+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» jakie sa objawy walnietego czujnika temperatury??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: jakie sa objawy walnietego czujnika temperatury??  (Przeczytany 49275 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Dabro
Gość



« Czwartek, 09.03.2006, 17:14:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam mam pytanie jak w temacie. Samochod jezeli stoi cała noc odpala bez problemu. Przejade 20 km zgasze go i jak za 5 minut chcem go odpalic to czasami zapali bez problemu a czasami moge krecic i krecici dopiero jak lekko dodam gazu to zapali. O co chodzi??!!
Zapisane
maribiza
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Mazury

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 27.04.2006, 18:03:00 - NIEPRZECZYTANA »

A ja mam z czujnikiem taki problem ze mi sie zapala co jakis czas kontrolka diagnostyki silnika. Jak sie zapalila pierwszy raz to pojechalem na stacje kontroli i na komputerze wykazalo ze wszystko jest OK a kontrolka sie zapala od czujnika temperatury plynu chlodzacego silnika mimo ze temp jest taka jak trzeba. No i tak sie czasem wlaczy i pali jakis czas a nastepnym razem odpalam silnik i wszystko cacy. Wydaje mi sie ze czujnik jest do wymiany ale pewny nie jestem. Moze ktos mial taki problem?
Zapisane

maribiza
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 27.04.2006, 18:53:34 - NIEPRZECZYTANA »

do DARO: a masz LPG ? Bo ja mam i mam taki problem.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
maribiza
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Mazury

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 27.04.2006, 19:04:11 - NIEPRZECZYTANA »

Seacinka bez gazociągu ;)
Zapisane

maribiza
Trzebol Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Trzebol
Samochód: Toledo II, 1.9 TDI

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 27.04.2006, 20:56:51 - NIEPRZECZYTANA »

JA MIALEM TAKI SAM PROBLEM
 umnie  na komputerze wykazało ze czujnik temperatury płynu chlodzocego byl walniety  wymienilem i wszytko w pożadku  .....

[ Dodano: 2006-04-27, 20:59 ]
mi czujnik pokazywał temperature   - 37 -40   i  wtedy automatycznie włanczalo sie  sanie  na zimnym palili  a  na cieplym nie  przez  to ze ssanie sie załączało automatycznie....
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 27.04.2006, 21:26:17 - NIEPRZECZYTANA »

Ta odpowiedz byla do mnie?
Mi komputer nie pokazuje zadnego bledu. Ssanie sie nie wlacza bo silnik m obr.w granicach 800.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Dabro
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 27.04.2006, 21:39:30 - NIEPRZECZYTANA »

No ja mam gaz, ale zawsze odpalam na benzynie no jak czasami nie dodam gazu to albo załapie albo nie i zgaśnie wygląda to tak jakby go zalewało i dopiero jak dodam lekko gazu to obroty sie wyrownają do ok. 850. Na Zimnym jest idealnie, bez problemu, w zime tez było bez problemu, dopiero teraz jak jest ciepło. Ile taki czujnik temperatury moze kosztowac razem z wymianą?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 27.04.2006, 21:57:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Dabro"
No ja mam gaz, ale zawsze odpalam na benzynie no jak czasami nie dodam gazu to albo załapie albo nie i zgaśnie wygląda to tak jakby go zalewało i dopiero jak dodam lekko gazu to obroty sie wyrownają do ok. 850. Na Zimnym jest idealnie, bez problemu, w zime tez było bez problemu, dopiero teraz jak jest ciepło.
mnie!  Mam dokladnie to samo!
Cytat: "Dabro"
Ile taki czujnik temperatury moze kosztowac razem z wymianą?
W moim przypadku oryginal 105 a zamiennik 35 ale nie radze kupowac zamiennika, testowalem juz czujniki i na zamienniku nie moglem odpalic a jak juz odpalilem to skala tep. sie skonczyla na wskazniku. Robilem podmiany czujnika w ASo i to raczej nie czujnik. Za wymine bym nie dal wiecej niz 10zl bo to prosta sprawa.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
arti
Gość



« Odpowiedz #8 - Środa, 07.06.2006, 11:29:51 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tez mialem czujnik temperatury do wymiany jezdzilem na tym przez dwa lata teraz odstawilem seata do naprawy i kosztowalo mnie to 135 zł :mrgreen:
Zapisane
Dabro
Gość



« Odpowiedz #9 - Środa, 07.06.2006, 15:23:50 - NIEPRZECZYTANA »

arti a co dokładnie działo sie z autem? Czy wskaznik temperatury "szalał" ? Bo u mnie zachowuje sie normalnie jedynie ten problem z odpaleniem silnika jak jest ciepło to musze gazu dodac :/ a jak stoi całą noc lub jest zima to idealnie odpala. Miałes te problemy?
Zapisane
uszek Mężczyzna
VW Passat
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Kraków
Samochód: CCCO A8 4.2 40V 310KM

« Odpowiedz #10 - Środa, 07.06.2006, 15:24:25 - NIEPRZECZYTANA »

No to ja wam powiem pewnie macie niezla zwezke przy dolocie przy przeustnicy od gazu poza tym moze jest cos takiego ze palisz smochod na paliwie ale waz od miksera masz tak dlugi ze jst w nim tyle gazu ze zalewa sie silnik bo daje gaz i paliwo i moze t wygladac w ten sposob ze trzeba dluzej krecic samochodem zanim zapali zobacz gdzie masz mikser u mojego kumpla bylpod chlodnica i tak sie dzialo dopoki nie przelozyli blizej przegrody i zobacz czy mikser jest skierowany zgodnie z kierunkiem jazdy
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
CCCO A8 4.2 40V 310KM
Dabro
Gość



« Odpowiedz #11 - Środa, 07.06.2006, 15:34:11 - NIEPRZECZYTANA »

Uszek wiesz co chyba masz racje, bo jak jezdze TYLKO na samej benzynie problemu z odpaleniem nie ma, a jak odpale na PB i jade gdzies dalej na LPG to pozniej problem czasami jest czasami nie ma :P Zastanawia mnie tylko jedno jak stoi w garazu to z rana obroty sa koło 1000(wiadomo ssanie) a jak postoi na słońcu to ma 1200-1300, przeciez jest ciepło to po cholere takie ssanie sie włącza?
Tego Czujnika temp to tez nie zaszkodzi sprawdzic. Jeszcze pytanie co do tej rurki od parownika do przepustnicy, jest ona leciuteńko przyłamana, moze to miec jakis wpływ na silnik? JEst bardzo lekko przyłamana(nie dziurawa bo ona jest gumowa).
Zapisane
arti
Gość



« Odpowiedz #12 - Środa, 07.06.2006, 16:27:52 - NIEPRZECZYTANA »

Ja nie miałem nigdy problemu z odpaleniem auta zawsze odpalał na dotyk. Jedyny objaw był taki, że wskaźnik szalał raz pokazywał prawidłową temp. a po jakimś czasie opadał w dół.
Zapisane
uszek Mężczyzna
VW Passat
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Kraków
Samochód: CCCO A8 4.2 40V 310KM

« Odpowiedz #13 - Środa, 07.06.2006, 17:01:03 - NIEPRZECZYTANA »

No pewnie gaz Ci ucieka musisz wyczaic czy rzeczywiscie i juz a jak nie to olej wogole jak patrze jak sa robione te doloty(takie zwezki) ze czasami sie zastanawiam czego ludzie narzekaja na brak mocy skoro sami na własne zadanie zakładaja gaz i nie pilnuja gazowców takie zwezki ograniczaja dolot powietrza i samo za siebie mowi!! Poza tym jak patrze te gumki antywystrzałowe sa pozakładane za przepływka to płakac sie chce przepływomierz po kilku wystrzałach jest do wymiany.
Polzecam wsyztskim blosa do gazu dobra rzecz na allegro sa i jak ktos to dobrze wyreguluje to samochod jedzie tak samo na benzynie jak i na gazie o ile te zwezki pozmienia według swojego uznania i wogole zrobi sam co trzeba
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....
CCCO A8 4.2 40V 310KM
kiko1
Gość



« Odpowiedz #14 - Środa, 07.06.2006, 17:23:29 - NIEPRZECZYTANA »

Podobno komputer nie wykaże uszkodzenia czujnika temperatury,bo nawet jak czujnik pokazuje błędnie to przecież i tak jakąś wartośc pokazuje (chyba że padł całkowicie) Miałem żółty czujnik i wymieniłem na niebieski ( Taki mnie opchnęli w sklepie , zapewniając ,że będzie OK -    PS.  do diesla są chyba zielone ). Żółty ( stary - a taki amerykancki był....) pokazywał 0,82 i 1,62 kiloohma ,  a niebieski (nowy) 1,25 i 2,47 kiloohma. Teraz autko zapala jak ta lala ,i ogólnie praca silnika jest OK. Z tego co wiem ,czujnik temperatury reguluje czas trwania wtrysku paliwa w zależności od temperatury silnika (i tu może byc problem z zapaleniem samochodu ,jeżeli jest walnięty czujnik) .Za czujnik z nową uszczelką zapłaciłem 63 zł. Wymiana jest prosta. Najlepiej na zimnym silniku (co by sie nie poparzyc) odkręcic korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego (aby zdjąc ewentualne ciśnienie),następnie dobrze dokręcic korek zbiornika wyrównawczego (aby stworzyc poduszke powietrzną ,żeby przy wymianie nie wylatało zbyt wiele płynu chłodzącego), wyjąc zabezpieczenie ,wyjąc czujnik (sprawdzic czy wylatała stara uszczelka) , wstawic nowy (z nową uszczelką),wstawic zabezpieczenie i już. Pozdrawiam  :papa:
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» jakie sa objawy walnietego czujnika temperatury??
Skocz do: