+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Gaśnięcie auta przy opadach deszczu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gaśnięcie auta przy opadach deszczu  (Przeczytany 38144 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #15 - Sobota, 17.05.2008, 07:58:21 - NIEPRZECZYTANA »

Sterownik ma tylko uszczelkę i nie jest zaklejany fabrycznie. Osobiście bym sprawdził jak w środku wygląda i ewentualnie zakleił na silicon. Jeżeli cewka by miała pęknięcie to najprawdopodobniej przy teście ze sprayem świeciłaby jak żarówka - ale sprawdzić zawsze trzeba. :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
kbl Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Cordoba'01 1.6/ALM

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 18.05.2008, 18:42:11 - NIEPRZECZYTANA »

siemka,
widze, ze mam ten sam problem i nie jestem sam. wczoraj lalo, bylem w trasie, 5 osob na pokladzie, wszyscy mokrzy, wilgotnosc na zewnatrz i wewnatrz ogroma i 2 raz w tym roku mi zgasl podczas takiej pogody! wczoraj 3 razy :D przy malych predkosciach, juz w miescie, jedno zgasniecie po wjechaniu delikatnie w kaluze, pozostale to predkosci minimalne. ale po 15-20 min odpalal (3-4 razy krecil, ale nic, potem zaskoczyl). dzis sucho, dluga trasa, jezdzi elegancko ;]

zaczne moze tak:
aku - ori czyli ma 7 lat (trza byloby go troche przeczyscic)
kable - ori
swiece - wymieniane przy 60 kkm (teraz jest 100 kkm) (poprzedni wlasciciel)
kopolka, palec, cewka - nie wiem, ale chyba nic nie robione
brak oslony pod silnikiem
ostatnio wymieniana szyba przednia, moze komp co jest w podszybiu (jak tam jest) dostal wilgoc!? (przy wymianie filtra kab. przed zima tam odkurzalem)
uklad dolotowy moze lapie wode? ale filtr suchy ... czujnik halla to juz nie wiem :]

od czego zaczac?  :-\ szukanie igly w stogu siana  :huh: czas chyba odnowic kontakt z mechanikiem magikiem :D
Zapisane
asa Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: PodKraków/Hamburg
Samochód: Passat :)

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 18.05.2008, 19:00:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Panów,
Ja mialam identyczny problem z moim samochodem, pomogła wymiana cewki:)
Zapisane


Albowiem jest subtelna różnica między wyrażaniem swojej opinii, a kopaniem innych...
olo69
Gość



« Odpowiedz #18 - Niedziela, 18.05.2008, 19:46:03 - NIEPRZECZYTANA »

Mam dokładnie ten sam problem co autor wątku. Dziś popadało, wjechałem w większą kałużę i jakieś 4km dalej auto zaczęło kaszleć. Jazda możliwa tylko przy delikatnym muskaniu gazu, jakiekolwiek większe przyciśnięcie owocowało spadkiem obrotów. Po zgaśnięciu prawie niemożliwe odpalenie. Przeczytałem wszystkie komentarze i jutro chyba jadę do mechanika zakupić i założyć osłonę. Swoją drogą jestem niesamowicie ciekawy co się dzieje

Co zaobserwowałem (wybaczcie niefachową terminologię, ale bardzo daleko mi do bycia jakimkolwiek mechanikiem):
od kopułki rozdzielającej idą kable wysokiego napięcia na świece. Idąc w drugą stronę idzie jeden kabelek. Kabelek ten prowadzi do jakiegoś urządzenia, z którego z drugiej strony wychodzi taka kostka. Dziś zaraz po zajechaniu do domu (jeśli można to nazwać zajechaniem - już myślałem, że nie dojade) wyciągnąłem tą kostkę i zauważyłem, że styki są mokre. Głowe sobię łamię nad tym jakim sposobem ta woda się tam dostała. Dodam, że nieraz jeździłem po deszczu ponad 100km i nie wjeżdżając w żadną kałużę nic się z samochodem nie działo. Rozumiem, że przy wjechaniu w kałużę koła podnoszą wodę - ale jakim sposobem dostaje się ona na wierzch silnika (klapa od wewnętrznej strony jest gdzieniegdzie zachlapana) oraz do tej malutkiej i dosyć mocno schowanej kostki
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Niedziela, 18.05.2008, 20:21:36 - NIEPRZECZYTANA »

Oslona to nie rozwiazanie problemu a czesciowe zapobieganie!
Predzej czy pozniej i oslona nic nie da.

Zajmijcie sie sednem problemu a nie lataniem dziur.
Ten temat odpowiada na 99% pytan - tak mysle :-X
i po co te dywagacje na nowo :-\
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1578.0

Napisano: Niedziela, 18.05.2008, 21:19:36


i inne...
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3029.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2131.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
czarnuch13
Gość



« Odpowiedz #20 - Niedziela, 18.05.2008, 20:28:07 - NIEPRZECZYTANA »

[
Cytat: raby
Oslona to nie rozwiazanie problemu a czesciowe zapobieganie!
Predzej czy pozniej i oslona nic nie da.

Ja odkad zamontowalem oslone (rok czasu) nie mam tego problemu, wiec raczej nie jest to rozwiazanie "na jeden dzien".....
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 18.05.2008, 20:56:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: czarnuch13
Ja odkad zamontowalem oslone (rok czasu) nie mam tego problemu, wiec raczej nie jest to rozwiazanie "na jeden dzien".....
to czemu ja nie mam oslony i silnik nie gasnie?




...sam odpowiem - widocznie zostal tak skonstruowany ze ma jezdzic bez oslony a skoro nie jezdzi top jest cos uszkodzone i trzeba to naprawic / wymienic.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 18.05.2008, 21:03:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
to czemu ja nie mam oslony i silnik nie gasnie?




...sam odpowiem - widocznie zostal tak skonstruowany ze ma jezdzic bez oslony a skoro nie jezdzi top jest cos uszkodzone i trzeba to naprawic / wymienic.

oooo mądry człowiek napisał i ja mam takie samo zdanie na ten temat
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 18.05.2008, 21:17:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: woj
oooo mądry człowiek napisał i ja mam takie samo zdanie na ten temat
no to jest nas przynajmniej 2  ;) http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1578.msg18190#msg18190

a reszta niech zaklada oslony bo "moze" im to cos da :rotfl:
wydatek i tak bedzie podwojny :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 18.05.2008, 21:24:06 - NIEPRZECZYTANA »

Czasami producent wyjmuje z auta różne części które się przydają , ale jemu obniżają koszty.
Skoro osłona jest produkowana to widocznie jest potrzebna ,ale kosztuje ...niestety.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 18.05.2008, 21:32:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tracer
Skoro osłona jest produkowana to widocznie jest potrzebna ,ale kosztuje ...niestety.
a skoro da sie bez niej jezdzic to nie jest niezbedna.

Przydatna moze i tak ale najpierw ktos wyda te 100 na oslone a pozniej nastepne 100 na cewke bo i tak sie nie uratuje przed tym :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kamil87lodz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza GTI '94, 2.0 2E

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 18.05.2008, 21:37:23 - NIEPRZECZYTANA »

raby, ma racje chcialem sie wziasc za wymiane uszczelki pod glowica bo plul mi woda ,powiedzial zeby sprawdzic korek od zbiornika wyrownawczego to sprawdzilem a tam byla zsunieta uszczelk z korka a teraz jest wszystko ok .Powracajac do tematu tez mialem problem w czasie deszczu pomogla wymiana swiec , kabli zaplonowych i cewki od tej pory smiga w deszczu bez zadnych problemow
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 18.05.2008, 22:06:45 - NIEPRZECZYTANA »

kamil87lodz, jezeli jestem czegos pewny to o tym pisze i staram sie pomagac w rozwiazaniu problemu
gorzej jak ktos nie chce sie zastosowac do moim zdaniem dobrych rad a kombinuje od d.... strony :P
a pozniej i tak koszt ponosi 2 razy :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kamil87lodz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: EL
Samochód: Ibiza GTI '94, 2.0 2E

« Odpowiedz #28 - Niedziela, 18.05.2008, 22:25:39 - NIEPRZECZYTANA »

raby, dokadnie korek kosztuje 10 zl a uszczelka pod glowice + planowanie pare stowek jest roznica i to wielka, kupujac oslone pod sinik ktora kosztuje kolo stowki mozna kupic kabel wysokiego napiecia
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #29 - Poniedziałek, 19.05.2008, 05:18:55 - NIEPRZECZYTANA »

Urzadzenia elektryczne nie lubią szoków term icznych.
Jesli założymy, że jedziemy w upalny dzień i nagle wjeżdzamy z dużą prędkością w kałużę,to komora silnika nagle się wychłodzi.
Jesli cewka bedzie gorąca, a będzie, i zostanie polana wodą to moze nie od razu ale po którejś takiej akcji pęknie . I taka jest moja teoria o przyczynie powstawaniu usterek elektrycznych w układzie zapłonowym , a szczególnie pęknięciach cewki.
W samochodzie urzadzenia maja trudniejsze warunki pracy niz w urzadzeniach kosmicznych 8)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Gaśnięcie auta przy opadach deszczu
Skocz do: