+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Falujace obroty...  (Przeczytany 372347 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
rafcio363
Świeżak
Offline Offline



Skąd: SLASK
Samochód: IBIZA GTi 1,8 16V 1996r. przed liftingiem

« Odpowiedz #165 - Niedziela, 13.01.2008, 14:35:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Też jestem posiadaczem falujących obrotów.Najpierw wyczyściłem silnik krokowy a teraz zabrałem się za czyszczenie przepustnicy.Po jej wyczyszczeniu "odkryłem" że na niej,obok sprężyny którą naciąga linkę od gazu jest taki mikroprzełącznik.
W momencie dodawania gazu pedałem linka odciaga sprężynę i ten przełacznik sie wyłącza.
Bo normalnie jest wciśnięty.
Jest on uszkodzony bo nie zwiera ani nie rozwiera.
Teraz moje pytanie - jak go znaleźć w częściach zamiennych tzn pod jaką nazwą.
Ewentulanie jaki to przycisk - zwierny czy rozwierny? To sobie sam taki dorobie.

pozdrawiam.


EDIT :)
JUZ ZNAM NAZWE - STYCZNIK BIEGU JAŁOWEGO :)

Edit by aboz: Zmień te duże litery.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 13.01.2008, 18:38:28 wysłane przez aboz » Zapisane
kbl Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Toruń
Samochód: Cordoba'01 1.6/ALM

« Odpowiedz #166 - Poniedziałek, 14.01.2008, 13:24:50 - NIEPRZECZYTANA »

siemka, no niestety ale u mnie tez chyba zaczynaja falowac obroty :) dokladnie od swiat, nie zawsze, przewaznie sprzecik chodzi dobrze, ale raz na jakis czas (dokladnie 4 razy) przy odpaleniu zimnego silnika (po nocnym postoju) i przy zmianie biegu, po wcisnieciu sprzegla obroty skacza, sprzet chodzi potem lekko nierowno. pomaga, zgaszenie i odpalenie jeszcze raz silnika i wszystk ok:) to przepustnica? szczerze to, od 30 tys nie czyscilem przepustnicy (filtr powietrza wymieniany co 15 tys i ostatnio patrzylem przepustnica nie byla jakos tam strasznie brudna, ale tez nie idealne czysta), a sami radzicie zeby to robic najlepiej co wymiane oleju :) w bosch serwis czyszczenie to 50 + preparat = jakies 80 zl.

ps. ostatnio naprawiany byl rozrusznik (bendix + tuleje) moze to on cos psuje ;]
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.01.2008, 14:45:53 wysłane przez kbl » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #167 - Poniedziałek, 14.01.2008, 18:32:50 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kbl
w bosch serwis czyszczenie to 50 + preparat = jakies 80 zl.
Preparat kupiłem za 22,95 i zrobiłem to sam - czyli ponad 50 pln zostało w kieszeni :ok:
Zapisane
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #168 - Sobota, 19.01.2008, 19:14:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels81
Aboz to moze bysmy sie kiedys ustawili i machneli czyszczenie tez u mnie???? ja raz na jakis czas tez mam problemy z falujacymi obrotami wiec moze czyszczenie cos da. Aboz oczywiscie       bedzie czekało 
traktujecie czyszczenie przepustnicy jak zwykłą czynność serwisową :-\  a ona powinna być czysta sama z siebie, może warto poszukać przyczyn? Brudny filtr pow. czy syf z odmy albo wogóle nie jeździcie w dłuższe trasy gdzie przepustnica sama się zatroszczy o higiene ;D
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #169 - Sobota, 19.01.2008, 19:46:32 - NIEPRZECZYTANA »

SX kupiłem od kuzyna od miał go od nowości i tak jak mi powiedział nie była czyszczona wiec chyba powinienem sie za to wziac a co masz na mysli ze ciezko potem z adaptacja?
« Ostatnia zmiana: Sobota, 19.01.2008, 21:11:54 wysłane przez aboz » Zapisane
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #170 - Sobota, 19.01.2008, 19:48:59 - NIEPRZECZYTANA »

 W każdym razie jak dobrze nie zrobisz adaptacji pod Vagiem czy ewentualnie nie pojedziesz po czerwonej skali to bywa tak że po czyszczeniu jest gorzej niz przed.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 19.01.2008, 21:12:30 wysłane przez aboz » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #171 - Sobota, 19.01.2008, 19:50:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels81
a co masz na mysli ze ciezko potem z adaptacja?
W niektórych  autach trzeba zrobić adaptację VAG-iem, ale może uda się bez. U mnie nic nie musiałem robić, bo się sama zaadaptowała po 15 km.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #172 - Sobota, 19.01.2008, 22:28:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Grzech
traktujecie czyszczenie przepustnicy jak zwykłą czynność serwisową   a ona powinna być czysta sama z siebie, może warto poszukać przyczyn? Brudny filtr pow. czy syf z odmy albo wogóle nie jeździcie w dłuższe trasy gdzie przepustnica sama się zatroszczy o higiene
Tu się chyba zgodzę.
Cytat: daniels81
SX kupiłem od kuzyna od miał go od nowości i tak jak mi powiedział nie była czyszczona wiec chyba powinienem sie za to wziac
Jeśli nie masz problemu z obrotami to nie szukaj dziury w całym. Chyba, że oględziny wykażą, że jest brudna.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #173 - Niedziela, 20.01.2008, 11:59:11 - NIEPRZECZYTANA »

Te przepustnice należy czyścić co około 15 kkmów. Tak mi doradził mechanik z duzym doświadczeniem.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Rozkurcz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: mam to wiedziec?
Samochód: Ibiza 94' 1.6 ABU

« Odpowiedz #174 - Środa, 23.01.2008, 17:26:23 - NIEPRZECZYTANA »

No własnie. Wczoraj zakupiłem ten STP Carb Spray ale gość w sklepie mówi, że na odpalonym silniku broń Boże nie czyścić, bo to środek łatwopalny... Hmmm, nie wiem co o tym myśleć, bo do Twojej instrukcji czyszczenia Tracer z pierwszej strony, nikt zastrzeżeń nie wnosił, także nie wiem, czy to bezpieczne czy nie :)

Co do mojego problemu, kiedyś falowały mi obroty. Teraz nie falują...tzn. może trochę, ale są ZA NISKIE! Na obrotomierzu na biegu jałowym są na wysokości 2 kreski w 3-kreskowej skali między 0-1000obr/min i delikatnie drgają. Czasem nawet niżej niż ta druga kreska.
Przez to silnik chodzi nierówno, aż wstyd normalnie załączyć go i trzęsie budą, a przy jeździe np. na "jedynce" na półsprzęgle potrafi strasznie szarpać

Co może być powodem?
Zapisane

:::MALINIAK PRODUCTS:::
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #175 - Środa, 23.01.2008, 20:58:10 - NIEPRZECZYTANA »

Wielokrotnie czyściłem na zapalonym silniku ;)
Silnik zaciąga spraya razem z brudem i sie nawet dławi
więc trzeba gazu dodawać. Oczywiscie ostrozności nigdy zadość.
Zapaliło by się jakbys sobie świeczką przyświecał ;) ;) ;)
Widziałem jak mechanicy w warsztacie czyścili i na nich sie wzorowałem ;)
Syf z paliwa i powietrza kleji przepustnice i silniczek krokowy musi wtedy z nia "walczyć"
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #176 - Środa, 23.01.2008, 23:44:33 - NIEPRZECZYTANA »

na moje to bardziej niebezpiecznie byłoby najpierw napsikać a potem odpalać - jeszcze by co wystrzeliło.
Zapisane
PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #177 - Środa, 30.01.2008, 21:33:34 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,

Myslałem nad nowym tematem ale zapisze uwagi tutaj...
Ostatnio mialem problem z sonda lambda. Wymienilem.
Juz w trakcie problemów z sonda zauwazyłem ze podczas uruchamiania zimnego silnika autko zapala i trzyma okolo 1200 obr/min przez jakies 5s. Poziej spada do 400 i gasnie jezeli nie przytrzyma sie pedału gazu.
Po okolo minucie wraca podtrzymanie obrotów i autko trzyma mniej wiecej 1200.
Wymiana sondy nic nie zmienila.

Na Vagu nie mam błedów.
Zastanawiam się co moze byc przyczyną takiego zachowania.
Co wy na to?
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #178 - Środa, 30.01.2008, 21:46:54 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mam inny objaw (jeszcze się nie VAG-owałem, po zabiegu).

W ostatnia sobotę czyściłem przepustnice jak Pan Bóg przykazał razem z aboz'em.
Wcześniej było niby wszystko OK ale nie do końca. Rano trochę ciężej palił - startował na ok. 1200 obr/m, dość szybko schodził do ok 750 obr/m. Podczas dojeżdżania do świateł lubił sobie falować między 750~1000 obr/m.

Po przeczyszczeniu i adaptacji (nawet 24h - odpięcie akumy) jest lipa.
Przy zimnym silniku obroty po odpaleniu wchodzą na ~2000 obr/m. Gdy silnik się rozgrzeje spadają ledwiutko poniżej 1000 obr/m.
Podczas jazdy i redukcji biegów obroty zawieszają się przy 1500 i dopiero po zatrzymaniu po ok 5sec spadają tak poniżej 1000 obr/m.
Przed czyszczeniem tak się nie działo.
Po dobrym postoju i nagrzaniu obroty potrafią zejść do ok 800 obr/m.

Propozycje ???
Na pewno trzeba by się zważyć.....
« Ostatnia zmiana: Środa, 30.01.2008, 22:52:17 wysłane przez punchoo » Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

PWL Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Radom/okolice
Samochód: Cordoba SXE '98, 1.6 AEE + LPG II gen.

« Odpowiedz #179 - Środa, 30.01.2008, 22:56:29 - NIEPRZECZYTANA »

O własnie a mi na Vagu wywala ze mama niezarejstrowana wersje vag i nie moge przeprowadzic adaptacji.
Jak to pozytywnie zalatwic ? :]
Zapisane
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Skocz do: