+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» jakie sa objawy walnietego czujnika temperatury??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: jakie sa objawy walnietego czujnika temperatury??  (Przeczytany 239266 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
mikoz74 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza II 1,4 44kW 1998

« Odpowiedz #75 - Poniedziałek, 30.11.2015, 18:23:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
Ktos rozbierał zegary i zle załozył wskazówke  :-X

raczej odpada. wyciągnąlem licznik i sa jeszcze plomby na obudowie wiec chyba nikt nie grzebał. Nie znam się za bardzo na mechanice ale tak na moje oko to coś z czujnikiem chyba albo z termostatem bo skoro pokazuje na postoju jakąś temperature a spada dopiero jak jadę tzna że coś musi chłodzic silnik i dlatego spada.
Doczytałem na forum passata że najlepiej sprawdzić na zimnym silniku czy obydwa węże od chłodnicy nagrzewają się tak samo po uruchomieniu, jeśli jeden jest zimny a drugi gorący do momentu tych powiedzmy 85 stopni C to termostat jest dobry, jesli obydwa nagrzewają się podobnie  i temperatura silnika rośnie powoli tzn że termostat nie działa i płyn gania pod dużym obiegu razem z chłodnicą. Ide zaraz sprawdzić....
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #76 - Poniedziałek, 30.11.2015, 18:58:01 - NIEPRZECZYTANA »

vag prawde powie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #77 - Poniedziałek, 30.11.2015, 19:04:05 - NIEPRZECZYTANA »

A jaka temp na vagu? Jak kolo 90 stopni to na pewno ktos grzebał. A o jakich plombach mowisz bo orginalna czesc to plomb raczej nie ma chyba ze ktos grzebał w niej  :o
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
mikoz74 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza II 1,4 44kW 1998

« Odpowiedz #78 - Poniedziałek, 30.11.2015, 20:23:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
A jaka temp na vagu? Jak kolo 90 stopni to na pewno ktos grzebał. A o jakich plombach mowisz bo orginalna czesc to plomb raczej nie ma chyba ze ktos grzebał w niej
plomba - znaczy taka naklejka - cos ala hologram.

ale sytuacja się wyjaśniła - przynajmniej częściowo.
wziąłem pirometr do mierzenia temperatury i odpaliłem silnik. mierzyłem na zmianę temperaturę głowicy, temperaturę żeberek w chłodnicy i temperaturę węża dolotowego i wylotowego z chłodnicy. No i niestety wszystko się nagrzewało prawie  jednocześnie - tzn na głowicy i wężu górnym temperatura zawsze była wyższa około 3-4 stopnie. Ale to normalne.
Wniosek z tego taki że termostat cały czas puszczał płyn na duzy obieg i dlatego silnik wolno się nagrzewał, a w trakcie jazdy płyn był schładzany w chłodnicy. Więc na pewno walnięty jest termostat. Jako ciekawostką popatrzyłem na śruby na złączce gdzie jest termostat i były na 100% nie ruszane. Chociaż warsztat Bosch Kielce wystawił fakturę za termostat i wymianę.....
To jeden problem, a drugi to taki że silnik na wolnych obrotach nagrzewa się do około 85-90 stopni a na zegarze pokazuje wskazówka temperaturę pomiędzy pierwszą kreska a drugą(położenie pionowe) . Po przegazowaniu i temperaturze zmierzonej piormetrem na głowicy 105 stopni wskazówka jest w położeniu pionowym i wtedy dopiero włącza się wentylator.  czyli wniosek jest taki że czujnik też przekłamuje .
Nie zmienia to faktu że renomowany warsztat najnormalniej w świecie nie wie o co chodzi. W sobotę chyba pojadę ich wkurzyć i każe przy mnie wymienić termostat......
No i drobna uwaga  - tak dla wszystkich  - zawsze po wizycie w warsztacie będę żądał żeby mi mechanik pokazał co robił i oddał części stare....

I podziękowania dla wszystkich którzy próbowali coś poradzic w temacie.
Jak zrobie to opiszę  co było dokładnie.
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #79 - Wtorek, 15.12.2015, 15:08:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mikoz74
Nie zmienia to faktu że renomowany warsztat najnormalniej w świecie nie wie o co chodzi.
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę. Właśnie zostałeś zrobiony przez renomowany warsztat na parę złotych.
Cytat: mikoz74
No i drobna uwaga  - tak dla wszystkich  - zawsze po wizycie w warsztacie będę żądał żeby mi mechanik pokazał co robił i oddał części stare....
Na to też jest prosty sposób 8)
Zapisane
Mkmiecik20212 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Golf 4 1998

« Odpowiedz #80 - Wtorek, 20.12.2016, 16:21:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam! Potrzebuje pomocy!
Pewnego dnia podczas jazdy nie wiem w jaki sposób wypadł mi czujnik temp. Silnika kupiłem nowy zielony (miałem niebieski) teraz po nagrzaniu auta do 90st samochód gaśnie następnie jest kłopot z zapaleniem i obroty wariują do 2tys.. oraz jest słaby podczas jazdy na zimnym działa idealnie... co zrobić!! Jestem za granica w holandi oni nie wiedza jak koło zmienić wiec nawet do mechanika nie jadę poradzicie coś?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #81 - Wtorek, 20.12.2016, 16:54:30 - NIEPRZECZYTANA »

Może go odepnij... :?:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Mkmiecik20212 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Golf 4 1998

« Odpowiedz #82 - Czwartek, 22.12.2016, 13:14:40 - NIEPRZECZYTANA »

Bez zmian czy podpięty czy odpięty czujnik

Napisano: Czwartek, 22.12.2016, 13:08:39


Poskaczą obroty poskaczą włącza się wiatraki silnik się uspokoi dodam gazu dalej to samo obroty skaczą włącza się wiatraki
Zapisane
Barszcz_Biały Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Leon 2, 2008, 1.6 MPI BSE + LPG STAG

« Odpowiedz #83 - Czwartek, 11.01.2024, 11:23:58 - NIEPRZECZYTANA »

Jestem tutaj nowy, ale jednak mam ciekawy i niezwykle denerwujący problem ze swoim Seatem Leonem 1.6 MPI. Sprawdziłem to na LPG oraz benzynie - i występuje.

1. Samochód odpala normalnie, jedzie normalnie przez pierwsze 2-3 minuty
2. Czasem po tym czasie wyskakuje błąd w postaci kilku kontrolek naraz - auto jedzie dalej ale zaczyna chodzić nierówno (temperatura ok 50-60 stopnie wg wskaźnika) i zapuszcza główny wentylator na maksa (staje się głośny na zewnątrz jak czołg)
3. Po około kilkuset metrach kontynuacji jazdy auto wywala ten sam błąd (choinka kilku kontrolek) i wyłącza się, ale można je jak gdyby nigdy nic odpalić.
4. Poprzednio byłem z problemem u elektryka i mechanika - były walnięte kable i cewka (przebicie takie że zajarał się plak). W aucie była także adaptowana przepustnica wraz z czyszczeniem oraz wymieniane świece i olej z filtrami. Problem nie wystąpił przez półtora miesiąca - pokazał się wczoraj.
5. Dzisiaj go sprawdziłem jeżdżąc tylko na benzynie - to samo tylko bez pierwszego błędu (pkt nr 2) - jedyne co się stało to auto nagle zapuściło główny wentylator. Po wyłączeniu silnika jakby wyłączył się też prąd: nie można było zamknąć centralnego nawet, ale chwilke później samochód zaczął działać jak gdyby nigdy nic się nie stało.
6. Dzieje się to tylko podczas rozgrzewania się silnika - gdy temp na wskaźniku pokazuje między 60-75 stopni. Same wskazania wyglądają dla mnie na mocno losowe: gdy wyłączałem samochód było 75 stopni, gdy go po 5 minutach wracając ze sklepu włączyłem ponownie: pokazał ledwo 50-kilka stopni, w czasie jazdy wskaźnik temperatury spadł z ok 75 na 60. Rzadko dobija do 90 stopni - nawet na trasie ok 60 km. Komputer nic nie wskazał. Gaz LPG był także regulowany i wymieniane były filtry.

Co to może być? Ponieważ tutaj zastanawiam się już nad egzorcystą jakimś...
Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» jakie sa objawy walnietego czujnika temperatury??
Skocz do: