+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» skrzynia biegow-problem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: skrzynia biegow-problem  (Przeczytany 137763 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
Vir3us Mężczyzna
Zwolennik MOCY TDI...
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kłodzko
Samochód: Seat Ibiza 6k GT TDI+

« Odpowiedz #105 - Wtorek, 28.09.2010, 12:28:59 - NIEPRZECZYTANA »

Witam nie dawno kupiłem ibizę z 1997r 110KM , i mój problem polega na tym że jedynka ciężko wchodzi i ostatnio jak dłużej stał to reszta ciężko wchodziła ale jak się rozgrzał było wszystko ok oprócz tej jedynki, myślicie że trzeba oleju dolać?jak tak to jaki? bo na forum jest kilka odmian. 
Wymień cały olej nie dolewaj poza tym jak mówisz ze niedawno kupiłeś to nie wiadomo co poprzedni właściciel lał albo czy wogóle tam zaglądał ja w swoim mam zalany Lotos ATF 2 jedni polecają drudzy nie ja nie narzekam w zimie problemów nie mam jak jest gesty itd wiec dla mnie dobre rozwiązanie.Jesli ci nie przestana ci wchodzić ciężko biegi rozbierz drążek biegów i przesmaruj tak samo linki
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 28.09.2010, 12:30:26 wysłane przez Vir3us » Zapisane

110km 235nm@140km i 312nm
Queue
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Cordoba, 2001, 1.4 MPI

« Odpowiedz #106 - Niedziela, 27.03.2011, 08:27:19 - NIEPRZECZYTANA »

To ja dzisiaj odgrzeję tego naleśnika.

Moja historia: Dzisiaj jadąc jak zawsze wrzuciłem piątkę i jadąc na tym biegu nagle podkreślam nagle coś zgrzytneło, obroty wskoczyły na tryb słuszny (5000 RPM) i autko straciło "ciąg". Zrzuciłem bieg i teraz jest tak, że bieg wrzucam ale tylko zgrzyta nie ciągnie i obroty na luzie wchodzą na jakie chcę. Pozostałe biegi włacznie z wstecznym chodzą ok. Skrzynia zdecydowanie zrobiła się głośniejsza. Generalnie sprawia wrażenie jakby ktoś ją mocno pobił (coś chrobocze). Mało komfortowa sytuacja. Naprawiać czy szukać nowej skrzynki ? Autko ma 130 tysi przebiegu. Na 110 było wymieniane sprzęgło. Z olejem od skrzyni nigdy nic nie gmatwałem. Autko mam od 50 tysi (od 6 lat). Skrzynia zawsze była ciut mniej kulturalna niż np. w VW ale nie sprawiała problemu. Wyczytałem, że w niektórych skrzynkach piątka akurat jest pod jakąś blaszką i nie trzeba robierać całości.

Czy ktoś może coś doradzić?
Zapisane

CORDOBA 1.4 MPI 8V 2001 AUD

4 x AIRBAG, CLIMATRONIK + LCD, ABS
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #107 - Niedziela, 27.03.2011, 13:49:46 - NIEPRZECZYTANA »

Proponuje szukac skrzyni z gwarancja.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mariooo Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: okolice Myślenic
Samochód: Seat Ibiza '93 1.3 AAV

« Odpowiedz #108 - Wtorek, 05.04.2011, 14:39:39 - NIEPRZECZYTANA »

Już od pewnego czasu zauważyłem ze cieknie mi olej z tego miejsca co mam na zdjęciu,nie wiem jak poprawnie nazywa się ta część

Teraz jakby objawy się nasiliły,wyrzuca więcej oleju i kapie mi na wydech i pojawia się wtedy nieprzyjemny zapach.Nie wiem czy to coś poważnego będzie?Jaki może być orientacyjny koszt naprawy?Jeśli ten temat w złym dziale napisałem to przepraszam :P
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 05.04.2011, 16:58:57 wysłane przez aboz » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #109 - Wtorek, 05.04.2011, 14:48:25 - NIEPRZECZYTANA »

Uszczelniacz na polosce. Zrob to bo gubisz olej ze skrzyni. Sprawdz lepiej stan oleju
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mariooo Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: okolice Myślenic
Samochód: Seat Ibiza '93 1.3 AAV

« Odpowiedz #110 - Środa, 06.04.2011, 17:02:08 - NIEPRZECZYTANA »

Uszczelniacz na polosce. Zrob to bo gubisz olej ze skrzyni. Sprawdz lepiej stan oleju
Ok,dzięki raby,już rozmawiałem z mechanikiem,mam podjechać po niedzieli do niego :)
Zapisane
gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #111 - Wtorek, 01.11.2011, 10:46:39 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
mam następujący problem, huczało mi przy wyższych prędkościach 70km/h ++, ale myślałem że to po wymianie łożyska oporowego/wyciskowego, ale teraz mi huczy nawet przy 60, i o wiele głośniej. Huczenie jest gdy jest hamowanie silnikiem, lub przyśpieszanie przy prędkościach powyżej 60km/h. Na biegach R,1,2,3 (do 60km/h) jest cisza. Nie występuje przy biegu jałowym, lub przy jeździe przy prędkości stałej, czyli generalnie jak nie pracuje skrzynia pod obciążeniem. Znajomy twierdzi że to nie łożysko oporowe/wyciskowe w sprzęgle, a skrzynia. Proszę o wasze opinie i rady. 8v 60MK 1.4MPI AKK, a skrzynia to raczej DKK.

Czy można tym jeszcze jeździć, czy lepiej nie? (Ktoś mi kiedyś mówił że na wyjącym łożysku zrobił 50kkm i dalej jeździ, bo łożysko w takiej ramce jest że nie może się rozsypać).

Czytałem o jakimś łożysku właśnie w skrzyni, że niby to, ale pojęcia nie mam.

Pozdrawiam!
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #112 - Wtorek, 01.11.2011, 11:36:09 - NIEPRZECZYTANA »

A olej masz do korka pomiarowego z boku ??
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #113 - Wtorek, 01.11.2011, 12:37:53 - NIEPRZECZYTANA »

Rozmawiałem z kolegą to on twierdzi że to raczej przegub wew. , jadę na zakład i może uda mi się dogadać i wyeliminować którąś z tych rzeczy.

Oby nie było drogo, bo naprawa a mechanicy w Holandii ponoć się cenią jak za złoto ....

Napisano: Wtorek, 01.11.2011, 12:40:35


Holoender powiedział że to są uszkodzone łożyska biegów (?) mówił że na każdy bieg idzie takie łożysko, wygląda  w sumie jak tuleja. Wiecie coś na ten temat?
Mówił, że to w VW normalne :/
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #114 - Wtorek, 01.11.2011, 12:44:05 - NIEPRZECZYTANA »

Spotkałem się z opinią ze te skrzynie nie są za mocne, ale pewnie jak się je butuje...
Ja załatwiłem jedną, ale jak wlałem za mało oleju, bo w instukcji Seata był błąd.
Potem juz miałem z VW i nic się nie działo.
Skrzynie można dostać na srotach za niewielkie pieniądze..
może się nie opłaca naprawiać....
i czasem założą w cenie....
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 01.11.2011, 12:46:07 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #115 - Wtorek, 01.11.2011, 17:30:46 - NIEPRZECZYTANA »

jak moze przegub wyc? przeciez on sie nie kreci na lozysku sama nazwa przegub..
WYja Ci lozyska w skrzyni i koniec od 4 i 5 biegu. moze to byc tez mech roznicowy ale to wyloby caly czas...
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #116 - Środa, 02.11.2011, 10:21:40 - NIEPRZECZYTANA »

A jeszcze jeden kolega mówi że to może być jeszcze że skrzy nia chodzi na sucho, bo w sumie trochę czarno obok niej jest. Chyba spróbuję najpierw tańszym kosztem wymienić olej. Macie może jakieś fotki/porady jak to zrobić dobrze?Nigdy tego nie robiłem. A jeszcze gdzieś wyczytałem, że fabrycznie gówniany olej zalewano...

Pozdrawiam.
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #117 - Środa, 02.11.2011, 17:53:35 - NIEPRZECZYTANA »

odkręcasz korek i lejesz aż się przeleje... prawie 3l o ile pamiętam tam wchodzą (bodaj 2,7l)
Z olejów do skrzyń mogę polecić Totala.
ps. niektórzy twierdzą, że powinno się dolewać, a nie wymieniać. Natomiast wg mnie jeśli nie wiesz co było zalane to albo ryzyk fizyk - lejesz oryginalny olej, albo wymieniasz całość.
« Ostatnia zmiana: Środa, 02.11.2011, 17:55:09 wysłane przez efmk » Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #118 - Czwartek, 03.11.2011, 00:39:22 - NIEPRZECZYTANA »

no tak, ale gdzie ten korek, i coś jaki klucz? A nie trzeba nic kombinować żeby "wcisnąć" ten olej do skrzyni z powodu położenia korka? lub ustawiać auto pod odpowiednim kątem?
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #119 - Czwartek, 03.11.2011, 01:04:24 - NIEPRZECZYTANA »

klucz jak się nie mylę to 19.
Korek jest na boku - dobrze mieć strzykawkę.
Zapisane
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» skrzynia biegow-problem
Skocz do: