+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Temperatura silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Temperatura silnika  (Przeczytany 93238 razy)
0 użytkowników i 18 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #45 - Piątek, 02.06.2006, 18:21:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
dzis wymienilem termostat i ten włacznik wentylatora i jestem szczuplejszy o 80zl  teraz wentylator sie wlacza zaraz jak wskazowka minie 90 stopni  
pojezdzilem troche po miescie a wskazowka pokazuje jakies 95-100 stopni i wentylator caly czas chodzi

Nie trzeba bylo narazie ruszac termostatu. Ja wymienilem 3 i na kazdym mialem 100 st. i dopiero wtedy sie otwieral.
Sprawdz dokladnie na postoju kiedy sie otwiera termostat??
Na ile stopni masz termostat?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #46 - Piątek, 02.06.2006, 18:50:40 - NIEPRZECZYTANA »

termostat mam na 87 stopni i tak tez sie otwiera jak jutro bedzie sie silnik grzal to poprostu wywale termostat calkiem na lato i juz
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #47 - Piątek, 02.06.2006, 18:53:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
jak jutro bedzie sie silnik grzal to poprostu wywale termostat calkiem na lato i juz

Jak tak zrobisz, to na trasie silnik może nie dogrzewać się...  :szpieg:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #48 - Piątek, 02.06.2006, 19:33:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Jak tak zrobisz, to na trasie silnik może nie dogrzewać się...

no to co powiedza ci co maja zalozony stozek i robia wszystko zeby dac zimne powietrze do dolotu?  :hmm: jak tam wyglada problem niedogrzania silnika?  :niewiem: moze sie ktos taki wypowie co mu wskazowka pokazuje bo przyznam sie ze nie wiem co o tym  :zakrecony: myslec
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #49 - Piątek, 02.06.2006, 20:53:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
termostat mam na 87 stopni i tak tez sie otwiera jak jutro bedzie sie silnik grzal to poprostu wywale termostat calkiem na lato i juz

Nie byl bym taki pewny... u mnie tez mialem 2 na 87 i jeden na 84 i shit.
Wstawilem spowrotem stary na 70st. i jest git :) na trasie mam 70 a na miescie szybko sie dogrzewa do 90. W zimie zaczne walke od nowa ale mam tego dosyc bo sporo kasy wladowalem w te wymiany.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 05.06.2006, 12:33:35 - NIEPRZECZYTANA »

dzis sprawdzilem autko na trasie i temperatura wacha sie miedzy 95 a 100 stopni wentylator wlacza sie przy 95 stopniach a to oznacza ze caly czas chodzi i czy czasem sie mi nie spali jak bedzie sie non stop krecil  :neutral:
nie wiem czy to bedzie mialo jakis wplyw na temperature silnika ale zalozylem nowe zderzaki do swojej Ibizki te z rocznika 97-99 i czy to moze byc przyczyna??

jak znajde teraz chwile i nie bedzie padalo to rozwierce stary termostat i zaloze i zobacze jak na starym bedzie sie zachowywal silnik ;-)
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #51 - Poniedziałek, 05.06.2006, 13:03:46 - NIEPRZECZYTANA »

masz nadal za wysoka temperature, a wentylator i tak wlacza sie za pozno.
w trasie w zasadzie wentylator nie powinien sie wlaczac - ped powietrza powinien poradzic sobie z chlodzeniem.
wywal calkiem termostat i pojezdzij troche to bedziesz widzial co jest przyczyna i zaobserwuj czy i kiedy wlacza sie wentylator. zobaczysz czy wskazowka dojdzie za 90st (nie powinna). jesli zdolasz uzyskac ponad 90st to przyczyna lezy gdzie indziej niz termostat i zajmij sie tym na powaznie bo caly czas przegrzewasz silnik.
ale ja bym jednak obstawial termostat - rozne cuda sie z nim dzieja i czasem dlugo trwa zanim dobierzesz ten wlasciwy.
powodzenia i wytrwalosci :ok:
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #52 - Poniedziałek, 05.06.2006, 15:43:57 - NIEPRZECZYTANA »

Mi sie wydaje ze termostat Ci sie otwiera przy 90 - 95 i wentylator na trasie sie nie wlacza, dopiero na postoju jak termostat otworzy to wentylator sie wlacza.
W trasie termostat trzyma te 95-100.
Na trasie jak zlapiesz te 95st. to sprawdz czy czsem chlodnica nie jest zimna?
PS. Umnie tak bylo! Teraz dorobilem sobie kontrolke do wentylatora i wiem kiedy sie wlacza  :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #53 - Poniedziałek, 05.06.2006, 19:16:03 - NIEPRZECZYTANA »

jutro wywale termostat i jak bez termostatu bedzie sie grzal to sie wtedy glowil bede co to moze byc innego a wentylator ja sobie podpialem na krotko na chwilke i wlaczalem go przelacznikiem w kabinie i na trasie jak jechalem to wlaczylem go a temp dalej nie spadala :/
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #54 - Poniedziałek, 05.06.2006, 19:29:36 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdz to:
Na trasie jak zlapiesz te 95st. to sprawdz czy czsem chlodnica nie jest zimna?
Bo jezeli jest to wentylator nic nie da! Termostat nie pusza duzego obiegu.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #55 - Poniedziałek, 05.06.2006, 20:05:05 - NIEPRZECZYTANA »

ale mam nowy termostat wiem ze to moze nic nie  dac ze nowy ale na postoju puszcza nim wskazowka dojdzie do pionu i juz dolna rura jest goraca
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #56 - Poniedziałek, 05.06.2006, 20:15:33 - NIEPRZECZYTANA »

Ja bym radzij jednak to sprawdzic czy zawsze tak sie dzieje...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #57 - Wtorek, 06.06.2006, 08:54:33 - NIEPRZECZYTANA »

takie szybkie pytanie: czy w Ibizie znajduje sie jakis zawor recyrkulacji a jak tak to w jakim miejscu (silnik 1.6ABU) i jeszcze zeby nie tworzyc nowego tematu: ile powinno wynosic cisnienie w cylindrach??

[ Dodano: 2006-06-06, 21:21 ]
czy ktoś wie jaka powinna byc kompresja w cylindrach w silniku 1.6 ABU???   :zakrecony:

[ Dodano: 2006-06-07, 19:45 ]
wyciagnalem termostat i wskazowka teraz nie przekracza pionu czyli jest ok  :mrgreen:  ale wentylator sie wlacza czyli temperatura cieczy w chlodnicy jest wyzsza niz 92 stopnie i wyzsza niz pokazuje wskaznik temperatury  :neutral:  i nie wiem co dalej robic??
Zapisane
Mike_C Mężczyzna
Black Devil Car
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Cordoba, 94r, 1.6 ABU

« Odpowiedz #58 - Poniedziałek, 12.06.2006, 09:57:34 - NIEPRZECZYTANA »

ja wymieniłem na nowy termostat 84 st. zreszta identyczny miałem wcześniej. temperatura dalej rośnie za pionową kreske temp. i dopiero po jakims czasie zaskakuje wiatrak i zbija ją do pionu. podczas parkowania też zaszybko temperatura mi rosnie. w moim przypadku mam napewno problem z chłodnica bo jest ona w fatalnym stanie zewnętrznym i mozliwe że jest zamulona bo poprzedni właściciel wlewał wode jako płyn chłodzący. jeśli to nie chodnica to moze włącznik wentylatora tak jak napisał raby.
Zapisane

Cordoba GLX, 1.6, ABU, 1994 r. I'm riding around in my Black Devil Car
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #59 - Poniedziałek, 12.06.2006, 10:23:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Łukasz"
wyciagnalem termostat i wskazowka teraz nie przekracza pionu czyli jest ok  ale wentylator sie wlacza czyli temperatura cieczy w chlodnicy jest wyzsza niz 92 stopnie i wyzsza niz pokazuje wskaznik temperatury  i nie wiem co dalej robic??

Na trasie tak sie dzieje? Na miescie moze sie grzac ale na trasie temp. powinna spadac na biale pole (bez termostatu) inaczej uklad jest za malo wydajny.
Cytat: "Mike_C"
ja wymieniłem na nowy termostat 84 st. zreszta identyczny miałem wcześniej. temperatura dalej rośnie za pionową kreske temp. i dopiero po jakims czasie zaskakuje wiatrak i zbija ją do pionu. podczas parkowania też zaszybko temperatura mi rosnie. w moim przypadku mam napewno problem z chłodnica bo jest ona w fatalnym stanie zewnętrznym i mozliwe że jest zamulona

U mnie bylo dokladnie to samo!!! Ale nie sadze ze to wina chlodnicy.
Mimo ze termostat nowy to i tak otwiera sie przy 90 - 95st. (tak wynika z obserwacji)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Temperatura silnika
Skocz do: