+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Wymiana silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana silnika  (Przeczytany 143026 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Mixer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: GT TDI +

« Odpowiedz #135 - Czwartek, 22.10.2009, 06:40:33 - NIEPRZECZYTANA »

Znajomy ma passata 1,9 TDI AHH 90 KM i musi wymienic silnik...zastanawia się czy wstawić 110KM AHU lub AFN, kupiłby goły silnik...czy gołe silniki o tych oznaczeniach czymś się różnią czy są takie same...
Zapisane

Potrzebujesz Mechanika w Trójmieście ? Pisz a Pomogę 
grigorij35 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Była Ibiza '98, 1.9 TDI; jest Ibiza '07 TDI

« Odpowiedz #136 - Czwartek, 22.10.2009, 07:24:17 - NIEPRZECZYTANA »

AHU to 90KM a AFN to 110KM
Zapisane
John Doe Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Samochód: Cordoba - 1997 - 1,9 D

« Odpowiedz #137 - Piątek, 30.10.2009, 21:48:49 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanko a jak wyglądają koszty swapa 1,9D (lub SDI) na 1,9 TDI 110 KM ? Chyba zamiana z silnika diesla na diesla o tej samej pojemności i podobnej wadze jest mniej kosztowna niż w większości opisywanych tu przypadków swapow z bezyniakow?

Skrzynię można by zostawić starą? Jakie ew części i podzespoły trzeba by wymienić?


od KYS: Cytat z regulaminu forum: "Napisanie tego samego posta w różnych działach lub jego kilkukrotne powtórzenie, np. ze zmienionym tematem, grozi ostrzeżeniem."
Radzę zapoznać się z pełną treścią regulaminu!
« Ostatnia zmiana: Piątek, 30.10.2009, 23:17:57 wysłane przez KYS » Zapisane
Spiders Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL

« Odpowiedz #138 - Piątek, 30.10.2009, 21:54:47 - NIEPRZECZYTANA »

Taki temat był poruszany, i wniosek w sumie jeden, Nie jest to do końca opłacalne, a po za tym, zacznij kolego od przywitania sie w odpowiednim wątku. I używaj częściej szukajki, a później zadawaj pytania. Pozdrawiam
Zapisane

Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ... 



zobacz Toledo by spiders
John Doe Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Samochód: Cordoba - 1997 - 1,9 D

« Odpowiedz #139 - Sobota, 31.10.2009, 01:59:50 - NIEPRZECZYTANA »

Sorry za powtórzenie posta, na swoją obronę dodam że go odrobinę zmodyfikowałem :P Kwestie powitania tez nadrobiłem :)

Szukałem wcześniej ale nie widziałem żeby ktoś przesiadał się z takiego silnika jak mój na TDI montowany w latach produkcji cordoby I. Nie będę się raczej bawił w podnoszenie mocy czy montaż silników z nowszych generacji pow 110 KM.
Jeździłem kiedyś jakiś czas Golfem III TDI 90 KM i wrażenia miałem bardzo pozytywne. Posty tutaj dotyczą najczęściej przesiadek z mniejszych silników benzynowych na większe bądź na TDI a to z pewnością jest jeszcze mniej opłacalne. Myślałem że mój pojazd ma zawieszenie,mocowania etc wymagające mniejszych nakładów do swapa na TDI. Jeśli się mylę to proszę mnie naprostować co trzeba wymienić;)

Silniki widziałem i za 1300 z gwarancją rozruchową na miesiąc, tylko przeważnie były to silniki gołe,bez osprzętu.Interesuje mnie informacja ile kosztowałby taki silnik z osprzętem i co się na ten osprzęt składa.
Możliwe że będę miał dostęp do b.tanich części.
Poza tym nie chce sprzedawać autka,które niedawno nabyłem w niezłym stanie i przechodzić znowu przez mękę szukania niezarżniętego TDI w sensownej cenie dlatego interesują mnie konkretne kwoty dzięki którym albo to zrobię albo pogodzę się z wiecznym okupowaniem prawego pasa :)
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #140 - Sobota, 31.10.2009, 10:34:54 - NIEPRZECZYTANA »

wiesz, raczej nikt z nas gotowej ceny Ci nie poda... jakieś widełki byłby już sukcesem - tym bardziej, że ceny części kształtują się bardzo różnie.. metodą łopatologiczną sprawdź cenę elementów które musisz kupić, zsumuj i jakiś pogląd na sprawę będziesz miał. jak pisał Spiders opłacalność takiego zabiegu jest dyskusyjna. Skoro miałeś pozytywne odczucia związane z Golfem 90KM to dla mnie osobiście jest bardzo dziwne, że tutaj jest inaczej..
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #141 - Sobota, 31.10.2009, 12:02:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: efmk
Skoro miałeś pozytywne odczucia związane z Golfem 90KM to dla mnie osobiście jest bardzo dziwne, że tutaj jest inaczej

Co w tym dziwnego? Miał TDi 90KM teraz ma zwykłego klekota z 64KM. Niby niewielka różnica, a jednak mocno odczuwalna.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #142 - Sobota, 31.10.2009, 12:28:02 - NIEPRZECZYTANA »

Co w tym dziwnego? Miał TDi 90KM teraz ma zwykłego klekota z 64KM. Niby niewielka różnica, a jednak mocno odczuwalna.
moja wina - nie doczytałem że to SDI
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #143 - Sobota, 31.10.2009, 15:40:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: efmk
nie doczytałem że to SDI

Bo to nie SDi, tylko 1.9D. To nie to samo.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #144 - Sobota, 31.10.2009, 16:44:50 - NIEPRZECZYTANA »

Bo to nie SDi, tylko 1.9D. To nie to samo.
oki, Twoja racja, poszedłem za tym to napisał autor
Cytuj
Mam pytanko a jak wyglądają koszty swapa 1,9D (lub SDI)
jak dla mnie koniec OT
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Spiders Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL

« Odpowiedz #145 - Sobota, 31.10.2009, 20:26:29 - NIEPRZECZYTANA »

John Doe . Mechanikiem nie jestem, ale orientacyjne koszty takiej zabawy mogły by się pewnie zbliżyć do 6k. Chociaż pewnie zaraz zacznie ktoś wyliczać, i wyszło by może i mniej. Nie mniej jednak masz auto z 97 r pakowanie w nie takiej kaski, to troszkę mija sie z celem. jak przyjdzie czas na zmianę auta, to nikt nie zapłaci Ci takiej kasy, bo będzie miał silnik tdi. Więc moja rada to co masz zainwestować w swap, to lepiej wyjdziesz sprzedając autko, i kupienie już czegoś mocniejszego. Będzie już lepszą podstawą do modów. Ale jest to oczywiście tylko moja opinia. Pozdrawiam
Zapisane

Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ... 



zobacz Toledo by spiders
John Doe Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Samochód: Cordoba - 1997 - 1,9 D

« Odpowiedz #146 - Niedziela, 01.11.2009, 17:53:37 - NIEPRZECZYTANA »

efmk --> żeby wycenić sobie koszt takiej zabawy potrzebuję właśnie wykazu części koniecznych do wymiany. Czy wystarczy wymiana samego silnika i ew skrzyni czy dojdzie coś jeszcze? Zawieszenie chyba może pozostać takie jak było?


Spiders --> jak sobie to wycenie to będę wiedział czy gra jest dla mnie warta świeczki. wiele tez zależy czy uda mi się zdobyć za  dobrą cenę silnik.

Mam fajne autko w którym przeszkadza mi tylko jego silnik :)
Po zamontowaniu silnika TDI 90 KM czy 110 KM nie sądzę żebym porywał się na dalsze zwiększanie mocy. Od adrenalinki mam jednoślad ;)
A pojazd spełnia moje wszystkie inne oczekiwania zanim nie zostanie zajechany na śmierć,rozpadnie się od rdzy i inne sytuacje typu kasacja zostaje u mnie  :)

Nie chce znowu przeżywać horroru jakim było szukanie uczciwej osoby od której można było zakupić sprawny samochód w dobrej cenie.
A z drugiej strony brakuje mu trochę mocy do sprawnego pokonywania dalszych tras. Na autostradzie przy 130 km/h meczy się i pojazd i jego załoga. O braku możliwości spokojnego wyprzedzania nie zapominając.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01.11.2009, 18:04:24 wysłane przez John Doe » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #147 - Niedziela, 01.11.2009, 18:02:41 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, ale to jest jedynie moje podejrzenie z obserwacji forum - znalezienie nie zarżniętego TDi też łatwe nie bedzie.
Co trzeba wymienić zostało opisane w tym wątku, więc przeczytaj go w całości od 1 strony - to tylko pare minut.
Pozdr
Zapisane
John Doe Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Samochód: Cordoba - 1997 - 1,9 D

« Odpowiedz #148 - Niedziela, 01.11.2009, 18:36:42 - NIEPRZECZYTANA »

mac456x9---> sęk w tym że wątku nie ma opisanej sytuacji jak moja, no może poza pytaniem usera MixerGda.
W temacie poruszane są swapy benzyniaków na sporo mocniejsze,1 temat swapa benzyna na TDI (mocno dyskusyjan opłacalność aż takiej modyfikacji),średnie prędkości w trasie, wady i zalety LPG itd.
W moim wypadku chyba odpada majstrowanie przy zawieszeniu bo chyba silnik 1,9 D nie jest dużo lżejszy od jednostek 1,9TDI.

Nie wiem jak wygląda kwestia :

Półosi
Przegubów
Instalacji
mocowań silnika i ew skrzyni
wydechu
Hamulców - nie planuję sportowej jazdy, zależy mi tylko na sprawniejszym przyspieszaniu i utrzymywaniu bez żyłowania silnika i zwiększania spalania prędkości autostradowych.

Wydaje mi się że nie wszystkie z w/w muszę wymieniać.Ale jako osoba kompletnie zielona pytam :)
Nie wiem też co po za IC,Turbinką składa się na kompletny osprzęt silnika TDI

Pozdrawiam
Zapisane
Spiders Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Sulejówek
Samochód: Toledo '01 1.9 TDI AHF / O2 FL

« Odpowiedz #149 - Niedziela, 01.11.2009, 22:08:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: John Doe
Hamulców - nie planuję sportowej jazdy, zależy mi tylko na sprawniejszym przyspieszaniu i utrzymywaniu
I tu się mylisz, bo nie zapominaj, ze jak się już rozpędzisz to trzeba się tez zatrzymać. Nie chodzi tu wcale o sportową jazdę. Pociągniesz parę razy mocniej, wyhamujesz bo będą wymagały tego okoliczności, ale po którymś takim manewrze twoje hamulce odmówią już posłuszeństwa, bo będą przegrzane. Co wtedy?? Tu się nie położysz, jak na motorze. Nie śmigniesz między drzewami, lecąc w pole, tylko je wytniesz, lub się na nich zatrzymasz. Jadąc na motorze spróbuj zatrzymać się nogami tak jak na rowerze, przecież tak się kiedyś dało. Bo konstrukcja pojazdu jest wyliczona i wprost proporcjonalna. Im mocniejsze masz auto, to i hamulce bardziej wydajne dla zachowania bezpieczeństwa własnego, i innych na drodze. Jeśli masz inne zdanie, to odpuść sobie ... bo brak ci wyobraźni.
Zapisane

Komputer jest tak mądry jak osoba która na nim pracuje ... 



zobacz Toledo by spiders
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Wymiana silnika
Skocz do: