+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Kopci
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kopci  (Przeczytany 7324 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
szerszen1202
Gość



« Niedziela, 12.08.2007, 21:46:49 - NIEPRZECZYTANA »

Witam to jest moj pierwszy post wiec jak cos robie zle to dajcie znac :)) otoz mam maly problem wczoraj zalozylem gaz do mojej ibizy zaczelem jezdzic i co sie okazalo ze moja ibiza zaczela kopcic na bialo gaz jest nowy a olej jest wlany 10w/40 MOBIL1 POLSYNTETYK jesli macie dla mnie jakies rady to piszcie moze przejscie na olej mineralny cos da czy raczej nie?? a moze uszczelniacze na zaworach no sam nie wiem jesli macie jakies sugestie to piszcie bede wdzieczny
Zapisane
Dura Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: Cordoba 1.6 ABU/ Octavia 1.9 TDI

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 12.08.2007, 22:07:44 - NIEPRZECZYTANA »

mozliwe ze to para z lpg, tylko powiedz czy kopci na gesto czy nie ?
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 12.08.2007, 22:09:38 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz czy ubywa płynu chłodzącego , bo jak tak to sie woda do garów leje :(
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 12.08.2007, 22:12:59 - NIEPRZECZYTANA »

Przejście na minerał raczej odradzam. Chyba że od wymiany do wymiany musisz sporo dolać. Napisz jaki przebieg. Kopci na biało na każdym paliwie czy tylko na jednym? Może to uszczelka pod głowicą. Kiedyś słyszałem opinie, że przy założeniu gazu do silnika o dużym przebiegu często pada uszczelka pod głowicą. Poza tym czy kopci na zim,no, cieplo? Tużpo odpaleniu może sie wydostawać biały dym w samochodach z gazem. To skutek parowania wody z wydechu, której w spalinach z gazu jest dużo więcej.
Zapisane

szerszen1202
Gość



« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 13.08.2007, 04:18:30 - NIEPRZECZYTANA »

Autko ma przebieg 165 tysiecy a wody jak narazie z ukladu nie ubywa :/ a dymek leci ale nie caly czas z tego co zaobserwowalem to np na drugim biegu i 2-3 tysiace obrotow to wczoraj kopcil ale jeszcze dzisiaj to sprawdze czy kopci na tym samym biegu i obrotach no i jeszcze sluszna uwaga musze sprawdzic czy kopci na benzynce
Zapisane
SMERU
Gość



« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 13.08.2007, 08:38:24 - NIEPRZECZYTANA »

i czy tylko na zimnym czy też na ciepłym.
Zapisane
szerszen1202
Gość



« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 13.08.2007, 17:11:08 - NIEPRZECZYTANA »

No na zimnym i na cieplym ale auto nie kopci caly czas tylko raz na jakis czas nie wiem czym to jest spowodowane aha dodam jeszcze ze nie posiadam katalizatora (wolny przelot) ale nie wiem czy to moze byc przez to  :neutral:
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Środa, 15.08.2007, 07:14:17 - NIEPRZECZYTANA »

Może zobaczyć co z sondą.
Zapisane

Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #8 - Środa, 15.08.2007, 07:20:16 - NIEPRZECZYTANA »

Może  doraznie pomoże dokrecenie srub  głowicy  odpowiednim momentem.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #9 - Środa, 15.08.2007, 07:26:43 - NIEPRZECZYTANA »

Bałbym się ruszać uszczelkę, która juz się ułożyła pod wpływem czasu i temperatury. Poza tym podobno śruby są jednorazowe. Kolega chciał zaoszczędzić na śrubach w Fordzie i kupował drugą uszczelkę i nowe śruby.
Zapisane

szerszen1202
Gość



« Odpowiedz #10 - Środa, 15.08.2007, 10:10:00 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli z waszych opinii wynika ze na 70% jest to uszczelka pod glowica tak??

[ Dodano: 2007-08-15, 13:49 ]
Witam jeszcze raz otoz dzisiaj bylem w garazu i zaobserwowalem ze w okolicy miejsca na zdjeciu podaje link http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/998840588c340dbc.html tak jakby wyciekal olej na dol i splywal po kolektorze a plama w garazu nie jest zauwazalna poniewaz ten olej od razu sie wypala na kolektorze i jest to nie zauwazalne ze cieknie czy to moze byc na przyklad przyczyna tego kopcienia a jesli nie to co mam wymienic zeby ten olej tam nie wyciekal ( uszczelka pod glowica?? )
Zapisane
szerszen1202
Gość



« Odpowiedz #11 - Niedziela, 19.08.2007, 08:26:38 - NIEPRZECZYTANA »

Nie to nie cieknie z pod pokrywy zaworow tylko z laczenia kolektora wydechowego z glowica czy moze to byc np uszkodzony uszczelniacz na zaworze?? czy cos innego??
Zapisane
Tysonq
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Ostrołęka
Samochód: Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 19.08.2007, 11:58:27 - NIEPRZECZYTANA »

lepiej szybko usun te usterke, zebys przypadkiem nie mial "ognistego temperamentu" w swoim seacie. ja juz to przerabialem. poszla mi uszczelka pod pokrywa zaworow, olej splywal na kolektor, a jak kolektor bardzo sie rozgrzeje, to olej sie zapali. na szczescie szybko udalo mi sie ugasic samochod i nie bylo zadnych strat. jak bedziesz tez wymienial uszczelke pod glowica, to mozesz od razu wymienic uszczelniacze na zaworach (u mnie koszt uszczelniaczy byl 12zl :) ) mi kiedys kopcil na zimnym przy rozruchu, padnieta byla uszczelka, ale to wszystko jakies dziwne bylo, bo taki problem mialem dobre 2 lata a plynu nic nie bral. po rozebraniu okazalo sie ze byl niewielki nalot spalonego plynu na glowicy. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Zapisane

Seat Cordoba Vario 1.6 ALM 2000,
zostałem w rodzinie....
VW Golf V 1.9 TDI BXE 2008
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Kopci
Skocz do: