+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Silnik ibizy gaśnie po wjechaniu w kałużę
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik ibizy gaśnie po wjechaniu w kałużę  (Przeczytany 31336 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kiko1
Gość



« Niedziela, 21.05.2006, 13:33:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ! Mam Ibize z 1994 r 1,6 (ABU)  Gdy pada deszcz i na nawierzchni jest coraz więcej wody,samochód zaczyna szarpac, a po wjechaniu w kałużę,gaśnie.Nie mogę go przez jakiś czas zapalic.Gdy w końcu zapali,to nie wchodzi na obroty.Trzymam gaz wciśnięty,a silnik trzyma 300-400 obrotów,trzęsie sie-jakby wszystkie gary nie paliły,głośno pracuje.Czasem stoje tak 1-1,5 godz.,aż zacznie w miare pracowac, abym mógł na półsprzęgle dojechac do domu. Wymieniłem świece,kable wysokiego napięcia,kopułkę ,palec rozdzielacza,filtr paliwa,filtr powietrza,czujnik temperatury,i dalej w deszczu szarpie, a potem gaśnie.Byłem u trzech elektryków,diagnosty,mechanika i nic nie znaleźli.Trzy komputery były podpięte do ibizy i wszystkie parametry są wzorcowe.Nie wiem gdzie szukac dalej przyczyny takiego zachowania samochodu w czasie deszczu, ręce opadają.Może ktoś coś mi podpowie.Za każdą sugestię i pomoc bardzo dziękuję
Zapisane
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 21.05.2006, 14:01:23 - NIEPRZECZYTANA »

Po 1. Przywitaj się w odpowiednim wątku  :test:
Po 2. Witamy  :mikolaj:  :pub:
Po 3. Jak jest sucho to kręci się ładnie do końca??

Jak zacząłem czytać Twój wywód to też na początku pomyślałem o kablach ale skoro dalej się tak dzieje... Jedyne co mi przychodzi na myśl to:

1. Nieszczelny układ dolotowy (może gdzies zasysa wode) Oblookaj wszystkie rurki między filtrem a przepustnicą
2. Popatrz na kable. Może gdzies od wody robi się jakieś zwarcie.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
kiko1
Gość



« Odpowiedz #2 - Niedziela, 21.05.2006, 19:40:23 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za podpowiedź! Spraedzę układ dolotowy.Jak jest sucho , kręci  bez problemu.Pozdrawiam

[ Dodano: 2006-05-21, 21:43 ]
Układ dolotowy i kable są OK, więc problem jest nadal aktualny :sad: Ze 3 tygodnie temu,zlałem wodą -wężem cały silnik,komputer ,kable,wszystkie połączenia kabli,wtyczki ,czujniki,cewkę zapłonową,aparat zapłonowy i silnik po uruchomieniu pracował bez problemu, ale tylko zacznie padac i jest woda na drodze to gaśnie.
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 21.05.2006, 21:39:50 - NIEPRZECZYTANA »

IMO cewka dostaje wilgoci i dupa, sprobuj podmienic. Sprobuj sztuczki z wezem ale na odpalonym, zagrzanym autku i najlepiej z kanalu.
Zapisane

kiko1
Gość



« Odpowiedz #4 - Niedziela, 21.05.2006, 21:49:35 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, sprobuje z kanału.Pozdrawiam :pub:
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 21.05.2006, 23:55:55 - NIEPRZECZYTANA »

Obstawiał bym też cewkę. Zamiast węża doradzam płyn do mycia okien w sprayu albo spray ze zwykłą wodą (zrobisz to bardziej precyzyjnie i punktowo). Płynem do mycia okien Mr. Muscle albo jakoś tak sprawdzałem przewody wysokiego napięcia
- oooo jaaaa pierdykam ale były fajerwerki pod maską.
pozdrawiam... :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 22.05.2006, 06:19:27 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym obstawiał i wymieniał w tej kolejności
1 -świece
2 - kopółka i palec rozdzielacza
3 - przewody
4 - cewka
5 - moduł kompa
juz tu kiedyś pisałem i sie ludzie śmieli ,że przewody przed wilgocią
zabezpiecza na chwilę lakier do .......włosów. :mrgreen:
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
paf
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Radom

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 22.05.2006, 14:38:54 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Dokładnie te same objawy u szwagra w Ibi 1,05 96r. po podpięciu pod VAG-a nic nie wyszło. Szwagier zdał się na nos mechanika, który wskazał na czujnik Halla(nie wiem czy dobrze napisałem). Wymienił - koszt 165PLN. Objawy ustąpiły.
Powodzenia.
Zapisane

Pozdro.Paf
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 22.05.2006, 15:01:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "paf"
Szwagier zdał się na nos mechanika, który wskazał na czujnik Halla

Teraz przypomniałeś mi, że miałem podobne objawy w fiacie... i faktycznie pomogła wymiana impulsatora (czyli czujnika Halla)  :hmm:

Może warto sprawdzić ten "trop" :?:  ;-)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 22.05.2006, 18:02:32 - NIEPRZECZYTANA »

Albo wstawić osłonę pod silnik, żeby się nie zalewał :)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 22.05.2006, 20:46:57 - NIEPRZECZYTANA »

Osłona nie uleczy sytuacji bo jeśli jest gdzieś przebicie w instalce elektrycznej to trzeba to znaleźć (wilgoć w powietrzu swoje zrobi). Czujnik Halla też bym sprawdził.
powodzenia.... :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
kiko1
Gość



« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 22.05.2006, 21:32:23 - NIEPRZECZYTANA »

Wielkie dzięki za podpowiedzi.
Komputer powinien pokazac jeżeli niesprawny jest czujnik Halla, ale pojade do szpeca samochodowego, niech dokładnie sprawdzi.    Pozdrawiam
Zapisane
SeTh Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław/Minehead UK
Samochód: IBIZA SE 94/2001, AUDI A6 AVANT 2,5TDI,HONDA PRELUDE IVGEN 2,2 VTI 220KM JDM, BMW E38 730i

« Odpowiedz #12 - Środa, 24.05.2006, 09:05:25 - NIEPRZECZYTANA »

komputer niekoniecznie musi wykazać uszkodzenie halla. Ja miałem taką akcję że jak się zagrzał (czasami po 10 - 15 km) poprostu gasł. Trzeba było odczekać aż się silnik schłodzi i znowu palił. Sytuacja nie powtarzała się codziennie bo np. był czas, że o usterce wogóle zapomniałem. Cały tydzień chodził jak należy. W końcu podjechałem do speca i on obstawił halla. Na komputerze nic nie wyszło a na dodatek jak moja ibi stała u wspomnianego magika przez 2 dni to pracowała po 10 godzin dziennie i wogóle nie zgasła. Po wymianie halla problem już się nie pojawił.pozdrawiam i zyczę powodzenia
Zapisane

najważniejsze to nie wiedzieć, że nie da się czegoś zrobić ;) to  już połowa sukcesu :D
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #13 - Środa, 24.05.2006, 16:47:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "SeTh"
... na dodatek jak moja ibi stała u wspomnianego magika przez 2 dni to pracowała po 10 godzin dziennie i wogóle nie zgasła.


A kto płacił za benzyne - Ty czy mechanik ??? Bo jak Ty to zmień mechanika  :!:
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

SeTh Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław/Minehead UK
Samochód: IBIZA SE 94/2001, AUDI A6 AVANT 2,5TDI,HONDA PRELUDE IVGEN 2,2 VTI 220KM JDM, BMW E38 730i

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 25.05.2006, 09:23:18 - NIEPRZECZYTANA »

mechanik.... podstawiłem zatankowanego na full i takiego odebrałem..... koszt całościowy to  150 zł za nowego halla i piwo za montaż
Zapisane

najważniejsze to nie wiedzieć, że nie da się czegoś zrobić ;) to  już połowa sukcesu :D
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Silnik ibizy gaśnie po wjechaniu w kałużę
Skocz do: