Witam.
Dołączam się do WSZYSTKICH których krew zalewa z powodu wariacji silnika na wolnych obrotach.
Mam Toledo 92r silnik 1.8 RP wtrysk mono-jetronik. Raz chodzi dobrze, raz trzyma 2200obr na wolnych niezależnie od tego czy na gazie czy na benzynie, nie mówiąc o falowaniu obrotów. Żadne resety nie pomagają Elektryk nie mógł znaleźć złącz do diagnostyki (Gdzie to może być ?– szukał pod deską w okolicy bezpieczników). Ja nie mogłem znaleźć kabelka do kodów migowych ???
Czyszczenie silnika krokowego bez skutku, no to wymieniłem w desperacji korpus wtrysku z potencjometrem przepustnicy i sil. krokowym (taka była sugestia elektryka-niemoty) używany oczywiście cena 150zł. No i qpa, jeszcze gorzej, jak wtedy od czasu do czasu tak teraz rzadko kiedy schodzi do przyzwoitych 1000obr.
Pytanie: oprócz wszelkiego fałszywego powietrza które postaram się znaleźć które, z wielu czujników temperatury: czerwony, niebieski, czarny, czy jakiś inny jeszcze? mogą świrować, czy ktoś może mi pomóc jakie powinny mieć charakterystyki ? Może jeszcze coś innego jest powodem wariacji?
Książka wyd. AUTO do Toledo 1 za często odsyła do ASO i biednie opisuje elektrykę, rys mechaniczne też są mało dokładne.
Polecam się prosząc o pomoc. :szpieg:
Jak naprawię to napiszę o przyczynie. Czytając wiele postów widzę że gdyby Ludkowie w miarę SZCZEGÓŁOWO opisywali jak i co pomogło ich samochodzikom mieli byśmy trochę gotowych instrukcji, a papudraki i beznadziejne wydawnictwa zdarli by z nas mniej kasy.
Ale się qrde rozpisałem!!!
Pozdrawiam
Śruba