+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Rozrusznik kreci, a silnik nie odpala
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rozrusznik kreci, a silnik nie odpala  (Przeczytany 5869 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
darth_sidious
Gość



« Wtorek, 26.02.2008, 12:55:20 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich

Problem jak w tytule. Rozrusznik kreci, a jednak silnik nie chce odpalic. Co wiecej po kilku sekundach krecenia zapala sie kontrolka oleju (pika i mruga) - to jednak spowodowane jest chyba tym, ze nie ma smarowania, no bo silnik nie pracuje...
Podejrzewalismy z kolega (mechanikiem) poluzowanie sie, przeskoczenie lancuszka i przestawienie faz rozrzadu (kilka takich przypadkow juz sie zdarzylo). Rozkrecilismy jednak silnik i lancuch siedzi sztywno - tak jak powinien (chyba  ;) ).
Ibize podlaczalismy pod komputer - 0 bledow...
Co moze byc powodem takiego stanu rzeczy?? Od czego zaczac poszukiwanie problemu...
Wszelkie rady beda jak najbardziej wskazane.

A moze ktos z Was mial juz podobny problem?

Moja IBIZA to 6L 2003 r, 5 drzwi, silnik 1.2 12 V...

Pozdrawiam
Paweł
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 26.02.2008, 13:09:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: darth_sidious
A moze ktos z Was mial juz podobny problem?
skorzystaj z wyszukiwarki - napewno ktos mial

sprawdz czy jest iskra i czy dziala pompa paliwa
a jak? Bylo!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
darth_sidious
Gość



« Odpowiedz #2 - Wtorek, 26.02.2008, 13:33:00 - NIEPRZECZYTANA »

Iskra jest... z pompa tez chyba wszystko ok... tak pokazal komputer... Przejrzelismy wszystko i nigdzie nie znalazl bledu...

Pozdrawiam i dziekuje za szybka odpowiedz...

P.S. A jakie haslo wrzuciles do wyszukiwarki...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 26.02.2008, 13:48:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: darth_sidious
Iskra jest... z pompa tez chyba wszystko ok... tak pokazal komputer...
komp nie pokaze ze pompa nie pompuje (przynajmniej w starszych rocznikach)
trzeba posluchac, i ew. zdjac waz i sprawdzic czy leci

Cytat: darth_sidious
P.S. A jakie haslo wrzuciles do wyszukiwarki...
sorki ale nie mam czasu na nauke korzystania z forum

np to http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3128.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
darth_sidious
Gość



« Odpowiedz #4 - Wtorek, 26.02.2008, 13:54:51 - NIEPRZECZYTANA »

Wielkie dzieki.. jusie biore za szukanie

Pompa wyjeta i wyglada, ze wszystko z nia ok...

Pozdrawiam
Paweł
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 26.02.2008, 13:58:56 - NIEPRZECZYTANA »

poszukaj ogolnie o pompie paliwa
nie trzeba bylo wyciagac od razu tylko sprawdzic najpierw w samochodzie
bezpiecznik pompy, czy prad do niej dorzodzi, czy kreci wogole, czy podaje paliwo do silnika

bo rozumiem ze na 100% iskra jest


dalej bedziemy juz dyskutowac w jakims starym temacie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
darth_sidious
Gość



« Odpowiedz #6 - Czwartek, 28.02.2008, 13:08:19 - NIEPRZECZYTANA »

Silnik rozebrany i co ciekawe... kolko zebate na wale korbowym napedzajace lancuszek od pompy oleju mozna normalnie obrocic palcami... Czy tak powinno byc? Czy przekrecenie go palcami powinno byc w ogole mozliwe  :-\


Zasiegnalem porady i okazuje sie, ze tak ma byc... Jest jednak cos innego... 2 z 4 popychaczy w jednym z cylindrow stoja w miejscu... Sa juz zamowione - dzis beda wymienione... Czy to moze byc przyczyna braku mozliwosci odpalenia auta? Czy nie powinien tego wykazac komputer?

Pozdrawiam
Pawel

Napisano: Wtorek, 26.02.2008, 13:37:58


Witam ponownie

Kontynuuje temat, bo popychacze wymienione a tu nadal nic...

Dzis okazalo sie (czego wczesniej nie sprawdzal), ze silnik nie zaciaga powietrza... Mechanik mowi, ze stanely zawory ssace i trzeba je wymienic... ale sugeruje, ze lepiej wymienic od razu cala glowice... Zlapalem sie za glowe jak zobaczylem koszt nawet uzywanej... I tu wlasnie pytanie do Was... Czy to co opisalem jest mozliwe i czy to jedyne wyjscie... I czy to moglo byc faktycznie przyczyna braku rozruchu?

Prosze o odpowiedz, bo jutro z rana ma znow rozbierac silnik...

Pozdrawiam
Pawel
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+ (138KW)

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 28.02.2008, 13:52:16 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: darth_sidious
Dzis okazalo sie (czego wczesniej nie sprawdzal), ze silnik nie zaciaga powietrza... Mechanik mowi, ze stanely zawory ssace i trzeba je wymienic...
a mnie nurtuje cos innego :-\
jezeli zawory sa zamkniete a walek rozrzadu sie kreci to caly ich ruch jest zablokowany na regulatorach luzu?  :o
wydaje mi sie to dziwne ze regulator ma taki zarkes ze nie pozwala na otwarcie zaworu.

A jezeli mam raceje to zawory mogly by byc otwarte a nie zamkniete czaly czas :-\

A cisnienie oleju jest prawidlowe?
Na jakim ojeju jezdziles?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
“Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
darth_sidious
Gość



« Odpowiedz #8 - Czwartek, 28.02.2008, 14:42:10 - NIEPRZECZYTANA »

Lałem MOBIL'a 10 W 40 ...

Co do cisnienia, to szczerze mowiac nie wiem...
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 28.02.2008, 15:07:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: darth_sidious
Kontynuuje temat, bo popychacze wymienione a tu nadal nic...

Dzis okazalo sie (czego wczesniej nie sprawdzal), ze silnik nie zaciaga powietrza... Mechanik mowi, ze stanely zawory ssace i trzeba je wymienic... ale sugeruje, ze lepiej wymienic od razu cala glowice... Zlapalem sie za glowe jak zobaczylem koszt nawet uzywanej... I tu wlasnie pytanie do Was... Czy to co opisalem jest mozliwe i czy to jedyne wyjscie... I czy to moglo byc faktycznie przyczyna braku rozruchu?

Prosze o odpowiedz, bo jutro z rana ma znow rozbierac silnik...
Chłopie zmień mechanika bo Ci całe auto wymieni po części a silnik będzie 30 razy rozbierany i nic...
W stojące zawory jakoś nie chcę mi się wierzyć. Sądząc z opisu to jest za młode auto na takie ruchy.
Skupiłbym się raczej na elektryce. Podmieniłbym sterownik może stary mapy stracił (po prostu oprogramowanie mu się popieprzyło) -może wystarczy wymiana softu, ale radzę ci zmień magika od aut.  :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
masz12 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Żyrardów
Samochód: cordoba 6L z 2003 BBY 1,4 16V + LPG:vectra GTS

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 06.03.2008, 11:33:34 - NIEPRZECZYTANA »

racja zmień mechanika i to szybko !!!
gdyby stanely zawory w co nie wierzę to byś mógł sobie pokręcić kołem zapasowym a nie rozrusznikiem !
prawdopodobnie padł czujnik temperatury i dlatego nie zasysa powietrza bo zmkneła się przepustnica czujnik wskazuje zbyt niską temperature,tak było u mnie w 1,4  pokazywał -68 stopni
w pierwszym momencie komp nie wskazuje awarii czujnika ale sprawdź wskazania temperatur na vag-u. 
apropo pompy  czy działa to słychać po przekręceniu kluczyka
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 06.03.2008, 12:57:57 wysłane przez masz12 » Zapisane

Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: była Cordoba 1.4 AEX '97 jest Toledo 99 1.6 AKL

« Odpowiedz #11 - Czwartek, 06.03.2008, 11:43:10 - NIEPRZECZYTANA »

 a jest zatankowany?
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 06.03.2008, 19:21:34 - NIEPRZECZYTANA »

Niezły mechanik, poleć go na forum :rotfl:
Gość Ci chce głowice wymieniać bez sprawdzenia kompresji, nieźle, tylko po co?
Stojący zawór :rotfl:
Otwarty to może bym się zgodził, sprężyna pękła, prowadnica walnięta, ale stojący?
Sprawdz sobie najpierw kompresję.
Popatrz czy otwiera się przepustnica, posłuchaj czy działa pompa paliwa.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 06.03.2008, 23:27:13 - NIEPRZECZYTANA »

No mechanik to chyba nie jest, jakby był to by sie znał na rzeczy  ;)
Również radze zmienić tego rozbieracza silnika...
No i ja tez bym zaczał od kompresji, ale ja stawiam na elektryke :-X
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Leon 1.9 ASV

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 10.03.2008, 13:17:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: darth_sidious
przeskoczyl rozrzad
A nie był czasem zapalany "na pych "  :?:  :?: albo ciągany  :?:  :?:
Zapisane

Seat Leon 1,9TDI, Power by ASV , Varta 12V/77Ah i Kager 12V/72Ah,altek Bosch 12V/140A, prowadzi AM EU 6.13, hamuje ATE Ceramic
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
MÓJ STOŻEK http://img160.imageshack.us/img160/6254/stoek9uv.jpg
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Rozrusznik kreci, a silnik nie odpala
Skocz do: