+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Temperatura silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura silnika  (Przeczytany 93205 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #30 - Czwartek, 25.05.2006, 17:13:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
Odp:
1. termostat sie otwiera wtedy jak wskazowka dochodzi do stanu pionowego (nie wiem jaka to temperatura)
2. wentylator wlacza sie gdy wskazowka jest jakies 2mm od ostatniej bialej kreski na wskazniku

1. Pionowo to 90st. czyli na jakies 87 sie otwiera. - OK
2. Ta kreska to 110st. - wlacznik wentylatora do wymiany!!! Wentylator powinien sie wlaczyc po miedzy 90 a 100 (zalezy jaki czujnik) - siedzi w chlodnicy.

A sporo tego plynu ubywa i w jakim czasie?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #31 - Czwartek, 25.05.2006, 20:59:25 - NIEPRZECZYTANA »

no troche teraz jak sprawdzalem bylo w zbiorniczko 1,5 cm ponizej stanu minimalnego a zaczelo go ubywac jak sie cieplo na dworze zrobilo to normalny objaw??

a jak byla zima to mialem ten nalot na korku oleju ale teraz silnik sie dogrzewa i tego nalotu juz nie ma, i czy da sie jakos sprawdzic czy plyn chlodzacy przedostal sie do oleju??
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #32 - Czwartek, 25.05.2006, 22:03:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
zaczelo go ubywac jak sie cieplo na dworze zrobilo to normalny objaw??

Przy szczelnym układzie chłodzenia to nie jest normalny objaw  :neutral:


Cytat: "Łukasz"
da sie jakos sprawdzic czy plyn chlodzacy przedostal sie do oleju??

Sprawdzając poziom oleju. Ale jeżeli niewielkie ilości płynu chłodzącego przedostają się do oleju to raczej ciężko będzie to zauważyć...
Jeżeli rzeczywiście problem tkwi w uszczelce to płyn z układu chłodzenia może przedostawać się do cylindrów i po prostu jest spalany...

Może powinieneś podjechać do jakiegoś mechaniora i sprawdzić kompresje cylindrów :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #33 - Piątek, 26.05.2006, 08:23:44 - NIEPRZECZYTANA »

Zajmij sie najpierw wlacznikiem wentylatora - bo mi to wyglada na przegrzanie silnika i pewnie przez to poszla uszczelka.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #34 - Piątek, 26.05.2006, 10:11:13 - NIEPRZECZYTANA »

jezeli masz nieszczelna uszczelke glowicy to w zbiorniczku wyrownawczym bedziesz mial babelki powietrza. odkrec korek od zbiorniczka, zapal silnik i sprawdz - jak beda babelki to uszczelka do wymiany, jak ich nie bedzie to jest szczelna.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #35 - Piątek, 26.05.2006, 19:07:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
jeszcze takie szybkie pytanie: czy przy wymianie uszczelki pod glowica planowanie głowicy to koniecznosc??

Pierwsze slysze. Dlaczego koniecznosc?
Zapisane

Łukasz
Gość



« Odpowiedz #36 - Piątek, 26.05.2006, 20:43:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "raby"
Zajmij sie najpierw wlacznikiem wentylatora - bo mi to wyglada na przegrzanie silnika i pewnie przez to poszla uszczelka.


a gdzie ten wlacznik sie znajduje??
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #37 - Piątek, 26.05.2006, 21:59:28 - NIEPRZECZYTANA »

W chłodnicy.
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #38 - Sobota, 27.05.2006, 23:02:50 - NIEPRZECZYTANA »

4th_horseman napisal:

"jezeli masz nieszczelna uszczelke glowicy to w zbiorniczku wyrownawczym bedziesz mial babelki powietrza".

poszedlem za porada i tak zrobilem i nie ma zadnych babelkow powietrza chyba ze uszkodzenie uszczelki jest znikome i ich nie widac
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #39 - Niedziela, 28.05.2006, 11:53:09 - NIEPRZECZYTANA »

a wiec tak,
maslem pod korkiem sie nie przejmuj - to norma, zwlaszcza w zimie i jak robisz krotkie trasy.
jesli termostat ci sie otwiera jak wskazowka jest w pionie to jest ok.
wentylator wlacza ci sie stanowczo za pozno przez co silnik sie przegrzewa. nie mozesz tak jezdzic - napraw to w pierwszej kolejnosci (tak jak sugeruje raby). wentylator powinien sie juz wlaczac gdy wskazowka jest w pionie lub sie troszke wychyli ale nie powinna w sumie nigdy przekraczac pionu - czy zima w trasie czy latem w korku.
co do utratu mocy to przyczyn moze byc mnostwo i samemu ciezko to bedzie zdiagnozowac. sugeruje podpiecie pod kompa a pozniej dobrego mechesa.
powodzenia i daj znac o wynikach walki
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Mike_C Mężczyzna
Black Devil Car
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba, 94r, 1.6 ABU

« Odpowiedz #40 - Środa, 31.05.2006, 10:00:49 - NIEPRZECZYTANA »

Ja juz zamówiłem termostat bo tez stojąc w korasie wentylator zaskakuje przy 110 stopniach.
Zapisane

Cordoba GLX, 1.6, ABU, 1994 r. I'm riding around in my Black Devil Car
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #41 - Czwartek, 01.06.2006, 07:47:36 - NIEPRZECZYTANA »

jeszcze szybkie pytanie: do włacznika wentylatora dochodza 3 przewody, ktore z nich termik zwiera jak dostanie temperatury???????
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #42 - Czwartek, 01.06.2006, 09:16:16 - NIEPRZECZYTANA »

Zewnetrzne (czerwony i czerwono czarny) Dyskusja: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1504.0&highlight=wlacznik
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #43 - Piątek, 02.06.2006, 16:54:09 - NIEPRZECZYTANA »

dzis wymienilem termostat i ten włacznik wentylatora i jestem szczuplejszy o 80zl   :neutral:  teraz wentylator sie wlacza zaraz jak wskazowka minie 90 stopni  ;-)
pojezdzilem troche po miescie a wskazowka pokazuje jakies 95-100 stopni i wentylator caly czas chodzi ale chyba tak nie powinno byc choc dzisiejszy dzien jest w miare cieply jutro sprawdze na trasie czy dalej sie grzeje i jesli tak bedzie to sie wq...e
co Wy na to????
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #44 - Piątek, 02.06.2006, 17:02:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
pojezdzilem troche po miescie a wskazowka pokazuje jakies 95-100 stopni i wentylator caly czas chodzi

Moim zdaniem tak nie powinno być... no chyba, że jeżdżenie po mieście polega na ciągłym staniu w korkach  ;-)
Coś jest jednak nie tak z Twoim układem chłodzenia :neutral:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Temperatura silnika
Skocz do: