+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alternator?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Alternator?  (Przeczytany 41194 razy)
0 użytkowników i 12 Gości przegląda ten wątek.
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #45 - Niedziela, 11.09.2011, 17:28:28 - NIEPRZECZYTANA »

Ponieważ tak słyszałem,że jak się odpina akumulator to po podłączeniu coś tam się odczekuję przy włączonej stacyjce minute czy coś w tym rodzaju.
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #46 - Niedziela, 11.09.2011, 17:31:49 - NIEPRZECZYTANA »

ja o tym nie słyszałem. natomiast nawet jeśli zostawisz zapłon na kilka chwil włączony - dla spokoju serca - to nic się przecież nie stanie. Możesz tak zrobić i potem - jak pisałem. Spokojnie jazda testowa.
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #47 - Niedziela, 11.09.2011, 17:56:37 - NIEPRZECZYTANA »

o czym Wy piszecie?
W ibizie z 94 odpięcie akumulatora coś zmienia?
Rozumiem mercedesa z 2010 roku. Może się sporo rozprogramować jakieś ustawienia foteli i innych dupereli. Ale tu?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #48 - Niedziela, 11.09.2011, 17:59:24 - NIEPRZECZYTANA »

W temacie http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #49 - Niedziela, 11.09.2011, 18:16:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: samsungrv510
Znajomy oznajmił mi że to może być regulator napięcia w alternatorze i trzeba go wymienić
Wymieniać element, bo "znajomy tak powiedział" - super metoda :!:
A może najpierw warto sprawdzić, czy regulator działa - to zajmie mniej czasu niż wymiana  :-X
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #50 - Niedziela, 11.09.2011, 19:05:18 - NIEPRZECZYTANA »

Twoim zdaniem KYS co może być przyczyną migających kontrolek na pulpicie i przy mrugające przednie światła na wolnych obrotach? Ja jak dam leciutko gazu na wolnych obrotach to migania kontrolek i świateł przednich ustaje i nie ma nie równych obrotów,a jak zdejmę nogę z gazu to powraca migotanie kontrolek i świateł.Na pewno jest to związane z elektryką i większość idzie za wymianą regulatora napięcia,a według ciebie co jest nie tak?
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #51 - Niedziela, 11.09.2011, 19:17:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
o czym Wy piszecie?
przeczytaj dokładnie co napisałem  :eye:
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #52 - Niedziela, 11.09.2011, 19:22:00 - NIEPRZECZYTANA »

Twoim zdaniem KYS co może być przyczyną migających kontrolek na pulpicie i przy mrugające przednie światła na wolnych obrotach? Ja jak dam leciutko gazu na wolnych obrotach to migania kontrolek i świateł przednich ustaje i nie ma nie równych obrotów,a jak zdejmę nogę z gazu to powraca migotanie kontrolek i świateł.Na pewno jest to związane z elektryką i większość idzie za wymianą regulatora napięcia,a według ciebie co jest nie tak?
Podpowiadanie posiadając tylko informacje, że miga i przygasa bez wiedzy o tym co już sprawdziłeś jest równie trafione jak namawianie do wymiany "bo na pewno musi to być to"...
Masz woltomierz i 5 minut? Sprawdź, czy napięcie w instalacji elektrycznej niezależnie od obrotów silnika utrzymuje się w przedziale 13,5-14,5V.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #53 - Niedziela, 11.09.2011, 20:35:01 - NIEPRZECZYTANA »

Mogly poleciec diody w altku. Jesli poleci jedna to na wolnych obrotach moze nie byc ladowania.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #54 - Niedziela, 11.09.2011, 21:39:09 - NIEPRZECZYTANA »

Twoim zdaniem KYS co może być przyczyną migających kontrolek na pulpicie i przy mrugające przednie światła na wolnych obrotach? Ja jak dam leciutko gazu na wolnych obrotach to migania kontrolek i świateł przednich ustaje i nie ma nie równych obrotów,a jak zdejmę nogę z gazu to powraca migotanie kontrolek i świateł.Na pewno jest to związane z elektryką i większość idzie za wymianą regulatora napięcia,a według ciebie co jest nie tak?
Ile lat ma akumulator ?
Czy była sprawdzana masa pomiędzy nadwoziem a silnikiem i czystość klem akumulatora ??
To na początek.Zaden regulator.
Jak miga to działa znaczy reguluje ;)
Może być walnięty mostek diodowy w alternatorze też.
 
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 11.09.2011, 21:40:53 wysłane przez Tracer » Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #55 - Poniedziałek, 12.09.2011, 14:43:34 - NIEPRZECZYTANA »

Dzisiaj pożyczyłem od kolegi Woltomierz i mierzyłem napięcie elektryczne.A więc : Przy wyłączonych światłach na biegu jałowym było 13,89V-13,94V i jak to powiedzieć cyferki szybko się zmieniały w tym obrębie no nie ustały wcale w jednym miejscu co podałem.
Sprawdzając na włączonych światłach było 13,68V-13,79V a nawet raz pokazało się 11,69V  i też cyferki nie ustały nawet na moment w miejscu.
Jeszcze przy oględzinach alternatora przy włączonym silniku słychać jakby piski przy alternatorze.
Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem ale napisałem jak najlepiej mogłem to opisać.Proszę was o pomoc w tej sprawie i co dalej z tym problemem mam robić?
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #56 - Poniedziałek, 12.09.2011, 14:55:53 - NIEPRZECZYTANA »

Takie wachania to żadne wachania.
A czy te piski to nie jest przypadkiem od ślizgania się paska. To tłumaczyłoby mruganie kontrolek.
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
samsungrv510 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Inowrocław
Samochód: Seat Ibiza 1.3 Kat. 1994r

« Odpowiedz #57 - Poniedziałek, 12.09.2011, 16:22:37 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem to tak słychać jakby o coś ocierało w alternatorze czy jak.A te wahania napięcia takie duże według mnie i nie powinno być mniejsze? I według mnie nie powinno przekraczać 14V?
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #58 - Poniedziałek, 12.09.2011, 16:35:35 - NIEPRZECZYTANA »

Przy takim wieku auta możliwe ze szczotki sie skończyły i coś trze o wirnik
szczotki moga byc zintegrowane z regulatorem.
cena używanych altków to ok 100 pln
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #59 - Poniedziałek, 12.09.2011, 18:40:20 - NIEPRZECZYTANA »

wahania w granicach 0,5 - 1V... raczej dużo to nie jest. U mnie w firmie ostatnio urwał się pasek alternatora, bo alternator miał zużyte łożyska / oś i czasami się zatrzymywał - wtedy minuta pisku... pasek wręcz stopił się na kółku alternatora i padł... - nowy pasek dobrze napięty chciał zrobić to samo, ale mu nie pozwoliłem :D :( - więc albo pasek masz luźny, albo pora na nowy alternator / regeneracja starego jak się da - jak mówi Tracer
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Alternator?
Skocz do: