raby 
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
|
 |
« Odpowiedz #15 - Wtorek, 23.05.2006, 15:08:30 - NIEPRZECZYTANA » |
|
a jak odpowietrzyc uklad chlodzenia?? Sam sie odpowietrza po odpaleniu silnika i otwarciu termostatu. A przy jkaiej temp. na wskazniku termostat sie otwiera?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #16 - Wtorek, 23.05.2006, 15:16:58 - NIEPRZECZYTANA » |
|
jak w zamknietym ukladzie chlodzenia sam moze sie odpowietrzyc  nie trzeba odkrecic korka wlewowego??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
raby 
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
|
 |
« Odpowiedz #17 - Wtorek, 23.05.2006, 15:42:35 - NIEPRZECZYTANA » |
|
Nic nie trzeba robic. Pompa sama odpowierzy a pozniej mozesz sobie odkrecic. Jak odkrecisz a plyn sie nagrzeje to go wywali ze zbiorniczka.
A przy jkaiej temp. na wskazniku termostat sie otwiera?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
KYS 
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
|
 |
« Odpowiedz #18 - Wtorek, 23.05.2006, 15:50:41 - NIEPRZECZYTANA » |
|
Sam sie odpowietrza po odpaleniu silnika i otwarciu termostatu. Sam odpowietrzy się, jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym jest zamknięcie z odpowiednim zaworkiem 
|
|
|
Zapisane
|
ASZ + FJW = TDI 
|
|
|
|
heartless 
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
|
 |
« Odpowiedz #19 - Wtorek, 23.05.2006, 17:00:07 - NIEPRZECZYTANA » |
|
Termostat się zaczyna otwierać przy 87 st.C, ale to zależy od termostatu..
|
|
|
Zapisane
|
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94 
|
|
|
|
raby 
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
|
 |
« Odpowiedz #20 - Wtorek, 23.05.2006, 17:30:27 - NIEPRZECZYTANA » |
|
Termostat się zaczyna otwierać przy 87 st.C, ale to zależy od termostatu.. Mi tu nie chodzi o teorie tylko przypadek Łukasz, Mi do konca tez sie nie udalo rozwiazac problemu z termostatem (wszyscy olali temat). Wsadzilem stary termostat co sie otwieta przy 70 i luz, bo na 3 nowych silnik wyciagal 100st.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
heartless 
Moderator
Offline
Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ
|
 |
« Odpowiedz #21 - Wtorek, 23.05.2006, 17:44:41 - NIEPRZECZYTANA » |
|
Sorki za zamieszanie.. nie widziałem, że to Ty napisałeś posta..
|
|
|
Zapisane
|
Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94 
|
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #22 - Wtorek, 23.05.2006, 19:21:20 - NIEPRZECZYTANA » |
|
jutro sprawdze przy jakiej sie otwiera ale niepokoi mnie tez ze plynu chlodzacego po butowaniu ubywa :-/ i silnik traci na mocy bo wczesniej jak jezdzilem to lepiej sie zbieral a teraz max dla niego to 150-160 km/h co wy o tym myslicie??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
raby 
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
|
 |
« Odpowiedz #23 - Wtorek, 23.05.2006, 19:53:43 - NIEPRZECZYTANA » |
|
plynu chlodzacego po butowaniu ubywa :-/ i silnik traci na mocy To moze silnik bierze... U mnie na LPG 160 - 165 to max bo nie mam drogi co by sie dalo dluzej jechac aby dalej rozpedzac. 1. Zobacz kiedy sie termostat otwiera (kiedy chlodnica zacznie sie nagrzewac) 2. I kiedy wlaczy sie wentylator
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #24 - Czwartek, 25.05.2006, 12:20:19 - NIEPRZECZYTANA » |
|
jeszcze takie szybkie pytanie: czy przy wymianie uszczelki pod glowica planowanie głowicy to koniecznosc??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
raby 
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
|
 |
« Odpowiedz #25 - Czwartek, 25.05.2006, 12:41:18 - NIEPRZECZYTANA » |
|
Nie - ja nie robilem. Ale lepiej kupic dobra iszczelke. Mnie wyniosla ok 70zl i nie bylo od reki - zamawialem a i tak inna przywiezli :/
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
KYS 
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
|
 |
« Odpowiedz #26 - Czwartek, 25.05.2006, 13:05:11 - NIEPRZECZYTANA » |
|
jeszcze takie szybkie pytanie: czy przy wymianie uszczelki pod glowica planowanie głowicy to koniecznosc?? Tak - żeby wszystko dobrze pasowało i było szczelne to trzeba 'obrobić' głowice...
|
|
|
Zapisane
|
ASZ + FJW = TDI 
|
|
|
|
Nightmare 
Użytkownik
Offline
Skąd: Łódź
Samochód: Seat ibiza 99 1.4
|
 |
« Odpowiedz #27 - Czwartek, 25.05.2006, 14:02:31 - NIEPRZECZYTANA » |
|
Z tego co wiem to nie wyczyść tylko ładnie pozostałości po starej uszczelce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
KYS 
~ KYS ~ ?
Moderator
Offline
Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)
|
 |
« Odpowiedz #28 - Czwartek, 25.05.2006, 14:32:35 - NIEPRZECZYTANA » |
|
Z tego co wiem to nie wyczyść tylko ładnie pozostałości po starej uszczelce. To ja może uściślę swoją wypowiedź: Głowicę należy planować, gdy: 1) uszkodzenie uszczelki nastąpiło w wyniku przegrzania silnika; 2) na powierzchni głowicy widoczne są rysy lub wżery; Wszystko będzie zależało od stanu głowicy...
|
|
|
Zapisane
|
ASZ + FJW = TDI 
|
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #29 - Czwartek, 25.05.2006, 16:07:37 - NIEPRZECZYTANA » |
|
Raby napisal: 1. Zobacz kiedy sie termostat otwiera (kiedy chlodnica zacznie sie nagrzewac) 2. I kiedy wlaczy sie wentylator
Odp: 1. termostat sie otwiera wtedy jak wskazowka dochodzi do stanu pionowego (nie wiem jaka to temperatura) 2. wentylator wlacza sie gdy wskazowka jest jakies 2mm od ostatniej bialej kreski na wskazniku
a co do usczelki to chyba zdecyduje sie na Earlinga za 80zl co wy na to?? i jaka mam pewnosc ze to uszczelka walnieta ze tak mi sie silnik grzeje??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|