL SIGNO

« Odpowiedz #50 - Piątek, 27.02.2009, 22:50:42 - NIEPRZECZYTANA »

1- Sprawdź  przeguby  ;)
2- Piszczeć może pasek / nawalać może pompa wspomagania ( ale za bardzo nie rozumiem 2 punktu - piszesz że podczas postoju a za chwilę "a jedno z kół zaczyna zwalniać lub kompletnie się nagle zatrzymuje" Czegoś tu nie czaję ! ?  :-\
Zapisane




Seat Toledo 1M 1999 1.6 SR AKL / Seat Cordoba SE 1.6 ALM 1999 / Seat toledo 1L RP 1993
dziuber Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN

« Odpowiedz #51 - Sobota, 28.02.2009, 17:50:12 - NIEPRZECZYTANA »

Chodzi mi o jedno z kół pasowych na których jest pasek, sorki że nie wyjaśniłem :) a jak szybko sprawdzić przeguby ?

Napisano: Piątek, 27.02.2009, 22:56:14


Dzisiaj zszedłem do kanału pod ibi i zauważyłem że prawa osłona przegubu jest pęknięta ale smar jeszcze jest, może to jest właśnie ta usterka = wymiana przegubu ?
Zapisane

:)
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #52 - Sobota, 28.02.2009, 17:53:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: dziuber
wymiana przegubu ?
jak juz stuka to go nie uratujesz
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
dziuber Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łomianki
Samochód: Ibiza GT TDi rocznik 1999 AFN

« Odpowiedz #53 - Sobota, 28.02.2009, 21:41:14 - NIEPRZECZYTANA »

czyli jednak to pewnie ten przegub, w takim razie czeka mnie wymiana :) jeśli to ten przegub to napewno napisze :)
Zapisane

:)
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #54 - Czwartek, 05.03.2009, 15:07:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
U mnie pojawiło się również metaliczne stukanie, podczas jazdy na skręcie i jednoczesnym jechaniu po nierównościach. Stukanie pojawia się jedynie przy skręcie w jedną stronę. Auto aktualnie u mechanika, twierdzi, że po sprawdzeniu zawieszenia wszystko jest ok, nie ma luzów nic nie stuka.

Czy to może być np. poduszka silnika albo mc persona?
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #55 - Czwartek, 05.03.2009, 15:35:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
U mnie pojawiło się również metaliczne stukanie, podczas jazdy na skręcie i jednoczesnym jechaniu po nierównościach. Stukanie pojawia się jedynie przy skręcie w jedną stronę. Auto aktualnie u mechanika, twierdzi, że po sprawdzeniu zawieszenia wszystko jest ok, nie ma luzów nic nie stuka.

Czy to może być np. poduszka silnika albo mc persona?
Masz z przodu stabilizator?
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #56 - Czwartek, 05.03.2009, 15:39:17 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli chodzi koledze o jakieś dodatkowe belki itd, to nie.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #57 - Czwartek, 05.03.2009, 15:41:18 - NIEPRZECZYTANA »

Ma stabilizator, wymień łączniki stabilizatora. Zapytaj mechanika czy sprawdzał łączniki na podniesionym aucie, czy na kołach :eye:
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #58 - Czwartek, 05.03.2009, 15:44:04 - NIEPRZECZYTANA »

Było to tak.
Podczas przeglądu poprosiłem o sprawdzenie co stuka. Sprawdzający stwierdził, że to raczej sworzeń.
Dziś mechanik na podnośniku nic nie zauważył. Mówi, że zawieszenie ok. Łącznik lewy wymieniałem niedawno bo był luźny, nie miałem wtedy żadnych stuków, jedynie małe "pływanko". teraz usterka z prawej strony na lewoskrętnym łuku po dziurach.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #59 - Czwartek, 05.03.2009, 15:46:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Ma stabilizator, wymień łączniki stabilizatora. Zapytaj mechanika czy sprawdzał łączniki na podniesionym aucie, czy na kołach :eye:
i gumy mocujace stabilizator do podwozia
sztuka ok 10zl - potrzebne 2
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Problem z układem kierowniczym
Skocz do: