+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z przepustnica
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z przepustnica  (Przeczytany 125683 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
upel Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: okolice Warszawy
Samochód: Cordoba, 2000, 1.6 ALM 75KM (benzyna)

« Odpowiedz #90 - Wtorek, 01.02.2011, 14:03:27 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie, podepnę się troszkę pod temat, otóż czyściłem przepustnicę i po czyszczeniu jest wszystko ok, obroty nie falują, nie wieszają się, ale jak jest silnik dobrze rozgrzany i np. po jeździe, gdy pochodzi 15 sekund na postoju i dotknę lekko pedału gazu to drga... obroty nie falują, są w miejscu na 832 obr/min (tyle na VAGu pokazuje), tylko ten dygający pedał gazu (bardzo nie dyga, ale czuć, że skacze... jak nacisnę na gaz i puszcze czy podczas trzymania wciśniętego w jakimś stopniu pedału nic nie drga.. Po przegazówce też 10 czy 15 sekund jest ok, obroty w miejscu, ale lekko drga... Na VAGu adaptacja robiona, ale jest to samo. W bloku, gdzie można podejrzeć kąt otwarcia przepustnicy, gdy auto pochodzi na postoju, ten kąt jest w granicach 4.76 -5.09 i właśnie tak przeskakuje z jednej na drugą wartość, nie jest w miejscu np. 4,76 non stop... nie wiem czy tak powinno być czy nie...
Zapisane


...::: Niemiecka Precyzja, Hiszpański Temperament :::...
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #91 - Wtorek, 01.02.2011, 15:07:14 - NIEPRZECZYTANA »

Może luzu na lince jest za mało?.... jeśli jest linka ??
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
upel Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: okolice Warszawy
Samochód: Cordoba, 2000, 1.6 ALM 75KM (benzyna)

« Odpowiedz #92 - Środa, 02.02.2011, 21:59:53 - NIEPRZECZYTANA »

jest linka, ale wydaje mi się, że luz jest na 100%, nawet czuć na pedale, że zanim stawia leki opór to ma luz.... może w środku przepustnicy elektronika jest brudna...
Zapisane


...::: Niemiecka Precyzja, Hiszpański Temperament :::...
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #93 - Piątek, 04.02.2011, 07:38:26 - NIEPRZECZYTANA »

Lepiej tam nie zagladaj.Jak auto jeżdzi to daj spokój. Czasem takie objawy ustepują.
Ja bym powtórzył czyszczenie przepustnicy 2-3 razy z odpięciem aku.
Może masz brudną i się kleji. Oczyść, odepnij kleme z aku na kilka minut i pojeżdzij dzień, dwa.
I znowu. I tak kilka razy.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
upel Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: okolice Warszawy
Samochód: Cordoba, 2000, 1.6 ALM 75KM (benzyna)

« Odpowiedz #94 - Piątek, 04.02.2011, 10:53:57 - NIEPRZECZYTANA »

No właśnie tak zrobię, bo oprócz lekko dygoczącego pedału gazu na jałowym, to jest wszystko ok, i obroty też jak wryte nie za wysokie, nie za niskie :). Zostawię to tak na razie, a w wolnej chwili ją wyczyszczę jeszcze raz pędzelkiem teraz, bo wtedy tylko szmatka i patyczki :). Tym bardziej, że przed czyszczeniem było ok z pedałem, a czasami mi się zawieszał jak był zimny np. na 2000 obr., teraz jest z tym ok, ale pedał troszkę dygocze...
Tak w ogóle to jest to taki sam silnik jak Twój (ALM), nie wydaje Ci się zbyt głośny po przekroczeniu 3000 obr. :?:
Zapisane


...::: Niemiecka Precyzja, Hiszpański Temperament :::...
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #95 - Piątek, 04.02.2011, 13:25:49 - NIEPRZECZYTANA »

Stawiałbym na zbyt duży luz na lince albo mocowaniu pedału. Drgania mogą się pojawiać po rozgrzaniu bo linka się wydłuża i dostaje dodatkowych luzów. Może pora ją wymienić?
Zapisane
badu1910 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Ibiza 1.4 benzyna '97

« Odpowiedz #96 - Niedziela, 20.02.2011, 08:28:29 - NIEPRZECZYTANA »

Przepustnica nie do czyszczenia?? Największa bzdura jaką mogli wcisnąć żeby nałykać się kasy:P U mnie objawy wyglądały następująco:
-Na jałowym wskazówka obrotów pływała góra-dół.
-Podczas hamowania/znacznego zwalniania silnik często gasł.
W efekcie skończyło się przeczyszczeniem przepustnicy (taki syf, że nie wiem jak ta klapka w środku się otwierała).
Po tym drobnym zabiegu autko śmiga :D "moc" wróciła, silnik nie gaśnie :)
Zapisane
Lolek Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza, 2000, 1.4

« Odpowiedz #97 - Czwartek, 10.03.2011, 13:33:46 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Mam problem prawdopodobnie z przepustnicą ale najlepsze jest to, że wziąłem go na serwis, tam podłączyli pod komputer, sprawdzili i niby z przepustnicą jest wszystko ok. Auto to Ibiza 1.4 w benzynie (71 000 przebiegu). Wymieniłem mu świece bo myślałem, że może to o to chodzi ale obroty dalej spadają i czasem gaśnie. Jak sądzicie wystarczy przeczyścić czy jednak jeżeli już się tak dzieje to przepustnica jest do wymiany? Opłaca się ryzykować w kupno używki na allegro? Proszę o pomoc ... bo mdleję jak myślę o koszcie ponad 1000 zł  ;)
Zapisane
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #98 - Czwartek, 10.03.2011, 14:15:11 - NIEPRZECZYTANA »

Poczytaj jeszcze wątek falujące obroty
Zapisane

hieroshima Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba SXE 1999r 1.6

« Odpowiedz #99 - Środa, 25.01.2012, 20:17:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam taki problem. Przepustnica już kiedyś mi falowała przy hamowaniu. 3 mc temu wymieniłem sonde lambde na oryginalna dedykowana boscha. Cudny mechanik wkręcił mi ją.... ale źle... podczas jazdy wypadła. W tym czasie auto zaczęło gasnąć przy hamowaniu itp. podjechałem do mechanika wymienili mi gwint i założyli sonde, ale vag pokazuje cały czas błąd

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
        19-00 - Lower Limit

i auto gaśnie przy hamowaniu. Przy przepustnicy ktoś majstrował bo jest poklejona sylikonem... więc zapewne trzeba będzie ją wymienić. Dziś byłem na analizatorze spalin 500% ponad normą :D sonda do wymiany. I tu moje pytanie :) sonde już zamówiłem (załozy mi ją normalny już mechanik :P ), tylko teraz sprawa przepustnicy. Co myślicie o nowej przepustnicy firmy wrc hiszpania? Jest sens sie w to pakować? Czy lepiej oryginalną używkę? (chociaż wydaje mi się, że lepiej nówke zamiennik z gwarancją na rok). Dzięki za pomoc :)
Zapisane
Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #100 - Środa, 25.01.2012, 20:42:36 - NIEPRZECZYTANA »

Przepustnicę lepiej wyczyścić najpierw, wymian duży koszt trzeba mieć pewność że jest walnięta. Falowanie obrotów to często wina syfu na przepustnicy. Sondę jak Tobie będzie wymieniał mechanik to nie że wkręci i powie że OK tylko od razu powinien podłączyć przez VAG-a do kompa i zobaczyć jak chodzi. Najlepiej tez jakby miał laptopa i moglibyście pojeździć i zobaczyć jak będzie po rozgrzaniu silnika, na różnych obrotach etc. Te wszystkie sondy "niby" oryginalne obojętnie czy z od mechanika czy z allegro to sondy uniwersalne, tylko co 3-cia, 5-ta chodzi jak trzeba. Temat osobiście przerabiałem. Co do złych wskazań na analizie spalin to obstawiał bym prędzej katalizator - też przerabiałem.
Zapisane
Tracer Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: W-wa
Samochód: Leon II1.6 TDI CAYC , Ibiza III 1,2 AZQ Caddy1,9 SDI

« Odpowiedz #101 - Środa, 25.01.2012, 21:41:24 - NIEPRZECZYTANA »

Używka mi padła po roku. Włoski zamiennik chodził dokąd nie sprzedałem ok.
Zapisane

Seat Leon II 1,6TDI, Power by CAYC  147KM by VTEC,
prowadzi WAZE, I-GO,AM PL i Janosik, hamuje ATE Ceramic
WSZYSTKOMAJĄCE RADIOhttp://klubseata.pl/forum/index.php?topic=17336.0
MONTAŻ KLIMY http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5144.0
STEROMNIK KLIMY MOJEGO POMYSŁU http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5188.0
WYMIANA ALTERNATORA http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=8724.msg130948#new
hieroshima Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba SXE 1999r 1.6

« Odpowiedz #102 - Czwartek, 26.01.2012, 07:39:28 - NIEPRZECZYTANA »

przepustnica była czyszczona, ale obroty dalej spadają przy hamowaniu mechanik mowił, żebym pojeździł i sprawdził, ale, że raczej będzie do wymiany(majstrował ktos przy niej jest poklejona sylikonem cała dlatego on jej rozbierać nie chciał). Sonde sam kupuje oryginalną dedykowaną boscha. Tamta chodziła dobrze i było ok, do czasu, aż wystrzeliła :). Analizator spalin pokazał, że sonda pracuje cały czas 0.77V przy rozgrzanym silniku na luzie i przy rozgrzanym na obrotach 2500-3000.

Edit:

CO do przepustnicy to powiedzcie mi co mam robić. Moje objawy
Auto na zimnym odpalam i obroty wskakują na ułamek sekundy na 2000 i zaraz spadają do 1000, jak auto się zagrzeje obroty spadają do 800 przy zapalonych światłach też czasami obroty spadają, ale nic nie faluje. Kiedy jade na zagrzanym silniku i hamuje to obroty spadają do 500 czasami nawet do 100 i gaśnie, a czasami spadają do 500 i podnoszą się do 1000 (loteria). Na pewno mam walniętą sonde, więc muszę ją wymienić. Na pewno ktoś grzebał przy przepustnicy bo jest cała poklejona sylikonem. Stąd moje pytanie czy wziąść się za to i wymienić na jakiś nowy zamiennik? Mechanik mówił mi ją czyścił, ale powiedział, że raczej nadaje się do wymiany. CO o tym wszystkim sądzicie?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 26.01.2012, 12:41:57 wysłane przez hieroshima » Zapisane
Shizo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Corolla E12 2.0 D4D 116KM 2004r / była... Cordoba SX '96

« Odpowiedz #103 - Czwartek, 26.01.2012, 14:41:59 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: hieroshima
CO o tym wszystkim sądzicie?
padł komp - ECU do wymiany
Zapisane
hieroshima Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Cordoba SXE 1999r 1.6

« Odpowiedz #104 - Czwartek, 26.01.2012, 15:04:22 - NIEPRZECZYTANA »

 :o  a skąd taka diagnoza? Komputer jedynie pokazuje błąd sondy lambda, był drugi komputer podpinany i dawał takie same pomiary
Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 11   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z przepustnica
Skocz do: