+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Szarpanie i spadanie obrotów cordoba ??
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szarpanie i spadanie obrotów cordoba ??  (Przeczytany 20868 razy)
0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Piątek, 14.09.2007, 22:25:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "maryjan78"
aha czyli jak mechanik ustawił mi stroboskopem zapłon na 6 stopni i nie podłaczał go pod vaga w trakcie ustawiania to po ponownym podączeniu vag wykarze jaki jest stopień ustawienia (ten błędny) czy vag nie pokazuje takich parametrów??
vag jest do tego aby zablokowac kompa aby sam nie korygowal kata zaplonu ale nie pamietam w jakich silnikach jest potrzebny do ustawiania  :zakrecony:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #16 - Sobota, 15.09.2007, 15:48:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "maryjan78"
aha czyli jak mechanik ustawił mi stroboskopem zapłon na 6 stopni i nie podłaczał go pod vaga w trakcie ustawiania to po ponownym podączeniu vag wykarze jaki jest stopień ustawienia (ten błędny) czy vag nie pokazuje takich parametrów??

Jak przestawisz zapłon o kilka stopni to VAG nadal bedzie pokazywał około 6st. Nie dotyczy to samochodów które mają czujnik położenia wału nieregulowany. Ale chyba wtedy jest czujnik spalania stukowego.
Zapisane

maryjan78
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BIAŁYSTOK
Samochód: Seat Cordoba SXE 1.6 1999 ALM

« Odpowiedz #17 - Czwartek, 27.09.2007, 20:28:33 - NIEPRZECZYTANA »

witam ponownie Kkkkris
no niestety ale autko dalej szarpie i stuka. dziś mechanik ustawiał mi zapłon tak jak go prosiłem czyli pod vagiem zablokował -obroty wskoczyły powyżej 1200 i wtedy jeszcze raz wyregulował. niestety mało co pomogło. Jego pomysł na dolegliwości mojego autka są takie:
ponieważ autko pije dużo oleju 3l na 7000km to bardzo możliwe że zrobiły sie nagary i one są powodem strzelania gdyz paliwo sie nie spala w komorze (czy jakoś tak on to powiedział)

A może trafiłem na niesprawny aparat zapłonowy i nie da sie wyregulować , sam już nie wiem a mechanicy też nie wiedzą gdzie mają zajrzeć. :-(
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #18 - Czwartek, 27.09.2007, 21:05:16 - NIEPRZECZYTANA »

Strzały w kolektor wydechowy to najczęściej przyczyna zbyt późnego zapłonu. Tu chyba ju ż można to wykluczyć.
Cytat: "maryjan78"
Efekt całej wymiany był w miare ok, ale co jakiś czas obroty spadają i coś tam strzeli.

Po tym przypuszczałbym, że spadek obrotów i strzał to efekt kilku niespalonych porcji paliwa. Kilka zapłonów "wypadnie" - brak iskry- i później nadmiar paliwa w cylindrze potrzebuje więcej czasy i powietrza do spalenia i stąd strzał. Moje domysły kierująsię dalej do cewki WN lub czujnik Halla. Ale to raczej drogie elementy. Spróbuj może je podmienić. Bo idąc cały czas metodą kupna i wymiany elementów to można pół auta wymienić zanim się trafi.
Niemniej jednak wszystko to są tylko moje domysły nie poparte praktyką - w końcu nie prowadzę serwisu.
Zapisane

Jacenty85
Gość



« Odpowiedz #19 - Niedziela, 30.09.2007, 23:03:13 - NIEPRZECZYTANA »

Przy wielopunkcie na rozgrzanym i pracującym silniku wprwadza się auto w nastawy podstawowe - wówczas auto samo podnosi obroty do wskazanych w specyfikacji i ustawia się lampą na odpowiednią ilość  stopni VW 6 stopni. Np. dla silnika AEX 6/1500 - do takiej wartości obrotowej auto podniesie obroty jak wprwadzisz je w nastawy podstawowe.
Zapisane
pawiotr Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kcynia
Samochód: Cordoba 96r. 1,4 AEX LPG od czerwca 2010

« Odpowiedz #20 - Czwartek, 04.10.2007, 07:08:35 - NIEPRZECZYTANA »

witam. w moim aucie obroty to gdzies około 600. Czy nie zamało ? Jak włacze światła to jeszcze spadają. jak podkęcić żeby byłykoło 900. Jak zabrac sie do przepustnicy i ja ewntulanie wyczyścic i czym?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #21 - Czwartek, 04.10.2007, 07:14:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pawiotr
Jak zabrac sie do przepustnicy
najpierw napisz jaki to silnik  :evil:
Cytat: pawiotr
ewntulanie wyczyścic i czym?
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=62.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
PIVEL
Gość



« Odpowiedz #22 - Sobota, 02.02.2008, 12:44:53 - NIEPRZECZYTANA »

witam
nie wiem pod jakiego posta sie podpiąć .Mam problem podobny (od czasu do czasu spalanie poza komorą )na jałowym autko czyma normalnie 900 jak dodam gazu to dochodzi do 2000 i zero reakcji obroty spadaja i autko wraca na 900 chodzi równo (wymieniłem przepływomierz powietrza ) po odpięciu przepływomierza po dodaniu gazu na jałowym chodzi normalnie .podczas próby jazdy przy odpietym przepływomierzu autko co jakiś czs muli tak że prawie sie zatrzymuje (nie gaśnie )co to może być ? dodam że pali normalnie bez problemu
silnik akl 75kw 1,6
« Ostatnia zmiana: Sobota, 02.02.2008, 12:47:33 wysłane przez PIVEL » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 04.02.2008, 01:30:16 - NIEPRZECZYTANA »

PIVEL, Sonda juz sprawdzona?

Jak? - pisalem juz.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
PIVEL
Gość



« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 04.02.2008, 18:15:49 - NIEPRZECZYTANA »

 :( nie sprawdzona niestety jutro jadę do mechaniora spalanko u mnie tez od jakiegoś czasu troszkę większe . Ale czy sonda  robiła by aż takie problemy  . Kiedyś tzn. jak kupiłem auto to też mi się cos takiego zdarzyło że auto na 1 biegu przy próbie ruszenia po 2 m traciło całkowicie moc nie reagowało na pedał gazu ale po 15-20 min odpalam i auto normalnie jeździ .Dodam tylko że wtedy był deszczowy dzień strasznie mokro. jutro jak się dostane do mechaniora to dam znać
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 04.02.2008, 18:28:43 - NIEPRZECZYTANA »

W tym wypadku to przepływomierz powietrza jest podejżany , szczególnie że nie lubi wilgotnego powietrza. Jakie to szczęście ze ALM go nie ma ;) ;)
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
PIVEL
Gość



« Odpowiedz #26 - Środa, 06.02.2008, 08:58:48 - NIEPRZECZYTANA »

na tym wymienionym przepływomierzu auto pali jak by nie na wszystkie gary (przepustnica zawalona????) czy to może być to ?.



Napisano: Poniedziałek, 04.02.2008, 20:33:40


oddałem do mechaniora z reki ocenił ze przepływomierz ten stary jest w 100 %sprawny i że przepustnica jest kaput . powiedział też że jak chce kupić podróbe to żeby se poszukał innego mechaniora bo mowił że trzy takie próbował zaadoptować i zawsze jest nie tak jak powinno:( orginalka musze kupić
Zapisane
Rozkurcz Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: mam to wiedziec?
Samochód: Ibiza 94' 1.6 ABU

« Odpowiedz #27 - Środa, 06.02.2008, 09:39:41 - NIEPRZECZYTANA »

Raby

Z racji tego, że mamy chyba ten sam silnik (ABU), chciałem spytać, czy czyścileś silniczek krokowy może w beznzynie ekstrakcyjnej? Bo czytałem, że tak można ale, że "szpecem" nie jestem, chciałem się poradzić...
Zapisane

:::MALINIAK PRODUCTS:::
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #28 - Środa, 06.02.2008, 17:46:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Rozkurcz
chciałem spytać, czy czyścileś silniczek krokowy może w beznzynie ekstrakcyjnej?
Nie, nie mialem takiej potrzeby.
Robilem tylko czyszczenie przepustnicy.
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1676.msg44172#msg44172
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #29 - Środa, 06.02.2008, 18:41:35 - NIEPRZECZYTANA »

Jeżeli już komuś sie będzie  chciało czyścić silnik krokowy to tylko C2H5OH :!:
 i nic inego nie polecam  :P Benzyna jakakolwiek się :evil:  do tego nie nadaje :(
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Szarpanie i spadanie obrotów cordoba ??
Skocz do: